Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX

Jeg ser det påstått at Caroline er en populær og godt likt blogger. Tillater meg å lage en liste over fakta som motbeviser dette:

- Hun har mistet 2/3 av leserne sine. 

- Aldri vunnet folkets favoritt på Vixen, altså den prisen der leserne stemmer frem sin favoritt

- Omsetningen har falt fra 2017 til 2018

- Netfit burde være en suksess dersom hun har lojale følgere

- Lav engasjementsrate

Forøvrig synes jeg det er interessant å sammenlikne med Funkygine 

- Funkygine er i finalen på Skal vi danse, et program der seerstemmer er avgjørende. CBE røk ut midtveis. 

- Funkygine har hatt egen serie på VGTV over flere perioder og har nå fått egen serie Funkyfam. 

- Funkygine vant årets influencer på kjendisgallaen.

- Funkygine vant tre Vixenpriser bare i år, inkludert forbildepris og folkets favoritt. 

Dette er det jeg kan hoste opp på 10 minuttet bare fra hukommelsen. Man må gjerne, som bloggeier selv, lage seg en historie om suksess, men fakta er at det rett og slett ikke stemmer. Ingenting tyder på at CBE er populær og godt likt. Ikke gitt egne resultater og ikke dersom du sammenlikner med bloggkollega Funkygine. Det hun har oppnådd burde vært mulig for CBE også men sistnevnte har ikke evnet å forvalte det utgangspunktet hun hadde. Det sier det meste om foretningsforståelse og alt om popularitet. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Som jeg skrev tidligere, så gjør ikke slike innlegg bloggeierne noen tjeneste. Det er kanskje på sin plass å påpeke dette én gang for alle.

Det er klart at når @Levina kommer med sine udokumenterte men nesegrus beundrende spekulasjoner, så legger hun jo veien åpen for god dokumentasjon på det motsatte av det hen sier. Det er jo bare å takke og bukke. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som blir flau over hvor kunnskapsløs hun er om trening?
Det rumpe-programmet som er lagt ut nylig viser jo bare en haug høy-rep øvelser. Fungerer kanskje for en nybegynner eller som oppvarming, men for at en muskel skal gro så må den ha belastning. Det hun driver med blir man bare sliten av 😂😂 Prøve heller "Glute bridge" / "hip thrust" med en stang og skikkelig belastning. Da snakker man muskelvekst! 
Så trist å satse sånn på noe man tydeligvis ikke har hverken formell utdannelse i eller peiling på.. 

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Katten89 skrev:

Er det bare jeg som blir flau over hvor kunnskapsløs hun er om trening?
Det rumpe-programmet som er lagt ut nylig viser jo bare en haug høy-rep øvelser. Fungerer kanskje for en nybegynner eller som oppvarming, men for at en muskel skal gro så må den ha belastning. Det hun driver med blir man bare sliten av 😂😂 Prøve heller "Glute bridge" / "hip thrust" med en stang og skikkelig belastning. Da snakker man muskelvekst! 
Så trist å satse sånn på noe man tydeligvis ikke har hverken formell utdannelse i eller peiling på.. 

Har reagert på det samme over lang tid. Men nå er treningskontoen gjort privat igjen, og det er like greit da denne hopp og sprett-treningen med kunnskapsløst utførte øvelser i verste fall kan forårsake skader om de blir kopiert av følgere. Noe som carolinebergeriksen.no etter historien å dømme ikke vil ta ansvar for. Ikke akkurat motiverende om man vil ha noe annet enn "lange, slanke muskler" eller skader.

Tilføyer at å leke PT uten noen formell utdanning innenfor området ikke er anbefalt dersom det er meningen å tjene penger på det, slik det ser ut til med opprettelsen av en egen treningskonto. Da er det bedre å kjenne sine begrensninger og holde seg til det en kan: Puter, bordpynt og bursdagsbonanza.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den treningen er helt bortkastet om du skal bygge muskler, da det ikke er noe motstand. Hva med å ta hip thrust med stang? Prøv med 90 kg. Skal love at det tar mer på rumpa en de oppvarmingsøvelsene hun driver med. At noen blir inspirert at dette er helt latterlig. Blir som å bruke manualer så lette som sugerør. Man blir ikke sterk av hopp og sprett. Bare tynn. Og det er tydeligvis det hun synes er viktigst, når man ser hvordan hun poserer og alltid skal vise magen bar. Hjelpes, hva er greia med det. 

(Frustrerende å se at hun har kjeller'n full av jern som hun ikke bruker. :trist:)

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, CecilieX skrev:

Jeg ser det påstått at Caroline er en populær og godt likt blogger. Tillater meg å lage en liste over fakta som motbeviser dette:

- Hun har mistet 2/3 av leserne sine. 

- Aldri vunnet folkets favoritt på Vixen, altså den prisen der leserne stemmer frem sin favoritt

- Omsetningen har falt fra 2017 til 2018

- Netfit burde være en suksess dersom hun har lojale følgere

- Lav engasjementsrate

Forøvrig synes jeg det er interessant å sammenlikne med Funkygine 

- Funkygine er i finalen på Skal vi danse, et program der seerstemmer er avgjørende. CBE røk ut midtveis. 

- Funkygine har hatt egen serie på VGTV over flere perioder og har nå fått egen serie Funkyfam. 

- Funkygine vant årets influencer på kjendisgallaen.

- Funkygine vant tre Vixenpriser bare i år, inkludert forbildepris og folkets favoritt. 

Dette er det jeg kan hoste opp på 10 minuttet bare fra hukommelsen. Man må gjerne, som bloggeier selv, lage seg en historie om suksess, men fakta er at det rett og slett ikke stemmer. Ingenting tyder på at CBE er populær og godt likt. Ikke gitt egne resultater og ikke dersom du sammenlikner med bloggkollega Funkygine. Det hun har oppnådd burde vært mulig for CBE også men sistnevnte har ikke evnet å forvalte det utgangspunktet hun hadde. Det sier det meste om foretningsforståelse og alt om popularitet. 

I oppramsingen din hopper du over at CBE var den mest innbringende influenceren i 2018 og at hun vant pris på UI Awards. Jeg skjønner at UI har 0 kredibilitet, men Vixen er minst like søplete. Hvis CBE er så ekstremt upopulær og mislikt over absolutt hele linja som denne tråden skulle tilsi så må hun vel knapt ha tjent en krone i 2019. Faller hun helt ut av inntektstoppen for Influencere når skattelisten offentliggjøres i 2020? Nei jeg tror ikke det. Jeg tror hun klarer å holde i gang en helt kurant inntjening for firmaet noen år til. Å si at hun hun ikke har hatt suksess blir for dumt. Denne stadige glorifiseringen av Funkygine er også rar å se. Jeg synes Funkyg er strålende sympatisk og fantastisk på Skal vi danse, men hun lever en helsponset tilværelse med masse skjult, umerket reklame og hun eksponerer barna sine på TV-skjermen 3 kvelder hver uke. Absurd. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fredrik29 skrev:

I oppramsingen din hopper du over at CBE var den mest innbringende influenceren i 2018 og at hun vant pris på UI Awards. Jeg skjønner at UI har 0 kredibilitet, men Vixen er minst like søplete. Hvis CBE er så ekstremt upopulær og mislikt over absolutt hele linja som denne tråden skulle tilsi så må hun vel knapt ha tjent en krone i 2019. Faller hun helt ut av inntektstoppen for Influencere når skattelisten offentliggjøres i 2020? Nei jeg tror ikke det. Jeg tror hun klarer å holde i gang en helt kurant inntjening for firmaet noen år til. Å si at hun hun ikke har hatt suksess blir for dumt. Denne stadige glorifiseringen av Funkygine er også rar å se. Jeg synes Funkyg er strålende sympatisk og fantastisk på Skal vi danse, men hun lever en helsponset tilværelse med masse skjult, umerket reklame og hun eksponerer barna sine på TV-skjermen 3 kvelder hver uke. Absurd. 

Vel, popularitet kan dessverre ikke måles i kroner og  øre, kun i bloggerparets verden

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Fredrik29 skrev:

Jeg er enig i en del av det du sier her, men må påpeke at det selvfølgelig er helt feil å måle hvem som lykkes best basert på personinntekt.

Det er for mange ting som spiller inn der, som ikke har noe med lønnsomheten i influencer-virksomheten til den enkelte å gjøre. Dessuten er det er fritt opp til hver enkelt hvor mye de velger å ta ut i lønn fra selskapene sine.

For en mer reell sammenlikning må en selvsagt se på omsetning og lønnsomhet i selskapene til disse influencerne. Der kommer ikke CBE like godt ut - som diskutert og dokumentert tidligere i tråden, da virksomhetstallene kom ut. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner om diskusjonen fra juni, inkludert div. dokumentasjon om selskapets inntjening.  

Velger å dra fram igjen ett av mine egne innlegg, med sammenlikning mellom Treasures AS og Sophie Elise AS.

Det er på ingen måte noe rykte at influencer-virksomheten til CBE har hatt et år i motvind økonomisk. Slikt må kunne dokumenteres i offentlige kilder om påstandene skal få stå her på KG,  ellers ville det blitt slettet som spekulasjon til skade for omtalte - som seg hør og bør. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Fredrik29 skrev:

https://www.proff.no/regnskap/treasures-as/sarpsborg/-/IF43DL80000/

Regnskapstall for Treasures viser at salget av bolig i Oslo ikke var del av firmainvesteringee (burde lagt i finansposten eller andre inntekter). 

Dermed er det overveiende sannsynlig at en stor del av den personlige inntekten hennes kan tilskrives boligsalget. Vi vet jo ikke hvordan denne summen fordeles ekteparet seg i mellom, men ektepar kan fordele slike inntekter mellom seg slik de vil på selvangivelsen. Og det er ikke usannsynlig at de setter alt på CBE for å nettopp skape inntrykk av at "butikken" går godt.

1 minutt siden, Eveliina skrev:

Jeg er enig i en del av det du sier her, men må påpeke at det selvfølgelig er helt feil å måle hvem som lykkes best basert på personinntekt.

Det er for mange ting som spiller inn der, som ikke har noe med lønnsomheten i influencer-virksomheten til den enkelte å gjøre. Dessuten er det er fritt opp til hver enkelt hvor mye de velger å ta ut i lønn fra selskapene sine.

For en mer reell sammenlikning må en selvsagt se på omsetning og lønnsomhet i selskapene til disse influencerne. Der kommer ikke CBE like godt ut - som diskutert og dokumentert tidligere i tråden, da virksomhetstallene kom ut. 

Se mine kommentarer over. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Fredrik29 skrev:

Å si at hun hun ikke har hatt suksess blir for dumt.

Suksess har hun nok hatt og har, men det er vel ene og alene pga følgere og annonsører som er såpass sveiseblinde at de ikke ser realiteten i hva den bloggen er dessverre, men får håpe suksessen imploderer og utraderer hele den bobla de lever i, ingenting hadde vært bedre enn det

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Regnskapstall for Treasures viser at salget av bolig i Oslo ikke var del av firmainvesteringee (burde lagt i finansposten eller andre inntekter). 

Dermed er det overveiende sannsynlig at en stor del av den personlige inntekten hennes kan tilskrives boligsalget. Vi vet jo ikke hvordan denne summen fordeles ekteparet seg i mellom, men ektepar kan fordele slike inntekter mellom seg slik de vil på selvangivelsen. Og det er ikke usannsynlig at de setter alt på CBE for å nettopp skape inntrykk av at "butikken" går godt.

Treasures’ driftsresultat var ned fra 3 til 1. Årsresultatet ble 750’, det er egenkapitalen nå siden de ikke tok ut utbytte i 2018. Ikke dårlig, men langt dårligere enn i fjor.

CBE har, som påpekt over, dermed annen inntekt enn gjennom egen bedrift. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kollontaj skrev:

Treasures’ driftsresultat var ned fra 3 til 1. Årsresultatet ble 750’, det er egenkapitalen nå siden de ikke tok ut utbytte i 2018. Ikke dårlig, men langt dårligere enn i fjor.

CBE har, som påpekt over, dermed annen inntekt enn gjennom egen bedrift. 

Fra informasjon i samme lenke så ser man at lederlønn (CBE er daglig leder) er på 605.000,- samt 37.000 i andre ledergodtgjørelser. Dette gir samlet en lønn fra Treasures på 642.000,- for CBE. Da er det selvforklarende at personen CBE har andre inntekter i skatteoppgjøret når denne viser personinntekt på 2.890.000,- (kilde, Dagbladet https://www.dagbladet.no/kjendis/havet-inn-millioner/71771788

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest CecilieX
10 timer siden, Fredrik29 skrev:

Det gikk deg visst hus forbi hva som var temaet. I første linje introduserer jeg temaet, hvilket er å vise at hun ikke er så populær og godt likt som påstått tidligere i tråden. Så lister jeg opp noen argumenter som synliggjør dette. Det er sammenhenger her som er rimelig åpenbare. Er du godt likt vinner du priser og avstemminger. 

Jeg har selv startet tråden om Vixen og avslørt at det er et PRbyrå som bruker bloggere i sin markedsføring som står bak Vixen.

https://forum.kvinneguiden.no/topic/982099-vixenno-en-bløff/?tab=comments#comment-17276212

Vixen er i seg selv et innholdsmarkedsførings-magasin. Men de har lykkes med å skape en pris som BLOGGERNE løfter frem som viktig og som dermed engasjerer blogglesere. Her har CBE ikke nådd opp, fordi leserne ikke har stemt på henne. Altså er hun ikke godt nok likt til at folk velger å stemme på henne. 

Så til din påstand om at hun er på inntektstoppen. Det er ikke leserne som betaler lønna hennes. Det er det annonsørene som gjør. Hun bestemmer selv hvor mye lønn hun vil ta ut. Det sier dermed ingenting om hvor godt likt hun er blandt leserne. Hvilket var det som var temaet. 

Annonsører har vært villige til å betale mindre for tjenestene hennes, siden omsetningen har falt. Enten har hun færre annonsører, eller så får hun ikke like godt betalt pr samarbeid. Min hypotese er at det handler om at de oppdaget at annonsering ikke har den effekten som de har trodd, noe som meget vel kan handle om at lesertallene ikke reflekterer en lesermasse som har et positivt forhold til henne. 

Forøvrig enig med deg i det du skriver om Funkygine, men det var altså ikke poenget. Det var for å vise, ved sammenlikning, hvordan det ser ut når en blogger er populær og godt likt. 

Endret av CecilieX
La til lenke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
9 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

9 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Fra informasjon i samme lenke så ser man at lederlønn (CBE er daglig leder) er på 605.000,- samt 37.000 i andre ledergodtgjørelser. Dette gir samlet en lønn fra Treasures på 642.000,- for CBE. Da er det selvforklarende at personen CBE har andre inntekter i skatteoppgjøret når denne viser personinntekt på 2.890.000,- (kilde, Dagbladet https://www.dagbladet.no/kjendis/havet-inn-millioner/71771788

@Fredrik29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse Netfit-  øvelsene er ikke noe annet enn gammeldags husmor trim. De er utført med robotaktige bevegelser, uten noen form for profesjonalitet, progresjon, treningsglede eller tegn på forandringsvilje. 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...