Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX
1 time siden, MissLucy skrev:

jeg synes du trekker en alt for drøy konklusjon av noen hjerter i en kommentarfelt. Jeg er ikke enig i at noen hjerter i kommentarfeltet på IG er synonymt med at man ønsker å assosieres med bedriften og alt den gjør. Slik du fremstiller dette så har de ikke gjort noe annet enn å poste noen hjerter. Eller mener du å antyde at der er et samarbeid, og at det er det som gjør at de kan assosieres med CBE?

Hvis jeg fikk en slik beskyldning i fleisen som respons på noen hjerter, så tror jeg nok at jeg og kunne vurdert å blokkere vedkommende (på samme måte som jeg ignorerer enkelte brukere her inne, fordi jeg får høyt blodtrykk av dem)

Det er en viss forskjell på deg som bruker her, og noen som lever av å ha et godt forhold til kundene sine. Det er en uting at blokkering velges som metode, særlig hvis kommentaren slettes også. Dette har jo vært bloggernes metode i mange år og det skremmer meg. Vi lever tross alt ikke i et diktatur. Det handler om å skape et skjevt bilde av verden, der kritikk forstummer fordi man får inntrykk av å være i et marginalt mindretall. 

Jeg kjenner at jeg blir eitrende  forbanna. Denne falske fasaden som bloggerne skaper seg, er nettopp falsk. De redigerer seg både skriftlig og i bilder og fremstiller seg som både Gud, Jesus og Jomfru Maria og all kritikk blokkeres. 

Jeg håper det kommer en tid, hvor en eller annen med litt pondus peker på dem og sier «se, Keiseren har ingen klær på»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, CecilieX skrev:

Det er en viss forskjell på deg som bruker her, og noen som lever av å ha et godt forhold til kundene sine. Det er en uting at blokkering velges som metode, særlig hvis kommentaren slettes også. Dette har jo vært bloggernes metode i mange år og det skremmer meg. Vi lever tross alt ikke i et diktatur. Det handler om å skape et skjevt bilde av verden, der kritikk forstummer fordi man får inntrykk av å være i et marginalt mindretall. 

Jeg kjenner at jeg blir eitrende  forbanna. Denne falske fasaden som bloggerne skaper seg, er nettopp falsk. De redigerer seg både skriftlig og i bilder og fremstiller seg som både Gud, Jesus og Jomfru Maria og all kritikk blokkeres. 

Jeg håper det kommer en tid, hvor en eller annen med litt pondus peker på dem og sier «se, Keiseren har ingen klær på»

ok, jeg skal slette det med at jeg og ville blokkert, for jeg ser at det overdøver poenget mitt som var at jeg synes faktisk ikke det er greitt å sette likhetstegn mellom noen hjerter på IG og full assosiering med bedriften og alt den har drevet på med i 10 år. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, MissLucy skrev:

ok, jeg skal slette det med at jeg og ville blokkert, for jeg ser at det overdøver poenget mitt som var at jeg synes faktisk ikke det er greitt å sette likhetstegn mellom noen hjerter på IG og full assosiering med bedriften og alt den har drevet på med i 10 år. 

Jeg er for så vidt enig med deg, men samtidig mener jeg man som bedrift skal være veldig påpasselig med hvem man assosieres med. Selv med hjerter og likes selv om det ikke har helt samme tyngde som en full blown reklamekampanje. 
Jeg hadde for eksempel blitt positivt innstilt hvis jeg så hjerte og likes til Amnesty International mens det samme til Donald Trump hadde gitt meg avsky. Spesielt små bedrifter bør være påpasselige med imaget sitt. De tåler ikke å miste så mange kunder før det kjennes på inntektene. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlegaten er veldig aktive på Insta, det er ikke alltid positivt når man ser en sammenheng i hva de har kommentert og likt. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er flere småbedrifter som er svært aktive på flere bloggeres instagramkontoer, selv om produktene de selger ikke nødvendigvis er relevante for bloggernes målgruppe. Jeg kaller det rett og slett rævsleiking og surfing for å få større synlighet for egen bedrift, helt ukritisk. Da taper småbedriftene meg som kunde før jeg i det hele tatt har vurdert å kjøpe noe.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det paradoksale er at de som skriver inn til ulike bedrifter og prøver å svartmale denne bloggeren fordi hun har et samarbeid med ulike bedrifter, antakeligvis ikke er i målgruppen, siden målgruppen til CBE er en annen type gruppe. 

Endret av Levina
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Levina skrev:

Det paradoksale er at de som skriver inn til ulike bedrifter og prøver å svartmale denne bloggeren fordi hun har et samarbeid med ulike bedrifter, antakeligvis ikke er i målgruppen, siden målgruppen til CBE er en annen type gruppe. 

att det var?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Levina skrev:

Det der vet du absolutt ingenting om.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Levina skrev:

Hvem er målgruppa? 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Levina skrev:

Trodde bloggens målgruppe var høytutdannede kjøpesterke kvinner? Altså likt inntrykket de saklige kritikerne i denne tråden gir. Det er vel det Treasures selv oppgir som ønsket målgruppe  

Eller tenker du bloggens målgruppe mere er de litt enfoldige som lett går på venninne-narrativet og som ikke helt har skjønt greia med miljøvern, barns rettigheter, krig og fred og sånt? Tror ikke den siste er så kjøpesterk selv om den sikkert skulle ønske  det.

Virker uansett ikke til at bloggen treffer målgruppen sin med den stadig dalende omsetning. 

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Levina skrev:

Hva vet du om hvem som skriver og gir beskjed? For meg fremstår slike mennesker ressussterke, er ikke det målgruppen da?

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MissLucy skrev:

jeg synes du trekker en alt for drøy konklusjon av noen hjerter i en kommentarfelt. Jeg er ikke enig i at noen hjerter i kommentarfeltet på IG er synonymt med at man ønsker å assosieres med bedriften og alt den gjør. Slik du fremstiller dette så har de ikke gjort noe annet enn å poste noen hjerter. Eller mener du å antyde at der er et samarbeid, og at det er det som gjør at de kan assosieres med CBE?

(...) 

En bedrift (her Handlegaten) har ingenting med å kommentere hos en annen bedrift (her Treasures) i det hele tatt, med mindre det faktisk finnes en bedriftsmessig relasjon (samarbeid). 

Når så du Equinor kommentere på SoMe hos Telenor, eller motsatt. 

Kan til nøds skje for å gratulere med en oppnådd pris eller utmerkelse/anerkjennelse, men da skal det være noe spesielt og der man selv deltok i konkurransen eller som nominert. Men selv her bør en bedrift opptre særdeles varsomt. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Levina skrev:

Merkeligste jeg har lest hittil i dag .

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Pås skrev:

Hva vet du om hvem som skriver og gir beskjed? For meg fremstår slike mennesker ressussterke, er ikke det målgruppen da?

Deler ikke din oppfatning der nei. Det er vel en grunn til at folk blir blokkert eller at bedrifter svarer høflig tilbake, og selvfølgelig ikke tar « klagen» til etterretning. I CBE tilfeller som er en av Norges største bloggere og den som også tjener mest, så har hun samarbeidspartnere som vet hvem denne bloggeren  er og hva hun står for. Det er ikke lenge siden hun vant en pris som annonsører har stemt frem. Hun har høy troverdighet i bransjen. 

Endret av Levina
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke kan vise til noen konkrete tall fra forskning eller noen undersøkelse så må jeg si at jeg har et distinkt inntrykk av at det er nettopp de mest kjøpesterke kvinnene i samfunnet som samtidig er mest kritiske til eksponering av barn, massekonsum og jaget etter perfeksjon som denne bloggen fronter. 

De fleste støttende kommentarene vi ser i bloggen tyder ikke på at leserne befinner seg i samfunnets toppsjikt, etter min mening, men lesergruppa har nok endret seg voldsomt de siste årene. 

Etter min mening fremstår bloggen per i dag som et hurtig synkende skip, og det inntrykket deles muligens også av bloggens andre gamle lesere, annonsører og sponsorer. 

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, Levina skrev:

Deler ikke din oppfatning der nei. Det er vel en grunn til at folk blir blokkert eller at bedrifter svarer høflig tilbake, og selvfølgelig ikke tar « klagen» til etterretning. I CBE tilfeller som er en av Norges største bloggere og den som også tjener mest, så har hun samarbeidspartnere som vet hvem denne bloggeren  er og hva hun står for. Det er ikke lenge siden hun vant en pris som annonsører har stemt frem. Hun har høy troverdighet i bransjen. 

Hadde den prisen noe med annonsører å gjøre? Var ikke det en æresprisfra juryen for å ha vært guilty pleasure i 10 år?

Eller har hun fått flere priser?

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Levina skrev:

Hun har høy troverdighet i bransjen.

I hvilken bransje? 
Influencer-bransjen?
Annonsør-bransjen?

Det må du nesten dokumentere, for det er det mest usannsynlige jeg har lest noen gang

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Felis skrev:

Hadde den prisen noe med annonsører å gjøre? Var ikke det en æresprisfra juryen for å ha vært guilty pleasure i 10 år?

Eller har hun fått flere priser?

Ja, hun er såpass dyktig at hun har fått flere priser. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Levina skrev:

Ja, hun er såpass dyktig at hun har fått flere priser. 

Hvis hun hadde vært så dyktig hadde ikke denne "seriøse" bransjen trengt å finne på en pris bare for å gi henne noe... 

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...