Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nudeldama skrev (2 timer siden):
  Skjul innhold

Grunnen til at hun ikke ble best var fordi hun fikk 2 min pluss i straffe siden hun angrep en Bob hun ikke trengte angripe. Utenom det så hadde hun den beste tiden. Så rent fysisk var hun best av damene.

Rent fysisk så skulle det bare mangle at hun ikke var bedre i en slik hinderløype, med all den treningen hun gjør og har gjort i årevis. Har ikke inntrykk av at noen av de andre damene trener, på noen av dem er det veldig tydelig. Sånn alt i alt, med tanke på kroppslig form - er jeg mye mer imponert over de andre damene, hva de faktisk får til. 

• Liker 16
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (14 minutter siden):

Rent fysisk så skulle det bare mangle at hun ikke var bedre i en slik hinderløype, med all den treningen hun gjør og har gjort i årevis. Har ikke inntrykk av at noen av de andre damene trener, på noen av dem er det veldig tydelig. Sånn alt i alt, med tanke på kroppslig form - er jeg mye mer imponert over de andre damene, hva de faktisk får til. 

Selvsagt er du det.

For man kan jo ikke gi ros til CBE for noe. Hvis hun gjør noe som faktisk er bra, så blir det avfeid med "det skulle da bare mangle". Til og med når hun er så støttende mot sin makker at befalet har lagt merke til det og kommenterer det, så er holdningen her inne at hun ikke "støtter nok", "er kald" osv. 

Ikke rart CBE ikke hører på kritikken hun får - det blir jo feil uansett hva hun gjør. Selv når hun gjør noe bra, så må det også avfeies eller bagatelliseres. 

• Liker 11
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudeldama skrev (3 minutter siden):

Selvsagt er du det.

For man kan jo ikke gi ros til CBE for noe. Hvis hun gjør noe som faktisk er bra, så blir det avfeid med "det skulle da bare mangle". Til og med når hun er så støttende mot sin makker at befalet har lagt merke til det og kommenterer det, så er holdningen her inne at hun ikke "støtter nok", "er kald" osv. 

Ikke rart CBE ikke hører på kritikken hun får - det blir jo feil uansett hva hun gjør. Selv når hun gjør noe bra, så må det også avfeies eller bagatelliseres. 

Jeg kan gi ros. Det er bra hun er med og håper oppholdet gir annet enn jåleri foran speilet/mobilen. Å kunne poste et bilde uten filter. Så håper jeg vi får se utfordringer, noe hun virkelig er redd for og som hun får til. Det skrev jeg også, at jeg håper vi får se en mer avslappet og naturlig cbe som trør ut av comfortsonen. Heier på baklengsstup. De må ikke slippe unna den. 😁

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudeldama skrev (58 minutter siden):

Selvsagt er du det.

Jeg har sett! 😅 Fra der bryteren løp hinderløype og ut. CBE ble tredje beste jente og gjorde det bra, men ligger nå under streken (? Navnene stod i rødt). Hun ble ikke intervjuet eller vist i den delen, så jeg skal ikke analysere noe som helst. Regner nesten med at de som blir vist mye, ryker ut snart, så da når hun sikkert langt. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudeldama skrev (59 minutter siden):

Selvsagt er du det.

Jeg visste at dette kom. :himle: Jeg har ikke sett alle episodene, men jeg har skjønt her inne at hun har vært flink til å støtte makkeren sin. Det er positivt. At hun taklet den høydeutfordringen var også bra. Du påpekte at hun var best fysisk av damene, selv om hun ikke vant. Din agenda er kun å rakke ned på det andre skriver, og å rose CBE. Evt bagatellisere alt som er kritikkverdig. 

Jeg synes oppriktig at når det gjelder mange fysiske/utholdende oppgaver, så er det klart at CBE har en fordel. Derfor blir jeg ikke så lett imponert, som du selvsagt blir. På totalscoren ligger både Torjussen og Stavang foran henne, det synes jeg er veldig bra gjort av dem. Det er tøffe oppgaver de står ovenfor, er det ikke godt gjort av damer som ikke trener å ha fullført det de har gjort til nå? 

• Liker 12
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shopgirl2014 skrev (3 timer siden):

Ifølge de ubekreftede ryktene som @FruJohansen har fremsat

Du bør holde deg for god til å spre løgn.

• Liker 16
  • Nyttig 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (52 minutter siden):

Jeg har sett! 😅 Fra der bryteren løp hinderløype og ut. CBE ble tredje beste jente og gjorde det bra, men ligger nå under streken (? Navnene stod i rødt). Hun ble ikke intervjuet eller vist i den delen, så jeg skal ikke analysere noe som helst. Regner nesten med at de som blir vist mye, ryker ut snart, så da når hun sikkert langt. 

CBE fikk 2 tilleggsminutter , fordi hun angrep Kose -Bob . Hun hadde best tid av jentene . Sjekket hennes tid er  05.32 ( + 2min) nr 2 på listen har 0610 , men kommer først på resultat listen , fordi hun ikke fikk straffe minutter 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (3 timer siden):

Et vedtatt forelegg har samme virkning som en dom.
https://snl.no/forelegg

Store norske leksikon skriver at et vedtatt forelegg har "samme virkning som en dom", men dette betyr ikke at det faktisk er en dom.

Forskjellen ligger i selve prosessen. En dom avsies av en domstol etter en rettslig behandling, der bevis og skyld blir juridisk vurdert. En dom er en formell avgjørelse fra rettsvesenet og er som hovedregel offentlig tilgjengelig.

Et forelegg, derimot, er en administrativ straffereaksjon utstedt av politiet eller påtalemyndigheten. Den siktede kan velge å vedta forelegget, noe som avslutter saken uten at den går til retten. Dette innebærer ingen juridisk vurdering av skyld, og det avsies ingen dom. 

Når Store norske leksikon omtaler foreleggets "virkning som en dom", viser dette kun til at forelegget får samme rettsvirkning i strafferegisteret, men uten at det har vært en rettssak.

Kort sagt: Et forelegg kan vedtas for å avslutte en sak administrativt, uten at den siktede erkjenner skyld. En dom innebærer derimot en faktisk rettslig vurdering av skyldspørsmålet. Dette er en vesentlig juridisk forskjell.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som deltar i tråden bare for å skryte av og forsvare cbe. Lukker dere øynene for alt som er kritikkverdig og driter i det, eller mener dere ikke at hun fortjener kritikk for noe? Hva er det med henne som influenser, dere liker? 

• Liker 24
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudeldama skrev (12 timer siden):

Selvsagt er du det.

Men gjør ikke du det samme motsatt vei? Vi er mange som ellers er kritiske som har gitt henne uforbeholden ros for deltakelsen i KL,  men det hopper du elegant over i din iver for å «ta» kritikerne uansett. Ubalansen hos noen her går virkelig begge veier. 

• Liker 22
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lana01 skrev (11 timer siden):

CBE fikk 2 tilleggsminutter , fordi hun angrep Kose -Bob . Hun hadde best tid av jentene . Sjekket hennes tid er  05.32 ( + 2min) nr 2 på listen har 0610 , men kommer først på resultat listen , fordi hun ikke fikk straffe minutter 

Tale Torjussen med 6:10 minutter hadde ikke nest best tid. Det var Emilie Skolmen (14 sekunder etter Caroline):

- Caroline: 5:32 + 2 min. = 7:32 min

- Emilie: 5:46 + 2 min. = 7:46 min

- Tale: 6:10 min

Endret av Glrmn
  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glrmn skrev (5 minutter siden):

Når det gjaldt kun tid var ikke 6:10 minutter nest best. Tidsmessige var det 14 sekunder mellom Caroline og Emilie.

- Caroline: 5:32 + 2 min. = 7:32 min

- Emilie: 5:46 + 2 min. = 7:46 min

Ja rett skal være rett . 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig i det kritikkverdige som påpekes angående bedriften og alle influensere generelt. MEN Jeg tenker at dette er et problem på samfunnsnivå og tror ikke at det å gå på enkeltpersoner/enkeltbedrifter vil endre det. Jeg tror det må jobbes på systemnivå. Uansett, det å gå på henne som person å si at hun ikke utfordrer seg nok når hun er med i KL det føler jeg blir så feil at jeg bare må kommentere her. Hun utfordrer seg jo masse bare ved å være med på KL, så all kred til henne for det! Det virker jo rett og slett grusomt og det er så lett for oss å se på og bagatellisere den opplevelsen. Prøv det selv sier jeg. Og til dere som sier at hun ikke har utfordret seg på noe hun er redd for, hva vet vi om det? Godt mulig hun var kjemperedd for høyder og utfordra seg masse der. Og det å ikke ha regien utfordrer hun seg jo på bare ved å være med. Vise seg uten filter osv. Er ikke alle følelsene vises på og noen har litt mere maske en andre. Helt ok det. Jeg synes det er beintøft å delta i KL. Hvem av oss her inne hadde takla det? Ikke meg iallefall, det kan jeg si 😅 Følte bare for å kommentere dette, det kritiseres jo her inne at bedriftseier ikke greier å skille mellom bedrift og privat, men da tenker jeg det at de som skriver her inne iallfall må kunne skille. Så tøft gjort, bra jobba Karoline! (det gjelder alle som er med selvfølgelig :) ) 

Så forstår jeg at motivasjonene for å delta er å øke omsetningen på bedriften. Ok det. Men jeg mener likevel at kritikken til bedriften må være saklig i forhold til bedriften og kun det. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shopgirl2014 skrev (14 timer siden):

Store norske leksikon skriver at et vedtatt forelegg har "samme virkning som en dom", men dette betyr ikke at det faktisk er en dom.

Forskjellen ligger i selve prosessen. En dom avsies av en domstol etter en rettslig behandling, der bevis og skyld blir juridisk vurdert. En dom er en formell avgjørelse fra rettsvesenet og er som hovedregel offentlig tilgjengelig.

Et forelegg, derimot, er en administrativ straffereaksjon utstedt av politiet eller påtalemyndigheten. Den siktede kan velge å vedta forelegget, noe som avslutter saken uten at den går til retten. Dette innebærer ingen juridisk vurdering av skyld, og det avsies ingen dom. 

Når Store norske leksikon omtaler foreleggets "virkning som en dom", viser dette kun til at forelegget får samme rettsvirkning i strafferegisteret, men uten at det har vært en rettssak.

Kort sagt: Et forelegg kan vedtas for å avslutte en sak administrativt, uten at den siktede erkjenner skyld. En dom innebærer derimot en faktisk rettslig vurdering av skyldspørsmålet. Dette er en vesentlig juridisk forskjell.

Lovbrudd kan gi tilbud om forelegg (mest vanlige i Norge) og straffen du får er en bot (og eventuelt å betale erstatning.) Påtalemyndigheten anser deg som skyldig i en straffesak når de tilbyr forelegg. 

«Når du har vedtatt et forelegg vil dette ha de samme rettsvirkningene som en avgjørelse fra domstolene.»

https://advokatmatch.no/forelegg-og-et-forenklet-forelegg

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgaven krevde både hode og fysikk. CBE kom under streken fordi hun ikke mestret alle deler av oppgaven. Thoresen imponerte jo stort i løypa, men det hjelper ikke det, han gikk på samme smellen. Det er ikke noe urettferdig med det.

Fysisk klarer hun seg bra som forventet, men det er enda mer imponerende at Skolmen, Stavang og Torjusen som ikke har trening som jobb og heller ikke trener mye til vanlig er hakk i hælene på henne. Da tåler hun ikke mange feilskjær på det som krever hode, taktikk, strategi og kunnskap før de suser forbi henne. Vi vet heller ikke hvor mye hun har å gå på fysisk siden vi fortsatt får se lite av henne på skjermen. 

• Liker 21
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Escadamango skrev (15 timer siden):

Til dere som deltar i tråden bare for å skryte av og forsvare cbe. Lukker dere øynene for alt som er kritikkverdig og driter i det, eller mener dere ikke at hun fortjener kritikk for noe? Hva er det med henne som influenser, dere liker? 

Jeg ser ikke egentlig noen som deltar i tråden for å hverken skryte av eller forsvare Caroline Berg Eriksen, og i hvert fall ikke noen som er her for å forsvare cbe.no.

Motargumentasjonen i denne tråden har helt fra start derimot dreid seg om å angripe kritikerne av CBE.no, ved å forsøke å devaluere enten selve kritikken, eller kritikerne selv. 

• Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det feil å påpeke at hun stiller mye sterkere fysisk enn de andre jentene? Vi snakker om en person som trener hver dag, helt siden hun var ung. Forskjellen mellom henne og Maria Stavang f.eks, er ikke sammenligbar. Til tross for det, ligger Maria over henne på lista. Antagelig vil dette snu, men fy søren jeg er mye mer imponert av de som ikke er vant til å trene. Det gjelder gutta også! 

• Liker 22
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Escadamango skrev (2 timer siden):

Hvorfor er det feil å påpeke at hun stiller mye sterkere fysisk enn de andre jentene? Vi snakker om en person som trener hver dag, helt siden hun var ung. Forskjellen mellom henne og Maria Stavang f.eks, er ikke sammenligbar. Til tross for det, ligger Maria over henne på lista. Antagelig vil dette snu, men fy søren jeg er mye mer imponert av de som ikke er vant til å trene. Det gjelder gutta også! 

Så enig. Noen av dem har vist seg som ekte fightere. Og den eneste store utfordringen for Berg så langt har vært dykkingen som ikke en gang gjorde et reelt forsøk på å gjøre. Resten av det de har gjort har vært fysisk noe Berg selvsagt får flott til etter ALL trening i mange år. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shopgirl2014 skrev (21 timer siden):

Poenget her er at LKE aldri ville godtatt et forelegg eller unngått å offentlig forsvare seg fra "ryktene" dersom han ikke var skyldig. Å diskutere forelegg vs dom er helt irrelevant, han har gjort det og aksepten om forelegget og manglende forsvar i sosiale medier bekrefter det. Han krangler jo ellers om det meste, så hvorfor ikke forsvare seg selv om han ble uskyldig anklaget?

• Liker 27
  • Nyttig 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...