Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egentlig burde man bare slutte å vie henne noe som helst oppmerksomhet. Hun ser veldig syk ut. Og kommentarer kan fort trigge ytterligere.

Håper i hvert fall at ingen hiver seg på treningsopplegget hennes. Hun er så langt unna sterk og atletisk, og et dårlig forbilde for en sunn kvinnekropp.

• Liker 17
  • Nyttig 6
Skrevet

Og hva man ikke gjør for penger og for å vise fram kjøpt frontparti. Fint forbilde for jenter som vokser opp det…

• Liker 16
Skrevet
hvaduikkeser skrev (6 timer siden):

De ser mye større ut. 

De har vel blåst de opp litt ekstra med et eller annet filter for det der er ikke naturlig 

• Liker 14
Skrevet
Surikatt skrev (6 minutter siden):

De har vel blåst de opp litt ekstra med et eller annet filter for det der er ikke naturlig 

Lenge siden de var naturlige. Samme med resten av dama.

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet
Rev. Revenge skrev (2 timer siden):

Hvis PT_carolineberg virkelig ser ut som hun fremstiller seg som, er det regelrett fare på fære med helsen.

Den forferdelige Heroin chic-trenden er tilbake, men jeg tviler på at fruen i Sarpsborg er villig til å reelt presentere seg som om hun har ruset seg syk på 6 måneder uten å bløffe seg frem til det. Det eneste som er målet er spekulasjon og klikkåte, sammen med umerket reklame for det aller meste. Og samarbeidspartnerne gidder rett og slett ikke å sjekke Treasures AS sin bransjevandel når Kontent tilbyr CBE.no som annonseplattform. Troverdigheten er dypt begravet for lenge siden.

Apropos samarbeidspartnere.

Jeg har sendt mail/varsel til ulike aktører. Barnekreftforeningen svarer ikke. Kappahl kommer med totalt intetsigende svar om at de respekterer barns rettigheter i sine samarbeid - noe Newbie/Kappahl med sitt samarbeid med Caroline Berg Eriksen ikke synes å gjøre. 

Og Arbeidstilsynets varslingstjeneste virker å være like useriøs! Har varslet der om barnearbeid noen ganger. Får da opp et brukernavn og passord. Ved innlogging første gang må man endre passord. Men uansett hvor nøye og hvor mange ganger alt sjekkes for å forsikre meg om at både brukernavn og passord stemmer, så skjer det samme hver eneste gang... "Ugyldig brukernavn og/eller passord". Det er jo også en fin måte å unngå å vise hva de ikke gjør. Det kan ikke være tilfeldig lenger, for det samme har skjedd hver eneste gang. Sist tok jeg til og med bilde av det, for å sikre at jeg ikke skrev det ned feil, men samme da. 

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet

Den eldste datteren fikk en iskaffe for å feire noe i dag. Mulig tidene har forandret seg, om jeg hadde fått kaffe som barn hadde jeg blitt både overraska og skuffa. Men hvorfor skal alt begynne så tidlig? Kaffe, sminke, magetopper, treningsprogram...det virker rett og slett om man skal tidlig eksponeres for det meste - og bli voksen lenge før man er voksen. Hva skjedde med at barn er barn? Å gi barn koffein forstår jeg rett og slett ikke, og det gjelder energidrikk også. Men som en mini-me så skal man vel bli mest mulig lik mamma, og det fort som bare det. 🙄

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (20 timer siden):

Barnekreftforeningen svarer ikke.

Det er rart. Barnekreftforeningen har alltid hatt veldig god integritet når det gjelder verdier og moral. De avslo jo også donasjonen fra Mannegruppa Ottar i sin tid, men de har hatt en rivende ekspansjon etter dette. Edit: de har også byttet ut deler av administrasjonen.

Kontakt disse direkte:

https://www.barnekreftforeningen.no/om-oss/kontakt

Endret av Rev. Revenge
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Snødronninga skrev (10 timer siden):

Den eldste datteren fikk en iskaffe for å feire noe i dag. Mulig tidene har forandret seg, om jeg hadde fått kaffe som barn hadde jeg blitt både overraska og skuffa. Men hvorfor skal alt begynne så tidlig? Kaffe, sminke, magetopper, treningsprogram...det virker rett og slett om man skal tidlig eksponeres for det meste - og bli voksen lenge før man er voksen. Hva skjedde med at barn er barn? Å gi barn koffein forstår jeg rett og slett ikke, og det gjelder energidrikk også. Men som en mini-me så skal man vel bli mest mulig lik mamma, og det fort som bare det. 🙄

Datteren hennes er nok som de fleste andre 6. klassinger. Det er dessverre den nye normalen. Når det skal sies husker jeg godt magetopper og sminke i 6. klasse (på 90 tallet) men treningsprogram og kaffe, det var vi ikke intr i..

Caroline er et dårlig forbilde.

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet
Snødronninga skrev (11 timer siden):

Min eldste er ett år eldre, og hun har begynt å spørre etter både iskaffe og energidrikker, men det er virkelig ikke noe hun får. Jeg er også såppas streng at ungene ikke får cola annet enn ved veldig spesielle anledninger. Nå skal forhåpentligvis kommunen min sette aldersgrense på kjøp av energidrikker, så de yngste ikke får kjøpt i alle fall.

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
Snødronninga skrev (13 timer siden):

Influenserne Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen har gjennom Treasures AS og firmaets ulike kanaler i alle år brukt sine barn som bedriftsinnhold.

Nå som barna er blitt eldre søker bedriftseierne tydeligvis nye markeder. De er selv for gamle til å appellere til yngre (selv om de på heller patetiske vis forsøker å gjøre seg selv "yngre" enn hva de faktisk er). De appellerer også svært lite til personer +/- 40 år som de selv er, og det er mange år siden CBE greide å produsere på noe som lignet på innhold selv.

Vi har sett en ganske stor endring i hvordan bedriftseierne profilerer barna som produkter i firmakanalene, spesielt siste året. 

Mens mor fortsetter å presenteres som en blanding av thinspo/ proana og seksualisering av CBE, så har de også forsøkt å fronte både mor og far som langt yngre enn de faktisk er. Samtidig har bedriften nå over tid tydelig forsøkt å lukke gapet i alder mellom mor og barn, i det som minner om et desperat forsøk på å skape kontinuitet (at bedriften fortsetter å selge et "ungt" image). Siden CBE og LKE ikke greier å late som om de er yngre lenger, så har de et behov for å forynge firmaprofilen. 

Barn har mer og mer blitt bedriftens ansikt utad, sammen med en mor som krampaktig forsøker å fremstille seg som langt yngre enn hun er, og barna utnyttes som bedriftsinnhold. Men det er et problem med å gjøre dette... småbarn kan man presentere som idyllisk familie, selv småskolebarn kan tydeligvis til en viss grad selges på samme måten. Men når barn ligger i årene mellom barn og mer moden tenåring, så er det vanskeligere å "selge". Det blir åpenbart at foreldrene drar på årene, og ungene er ikke lenger like uskyldige og lettsolgte som bedriftsinnhold. Men når man da velger å skape et nytt narrativ hvor barn først gjøres til "mini-me", og så mer og mer som en etterligning av en ung voksen, så vil de (dessverre) trolig appellere til visse grupper følgere. I dette narrativet, med ofte voksen påkledning som skal etterligne mors "yngre voksne" image, så er det å skape "voksne" vaner på barn i narrativet det man må anta er bevisst bedriftsstrategi for å holde på visse grupper følgere og for å lokke til seg andre. 

Dette er det inntrykket influenserne Lars-Kristian Eriksen og Caroline Berg Eriksen gir med innholdet i sine firmaer. 

Det er ikke bare kynisk, det er totalt vettløst og uforsvarlig. Men det er helt tydelig på hvordan bedriftsinnholdet har "utviklet" seg siste ca året, at de nå desperat forsøker å holde på visse følgere og kapre seg andre. At det skjer ved å ofre egne barns rettigheter og gjøre dem til utsatte mål og sette dem i risio, det er tydelig noe bedriftseierne overhodet ikke bryr seg om.

CBEs IG-konto har i underkant av 300 000 følgere, og kontoen er åpen, som betyr at hele verden kan se den. Dette er åpenbart også noe de ønsker, all den tid CBE skryter av å ha fått mange klikk på videoer hvor hun eksponerer egne barn og er stolt av dette. Siden influenserparet Lars-Kristian og Caroline Berg Eriksen i over 11 år har drevet med massiv barneeksponering, inkl. bilder og videoer som appellerer til både det mørke nettet og pedofile, så må man anta at det er flere slike som følger kontoen, men siden kontoen er åpen så vil disse "følgerne" trolig aldri synes på følgerlisten. For man kan bare gå inn på kontoen når som helst, uten å følge. I tillegg eksponerer CBE og LKE barna på Snapchat, Tiktok m.m. - og hun har også ofte bilder/videoer av seg selv som klart spiller på en seksualisering av mors kropp. 

Altfor små barn som drikker kaffe går rett inn i "gapet" som bedriftseierne forsøker å fylle, gapet mellom egen alder og ønsket om et "yngre" innhold som de synes å håpe skal gi dem inntekter i noen år til.

Og fremdeles påstår politikerne våre at lovverket er godt nok til å beskytte barn og influenserbarn...

• Liker 20
  • Nyttig 5
Skrevet
Stargaze skrev (23 timer siden):

Egentlig burde man bare slutte å vie henne noe som helst oppmerksomhet.

Tvert i mot! Påvirkere som Caroline Berg Eriksen og nettrollet hun deler postkasse med, samt lignende typer bør få søkelyset på seg mest mulig der det blir avslørt hvordan de driver butikken sin, med skjult markedsføring, thinspo, barnearbeid, kroppspress, redigering og posering, samt juks og bløff. Jo færre som lar seg påvirke desto bedre.

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet

Hun har tydeligvis et stort behov for å bruke klærne til eldstedatteren. Min datter på nesten samme alder hadde nok satt stor pris på om jeg svetta ut hennes klær på trening, særlig  Sabrina Carpenter-merch. Det er jo ikke normalt.

• Liker 29
  • Nyttig 4
Skrevet
Sol79 skrev (1 time siden):

Hun har tydeligvis et stort behov for å bruke klærne til eldstedatteren. Min datter på nesten samme alder hadde nok satt stor pris på om jeg svetta ut hennes klær på trening, særlig  Sabrina Carpenter-merch. Det er jo ikke normalt.

Jeg passer også klærne til min 45kg gamle sønn, men bruker jeg de? Neeeh.. men ja, har prøvd de.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
LilleSnupp skrev (4 minutter siden):

Jeg passer også klærne til min 45kg gamle sønn, men bruker jeg de? Neeeh.. men ja, har prøvd de.

Haha, tenkte det samme - jeg passer også i klærne til sønnen min, som veier en god del mindre enn det 😅😅 Men jeg bruker de ikke 🙈 Men jeg har ikke behov for å fremstille meg tynnere / mindre enn jeg er eller suge inn magen heller 🫣

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Og hva slags press legger Caroline på datteren da? Ubevisst kanskje, men hva om datteren tenker at SÅNN må jeg også være når jeg er 40 år..

• Liker 9
  • Hjerte 1
Annonse
Skrevet

Hun går rundt i butikker o.l i datterens for korte (og skitne) hettejakke med ene skulderen og magen bar, etter tening?  Flasher BH? Næsty.

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet
loffen skrev (18 minutter siden):

Hun går rundt i butikker o.l i datterens for korte (og skitne) hettejakke med ene skulderen og magen bar, etter tening?  Flasher BH? Næsty.

Atte hæ? 😆 og publiserer det? 🙄

• Liker 3
Skrevet

image.thumb.png.2185a213b7b1986b4baf05d760a5f53c.png

(https://storynavigation.com/user/carolinebergeriksenno / https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/?hl=nb)

Åååååh... tenk om du hadde oppdaget disse litt tidligere..... Da hadde du sluppet å vise dette: 🤓

image.png.f180e469c9ec71253d040832f20fc168.png

Det er så fint å se at innholdet i dine kanaler er så konsistent og ekte. Reklamerer du for noe, så STÅR du virkelig for det. DET er det ikke mange influensaer... eeeh... unnskyld, influensere som gjør.

• Liker 7
  • Nyttig 9
Skrevet

På snap i dag bruker hun datterens hettegenser i str 11år. Og viser frem nyinnkjøpte barneklær «hun nesten kan bruke». Prøver hun å fremstille seg som så tynn at hun kan bruke barneklær?

• Liker 22
  • Nyttig 7
Skrevet

Det er litt morsomt når Guri i forrige ukes pod (tror jeg), snakker om Linnea Myhre. Guri roser henne for å ha klart å snu sin negative tankegang. Caroline sier stort sett: Mmmh, ja...

Tenker selvfølgelig på hvor konfronterende (med god grunn!) kritikken mot Caroline var, i forbindelse med den noe spesielle kcal-reel'en. Så jeg lurer på hvor gøy det var for Caroline at Myhre roses av Guri, i hennes egen podcast. 

• Liker 22
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...