Isola2 Skrevet 1. juli #106141 Skrevet 1. juli cerruti skrev (3 minutter siden): Det er vel vanlig når hun skal svare media. Både innholdsmessig og i framtoning. Sant. Men synes dette topper alt av svada hun har kommet med. Vanligvis er det et svar som hverken er fugl eller fisk, men nå kom hun med «hvem er dere» attitude. Noe spesielt når man er en ganske avdanka d-kjendis 43 1 2
Gjest pop up bruker Skrevet 1. juli #106142 Skrevet 1. juli Isola2 skrev (1 minutt siden): Sant. Men synes dette topper alt av svada hun har kommet med. Vanligvis er det et svar som hverken er fugl eller fisk, men nå kom hun med «hvem er dere» attitude. Noe spesielt når man er en ganske avdanka d-kjendis Åpenbart at de ikke har noen PR-rådgivere i hvert fall.... Det ville vært mye mer naturlig å forsøkt å forklare egne valg på en voksen måte kunne ført til at dette ikke ble en like stor "sak", men her går de rett til angrep uten å tenke virker det som.
Laia Skrevet 1. juli #106143 Skrevet 1. juli (endret) Stjertmeis skrev (37 minutter siden): Svaret var like barnslig og dårlig som forventet: – Hvem er Henrik Troy og Helene Drage, og hvorfor skal de mene noe om hvilke valg jeg og vi tar som foreldre? Deres mening betyr ingenting for meg, jeg er voksen nok til å ta de avgjørelsene jeg mener er riktig - også sammen med barna mine, sier hun. De starter med et dårlig forsøk på hersketeknikk. "Hvem er Henrik Troy?" Som om de ikke vet det, etter å ha svart ham på dette i går, og garantert fått med seg all harseleringen hans tidligere. Og videre: "vi bryr oss ikke, jeg er voksen". Ho høres ut som en trassig tenåring. Synes det er litt søkt med kommentarene fra Helene Drage i artikkelen. Hun er absolutt en som sitter i glasshus. Hun utleverer sine egne så og si på daglig basis. Vel og merke ofte på stories og uten å vise selve ansiktet, men hun utleverer MYE om barnas personlighet, søvn- og matvaner osv. Og det tas bilde av barna bakfra, noe som etter min mening er en like stor overtredelse av barnets rett til beskyttelse. Endret 1. juli av Laia 17 2
Stargaze Skrevet 1. juli #106144 Skrevet 1. juli Stjertmeis skrev (38 minutter siden): Svaret var like barnslig og dårlig som forventet: – Hvem er Henrik Troy og Helene Drage, og hvorfor skal de mene noe om hvilke valg jeg og vi tar som foreldre? Deres mening betyr ingenting for meg, jeg er voksen nok til å ta de avgjørelsene jeg mener er riktig - også sammen med barna mine, sier hun. De starter med et dårlig forsøk på hersketeknikk. "Hvem er Henrik Troy?" Som om de ikke vet det, etter å ha svart ham på dette i går, og garantert fått med seg all harseleringen hans tidligere. Og videre: "vi bryr oss ikke, jeg er voksen". Ho høres ut som en trassig tenåring. Stakkars barn. Skjer det noe, overeksponerte barn som folk (all slags creepy folk) vet alt for mye om, er faktisk foreldrene helt å skylde. Hvis hun ikke skal se kontoen eller ha tilgang til den selv, hva er da vitsen? SKal de skape en figur av henne også, som hun må tre inn i når hun blir gammel nok. Sjokkert over at foreldre kan holde på sånn. 18 4
Outandabout Skrevet 1. juli #106145 Skrevet 1. juli Ikke de skarpeste knivene i skuffa. Og farmoren kommenterer happy på alle innleggene. 21 1
FruRosa Skrevet 1. juli #106146 Skrevet 1. juli Avslørende! Svaret hennes viser hvor lite gjennomtenkt hele opplegget er, og bildet viser en helt annen CBE enn den som postes (og filtreres) av dem selv på SoMe. 13 2
Stjertmeis Skrevet 1. juli #106147 Skrevet 1. juli Laia skrev (5 minutter siden): Synes det er litt søkt med kommentarene fra Helene Drage i artikkelen. Hun er absolutt en som sitter i glasshus. Hun utleverer sine egne så og si på daglig basis. Vel og merke ofte på stories og uten å vise selve ansiktet, men hun utleverer MYE om barnas personlighet, søvn- og matvaner osv. Og det tas bilde av barna bakfra, noe som etter min mening er en like stor overtredelse av barnets rett til beskyttelse. Jeg aner faktisk ikke hvem Helene Drage er, utover at jeg tror jeg har sett at det finnes en tråd her inne 🙈 Men om ho også er influnser som eksponerer barn, så er det jo ganske spesielt, ja. Om ikke anna, så viser det jo bare hvor lite selvinnsikt som bor i disse influenserne.. 7 2
PusheenPusheen Skrevet 1. juli #106148 Skrevet 1. juli Lurer på hva hun selv mener er så riktig med avgjørelsen om å la datteren ha egen IG-konto når hun er for ung til å ha en. Spiller ingen rolle at hun som forelder har kontroll på den, kontoen er åpen og uansett hva det er som legges ut, er det potensielt farlig for datteren. Og tenk så opphengt datteren etterhvert vil komme til å bli i likes, følgere og kommentarer. Så igjen, hva er riktig med dette? 19 9
Populært innlegg Stjertmeis Skrevet 1. juli Populært innlegg #106149 Skrevet 1. juli Se story til Troy, der han deler DM-korrespondanse med LKE. Snakk om å snakke til en vegg! 🫨 54 1 11
Populært innlegg lenebu Skrevet 1. juli Populært innlegg #106150 Skrevet 1. juli (endret) I sine svar på Troy sin IG sier LKE at profilen selvsagt er foreldrestyrt, men det står ingenting på selve profilen om at den er foreldrestyrt. I bio oppgir den når barnet er født, samt hvilken skole og fritidsaktivitet barnet går på (dvs. ikke et ord om at foreldrene styrer kontoen), og alle innleggene er skrevet i førsteperson ("min første rolle [...]", "i år XXXX var jeg så heldig [...]", "dette var på bursdagen min"), og det virker som om utvidet familie også tror det er barnets egen konto når de kommer med kommentarer som "så flink du er, XX! Hilsen farmor", "så stolt av deg, XX! Hilsen tante" og lignende. Ser noen (foreldrene?) doubler down nå etter kritikken på TV2 med et nytt innlegg på barnets IG for et drøyt kvarter siden. Også teksten i dette er skrevet utelukkende i jeg-form, men det er visst alle andre (inkludert tante, farmor og andre slektninger) som bare er dumme og legger vrangviljen til når de ikke intuitivt forstår at det selvsagt er CBE og LKE som står bak alt på kontoen. Endret 1. juli av lenebu Typo 44 3 13
Sarah93 Skrevet 1. juli #106151 Skrevet 1. juli Hun virker direkte usympatisk. Hun får Sophie Elise til å fremstå som en sjarmbombe. 37 1 11
Stjertmeis Skrevet 1. juli #106152 Skrevet 1. juli (endret) Og hva gjør CBE og LKE når det stormer rundt datterens instagram? Jo, de svarer med å poste et nytt innlegg! Men det passer jo perfekt inn i deres modus operandi. Når de kritiseres for noe, gjør de bare mer av det 🙄 Men at de velger å se dette som "å smi mens jernet er varmt" og tydelig bruker sitt eget barn for å provosere, er grovt og langt over alle grenser. Endret 1. juli av Stjertmeis 26 1 11
Kollontaj Skrevet 1. juli #106153 Skrevet 1. juli Får veldig ego-foreldre-vibber, i tillegg til at det selvsagt lyves. Ingenting tilsier at kontoen er foreldrestyrt. 22 3
Populært innlegg dibbi Skrevet 1. juli Populært innlegg #106154 Skrevet 1. juli lenebu skrev (6 minutter siden): I sine svar på Troy sin IG sier LKE at profilen selvsagt er foreldrestyrt, men det står ingenting på selve profilen om at den er foreldrestyrt. I bio oppgir den når barnet er født, samt hvilken skole barnet og fritidsaktivitet barnet går på Er det ikke samme dama som klagde over at følgere av henne luska rundt huset deres, og at de måtte begynne å tenke hvor skremmende det var, spesielt for barna? 33 2 21
