Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært flere saker i media hvor influensere har blitt meldt til barnevernet «uten grunn». Er vel bare et spørsmål om tid før noen melder bekymring på barna til CBE og LK. Ligger jo ekstremt mye dokumentasjon ute over flere år på nett

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet

Drar de kun på turer dit de får samarbeid? 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet

Takk for gode innlegg @Frisk Frosk
Klart disse samarbeidspartnerne også har mye ansvar. Det er helt nødvendig at de er sitt ansvar bevisst og snur seg bort fra influensere som driver med barneeksponering. 
Ikke helt heldig timing for Hunderfossen, men de skal få en mail av meg i alle fall. 

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet
ingo skrev (11 timer siden):

Fra Copilot: Spot on spør du meg!! «Når influensere over tid lever i en virkelighet der de kontinuerlig iscenesetter seg selv og måler verdi i klikk, likes og eksponering, kan det påvirke både sosial kompetanse og samfunnsforståelse på flere måter.  Overdreven fokus på egen merkevare kan føre til at man mister evnen til å se andres perspektiv – noe som er sentralt i både vennskap og samfunnsdeltakelse. Når innholdet i hovedsak handler om egen livsstil, kropp og forbruk, kan det føre til en snever virkelighetsforståelse – og mindre interesse for større samfunnsspørsmål.
•Noen influensere viser riktignok etisk bevissthet, men det krever refleksjon og vilje til å se utover seg selv. Langtidseffekter
• Det finnes indikasjoner på at influensere som lever i konstant eksponering, kan utvikle en form for «digital selvopptatthet» – der egenverdi knyttes til synlighet og respons. • Dette kan gjøre det vanskeligere å delta i fellesskap som ikke gir umiddelbar bekreftelse, som frivillig arbeid, politisk engasjement»

Dette er jo virkelig spot on! Og jeg kan se for meg at Eriksens har levd så lenge i og med dette at virkeligheten ser annerledes ut for dem enn for oss andre. Det er både trist og ikke minst skummelt, spesielt for barna. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (2 minutter siden):

Takk for gode innlegg @Frisk Frosk
Klart disse samarbeidspartnerne også har mye ansvar. Det er helt nødvendig at de er sitt ansvar bevisst og snur seg bort fra influensere som driver med barneeksponering. 
Ikke helt heldig timing for Hunderfossen, men de skal få en mail av meg i alle fall. 

Vi har egentlig planer om Hunderfossen i sommer, men nå utgår det. Vurderer heller Lilleputthammer (men sjekker først eierkonstellasjonene i tilfelle de er eid av samme konsern), eventuelt andre muligheter i området eller langs reiseruta vår. 

Bra at ungene ikke veit om planene, for da blir det ingen skuffelse over at planene endres.

• Liker 25
  • Nyttig 6
Skrevet
cerruti skrev (1 time siden):

Drar de kun på turer dit de får samarbeid? 

Virker sånn. Tomt i lommeboka. 

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet

Send mail til Hunderfossen. Fru Johansen har tagget dem i et innlegg

• Liker 26
  • Nyttig 11
Skrevet
ingo skrev (16 timer siden):

De lever i en blogge-glassboble/tidskapsel som har stått stille i snart 20 år og ser ikke ut til å ha fått noen impulser fra samfunnet, tror ikke det har sneket seg inn en eneste avis/nyhetssending dit en gang. . Og jeg er nesten «alt-etendes» på SoMe, følger damer og menn, unge og gamle,  men et visst nivå bør der være, et budskap eller engasjement evt humor i det minste. Her er det bare tomt! 

Det rare er jo at det ikke bare har stått stille, men gått rett nedover! Jeg var innom bloggen hennes innimellom i gamle dager fordi jeg synes det var inspirerende oppskrifter og ja, matforslag der (selv om det kanskje var tatt fra andre). Nå virker det som det absolutt bare er enten barn eller "se så tynn jeg er". Ingen faktiske treningstips eller mat eller noenting.

• Liker 21
  • Nyttig 3
Skrevet
Stjertmeis skrev (36 minutter siden):

Merker jeg begynner å få litt kalde føtter for å ha sendt e-posten og for å ha delt den her inne 🫣

Hva om CBE/LKE får vite om tilbakemeldingen og hvem som har sendt den 😬

Paranoid much? 🫣 Men LKE har jo vist seg kapabel før..

Jeg har jo også egenopplevd erfaring med represalier fra en annen stor influenser, så rykker jo litt i refleksen fra den opplevelsen. 

TAKK for at du har brukt forbrukermakten din! Dette var så ellevillt at jeg knapt trodde på det. Forstår uroen din, det sier litt om hvor skremmende den mannen faktisk er. Det kommer nok til å gå bra, men det er ille at kundegrupper og forbrukere skal skremmes til taushet av influencere som brukes massivt i reklame hos annonsører. 

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Stjertmeis skrev (3 timer siden):

Merker jeg begynner å få litt kalde føtter for å ha sendt e-posten og for å ha delt den her inne 🫣

Hva om CBE/LKE får vite om tilbakemeldingen og hvem som har sendt den 😬

Paranoid much? 🫣 Men LKE har jo vist seg kapabel før..

Jeg har jo også egenopplevd erfaring med represalier fra en annen stor influenser, så rykker jo litt i refleksen fra den opplevelsen. 

Husk at du ikke har gjort noe galt. De, han, dem kan ikke ta deg på noe🩷

Takk for at du tok ansvar 🫶🏼👏🏼

• Liker 18
  • Hjerte 6
  • Nyttig 4
Skrevet
Felis skrev (3 timer siden):

Jeg har hørt igjennom siste episode av podcasten, for å høre om Caroline nevner noe om siste ukes kontroverser. Episoden var bare 21 minutter lang, så det gikk heldigvis ganske fort.

https://www.podplay.com/no-no/podcasts/det-ma-vi-snakke-om-1249938

Episoden er visst en sommerspesial, og Caroline synes det er helt vilt at vi er inne i juli, nå må vi bare klamre oss fast, innleder hun, dette går fort.

Guri lurer på om det har skjedd noe nytt siden sist, og Caroline forteller at det alltid har "kjedd" noe nytt, hun har nytt sommervarmen og badet. Som om det er noe nytt....

Det har også skjedd noe mindre hyggelig, kan hun røpe. Caroline har kjørt til Oslo og da måtte hun gjennom en tunnel. Hun lå i venstre feltet og kjørte forbi noen trailere, eller "store biler" som hun kaller dem, og da fikk hun en annen bil opp i ræva. Og han blinket med lysene, men Caroline kunne ikke legge seg inn før hun hadde passert alle trailerne. Da hun endelig kunne legge seg inn, kjørte bilen forbi og la seg inn foran henne, og tråkket på bremsen slik at de nesten stoppet. Caroline sveivet ned vinduet og ga mannen fingeren, og slik holdt de på en stund. Det samme skjedde visst Guri i påsken. Jeg begynner å lure på om de er så gode sjåfører som de påsto i en tidligere episode.

Caroline måtte til Oslo fordi hun har gjestet en annen podcast. Mathildeshow. Mathilde har fulgt Caroline siden 2010, og de har pratet om alt fra den spede begynnelse.

Guri har også opplevd noe guffent, hun har publisert et bilde på Facebook som noen andre hadde rettigheter til. Dette kostet henne 3000 kroner.

Da Caroline blogget, så måtte hun ha abonnement hos Reuters, for hun visste at hun ikke bare kunne ta bilder fra google. En gang brukte hun et bilde av seg og Lars Kristian fra Vixen, og det måtte hun betale for.

Guri bestemmer seg for å prate om noe hyggeligere, og det er at de får inn noen hyggelige kommentarer og tilbakemeldinger på lodden sin. Jeg lurer fælt på hvor disse hyggelige tilbakemeldingene befinner seg, for det er ikke flust av dem på offentlige sider. Men folk sender inn spørsmål, som damene skal svare på.

Både spørsmålene og svarene er så tamme og kjedelige at jeg skal spare dere for detaljene.

Så prater de litt om hva de skal i sommer. Caroline skal til Hunderfossen og Tyrkia, og Guri skal en tur til Spania og se alle 11 episodene av Shameless.

Så avslutter de plutselig, for de antar at folk har andre ting å drive med i ferien enn å høre på Caroline og Guri. Et snev av selvinnsikt på slutten der, altså...

Sånn helt ærlig; er det noen som har hørt verre content enn dette? Skjønner verken hvilken målgruppe eller hva hensikten med innholdet er, men jeg har kanskje ikke greie på «to damer snakker»-pod, eneste i den sjangeren jeg følger er Dannet uten piano. 

• Liker 25
Skrevet
Stjertmeis skrev (4 timer siden):

Da har jeg sendt følgende e-post til Presse-teamet i Hunderfossen-konsernet (som består av markedssjef, direktør og konsernsjef): 

"Hei, 

Jeg skriver til dere, da dere har sentrale roller i Hunderfossen-konsernet, og dere  i kraft av deres roller bør være opptatt av hvordan Hunderfossen fremstår utad. 

I lys av de siste dagers mediefokus på Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksens valg om å opprette en åpen instagram-konto for sin 11 år gamle datter, som de også velger å eksponere for sine tilsammen mer enn 300 000 følgere, finner jeg det hårreisende at en familiepark velger å samarbeide med en virksomhet som bedriver grov barneeksponering på bedriftskontoer i sosiale medier, der innhold av deres egne barn sammenblandes med seksualisert innhold og pro-ana-innhold. Dette i tillegg til innhold som bryter markedsføringslovens regler om merking av reklamer (deriblant dagens reklameinnlegg for Hunderfossen), brudd på alkoholloven og en rekke andre lovbrudd. 

I dag er aldersgrensen på Instagram 13 år. I en tid der man ser hvor skadelig sosiale medier er for barn, og det jobbes med å heve aldersgrensen for SoMe til 15 år, er det mildt sagt umusikalsk en famliepark å samarbeide med en av influenserbransjens verstinger. At dere ønsker en slik assosiering er totalt uforståelig for både meg og mange andre. 

Vår familie skulle etter planen reise til Hunderfossen sammen med flere andre familier i sommer. Vi er kommet til en samlet beslutning om at vi endrer planen og legger i stedet legger våre penger i en annen park. 

Jeg regner ikke med å høre tilbake fra dere, men jeg ønsker å benytte min forbrukermakt til å ytre min mening. "

Kommer sikkert ikke noe ut av det, men forbrukermakten er i alle fall utøvd. 

Helt på sin plass. Vi, forbrukerne, har også en viss makt, og kan disponere den slik vi vil. Har selv vurdert å ta toget nedover på dagstur til Hunderfossen i sommer bare for å finne på noe i nærområdet, men det utgår selvfølgelig når de samarbeider med shady' influencere. 

• Liker 18
  • Nyttig 10
Skrevet
Felis skrev (6 timer siden):

Jeg har hørt igjennom siste episode av podcasten, for å høre om Caroline nevner noe om siste ukes kontroverser. Episoden var bare 21 minutter lang, så det gikk heldigvis ganske fort.

https://www.podplay.com/no-no/podcasts/det-ma-vi-snakke-om-1249938

Episoden er visst en sommerspesial, og Caroline synes det er helt vilt at vi er inne i juli, nå må vi bare klamre oss fast, innleder hun, dette går fort.

Guri lurer på om det har skjedd noe nytt siden sist, og Caroline forteller at det alltid har "kjedd" noe nytt, hun har nytt sommervarmen og badet. Som om det er noe nytt....

Det har også skjedd noe mindre hyggelig, kan hun røpe. Caroline har kjørt til Oslo og da måtte hun gjennom en tunnel. Hun lå i venstre feltet og kjørte forbi noen trailere, eller "store biler" som hun kaller dem, og da fikk hun en annen bil opp i ræva. Og han blinket med lysene, men Caroline kunne ikke legge seg inn før hun hadde passert alle trailerne. Da hun endelig kunne legge seg inn, kjørte bilen forbi og la seg inn foran henne, og tråkket på bremsen slik at de nesten stoppet. Caroline sveivet ned vinduet og ga mannen fingeren, og slik holdt de på en stund. Det samme skjedde visst Guri i påsken. Jeg begynner å lure på om de er så gode sjåfører som de påsto i en tidligere episode.

Caroline måtte til Oslo fordi hun har gjestet en annen podcast. Mathildeshow. Mathilde har fulgt Caroline siden 2010, og de har pratet om alt fra den spede begynnelse.

Guri har også opplevd noe guffent, hun har publisert et bilde på Facebook som noen andre hadde rettigheter til. Dette kostet henne 3000 kroner.

Da Caroline blogget, så måtte hun ha abonnement hos Reuters, for hun visste at hun ikke bare kunne ta bilder fra google. En gang brukte hun et bilde av seg og Lars Kristian fra Vixen, og det måtte hun betale for.

Guri bestemmer seg for å prate om noe hyggeligere, og det er at de får inn noen hyggelige kommentarer og tilbakemeldinger på lodden sin. Jeg lurer fælt på hvor disse hyggelige tilbakemeldingene befinner seg, for det er ikke flust av dem på offentlige sider. Men folk sender inn spørsmål, som damene skal svare på.

Både spørsmålene og svarene er så tamme og kjedelige at jeg skal spare dere for detaljene.

Så prater de litt om hva de skal i sommer. Caroline skal til Hunderfossen og Tyrkia, og Guri skal en tur til Spania og se alle 11 sesongene av Shameless.

Så avslutter de plutselig, for de antar at folk har andre ting å drive med i ferien enn å høre på Caroline og Guri. Et snev av selvinnsikt på slutten der, altså...

Høres ut som "skoleradio" vi hadde på ungdomskolen på 80-tallet. Det var bare babbel, fjas og vås, men du verden som de følte seg kule de som drev den. 

• Liker 29
Skrevet
Isild skrev (21 minutter siden):

Høres ut som "skoleradio" vi hadde på ungdomskolen på 80-tallet. Det var bare babbel, fjas og vås, men du verden som de følte seg kule de som drev den. 

Hva er egentlig plot i podcasten? Har de et tema? Hun er vel ikke akkurat så opplyst at det er mange tema hun kan dykke ned i? Mote? Trening? Eller er d bare pjatt? Synnøve og Vanessa sin podcast overlever vel fordi de har humor og skarp tunge? Jeg tror neppe Caroline har noe å by på annet enn provokasjon .

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...