Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 29. oktober 2019 #10241 Del Skrevet 29. oktober 2019 2 hours ago, Hebbbbbe said: Jeg synes det er skremmende at CBE, som selv sier at hun har hatt et anstrengt forhold til mat, ikke forstår hvorfor man ikke skal snakke om størrelser på klær, vise frem små porsjoner mat og redigere seg tynnere. Hvis det er slik at hun har hatt anstrengt forhold til kropp og mat selv, så bør hun vite hvordan de med spiseforstyrrelser leter etter målbare ting hos andre der man kan sammenligne seg i forhold til tynnhet og matinntak. En person med spiseforstyrrelser vil hele tiden tenke i de baner, uansett om det gjelder blogger eller andre forum. Det er nettopp derfor bloggere skal være varsomme med hva de deler av informasjon om kropp og mat. Det burde hun vite! har hatt 😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 29. oktober 2019 #10242 Del Skrevet 29. oktober 2019 2 hours ago, Luvinesta said: (Selvsagt kan spiseforstyrrelser ramme folk i alle aldre, det er det ingen som har benektet. Men det er ikke til å komme bort fra at det er flest unge jenter/kvinner som blir mest påvirket. Ingen har sagt eller trodd noe annet, så slike stråmenn kan du bare legge fra deg. Hun har ikke skrevet under på Sunn Fornuft-plakaten, og den plakaten er heller ingen lov eller regel. Man kan ikke bestemme over hva andre mennesker skal gjøre eller ikke gjøre. Det kan være så lite komplisert som at hun ikke er enig i alle punktene, og det er hun helt fri til å mene dersom dette er tilfelle. ... Folk må ta ansvar for sitt eget liv også, man kan ikke legge ansvaret og skylden for sine problemer over på andre, og regne med at verden blir regnbuer der alle tar hensyn til hvilke problemer og utfordringer hver enkelt individ har, det fungerer ikke slik. Man kan være bevisst rundt det, ja, men å legge føringer og nærmest kreve at bloggeren alene skal stå ansvarlig for hva andre gjør og kan påvirkes av kan man ikke forvente. (klipp klipp) Beskriver ikke akkurat det du skriver her ingen ringere enn CBE?, tatt i betraktning hennes argumentasjon rundt egen spiseforstyrrelse og ikke minst utstrakte bilderedigering, og forsåvidt kommentarfuskeri? Likeledes hennes argumentasjon for den betydelige utlevering av mindreårige? Og for ikke å glemme kommentarer om et tåpelig lovverk mht. bruk av alkohol i reklameøyemed. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luvinesta Skrevet 29. oktober 2019 #10243 Del Skrevet 29. oktober 2019 (endret) 33 minutter siden, Pjolterbeist said: Beskriver ikke akkurat det du skriver her ingen ringere enn CBE?, tatt i betraktning hennes argumentasjon rundt egen spiseforstyrrelse og ikke minst utstrakte bilderedigering, og forsåvidt kommentarfuskeri? Likeledes hennes argumentasjon for den betydelige utlevering av mindreårige? Og for ikke å glemme kommentarer om et tåpelig lovverk mht. bruk av alkohol i reklameøyemed. Selvsagt gjelder det for CBE, som alle andre, man kan ikke legge skylden på andre for ting man gjør selv. (kommentarjuks, redigeringen) dog la hun seg flat og tok ansvar for handlingene sine i ettertid, men å bruke unnskyldning om at andre fikk henne til å gjøre det pga kritiske kommentarer hjelper ikke. Kan dog ikke huske at hun har skyldt på andre når det kommer til "utlevering" av barna, at hun skylder på noen andre for alkohol-loven (fikk med meg at LK mente at det var en dum lov, men det er ikke å skylde på noen eller legge ansvar og byrde på andre). Avsnittet handlet mer om man skal legge mer og mer filter på alt som legges ut på nettet i tilfelle noen blir støtt, eller at de med spiseforstyrrelser kan bli trigget av en tallerken med liten posjon på f.eks, og at man ikke kan ta hensyn til alle her i verden i tilfelle man blir støtt, men for all del. Endret 29. oktober 2019 av Luvinesta 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 29. oktober 2019 #10244 Del Skrevet 29. oktober 2019 (endret) 3 timer siden, Luvinesta skrev: Selvsagt kan spiseforstyrrelser ramme folk i alle aldre, det er det ingen som har benektet. Men det er ikke til å komme bort fra at det er flest unge jenter/kvinner som blir mest påvirket. Ingen har sagt eller trodd noe annet, så slike stråmenn kan du bare legge fra deg. Hun har ikke skrevet under på Sunn Fornuft-plakaten, og den plakaten er heller ingen lov eller regel. Man kan ikke bestemme over hva andre mennesker skal gjøre eller ikke gjøre. Det kan være så lite komplisert som at hun ikke er enig i alle punktene, og det er hun helt fri til å mene dersom dette er tilfelle. Folk må ta ansvar for sitt eget liv også, man kan ikke legge ansvaret og skylden for sine problemer over på andre, og regne med at verden blir regnbuer der alle tar hensyn til hvilke problemer og utfordringer hver enkelt individ har, det fungerer ikke slik. Man kan være bevisst rundt det, ja, men å legge føringer og nærmest kreve at bloggeren alene skal stå ansvarlig for hva andre gjør og kan påvirkes av kan man ikke forvente. Poenget var at ditt innlegg kan være mye mer til skade for de (unge, menn, kvinner, voksne) med spiseforstyrrelse enn det å oppgi størrelsen sin på klær, om det kan være en så stor trigger som du gir utrykk for, og det gir jo ingen mening når du skal fronte det å være bevisst rundt akkurat dette med vekt, men samtidig legger til linker med "uflatterende" bilder som eksempler for å fortelle andre hvorfor du mener hun ikke ser så trent ut eller at hun bruker for små klær. Mye du lister opp av "regelverk" er filleting og flisespikkeri, og det er ikke måte på hvor krenket man skal bli av noe så ubetydelig. Noen innlegg som ikke er merket helt korrekt som reklame er ikke verdens undergang og man har egne instanser til å ta seg av sånt, bruk av redningsvest er vel snakk om episoden med kajakken 15 meter unna brygga for å hente noe? (redningsvest er på i de andre innleggene som handler om båttur ser jeg, og også på hunden, men tryggest å bruke både hjelm og svømmevest om man skal bade fra brygga også kanskje), båndtvang var da hun på Dovre tok det ene bilde av den ene gamle chichuahuaen som strakk på beina i en bekk to uker før båndtvangens 5 måneder var over? (ærlig talt, er da enig i at båndtvang er viktig, men kom igjen'a...), de færreste blir alkoholiker eller trigget av å se en vinflaske eller et vinglass med ukjent innehold i glasset...(Det er det en lov om så greit, det er også en lov om at man ikke kan servere vann i et halvliters glass med øl-logo på et utested, eller legge ut bilder på f.eks Facebook av et utested med ølglass synlig og det sier vel sitt) Hadde det vært lovbrudd eller litt mer alvorlige ting så skulle jeg vært enig i kritikken, men dette er jo resultatet av alt man har latt seg bli krenket over etter å ha studert og hengt seg opp i over lang tid, legg til at man har et horn i siden på bloggeren så kan man bli støtt av absolutt alt uansett hvor smålig det er, det er bare å bruke store ord og legge eksponering, miljø, spiseforstyrrelse-kortert så kan man innbille seg at kjerringsladder blir til en viktig kampsak. Småting blir jo blåst ut av proposjoner. Godt eksempel over her at posjonene hennes på tallerken er alt for små... Altså! Man kan til tider bare sitte og riste oppgitt på hodet over alt som er feil, for hvert eneste blogg-innlegg/snap/instagam er det en ny ting man kan støtt av, pirke på og lage ny diskusjon over. Man sitter her og klager over, lager ramaskrik og worst case scenario over noen blogginnlegg som barna er med på som er glemt av andre blogglesere innen en uke, samtidig som "Kjendismødre" ruller over skjermen i beste sendetid med minimum engasjement fra brukerne i denne tråden. "Jammen, de mødrene er jo likandes, ydmyke og mer naturlig enn CBE og da er jo ikke eksponering som er mye mer utleverende så farlig for barna allikevel" ' @FelisAt du ikke brukte lang tid på å lete opp blogginnleggene tviler jeg ikke på, det var ingenting alarmerende ved de foråsidetsånn. Hvor kommer all denne aggresjonen og bitterheten fra? Jeg mener det virkelig i beste mening når jeg spør om dette. Det virker som at du tar det som skrives her inne veldig personlig og ikke klarer å skille kritikk mot bedrift/handlinger og personlig angrep. Barn og unge med spiseforstyrrelsene vokser opp og blir voksne som er spiseforstyrret, de trenger ikke en fake blogger som til tider frontet pro-ana bilder (redigerte sådan) eller som selger «tynn» kropp i en treningsapp. Det er ingen treningsglede å spore, bare Kroppsfokus og vise seg frem. Det er merkelig når ikke virkeligheten stemmer overens med bilder på sosiale medier. Og etter 10 år i bransjen så burde man vite regler rundt alkoholreklame, at barneeksponering et Harry og alt man legger ut blir sendt av noen og tyve tusen mennesker. Merkelig det og at med flere hundre tusen følgere så er det minimalt med engasjement? EDIT: Kudos til brukere for mange flotte innlegg de siste sidene 👏🏻👏🏻 Endret 29. oktober 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 29. oktober 2019 #10245 Del Skrevet 29. oktober 2019 Har hun slettet den subtile pianostemmerfisketuren på IG? Ble det faktisk FOR flaut, selv for denne bedriften? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Vipser Skrevet 29. oktober 2019 Populært innlegg #10246 Del Skrevet 29. oktober 2019 1 time siden, Luvinesta skrev: Selvsagt gjelder det for CBE, som alle andre, man kan ikke legge skylden på andre for ting man gjør selv. (kommentarjuks, redigeringen) dog la hun seg flat og tok ansvar for handlingene sine i ettertid, men å bruke unnskyldning om at andre fikk henne til å gjøre det pga kritiske kommentarer hjelper ikke. Kan dog ikke huske at hun har skyldt på andre når det kommer til "utlevering" av barna, at hun skylder på noen andre for alkohol-loven (fikk med meg at LK mente at det var en dum lov, men det er ikke å skylde på noen eller legge ansvar og byrde på andre). Avsnittet handlet mer om man skal legge mer og mer filter på alt som legges ut på nettet i tilfelle noen blir støtt, eller at de med spiseforstyrrelser kan bli trigget av en tallerken med liten posjon på f.eks, og at man ikke kan ta hensyn til alle her i verden i tilfelle man blir støtt, men for all del. Folk spurte om henne, folk så i barnevognen, folk kom på døra. Derfor kunne ikke datteren skjules. "Veldig mange vil kikke i vognen og det er selvfølgelig helt greit og kjempekoselig, men jeg ønsker ikke den type oppmerksomhet rundt henne, det blir for mye og det blir unaturlig. Hun skal ikke skjules på denne måten, hun er bare et menneske som alle andre. " https://www.carolinebergeriksen.no/2014/03/15/var-nelia/ Jeg hadde valgt å skjule mer. Mon tro om Jenny Skavlan opplever samme trøkk fra fansen når de er ute med barna. For det er jo fansen som er interessert, er det ikke? Og ikke kjerringer fra KG. 🤷♀️ Det er dritskummelt å tenke på. 54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luvinesta Skrevet 29. oktober 2019 #10247 Del Skrevet 29. oktober 2019 1 hour ago, lillesnøfnugg said: Hvor kommer all denne aggresjonen og bitterheten fra? Jeg mener det virkelig i beste mening når jeg spør om dette. Det virker som at du tar det som skrives her inne veldig personlig og ikke klarer å skille kritikk mot bedrift/handlinger og personlig angrep. Barn og unge med spiseforstyrrelsene vokser opp og blir voksne som er spiseforstyrret, de trenger ikke en fake blogger som til tider frontet pro-ana bilder (redigerte sådan) eller som selger «tynn» kropp i en treningsapp. Det er ingen treningsglede å spore, bare Kroppsfokus og vise seg frem. Det er merkelig når ikke virkeligheten stemmer overens med bilder på sosiale medier. Og etter 10 år i bransjen så burde man vite regler rundt alkoholreklame, at barneeksponering et Harry og alt man legger ut blir sendt av noen og tyve tusen mennesker. Merkelig det og at med flere hundre tusen følgere så er det minimalt med engasjement? EDIT: Kudos til brukere for mange flotte innlegg de siste sidene 👏🏻👏🏻 Jeg er langt i fra sint, men jeg blir provosert av den systematiske trakassering denne bloggeren må gå gjennom fra de samme brukerne hver dag over flere år. Enkelte har sett seg alt for blind på bedrift. Klart det er en bedrift, men uten å tro jeg er venninnen hennes (føre var 😅☝️) eller i det hele tatt en fast bloggleser så har jeg ingen vanskeligheter med å se at hun deler mye privat og personlige ting hun trives med, selvsagt med sponsor-innlegg og reklame. Ingen over så mange år kunne skrivd om livet sitt dersom man kun så på på det som inntekt og ikke noe annet. Det samme med bilder av barna. Så jo, det er veldig mye som går på henne personlig her og da nytter det ikke å gjemme det bak store ord og bedrift og etikk. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 29. oktober 2019 #10248 Del Skrevet 29. oktober 2019 (endret) 11 minutter siden, Luvinesta skrev: Jeg er langt i fra sint, men jeg blir provosert av den systematiske trakassering denne bloggeren må gå gjennom fra de samme brukerne hver dag over flere år. Enkelte har sett seg alt for blind på bedrift. Klart det er en bedrift, men uten å tro jeg er venninnen hennes (føre var 😅☝️) eller i det hele tatt en fast bloggleser så har jeg ingen vanskeligheter med å se at hun deler mye privat og personlige ting hun trives med, selvsagt med sponsor-innlegg og reklame. Ingen over så mange år kunne skrivd om livet sitt dersom man kun så på på det som inntekt og ikke noe annet. Det samme med bilder av barna. Så jo, det er veldig mye som går på henne personlig her og da nytter det ikke å gjemme det bak store ord og bedrift og etikk. At hun velger å være personlig er nettopp for at du og alle andre kan bruke ordet «systematisk trakkasering» og at man går på henne « personlig». Det største trikset i bloggerboka og alle oppegående folk skjønner det. De skjønner også det at denne «delingen» av «hverdag med mindreårige» er for å appeller til folks empatiske sider (man trykker likes på bilder av unger og begravelser eller så er man frekk). Kalkulert og kynisk der altså, det som er positivt er at det nå er et lite segment (typ 20.000) som gidder å kaste bort en kalori på et klikk og engasjement) som opprettholder dette fesjået. Folk flest har tatt til fornuft og skjønner hva de støtter opp under hvis de gir denne bloggeren oppmerksomhet. Endret 29. oktober 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 29. oktober 2019 #10249 Del Skrevet 29. oktober 2019 (endret) 37 minutter siden, Luvinesta skrev: Jeg er langt i fra sint, men jeg blir provosert av den systematiske trakassering denne bloggeren må gå gjennom fra de samme brukerne hver dag over flere år. Enkelte har sett seg alt for blind på bedrift. Klart det er en bedrift, men uten å tro jeg er venninnen hennes (føre var 😅☝️) eller i det hele tatt en fast bloggleser så har jeg ingen vanskeligheter med å se at hun deler mye privat og personlige ting hun trives med, selvsagt med sponsor-innlegg og reklame. Ingen over så mange år kunne skrivd om livet sitt dersom man kun så på på det som inntekt og ikke noe annet. Det samme med bilder av barna. Så jo, det er veldig mye som går på henne personlig her og da nytter det ikke å gjemme det bak store ord og bedrift og etikk. Litt vel harde ord, eller? Kritikk ja, trakassering nei. Inntil denne bloggeren klarer å oppføre seg som folk mot dem som fortsatt gidder å lese bloggen hennes og engasjere seg i kommentarfeltet selv om de er kritiske, inntil hun klarer å følge regelverk som alle andre, og inntil hun slutter å skamløst eksponere barn så vil kritikken fortsette å komme. Endret 29. oktober 2019 av Aquarius04 Endret ordlyd 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 29. oktober 2019 #10250 Del Skrevet 29. oktober 2019 3 timer siden, Luvinesta skrev: Man kan jo lure på hvorfor majoriteten av innleggene dine f.eks handler om de to mest forhatte bloggerne på KG, nemlig CBE og Anne Brith dersom det var problematikken rundt influenserens rolle som var viktig når disse to er voksne folk med voksne lesere som ikke påvirkes på langt nær på samme måte, men som provoserer mest med sin væremåte tydeligvis. For meg høres det ut som det er mer en attitude problem enn noe annet for de fleste i denne tråden som mener man diskuterer og reflekterer over sosiale medier, etikk, spiseforstyrrelser, etikette, yrkestolthet, eksponering og alt det, you name it (sikter ikke spesifikt til deg nå, men mer generelt) Når det kommer til "influenseren"/bloggeres rolle er jeg enig, de påvirker mye i dag, men det er nok ikke CBE som er verstingen, det er det de yngre på blogg.no er åpen om plastisk kirurgi (rumpeoperasjon etc), og oppfordrer til økt kroppfokus, er med på Ex on the beach/Paradise Hotel og som oppfordrer til et visst utseendefokus, utagerende oppførsel som kan føre til anger osv. Det er de som påvirker mest og er mest farlig, ikke CBE som er småbarnsmor som blogger om trening, hus, hjem, kosthold og turer... Når kun et fåtall (mislikte her på forumet) bloggere får gjennomgå og ikke andre som faktisk påvirker spesielt unge mennesker, og mer populære bloggere enn CBE eksponerer sine barn sine tanker i mye større grad osv. så det er klart en lurer på hva drivkraften er og hvor troverdig dette her er. Selvsagt bestemmer man da selv hva man vil diskutere og hva som er viktig for en selv, ingen som legger noen hinder på det, men man kan fortsatt si sin mening om man er uenig eller mener ting skurrer. Har ikke kalt noen for kjerringer, det mener jeg med at det her er det utelukkende kvinner som snakker nedsettende og hakker på andre kvinner, derav kjerringsladder, og i mine øyne er det nettopp det det er når man terper på det samme om og om igjen og drar opp små ubetydelige ting man spinne videre og kan lage drama og storm i vannglass av. (med noen få unntak) Tror nok CBE har blitt kalt for verre ting i denne tråden. Jeg ser ikke det samfunnsnyttige i det her overhodet, og det er en mening jeg har. Så får du ha en mening om at det er viktig om du følte deg truffet av det jeg skrev. Nå var det en fast bruker herfra som skrev følgende i Fungygine-tråden: Det som gjør at hun ikke får like mye pes som cbe er nok at hun viser en mer naturlig hverdag (uten at jeg syns at det er bra på noen måte å vise noen barn på komersielle kanaler). Man får ikke den gufne følelsen av stivpynta småbarn som kun har til misjon å se pene ut. Det er flust av slike innlegg som det over her som skal ufarligjøre eksponeringen andre mødre gjør kontra CBE fordi de er bedre likt. Det er jo null engasjement i tråden om "Kjendismødre" så noe må det jo være dersom de som vistnok er så opptatt av barnas rettigheter ikke er å se der der selve barnas liv blir dokumentert og eksponert på TV... Synes ikke du det er litt rart? @Felis Det finnes nyanser av å være bastant fanatisk regelrytter og det å bruke hodet og sunn fornuft i enkelte tilfeller. Igjen spekulerer du hemningsløst i andre brukeres motiver og motivasjon. Ved denne anledning er det @pøbelsara 🙄. Kan du ikke forholde deg til det brukeren selv skriver om hvorfor hen er i tråden, eller får det deg til å føle deg bedre når du kan dikte eventyr og mane fram fiendebilder og motiver som brukeren selv skiver ikke eksisterer? Du kan da virkelig ikke kreve å bestemme hvilke tråder @pøbelsara skal få skrive i eller hva hun skal få interessere seg for! Hvis du synes det er så ille at ikke Funkygine, Sofie Elise eller Kjendismødrene (aldri hørt om den før) ikke får kritikken du mener de fortjener er det ingenting som stopper deg fra at skrive i de trådene. Presis som du forlanger @Pøbelsara skal gjøre før kritikken hun skriver i følge deg er legitim og uten de misunnelige, sladrekjerring baktanker du tillegger argumentene hennes. Eller er det så enkelt at om Funkygine hadde fått mer kritikk enn CBE så hadde du vært fornøyd? Er det der hunden ligger begravet? Misunnelse over andre influencere “slipper av sted med” (din argumentasjon ikke min) mer enn favoritten CBE? (Ja jeg spekulerer om motivene dine nå@Luvinesta. For poenget skyld, for makan til elendig debattskikk du driver med. Det ser du vel også selv hvis du bare prøver litt). 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 29. oktober 2019 #10251 Del Skrevet 29. oktober 2019 Andre som ser paralleller her, til hvordan kritikk blir mottatt i denne tråden vs hvordan CBE mottar kritikk? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 29. oktober 2019 #10252 Del Skrevet 29. oktober 2019 7 minutter siden, Tabris skrev: Andre som ser paralleller her, til hvordan kritikk blir mottatt i denne tråden vs hvordan CBE mottar kritikk? I alle dager, vet du ikke forskjell på å stoppe kritikk for å hegne om inntekten sin og å argumentere for synspunkter rundt SoMe-aktører/bloggere/influencere? Har forøvrig til gode å se CBE.no argumentere for sitt standpunkt på eksponering av barn, annet enn at det «i sum er positivt». 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 29. oktober 2019 #10253 Del Skrevet 29. oktober 2019 15 timer siden, miss spjåk skrev: Helt enig med deg at døden er altfor tabu i vårt samfunn. Mange av oss har et veldig unaturlig forhold til død og sorg i forhold til andre land. Men å dele dette på en bedriftkonto, innimellom reklame og sponsede produkter er spesielt synes jeg. Jeg sliter med å få fatt i det jeg har understreket. Hvorfor skulle familien mene det var fint at caroline postet dette ifh at hun har flest følgere? Hvorfor er antall følgere relevant? De fleste av CBE sine følgere kjenner henne ikke personlig. Kun via blogg/instagram. Posten om avdøde handler om å hedre bestefaren til LKE og minnes en familien er glad i og savner. Ikke om å få flest mulig fremmede til å reagere på bildet. Så hvorfor antyde at svigerfamilien mener antall følgere har noe å si? Sorry om jeg er fjern, tidlig på morgenen.. Synes bare det var et merkelig perspektiv. Desto flere følgerne desto mer oppmerksomhet og fine ord som kan gi trøst. Det er jo flere som bruker some når de er i sorg til å få trøst, selv om det er fra fremmede folk så kan det føles godt. Ikke vet jeg om det er bakgrunnen for at bildet er postet på hennes IG det var bare en betraktning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luvinesta Skrevet 29. oktober 2019 #10254 Del Skrevet 29. oktober 2019 45 minutter siden, Tabris said: Andre som ser paralleller her, til hvordan kritikk blir mottatt i denne tråden vs hvordan CBE mottar kritikk? Mest sannsynlig ikke 💁♀️ 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 29. oktober 2019 #10255 Del Skrevet 29. oktober 2019 (endret) 51 minutter siden, Tabris skrev: Andre som ser paralleller her, til hvordan kritikk blir mottatt i denne tråden vs hvordan CBE mottar kritikk? 5 minutter siden, Luvinesta skrev: Mest sannsynlig ikke 💁♀️ Nei, ingen her er influencere. Klarer ikke dere å se forskjell på dette?? Dette handler ikke om brukere på KG. Endret 29. oktober 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 29. oktober 2019 #10256 Del Skrevet 29. oktober 2019 Det er jo hyggelig for både selskapet treasures as og Caroline Berg Eriksen at det er folk som engasjerer seg på hennes vegne og forsvarer alt fra kroppsfokus til alkoholreklame til barneeksponering da. 47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 29. oktober 2019 #10257 Del Skrevet 29. oktober 2019 (endret) 17 minutter siden, pøbelsara skrev: Det er jo hyggelig for både selskapet treasures as og Caroline Berg Eriksen at det er folk som engasjerer seg på hennes vegne og forsvarer alt fra kroppsfokus til alkoholreklame til barneeksponering da. «Folk» eller «kverulanter»? Minner meg litt om bloggerektemannen som kverulerer og ikke diskuterer, og bruker heftige hersketeknikker og da spesielt mot kvinner. Endret 29. oktober 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 29. oktober 2019 Forfatter #10258 Del Skrevet 29. oktober 2019 1 time siden, Tabris skrev: Andre som ser paralleller her, til hvordan kritikk blir mottatt i denne tråden vs hvordan CBE mottar kritikk? du kan ikke sammenligne kritikken mot CBE mot brukerdebatten som foregår her inne. Dermed kan du heller ikke sammenligne mottakelsen. Falsk sammenligning. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 29. oktober 2019 Populært innlegg #10259 Del Skrevet 29. oktober 2019 (endret) 13 timer siden, Luvinesta skrev: Man kan jo lure på hvorfor majoriteten av innleggene dine f.eks handler om de to mest forhatte bloggerne på KG, nemlig CBE og Anne Brith dersom det var problematikken rundt influenserens rolle som var viktig når disse to er voksne folk med voksne lesere som ikke påvirkes på langt nær på samme måte, men som provoserer mest med sin væremåte tydeligvis. For meg høres det ut som det er mer en attitude problem enn noe annet for de fleste i denne tråden som mener man diskuterer og reflekterer over sosiale medier, etikk, spiseforstyrrelser, etikette, yrkestolthet, eksponering og alt det, you name it (sikter ikke spesifikt til deg nå, men mer generelt) Når det kommer til "influenseren"/bloggeres rolle er jeg enig, de påvirker mye i dag, men det er nok ikke CBE som er verstingen, det er det de yngre på blogg.no er åpen om plastisk kirurgi (rumpeoperasjon etc), og oppfordrer til økt kroppfokus, er med på Ex on the beach/Paradise Hotel og som oppfordrer til et visst utseendefokus, utagerende oppførsel som kan føre til anger osv. Det er de som påvirker mest og er mest farlig, ikke CBE som er småbarnsmor som blogger om trening, hus, hjem, kosthold og turer... Når kun et fåtall (mislikte her på forumet) bloggere får gjennomgå og ikke andre som faktisk påvirker spesielt unge mennesker, og mer populære bloggere enn CBE eksponerer sine barn sine tanker i mye større grad osv. så det er klart en lurer på hva drivkraften er og hvor troverdig dette her er. Selvsagt bestemmer man da selv hva man vil diskutere og hva som er viktig for en selv, ingen som legger noen hinder på det, men man kan fortsatt si sin mening om man er uenig eller mener ting skurrer. Har ikke kalt noen for kjerringer, det mener jeg med at det her er det utelukkende kvinner som snakker nedsettende og hakker på andre kvinner, derav kjerringsladder, og i mine øyne er det nettopp det det er når man terper på det samme om og om igjen og drar opp små ubetydelige ting man spinne videre og kan lage drama og storm i vannglass av. (med noen få unntak) Tror nok CBE har blitt kalt for verre ting i denne tråden. Jeg ser ikke det samfunnsnyttige i det her overhodet, og det er en mening jeg har. Så får du ha en mening om at det er viktig om du følte deg truffet av det jeg skrev. Nå var det en fast bruker herfra som skrev følgende i Fungygine-tråden: Det som gjør at hun ikke får like mye pes som cbe er nok at hun viser en mer naturlig hverdag (uten at jeg syns at det er bra på noen måte å vise noen barn på komersielle kanaler). Man får ikke den gufne følelsen av stivpynta småbarn som kun har til misjon å se pene ut. Det er flust av slike innlegg som det over her som skal ufarligjøre eksponeringen andre mødre gjør kontra CBE fordi de er bedre likt. Det er jo null engasjement i tråden om "Kjendismødre" så noe må det jo være dersom de som vistnok er så opptatt av barnas rettigheter ikke er å se der der selve barnas liv blir dokumentert og eksponert på TV... Synes ikke du det er litt rart? @Felis Det finnes nyanser av å være bastant fanatisk regelrytter og det å bruke hodet og sunn fornuft i enkelte tilfeller. Man kan jo snu på dette og under seg over hvorfor du skriver ALLE dine innlegg om CBE? Det er da andre bloggere her inne som får mye hardere medfart enn CB - hvorfor forsvarer du heller ikke Helene Drage - eller Villa Paprika? De får virkelig gjennomgå på KG. De utsettes for spekulasjoner og HD fatshames på hver eneste side i tråden sin. Så hvorfor ikke sette inn støtet der? Denne tråden er ganske generisk - som Aricia skriver for litt siden. Du skriver KUN om CBE. Dessuten hevder du at det jeg har gjentatt gang på gang på gang - nemlig at jeg bedriver faktisk mediekritikk - ikke er det jeg egentlig gjør i denne tråden. Å tro at man vet hva andre egentlig mener - selv om de selv sier noe annet - er ikke veldig heldig. Å ikke skjønne hvor DU slutter og JEG begynner er noe man faktisk bør gjøre noe med. Nei, du vet ikke bedre enn meg hvorfor jeg EGENTLIG deltar i denne debatten. Jeg har alltid spilt med åpne kort og forklart - med teskje - hvorfor jeg deltar i denne tråden, du kan virkelig ikke påstår at jeg egentlig mener noe annet. Jeg er helt konsistent - jeg har aldri sagt noe annet enn at jeg deltar fordi jeg er opptatt av medienes rolle i et demokratisk samfunn - og fordi jeg synes kommersiell influencervirksomhet utfordrer pressens frie uavhengige rolle - blant annet fordi det ikke er noe skille mellom redaksjonelt og kommersielt stoff - og fordi jeg synes at de nye some-familiebedriftene bryter barnekonvensjonen daglig. <I tillegg til at jeg altså ikke synes noe om det VOLDSOMME og ensidige kroppsfokuset som rår. Hva en eller annen bruker på KG har skrevet om funkygine eller andre kan ikke jeg - eller andre som skriver i denne tråden ta ansvaret for? Hvis du skal arrestere noen for det, så får du arrestere den som faktisk har sagt det - i den tråden hvor det er sagt som faktisk handler om henne. Og hvis du har kalt noe jeg har skrevet for kjerringsladder, er vel det temmelig nært en karakteristikk av meg som kjerring, er det ikke? Ikke at du har særlig injuriende kraft, men du kan jo stå for det du har skrevet, i hvert fall. Når du skriver om daglig trakassering - hva mener du egentlig? Jag har ALDRI trakassert CBE. Jeg gjentar ofte at hun bryter sine barns rett på privatliv - men det er ikke akkurat en påstand som ikke kan dokumenteres, all den tid de barna er i henne some nesten daglig, i hvert fall hver uke, uten unntak. Hvis du mener det er trakassering å gjenta dette, tenker jeg at du bør gå en runde eller to med deg selv. Barn HAR rett til privatliv. CBEs barn er i some i ulike sammenhenger hele tiden - og de er ikke i nærheten av å være samtykkekompetente. det er sikkert ubehagelig å bli minnet på - men det er helt sant - så trakassering er det ikke. Lagt til: Jeg har noen ganger skrevet i CBEs kommentarfelt - to eller tre ganger, tror jeg. Jeg skriver alltid hvem jeg er når jeg gjør det. Ikke mitt fulle virkelige navn, men jeg identifiserer meg som pøbelsara herfra. SÅ jeg tar det opp med henne i den kanalen hun tilbyr og styrer. Til info til den som eventuelt måtte mene at jeg bør ta det direkte med henne. Jeg gjør det. Svarene jeg får er litt ymse. Endret 30. oktober 2019 av pøbelsara 75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 30. oktober 2019 #10260 Del Skrevet 30. oktober 2019 Det virker som enkelte lurer på hvorfor Caroline Berg Eriksen blir diskutert mer enn andre influencere. Jeg tenker at det handler om følgende: Det er ingen andre influencere (som jeg kjenner til her i Norge), som har drevet med så mye kritikkverdig. Samtidig som influenceren har vært med på å definere bransjen. Dokumentasjon: https://influencere.wordpress.com/2019/01/18/vixen-aerespris-med-logner/amp/ Fra https://influencere.wordpress.com/cbe-no/ Brudd på alkoholloven Brudd på markedsføringsloven Bruk av barn i SoMe Diverse Klima og miljø Kroppsfokus Løgner og juks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå