Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

1 time siden, Skogspike skrev:

Ikke enig. Mesteparten av tiden sees/oppleves gjennom et kamera eller en mobil. I tillegg kommer tiden det tar å rigge/iscenesette situasjoner. 

Hun har skrevet at det kun er noen få øyeblikk hun viser på bloggen. Og de vet jo best de som er foreldre, selv om en titt og ofre skulle tro at det var noen her inne som var barnas foresatte. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ujålete er hun i hvert fall ikke. Hun kler seg ut  til enhver anledning som om hun skal på julebord. Man må lenge lete etter mer pyntedokke dame enn henne. Og de røde neglene hennes er bare ekle og uhygieniske. Skjønner ikke at hun klarer å bake og gjøre dagligdagse ting med de klørne. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Levina skrev:

Hun har skrevet at det kun er noen få øyeblikk hun viser på bloggen. Og de vet jo best de som er foreldre, selv om en titt og ofre skulle tro at det var noen her inne som var barnas foresatte. 

Hva hun har skrevet og sagt et ganske misledende i forhold til hva som faktisk blir gjort. Jeg merker meg at de forteller ting slik de gjerne vil at det skal oppfattes, og likevel gjør noe annet. Det er betydelig mer som deles på deres blogg og Sosiale medier  enn "bare noen få øyeblikk".

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Levina skrev:

Vet de best i egenskap av å være foreldre? På hvilket grunnlag mener du den påstanden er gyldig?

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Levina skrev:

Få øyeblikk? De lever liver gjennom snap, insta og blogg. Hele dagen dokumenteres i de ulike fora, og ungene er dessverre en del av del. Kanskje de to små tror at det er sånn verden er - far med stort kamera, begge foreldrene med en telefon i hånden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Levina skrev:

Det er slett ikke alltid foreldre vet best.

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tranedatter
2 timer siden, Levina skrev:

Profilen til bloggen er ikke gjenbruk, men leser at de privat er mijøbevisste ved at de kildesorterer, plukke opp søppel rundt i naturen og ikke minst gir klær de ikke trenger mer, til andre. Kjøttfrie middager er noe de også har regelmessig. Fin leveregel:  «Noen kan ikke gjøre alt, men alle kan gjøre noe» 

Er du full?

1. Alt dette er da helt vanlig for også folk med minimale ressurser? Vet ikke hvem du omgås med, men av de jeg kjenner er dette normalt.

2. Gi klær:

- Å donere klær er bare miljøvennlig om det innkjøpes normale mengder/helst mindre. IKKE når man har så mye som CBE fronter. Det er jo innkjøpet som er problemet. Blir som å dytte dritten inn i neste rom. Det ENESTE som er miljøvennlig er å kjøpe mindre klær, bruke de til det blir utslitt/for smått.

Moteindustrien er en av de skitneste bransjene: https://www.fretex.no/hovedmeny/miljo/hva-blir-toyet-til/klaer-og-miljo/hva-gjor-klesforbruket-ditt-mot-miljoet

3. Kjøttfrie middager - vel når unntaket finns "på restaurang", "servering", så hjelper det jo ikke så mye. Dessuten spiser vel e færreste storfekjøtt hver eneste dag. Folk flest har vel kylling, gris, fisk noen ganger i uka. 

4. Togturen ble vel ikke mer enn 1 gang? "fordi det var så mye folk der".

Etisk shopping: kan også legge til ett sted under "Buy", nemlig "Buy Local", som i motsetning til masseproduserte varer fra andre siden av jordkloden. Cbe er jo flink på shopping, så dette kunne jo vært et karriere skifte: Hvordan kle seg moderne, trene, men samtidig være et godt forbilde gjennom å finformere og inspirere til Miljøvennlig Shopping- ;) 

Bildresultat för ethical shopping pyramid

https://lightsofall.com/blogs/news/how-to-be-eco-ethical

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Levina

Dokumentasjon på Caroline Berg Eriksen og bruk av barn i SoMe: https://influencere.wordpress.com/cbe-bruk-av-barn-i-some/ . 

Fakta:  De var verst på instastory av de som ble sjekket i juni -19: https://influencere.wordpress.com/2019/06/11/bruk-av-barn-pa-instastory-01-06-10-06-19/ .  Dvs. fra 01.06. til 10.06. la de ut ut i snitt 3,1 bilder/film av barn pr. dag. Det er mye. 

Tilføyelse: Merk at dette var etter Caroline Berg Eriksen påstod at de skulle skjerme barna mer enn før (september -18): https://www.dagbladet.no/kjendis/skjermer-barna-mer-enn-for/70168562 . 

Dokumentasjon på bruk av barn etter den uttalelsen: https://influencere.wordpress.com/2019/01/24/cbe-bruk-av-barn/ .(sitat fra lenken):

"I tillegg blir leserne invitert inn på barnas soverom, og det deles øyeblikk på blogg, instagram, instastory og «Bloggerne» som burde vært private. Det virker som Berg Eriksen er «blinde» for hvor mye de egentlig eksponerer barna.... Alle barn .... har etter Barnekonvensjonen artikkel 16 rett til privatliv."

Endret av LeiaO
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Stjernekikkeren hvis du lurer på hva du skulle gitt Caroline til jul, vil jeg tipse deg om klær fra Zara 😉

Hvis Caroline er slik en ettertraktet influencer, så skjønner jeg ikke at hun donerer reklameplass til aktører som ikke betaler? Hvor mange innlegg har billigkjeden Zara fått nå, 22? 25? Samtidig som inntektene synker. All denne omtalen burde hun gitt en betalende samarbeidspartner, gjerne en eksklusiv og velrenommert, siden hun kan velge i toppsjiktet, i følge @Levina. Hun som "oser av kvalitet" i følge kommentarene på bloggen, ville vel valgt klær som "oser av kvalitet" hvis hun kjøper dem selv?

Vi vet at kjeder som HM og BikBok samarbeider med andre influencere, blant annet en av ABIPene, hvis jeg ikke husker feil, så de er villige til å betale for tjenesten, like vel gir Caroline dem gratis reklame? Sorry, men dette skurrer for meg. 

Jeg har sitert medieekspert Hans Petter Nygård Hansen tidligere i tråden: Jeg tror mange sitter med inntrykket at hvis det merkes som reklame så får det mindre troverdighet, da vil ikke publikum lese det, og da får man kanskje ikke like mye betalt som influencer, sier Nygård-Hansen. 

Bloggpatrulien sier følgende: Dersom det ikke er tydelig at man blir utsatt for reklame, så foretar du ikke de samme kritiske vurderingene. Særlig ser man tendenser til det når det er en sammenblanding av personlige historier og det hverdagslige er vevd sammen med markedsføring. Så blir man usikker på om dette er deres personlige mening eller markedsføring, eller om det er begge deler.

Sofie Elise skrev en gang at umerket reklame var langt bedre betalt enn merket reklame. Hvis jeg drev en reklamekanal hvor inntektene stupte hadde jeg enten tenkt nytt, eller tatt noen snarveier. Men CBE ville aldri jukset, for hun har masse troverdighet, var det ikke sånn?

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Levina said:

De er privilegerte på alle områder. Jobben til CBE har gitt de økonomisk trygghet og nå har begge foreldrene en mer fleksibel hverdag enn folk flest. De er ikke mye borte fra barna på jobbreiser, de er veldig tilstede som familie. CBE kunne helt sikkert vært med på mange eventer og røde løpere, men det er tydelig at hun velger morsrollen. Hun er glamorøs på bilder og en estetiker, men virker som en ujålete og jordnær person som er opptatt av nære verdier som familien. Det er ingen av oss som vet noe om fremtiden, men jeg hadde ikke vært bekymret for den familien.

Ja, det er fint at barna får være mye sammen med foreldrene sine. Den store ulempen er at de samme barna uvitende er ansatt i Treasures AS. Barna må altså bidra med å stille opp som fotomodeller, vise fram sine leker, rom, ferier og fritidsaktiviteter for å sikre familiens økonomi. Litt spesielle, og saktens bekymringsverdige verdier, dette.

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Levina

Tror du på hva du selv spekulerer over her i tråden? For jeg mener at med denne jevnlige strømmen av mangelen på dokumentasjon og argumenter, inkludert hva som er barnets beste i henhold til Barnekonvensjonen, gjør du bloggeierne en større bjørnetjeneste enn noe annet når det fremstår som om du synser uten noe som helst grunnlag annet enn en haug oppstilte bilder og intetsigende tekst på en reklameblogg med stø kurs nedover.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjer det igjen. Side på side med argumenter mot en bruker som bare gnager på det samme og som får diskusjonen til å gå i ring. 

Kan man ikke prøve å overse de(n) som ikke bidrar til en konstruktiv diskusjon? 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Skogspike skrev:

:Knegg: Det strider mot alt hun står for. 

Og nettopp derfor tror jeg at hun i bare økende grad kommer til å tape lesere og annonseinntekter. Hvis hun vil bevare sin andel i blogglandia må det en kursendring til tror jeg. Tviler dog sterkt på at det skjer. Hun fremstår som en gjerrig materialist som vil kjempe med nebb og klør fremfor kløkt for å beholde det hun har. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Nå skjer det igjen. Side på side med argumenter mot en bruker som bare gnager på det samme og som får diskusjonen til å gå i ring. 

Kan man ikke prøve å overse de(n) som ikke bidrar til en konstruktiv diskusjon? 

Som jeg skrev tidligere, så gjør ikke slike innlegg bloggeierne noen tjeneste. Det er kanskje på sin plass å påpeke dette én gang for alle.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 0.51, ikkevoksen skrev:

Da høres du bare bitter og sur ut, spør du meg. 

Og ja, det er skrytebilder. De aller fleste bruker instagram til å skryte. 

Jeg synes gravidbildene var kjempefine. Hun er nydelig, og var nydelig som gravid synes jeg!☺️

Finnes ikke bitter! Var slank og str small hele begge svangerskap. Men hadde stor mage og 4 kgs unge inni der da. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 timer siden, Malum skrev:

For å ta tak i intimsprayen som produkt, så har den ingenting med hygiene å gjøre. Derimot kan den være skadelig for underlivet: https://www.google.com/amp/s/veientilhelse.no/7-ting-du-aldri-ma-gjore-mot-skjeden-din/amp/

https://www.multi-gyn.no/infeksjoner/arsaker-til-vaginalt-ubehag/

Som pøbelsara påpeker ble det faktisk reklamert for intimspray. Å være så uvitende om et produkt man reklamerer for er jo nokså kritikkverdig. Eller vet hun at intimspray er er et skadelig produkt, men velger å overse fakta og reklamere for det likevel? I tilfelle hvorfor? I mangel av bedre samarbeidspartnere og produkter å leve av å reklamere for? Uansett: bad influencer der, altså.

Tja, det kan se sånn ut? Ingenting av det hun reklamerer for oser av kvalitet akkurat. Hun reklamerte jo for noen år siden for såkalt naturlig prevensjon, uten å vite et snev av hva forskning sa på det området, og fikk derfor også kritikk for det. (Var det i forbindelse med dette LKE utga seg for å være helsepersonell, forresten?) Uansett vanvittig uprofesjonelt og direkte villedende reklame der altså...Hun endret innlegget, men ikke før hun hadde fått en god del kritikk på det. 

https://forskning.no/helse-kjonn-og-samfunn-ny/kan-du-stole-pa-sikre-perioder-som-prevensjon/291065

https://www.side2.no/helse/caroline-berg-eriksen---jeg-burde-ha-etterspurt-dokumentasjon-4531066

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Levina skrev:

Det er ytringsfrihet her i landet så det er lov å være kritisk, men det er lite du/ dere kan gjøre med det. Det er hennes barn og dermed hennes valg om hvor mye hun ønsker å vise. Jeg synes hun omtrent ikke deler noe som omhandler barna av personlig informasjon. Hun bruker ikke barna sine direkte i reklame lenger, hvor de fronter er produkt som er for barn. Eks. Nesespray for barn. Det ville vært utenkelig for CBE å ha med barna i en slik reklame.

Veien har blitt til mens hun har gått, og jeg ser tydelig at hun er bevisst på hva hun ønsker å dele. Dette står hun for og er tydeligvis trygg på den beslutningen, ut fra hva hun har skrevet i kommentarfeltet sitt når hun har fått spørsmål. Da hjelper det ikke så mye om dere/ du er kritiske. Du kan bruke din forbrukermakt og avfølge henne på sosiale medier, men ser ikke ut som du ønsker det.

Men, dette opplever jeg som hakk i plata for ja, hun ønsker ikke å skjule sin familie. Hun liker å vise bilder av sin familie og leserne ønsker å se bildet av de. Hun har funnet en fin balansegang.

Jaha, og det vet du fordi...?

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Levina skrev:

Ig-story er hele dagen. Også når barna er hjemme. Den tiden hun snapper, de fotograferer, isenescetter er de ikke 100 % tilstede. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må le av enkelte innlegg her altså...er jo rene komikvelden! Skulle faktisk ønske at jeg hadde evnen til å bare se det positive i absolutt alt enkelte personer gjør. Tenk så deilig å slippe å bruke huet og vurdere om dette er positivt eller ei? Jasså, så du redigerer deg tynnere? Så utrulig bra! Så du utleverer barna dine på internett? Steike, det er jo helt supert! Og du glemmer å merke reklamen riktig? Hurra, det var jo uansett ikke reklame men kun et tips ikke sant?  Så du skriver at du bruker klær i xs? Ja jeg også har lagt merke til at klærne er veldig store i størrelsen. Og sånn går no dagan...

Får hun fartsbot er vel forklaringen at hun er jo så travel? 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...