Pistasjnøtter Skrevet 1. juli #106155 Skrevet 1. juli Stjertmeis skrev (3 minutter siden): Og hva gjør CBE og LKE når det stormer rundt datterens instagram? Jo, de svarer med å poste et nytt innlegg! Men det passer jo perfekt inn i deres modus operandi. Når de kritiseres for noe, gjør de bare mer av det 🙄 Men at de velger å de dette som "å smi mens jernet er varmt" og tydelig bruker sitt eget barn for å provosere, er grovt og langt over alle grenser. Det er helt utrolig. Ser også at noen har kommentert «pene 🔥» under et av bildene på datterens instagram. 16 6
Populært innlegg Felis Skrevet 1. juli Populært innlegg #106156 Skrevet 1. juli Caroline Berg Eriksen: Hvem er Henrik Troy? Lars Kristian Eriksen: Du er en av kun 14 stk på blokkeringslista mi... 57 4 23
Populært innlegg Minthia Skrevet 1. juli Populært innlegg #106157 Skrevet 1. juli (endret) Så, de påstår at det er datterens «artiskonto», hvor de selv legger ut fra hennes barneforestillinger, som en slags offisiell profil? Og de er liksom hennes «management» som lager promo for hennes «karriere»? Mens de private innleggene av hverdag, rom, fritidsaktiviteter, ferie og ikke minst TikTok-kopier med mora blir lagt ut på morens instakonto med 300.000 følgere? Hvorfor skal en 11-åring som spiller barneteater i lokalmiljøet ha en offisiell profil????? Mens hvemsomhelst kan se livet hennes på moras konto? De promoterer henne så hemningsløst at jeg blir kvalm Dattera skal bli kjendis for enhver pris si! Jeg har for en gangs skyld ikke ord. Sjuke folk! Endret 1. juli av Minthia 49 1 18
Stjertmeis Skrevet 1. juli #106158 Skrevet 1. juli Minthia skrev (2 minutter siden): Så, de påstår at det er datterens «artiskonto», hvor de selv legger ut fra hennes barneforestillinger, som en slags offisiell profil? Og de er liksom hennes «management» som lager promo for hennes «karriere»? Mens de private innleggene av hverdag, rom, fritidsaktiviteter, ferie og ikke minst TikTok-kopier med mora blir lagt ut på morens instakonto med 300.000 følgere? Hvorfor skal en 11-åring som spiller barneteater i lokalmiljøet ha en offisiell profil????? Mens hvemsomhelst kan se livet hennes på moras konto? De promoterer henne så hemningsløst at jeg blir kvalm Jeg har for en gangs skyld ikke ord. Sjuke folk! Dette er så 🎯🎯🎯 18 1 2
Stargaze Skrevet 1. juli #106159 Skrevet 1. juli Pistasjnøtter skrev (12 minutter siden): Det er helt utrolig. Ser også at noen har kommentert «pene 🔥» under et av bildene på datterens instagram. Skrekk og gru, men hva kan man forvente med en mor som tror utseende er alfa og omega. At sånne kommentarer får stå hos en 11-åring er rystende. Men mor blir vel bare stolt. 17 2
Liver Skrevet 1. juli #106160 Skrevet 1. juli Altså, det er så utrolig tynt argument. At alle deler slik informasjon om barn, og at det er lett å finne ut denne informasjonen....Nei, det er det faktisk ikke om man aktivt velger å skjerme barna. Man ska bruke en del tid for å finne informasjon om mine barn som jeg har delt, det er lite og lite utleverende. Ved første søk kan man nesten ikke finnes ut at jeg har barn, eller hvor mange jeg har elle hvor gamle de er. Det ingen på some vet er hvordan rommet deres ser ut, hvilke fritidsaktiviteter de går på, hvordan vi feirer jul, nyttår, påske, sommer, bursdager osv. Dette er informasjon som folk irl vet, ikke Gud og hvermannsen. 18 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå