~ Ada ~ Skrevet 26. mai #105621 Skrevet 26. mai Ja, ble det en god søndag i går, folkens, full av inspirasjon? Kilde: storynavigation.com Jeg sier det igjen: Tenk at dette er noens jobb. Selfies, dandere noen smoothies med litt pynt og en bok " henslengt"..trene litt. . 22
Hallepalle2 Skrevet 26. mai #105622 Skrevet 26. mai ~ Ada ~ skrev (21 minutter siden): Ja, ble det en god søndag i går, folkens, full av inspirasjon? Kilde: storynavigation.com Jeg sier det igjen: Tenk at dette er noens jobb. Selfies, dandere noen smoothies med litt pynt og en bok " henslengt"..trene litt. . Jeg er for at man skal sette pris på alle kropper uavhengig av form og fasong, men jeg skjønner ikke dette behovet hun har for å vise frem magen i denne vinkelen. Det er virkelig ikke pent med utstående ribbein og innsugd mage. Altså helt ok å ha det, men når hun selv sier at det er viktig at hun er så pen som mulig på bilder så blir dette rart for meg. Trumfer tynn alt annet (spør jeg mot bedre vitende)? 31 1
Populært innlegg skruf Skrevet 26. mai Populært innlegg #105623 Skrevet 26. mai Har ikke treningssenter og CrossFit-senter nedre aldersgrense? Det har de i allefall her….man må være 15 år for å tegne medlemskap. På CrossFit har jeg aldri gått regelmessig, men av og til, og det har aldri vært barn som har trent der. Reagerer pga publisering på Snap at CBE og LK har med begge jentene, på typ 9 og 11 år på CrossFit, der barna er i treningsklær og trener. T.o.m dagens program ble postet. Barna var ikke der for å se på, men for å trene. Jeg synes det er horribelt at et treningssenter eller CrossFit lar så unge barn trene. Særlig CrossFit der det kjøres flest mulig og tyngst mulig av en øvelse før man går videre til neste post. Fysioterapeuten jeg går til har videreutdanning innen sport, og han er kritisk til CrossFit; man skal virkelig vite hva man driver med pga det er lett å gjøre øvelser feil når det går i hurtig tempo. Han har flere pasienter med treningsrelaterte skader fra CrossFit miljøet. Og dette tar da altså Hr og fru Eriksen barna med på. Det er i allefall 2 år siden de filmet og postet at barna løp på tredemølle og LK hadde lagt opp sirkeltrening for de med armhevinger, situps, kaste medisinball, bulgarske utfall som de kjørte X antall resitasjoner på 3 ganger, hjemme i deres private treningsrom. Da var de typ 7 og 9 år. Og nei; det var ikke lek, men trening Jeg er helt for organisert trening hos barn, men da med trenere som vet hva de gjør på. Fotball, turn, dans, håndball, friidrett osv….helt supert! Men det er en grunn til at ulike aktiviteter har ulike aldersgrenser for når man kan begynne. For ikke å glemme hvor viktig det er å ta med seg barn på tur i skog og mark, sykkelturer, skiturer osv…være aktive sammen. Ikke at mor og far løper ei mil sammen om morgenen for deretter å kle opp barna i tights og topp og dra på CrossFit og kjøre treningsprogram sammen. Og; det med at man må vite hva man driver med når man trener barn, og treningssenter/Crossfit-senter har aldersgrenser er nettopp pga styrketrening kan være skadelig for så unge barn sine skjeletter pga skjellete er ikke ferdig utvokst enda. Man har noen plasser på skjelletet som heter vekstsoner, bl.a på utsiden av føttene, og disse sonene er ikke ferdig grodd sammen hos barn som fortsatt er i vekst. Styrketrening hos barn som ikke er utvokst enda kan gjøre stor skade som ikke er reverserbar. I fam Eriksen sitt kosthold så tar jeg tilbake det jeg skrev ang at en 11-åring tar et bevisst valg om å kutte kjøtt (ikke hos andre på samme alder som tar et selvstendig valg basert på dyrevelferd, eller barn som vokser opp uten kjøtt eller animalske produkter pga det er det kostholdet foreldrene har) De som velger det, sånn som min søster + flere andre jeg kjenner, har satt seg grundig inn i kosthold og lager mat som kompenserer, sånn at kostholdet er fullverdig og rikt på grønnsaker, linser, kikkerter osv, samt følger opp barna med blodprøver for å være sikker på at de ikke blir feilernærte. Når jeg ser all pastaen og den grå maten Caroline lager + det berømmelige proteinpulverer og lappene hennes som er i pulverform som man tilsetter vann så tviler jeg på at hun har satt seg inn i et vegetarisk kosthold, og jeg tviler på at hun gjør det av dyrevelferd. 11-åringen ser opp til mor, noe mange døtre gjør, og ifg Caroline så er hun hennes mini-me. Eldste har i det siste figurert mere og mere i morens sosiale medier med div videoer som Caroline finner på tik tok og hermer etter. Regien er satt for lenge siden. De sikret jo eldste sitt navn på en egen Instagram- konto som nyfødt. Lillesøster er mere bak i kulissene, selv om også hun blir drevet til styrketrening, men det er tydelig at eldste skal opp og frem. Direkte trist at ei gift kvinne som nærmer seg 40 mimrer tilbake til Vgs og russetid, som har et sykelig oppheng i kropp og utseende ( og som ikke klarer å se hvor fin og likandes hun er når hun slipper guarden og er seg selv, som feks under Kamp Culinaris…….der hun t.o.m viste at hun kan lage god mat og ikke bare pasta, proteinpulvervafler og lapper), og som tydelig lever mere og mere gjennom eldste barnet. Og som overfører disse shallow verdiene til sine døtre. Ektemannen er ikke det spøtt bedre, så litt av noen forbilder de er…..not. Av og til så har jeg tenkt tanken; hvordan hadde det vært for Caroline om det var gutter de fikk og ikke jenter. Kommer fortsatt ikke over at et CrossFit-senter tillater at en 8/9-åring og ei på 11 er med foreldrene på trening og kjører oppsatt program. CrossFit er beintøft for voksne, alle de jeg kjenner som går på det her er helt kjørt og svetten renner etter ei økt. Hva da med to småjenter som fortsatt er i vekst, der den ene i tillegg har kuttet ut en god kilde til proteiner og fett i kostholdet sitt (som ikke kan erstattes av en shake av morens proteinpulver etter trening). Hadde jeg vært på samme time som disse barna så hadde jeg oppsøkt leder og stilt et stort spørsmålstegn ved lederens og senterets seriøsitet og kunnskap. Deretter meldt meg ut. 30 28
Frisk Frosk Skrevet 26. mai #105624 Skrevet 26. mai (endret) skruf skrev (1 time siden): Har ikke treningssenter og CrossFit-senter nedre aldersgrense? Det har de i allefall her….man må være 15 år for å tegne medlemskap. På CrossFit har jeg aldri gått regelmessig, men av og til, og det har aldri vært barn som har trent der. Reagerer pga publisering på Snap at CBE og LK har med begge jentene, på typ 9 og 11 år på CrossFit, der barna er i treningsklær og trener. T.o.m dagens program ble postet. Barna var ikke der for å se på, men for å trene. Jeg synes det er horribelt at et treningssenter eller CrossFit lar så unge barn trene. Særlig CrossFit der det kjøres flest mulig og tyngst mulig av en øvelse før man går videre til neste post. Fysioterapeuten jeg går til har videreutdanning innen sport, og han er kritisk til CrossFit; man skal virkelig vite hva man driver med pga det er lett å gjøre øvelser feil når det går i hurtig tempo. Han har flere pasienter med treningsrelaterte skader fra CrossFit miljøet. Og dette tar da altså Hr og fru Eriksen barna med på. Det er i allefall 2 år siden de filmet og postet at barna løp på tredemølle og LK hadde lagt opp sirkeltrening for de med armhevinger, situps, kaste medisinball, bulgarske utfall som de kjørte X antall resitasjoner på 3 ganger, hjemme i deres private treningsrom. Da var de typ 7 og 9 år. Og nei; det var ikke lek, men trening Jeg er helt for organisert trening hos barn, men da med trenere som vet hva de gjør på. Fotball, turn, dans, håndball, friidrett osv….helt supert! Men det er en grunn til at ulike aktiviteter har ulike aldersgrenser for når man kan begynne. For ikke å glemme hvor viktig det er å ta med seg barn på tur i skog og mark, sykkelturer, skiturer osv…være aktive sammen. Ikke at mor og far løper ei mil sammen om morgenen for deretter å kle opp barna i tights og topp og dra på CrossFit og kjøre treningsprogram sammen. Og; det med at man må vite hva man driver med når man trener barn, og treningssenter/Crossfit-senter har aldersgrenser er nettopp pga styrketrening kan være skadelig for så unge barn sine skjeletter pga skjellete er ikke ferdig utvokst enda. Man har noen plasser på skjelletet som heter vekstsoner, bl.a på utsiden av føttene, og disse sonene er ikke ferdig grodd sammen hos barn som fortsatt er i vekst. Styrketrening hos barn som ikke er utvokst enda kan gjøre stor skade som ikke er reverserbar. I fam Eriksen sitt kosthold så tar jeg tilbake det jeg skrev ang at en 11-åring tar et bevisst valg om å kutte kjøtt (ikke hos andre på samme alder som tar et selvstendig valg basert på dyrevelferd, eller barn som vokser opp uten kjøtt eller animalske produkter pga det er det kostholdet foreldrene har) De som velger det, sånn som min søster + flere andre jeg kjenner, har satt seg grundig inn i kosthold og lager mat som kompenserer, sånn at kostholdet er fullverdig og rikt på grønnsaker, linser, kikkerter osv, samt følger opp barna med blodprøver for å være sikker på at de ikke blir feilernærte. Når jeg ser all pastaen og den grå maten Caroline lager + det berømmelige proteinpulverer og lappene hennes som er i pulverform som man tilsetter vann så tviler jeg på at hun har satt seg inn i et vegetarisk kosthold, og jeg tviler på at hun gjør det av dyrevelferd. 11-åringen ser opp til mor, noe mange døtre gjør, og ifg Caroline så er hun hennes mini-me. Eldste har i det siste figurert mere og mere i morens sosiale medier med div videoer som Caroline finner på tik tok og hermer etter. Regien er satt for lenge siden. De sikret jo eldste sitt navn på en egen Instagram- konto som nyfødt. Lillesøster er mere bak i kulissene, selv om også hun blir drevet til styrketrening, men det er tydelig at eldste skal opp og frem. Direkte trist at ei gift kvinne som nærmer seg 40 mimrer tilbake til Vgs og russetid, som har et sykelig oppheng i kropp og utseende ( og som ikke klarer å se hvor fin og likandes hun er når hun slipper guarden og er seg selv, som feks under Kamp Culinaris…….der hun t.o.m viste at hun kan lage god mat og ikke bare pasta, proteinpulvervafler og lapper), og som tydelig lever mere og mere gjennom eldste barnet. Og som overfører disse shallow verdiene til sine døtre. Ektemannen er ikke det spøtt bedre, så litt av noen forbilder de er…..not. Av og til så har jeg tenkt tanken; hvordan hadde det vært for Caroline om det var gutter de fikk og ikke jenter. Kommer fortsatt ikke over at et CrossFit-senter tillater at en 8/9-åring og ei på 11 er med foreldrene på trening og kjører oppsatt program. CrossFit er beintøft for voksne, alle de jeg kjenner som går på det her er helt kjørt og svetten renner etter ei økt. Hva da med to småjenter som fortsatt er i vekst, der den ene i tillegg har kuttet ut en god kilde til proteiner og fett i kostholdet sitt (som ikke kan erstattes av en shake av morens proteinpulver etter trening). Hadde jeg vært på samme time som disse barna så hadde jeg oppsøkt leder og stilt et stort spørsmålstegn ved lederens og senterets seriøsitet og kunnskap. Deretter meldt meg ut. Bra innlegg! Problemet med CrossFit Sarpsborg nå er vel at det er Lars-Kristian Eriksen som har gått inn i en lederrolle, det er han selv som både utnytter egne og andres barn. Foreløpig "bare" egne barn. CrossFit Sarpsborg har altså valgt å satse på Lars-Kristian Eriksen som er kjent for sitt sinne, sin urimelighet, sin kunnskapsløshet og sitt kvinnehat (så lenge kvinnene ikke er undervektige). Mannen som forsøker å skryte på seg en bachelorutdanning han aldri har fullført. Mannen som over år har vist at han har et usunt forhold til kropp, utseende, helse, kosthold og trening. Samme Lars-Kristian Eriksen som - etter at en følger av hans influenserkanal som ligger under Treasures AS, som han eier halvparten av, hadde kommet med en saklig kommentar som Eriksen oppfattet som kritikk - valgte å finne hjemadressen til kvinnen, vente til dagen etterpå, oppsøke kvinnens hjemadresse, sitte og spionere på henne, følge etter henne i bil når hun kjørte hjemmefra og utførte hærverk på kvinnens bil etter at hun hadde gått fra bilen. For deretter å fortsette å trakassere samme kvinne videre samme dag med en mengde telefonoppringninger. Dette er mannen CrossFit Sarpsborg har valgt å ansette. Ønsker de ikke at kvinner skal trene der? Hvem skal kvinner henvende seg til om det er noe med CrossFit Sarpsborg som ikke fungerer? Det er ikke trygt for kvinner å oppsøke Lars-Kristian Eriksen, ut fra hans historie. Eller kanskje er det helt bevisst av CrossFit Sarpsborg å ansette ham. Han har jo allerede i måneder drevet med umerket reklame for senteret via sine ifluenserkanaler, så CrossFit Sarpsborg bryr seg tydelig ikke om at det begås lovbrudd som også de er ansvarlige for. Nå driver også LKEs kone, Caroline Berg Eriksen umerket reklame for CrossFit Sarpsborg på sine kanaler. Samtidig som hun driver det som ikke kan kalles annet enn proana, overtrening og altfor lite, altfor lite variert kosthold. Er dette virkelig det imaget CrossFit Sarpsborg ønsker å ha, og måten de ønsker å fronte eget produkt for å få kunder? Og allerede nå ser vi at CrossFit Sarpsborg også synes det er helt greit å utnytte små barn for egen kommersielle vinning, da de tillater barneeksponering fra senteret fra sine samarbeidspartnere. Men, man ser jo fra hjemmesiden til CrossFit Sarpsborg at de er åpne for barnetrening også. Man må være 15 år for å ha ordinært medlemsskap. Men de har også noe som heter juniormedlemskap, hvor barn under 15 år kan trene regelmessig der om de er sammen med voksen. Det står imidlertid absolutt ingenting om at denne voksne som barn kan trene sammen med trenger å ha formell kompetanse for å trene barn. Ergo har CrossFit Sarpsborg allerede der vist at de selv ikke har kunnskap nok om trening av barn i vekst, eller i hvert fall at de rett og slett ikke bryr seg uansett. https://crossfit-sarpsborg.no/ Måtte særpingene og østfoldingene få øynene opp for hvor uforsvarlige LKE og CBE er, og dessverre også treningssentre som velger å tilknytte seg disse og la dem bruke lokalene for barnearbeid og kommersiell utnytting av uskyldige barn som slik blir fratatt sine lovfestede rettigheter. Endret 26. mai av Frisk Frosk Link + la til siste setning 23 18
Kollontaj Skrevet 26. mai #105625 Skrevet 26. mai Takk @Frisk Frosk for glimrende oppsummering. Jeg blir mer og mer kvalm av denne influencerbedriften. 23
Xstrella Skrevet 26. mai #105626 Skrevet 26. mai Vi ser magen er innsugd. Og hvorfor vise det? Hvor er musklene i armene, hun som trener så mye. Nei, cbe bløffer og bløffer. Det så vi på kompani Lauritzen. Hun hadde ikke den kondisjonen og utholdenheten som trengtes. Så lei fake fluencere! 27
~ Ada ~ Skrevet 26. mai #105627 Skrevet 26. mai (endret) Hallepalle2 skrev (3 timer siden): Jeg er for at man skal sette pris på alle kropper uavhengig av form og fasong, men jeg skjønner ikke dette behovet hun har for å vise frem magen i denne vinkelen. Det er virkelig ikke pent med utstående ribbein og innsugd mage. Altså helt ok å ha det, men når hun selv sier at det er viktig at hun er så pen som mulig på bilder så blir dette rart for meg. Trumfer tynn alt annet (spør jeg mot bedre vitende)? Jeg tenkte ikke så mye på det estetiske da jeg la det ut, bare hvor ekstremt latterlig det er å vrikke seg foran speilet med trutmunn og ha det som jobb. I tillegg kan det nok trigge mennesker å fokusere på ribbein og innsugd mage, og det er noe hakkende galt med kroppsfokuset. Endret 26. mai av ~ Ada ~ 26
cerruti Skrevet 26. mai #105628 Skrevet 26. mai Jeg synes alt med barn på treningssenter hvor det vises program, info om ekskludering av viktig protein-kilde og filming i liten topp med bar mage osv bare er helt fryktelig. 26 5
Rev. Revenge Skrevet 26. mai #105629 Skrevet 26. mai ~ Ada ~ skrev (40 minutter siden): Jeg tenkte ikke så mye på det estetiske da jeg la det ut, bare hvor ekstremt latterlig det er å vrikke seg foran speilet med trutmunn og ha det som jobb. I tillegg kan det nok trigge mennesker å fokusere på ribbein og innsugd mage, og det er noe hakkende galt med kroppsfokuset. Inspirasjon fra en selverklært PT med trutmunn på dass? Nei. Inspirasjon med en evig tom og innsugd mage fra en selverklært PT med trutmunn på dass? Niks. Inspirasjon fra en voksen tobarnsmor med trutmunn og innsugd mage på dass? Njet. Den tidligere fotballfrua fins ikke inspirerende overhodet, og jeg begriper ikke at denne "gründeren" ikke har mer å bringe til bordet en trutmunn, og tom og innsugd bar mage på dass etter over et tiår som markedsfører. Tenk å kun være stolt av flat mage etter to svangerskap og vise det frem som meningsgivende innhold på annonsekontoene sine etter så mange år i bransjen. 21 14
cerruti Skrevet 26. mai #105630 Skrevet 26. mai Rev. Revenge skrev (24 minutter siden): Tenk å kun være stolt av flat mage etter to svangerskap og vise det frem som meningsgivende innhold på annonsekontoene sine etter så mange år i bransjen. Og det som hun ikke er like fornøyd med, fikses på. 13 1
~ Ada ~ Skrevet 26. mai #105631 Skrevet 26. mai Rev. Revenge skrev (28 minutter siden): Inspirasjon fra en selverklært PT med trutmunn på dass? Nei. Inspirasjon med en evig tom og innsugd mage fra en selverklært PT med trutmunn på dass? Niks. Inspirasjon fra en voksen tobarnsmor med trutmunn og innsugd mage på dass? Njet. Den tidligere fotballfrua fins ikke inspirerende overhodet, og jeg begriper ikke at denne "gründeren" ikke har mer å bringe til bordet en trutmunn, og tom og innsugd bar mage på dass etter over et tiår som markedsfører. Tenk å kun være stolt av flat mage etter to svangerskap og vise det frem som meningsgivende innhold på annonsekontoene sine etter så mange år i bransjen. Knegg. Det var den dassen. På annonsekontoene. Trofast venn. Det burde være veldig lett å komme opp med noe bedre og bryte gamle vennskap som ikke fremmer positiv utvikling. 13
Roadrunner Skrevet 26. mai #105632 Skrevet 26. mai Rev. Revenge skrev (1 time siden): Inspirasjon fra en selverklært PT med trutmunn på dass? Nei. Inspirasjon med en evig tom og innsugd mage fra en selverklært PT med trutmunn på dass? Niks. Inspirasjon fra en voksen tobarnsmor med trutmunn og innsugd mage på dass? Njet. Den tidligere fotballfrua fins ikke inspirerende overhodet, og jeg begriper ikke at denne "gründeren" ikke har mer å bringe til bordet en trutmunn, og tom og innsugd bar mage på dass etter over et tiår som markedsfører. Tenk å kun være stolt av flat mage etter to svangerskap og vise det frem som meningsgivende innhold på annonsekontoene sine etter så mange år i bransjen. Samarbeid med Gustavsberg, Porsgrund eller Ifö? Hæsjtægg reklame... 16 1 3
CityCityBangBang Skrevet 26. mai #105633 Skrevet 26. mai Rev. Revenge skrev (2 timer siden): Inspirasjon fra en selverklært PT med trutmunn på dass? Nei. Inspirasjon med en evig tom og innsugd mage fra en selverklært PT med trutmunn på dass? Niks. Inspirasjon fra en voksen tobarnsmor med trutmunn og innsugd mage på dass? Njet. Den tidligere fotballfrua fins ikke inspirerende overhodet, og jeg begriper ikke at denne "gründeren" ikke har mer å bringe til bordet en trutmunn, og tom og innsugd bar mage på dass etter over et tiår som markedsfører. Tenk å kun være stolt av flat mage etter to svangerskap og vise det frem som meningsgivende innhold på annonsekontoene sine etter så mange år i bransjen. Ja, tenk å nedgradere seg selv så til de grader. Snart 40 år og tobarnsmor, men ikke over russestadiet ennå? Trist som f... 😢 18 1
Zenhouse Skrevet 27. mai #105634 Skrevet 27. mai ~ Ada ~ skrev (16 timer siden): Ja, ble det en god søndag i går, folkens, full av inspirasjon? Kilde: storynavigation.com Jeg sier det igjen: Tenk at dette er noens jobb. Selfies, dandere noen smoothies med litt pynt og en bok " henslengt"..trene litt. . Ser jo akkurat ut som meg jo!!! Når jeg ikke har fått dratt opp sportsbh’en helt og de slappe puppene mine har kommet litt i skvis og henger igjen litt nedenfor vel og merke….🤭 15 4
Roadrunner Skrevet 27. mai #105635 Skrevet 27. mai Zenhouse skrev (38 minutter siden): Ser jo akkurat ut som meg jo!!! Når jeg ikke har fått dratt opp sportsbh’en helt og de slappe puppene mine har kommet litt i skvis og henger igjen litt nedenfor vel og merke….🤭 1
Surikatt Skrevet 27. mai #105636 Skrevet 27. mai (endret) ~ Ada ~ skrev (20 timer siden): Ja, ble det en god søndag i går, folkens, full av inspirasjon? Kilde: storynavigation.com Jeg sier det igjen: Tenk at dette er noens jobb. Selfies, dandere noen smoothies med litt pynt og en bok " henslengt"..trene litt. . Dette er jo bare pinlig. Hadde jeg kommet inn i denne garderoben hadde jeg seriøst lurt på hva hun drev med. Hvorfor har hun trutmunn når hun skal trene? Det burde innføres forbud mot å ta bilder på slike steder. Endret 27. mai av Surikatt 19 2
~ Ada ~ Skrevet 27. mai #105637 Skrevet 27. mai Surikatt skrev (1 time siden): Dette er jo bare pinlig. Hadde jeg kommet inn i denne garderoben hadde jeg seriøst lurt på hva hun drev med. Hvorfor har hun trutmunn når hun skal trene? Det burde innføres forbud mot å ta bilder på slike steder. Artig pendel mellom dass og forsøk på å være delikat og kultivert i kjoler fra Newbie og jazzmusikk fra Eartha Kitt (C'est si bon) på Sarpsborg bibliotek. 14 5
Rev. Revenge Skrevet 27. mai #105638 Skrevet 27. mai Skulle ønske denne daglige lederen kunne ta seg sammen og begynne å sette standard for alle andre influefschn.... glem det. Toget gikk for flere år siden men Berg Eriksen står fortsatt på perrongen med en pose proteinpulver, truter med munnen og viser V-tegn. 20
Hulderen Skrevet 27. mai #105639 Skrevet 27. mai Zenhouse skrev (7 timer siden): Ser jo akkurat ut som meg jo!!! Når jeg ikke har fått dratt opp sportsbh’en helt og de slappe puppene mine har kommet litt i skvis og henger igjen litt nedenfor vel og merke….🤭 Ha ha, nå fikk du meg til å le høyt! 3 1
Stargaze Skrevet 27. mai #105640 Skrevet 27. mai Hun er ikke redd for alle de ekle bakteriene som er på alle disse toalettene da. Det er jo versting steder, gud vet hva som er innom og hva som skjer der. Men favoritt selfie stedet til frua.. Æsj, ekkelt. 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå