Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

40 minutter siden, Aricia skrev:

Veldig enig.

Skal privat sorg i forbindelse med dødsfall i familien måles og sammenliknes ved hjelp av antall likes også nå?? Hva blir i så fall det neste? :daane: 

Det kan godt hende jeg misforsto den delen av innlegget til @Atheena

Jeg tror ikke svigerfamilien tenker slik i det hele tatt. Og velger å tro at caroline heller ikke tenker slik i forbindelse med begravelsesinnleggene på instagram. Jeg håper at dette var lite gjennomtenkt av bedriften. Alternativet blir bare for trist. Jeg tror det er et resultat av at paret har vært så lenge i gamet at de ikke lenger greier skille mellom bedriften og det private. Ellers ville de postet innleggene på sine egne private kontoer. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, Sool skrev:

Syns ikke det er noe galt at hun skriver at hun bruker XS altså. Det er en filleting å kritisere. CBE har mye relevant man kan kritisere henne for, men ikke dette syns jeg. Tror veldig få av oss hadde oppgitt alle våre mål til noen som spørr om hvilken størrelse genseren vi bruker er i for eksempel.

Har aldri gjort det selv. 

Når man ikke jobber med, eller har personer i nær relasjon som blir negativt påvirket av dette, forstår jeg at man ikke ser problemet med det. Men, dette kan bidra til å opprettholde et negativt syn på seg selv i flere alvorlighetsgrader. Da eksperter og pårørende prøver å informere om hvorfor det er negativt å informere om størrelsen, syns jeg at man bør lytte.

Blir oppgitt når voksne mennesker på over tredve lirer fra seg at man bare skal slutte å lese. Man bør være mer reflektert enn som så, om man selv ikke blir påvirket. For det handler ikke bare om seg selv når man aktivt prøver å påvirke.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lin10 skrev:

Veldig mange har fått med seg at hun er 170 cm høy og ved at hun oppgir sin størrelse og ser hvordan tøyet sitter på henne, kan en vurdere hvilken størrelse som passer en selv. Jeg ser det ofte i nettbutikke,  at de oppgir modellens størrelse og høyde

Det som er genialt er at de fleste nettbutikker oppgir ganske eksakte mål på str., spesifikt ned til brystmål, midjemål osv.  Slik at man selv kan gå etter disse målene. Problem løst! Helt uten at en blogger trenger opplyse om str hun bruker- verken xs eller xl. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, miss spjåk skrev:

Det kan godt hende jeg misforsto den delen av innlegget til @Atheena

Jeg tror ikke svigerfamilien tenker slik i det hele tatt. Og velger å tro at caroline heller ikke tenker slik i forbindelse med begravelsesinnleggene på instagram. Jeg håper at dette var lite gjennomtenkt av bedriften. Alternativet blir bare for trist. Jeg tror det er et resultat av at paret har vært så lenge i gamet at de ikke lenger greier skille mellom bedriften og det private. Ellers ville de postet innleggene på sine egne private kontoer. 

Jeg mente heller ikke å si eller mene noe om intensjonen bak at CBE postet innlegget om begravelse på IG. Den vet jeg jo ikke noe om.

Jeg ville bare illustrere at det følger noen funksjoner og effekter bare av selve valget av kanal for posting. En kommersiell SoMe-kanal som CBE.no sin åpne kommersielle IG har sammenlikning og klikk/likes som målsetning, alt for å bli en mest mulig attraktiv reklamekanal. Når CBE poster noe der underlegges det automatisk de samme mekanismene og atferden hos leserne, og konsekvensen eller den underliggende logikken blir noe i retning det jeg beskrev.

Endret av Aricia
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hun har råd/ penger til en pianostemmer, men det går ann for henne også og spørre om tips. Men, alt skal spekulerer på i verste menig. Er det hovedrollen på teateret hun fikk som tyngrer enkelte og derfor er man ekstra ivrige på å kritisere.. bare lurer..

Du spekulerer vel ikke? Det er ikke lov, det, vet du. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er spesielt overhode. Veldig mange har fått med seg at hun er 170 cm høy og ved at hun oppgir sin størrelse og ser hvordan tøyet sitter på henne, kan en vurdere hvilken størrelse som passer en selv. Jeg ser det ofte i nettbutikke,  at de oppgir modellens størrelse og høyde. Det skal ikke være slik at det er bare de som bruker L og XL som kan oppgi størrelse, fordi det kan være noen som blir krenket hvis man brukere en mindre størrelse. Nå er det slik at denne bloggerne har en slank og trent kropp, og man får bare tåle at hun bruker XS i størrelse. Det får da være måte på hva man skal prøve å styre. Hun har vel heller ikke signert under noen sunn-fornuft plakat og er tydeligvis ikke enig i alle premissene der. Godt at hun har egen vilje. 

Tullprat. Du spekulerer i at "veldig mange har fått med seg hvor høy hun er" som et argument på hvorfor klesstørrelsen hennes må oppgis hver bidige gang hun får anledning. Du trenger ikke å gå lengre enn til en annen tråd her, der folk som har møtt henne blir overrasket over hvor lav og normalvektig hun er i virkeligheten sammenlignet med hvordan hun fremstår på bloggen. Blogg og virkelighet er ikke det samme og bloggeieren har egen vilje nok til å la være å oppgi størrelser fremfor en størrelse som langt på vei ikke ser ut til å være riktig jfr. stadige bilder av for kort og trangt. Som sagt, hun trenger ikke oppgi størrelsen når du selv har registrert at nettbutikkene selv gjør den jobben med litt ekstra detaljer: Et måleskjema i centimeter for bryst, midjr og rumpe/hofte.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, MissLucy skrev:

helt enig. Pianostemmer i (sett inn din by) er et googlesøk unna, og vi vet jo at hun opplever at ting dukker opp på døra når hun fisker slik. Jeg får og en dårlig smak i munnen av tigging av spons fra yrkesutøvere som er små og ikke kan ta mye for jobben, enten det er en pianostemmer eller en liten lokal negledesigner. Tror uansett ikke det er verd mye for pianostemmeren å få omtale på bloggen - hvor mange lokale, pianoeiende blogglesere som ikke kan google selv har hun egentlig?

Enig. I tillegg finnes det ikke pianostemmer-utdannelse i Norge lenger, så dette er et utdøende yrke dessverre. Mulig jeg husker feil, men antallet utøvende pianostemmere ligger på mellom 80 og hundre. Korrigerer: idag finnes kun 50.

https://khrono.no/pianostemmer-piano-norges-musikkhogskole/fem-studenter-pa-utdanning-for-pianostemmere/216035

Hvis bloggeieren trenger en pianostemmer er den korteste veien google, eller hun kan spørre teaterlaget sitt som garantert har brukt en lokal pianostemmer.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Aricia skrev:

Jeg mente heller ikke å si eller mene noe om intensjonen bak at CBE postet innlegget om begravelse på IG. Den vet jeg jo ikke noe om.

Jeg ville bare illustrere at det følger noen funksjoner og effekter av bare av selve valget av kanal for posting. En kommersiell SoMe-kanal som CBE.no sin åpne kommersielle IG har sammenlikning og klikk/likes som målsetning, alt for å bli en mest mulig attraktiv reklamekanal. Når CBE poster noe der underlegges det automatisk de samme mekanismene og atferden hos leserne, og konsekvensen eller den underliggende logikken blir noe i retning det jeg beskrev.

forsto du ikke mente det slik :) Og helt enig i det du skriver her. Ville bare presisere at jeg ikke spekulerte i noen motiver bak innleggene om dødsfallet, Orker ikke avsporing av brukere som ikke fanger problematikken i nettopp det du skriver i siste avsnitt her.. Som b.la @pøbelsara har prøvd å belyse på de siste sidene.. Uten at det virker å gå inn.

Av og til lurer jeg på om enkelte ikke evner å se poenget i mange av de gode innleggene i tråden, eller om de bevisst prøver å snu om til et helt annet fullstendig irrelevant tema. Jeg forstår godt at @pøbelsara og flere andre blir frustert.. Man må jo omtrent plukke fra hverandre innlegget setning for setning og mate det inn med teskje. Og jeg føler ikke akkurat at pøbelsara og flere av de andre aktive er dårlige på å formulere seg..  

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hun har råd/ penger til en pianostemmer, men det går ann for henne også og spørre om tips. Men, alt skal spekulerer på i verste menig. Er det hovedrollen på teateret hun fikk som tyngrer enkelte og derfor er man ekstra ivrige på å kritisere.. bare lurer..

Om du ikke bare har hoppet inn i diskusjonen men oppdatert deg på siste ukers innlegg, så ser du at flere har stilt seg positive til at Caroline har teater som hobby nå. Det ene innlegget fikk faktisk ganske så mange likes. Tilogmed av oss som er kritiske til bedriften. Du ble kanskje utrolig sjokkert nå, men ikke alt er svart- hvitt i denne tråden. :duskedame: 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Tullprat. Du spekulerer i at "veldig mange har fått med seg hvor høy hun er" som et argument på hvorfor klesstørrelsen hennes må oppgis hver bidige gang hun får anledning. Du trenger ikke å gå lengre enn til en annen tråd her, der folk som har møtt henne blir overrasket over hvor lav og normalvektig hun er i virkeligheten sammenlignet med hvordan hun fremstår på bloggen. Blogg og virkelighet er ikke det samme og bloggeieren har egen vilje nok til å la være å oppgi størrelser fremfor en størrelse som langt på vei ikke ser ut til å være riktig jfr. stadige bilder av for kort og trangt.

Hun har selv gitt utrykk for har fått mange tilbakemeldinger om at leserne synes det er fint å gjøre det på denne måten. Det er nok viktigere for henne enn hva folk mener på KG og de som blir krenket over det, fordi de ikke er x small eller small. Ikke at det betyr noe. Jeg er ikke en X- small eller small, men bryr meg da ikke om at hun veier mindre enn meg. Det er voksne menneske hun henvender seg til. Det er ikke måte på hva en skal ta seg nær av. Hun har dem størrelsen og kroppen hun har, og hvis en blir krenket over det, må man jobbe med seg selv. Hun kan ikke ta ansvar for alt folk synes er problematisk. Denne tråden er jo en parodi, alt skal kritiseres. Nå er det snart Halloween, og pynten som skal få gjennomgå og ikke minst de små som blir vist i heksekostyme. En vet hva som kommer kan du si. Så godt å se at hun lever sitt liv akkurat slik hun ønsker. 

Endret av Lin10
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Enig. I tillegg finnes det ikke pianostemmer-utdannelse i Norge lenger, så dette er et utdøende yrke dessverre. Mulig jeg husker feil, men antallet utøvende pianostemmere ligger på mellom 80 og hundre. Korrigerer: idag finnes kun 50.

https://khrono.no/pianostemmer-piano-norges-musikkhogskole/fem-studenter-pa-utdanning-for-pianostemmere/216035

Hvis bloggeieren trenger en pianostemmer er den korteste veien google, eller hun kan spørre teaterlaget sitt som garantert har brukt en lokal pianostemmer.

Det kunne du gjort, men nå er ikke du henne. Kan hende hun ønsket å ha en dialog med leserne sine, og har fått mange nyttige tips om andre ting tidligere.  Fint å kunne ha en dialog med leserne sine. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Lin10 skrev:

Det kunne du gjort, men nå er ikke du henne. Kan hende hun ønsket å ha en dialog med leserne sine, og har fått mange nyttige tips om andre ting tidligere.  Fint å kunne ha en dialog med leserne sine

Det er det ja - for bloggeren.

Dvs pseudo-dialog med lesere er jo et velkjent og forslitt grep for å skape engasjement og aktivitet i kommentarfelt, som man så kan selge videre til annonsører for å vise at man har en attraktiv kanal for innholdsmarkedsføring. Og er det noe CBE.no sårt trenger for tiden, så er det en høyere engasjementsrate. Egentlig ikke rart hun prøver å bruke det lille hun kan for å mobilisere leserne sine.

(Jeg får anfall snart av alle små og store IGere som holder på med denne utrolig oppkonstruerte "dialogen" i kommentarfeltet sitt: "Denne helgen har jeg utrolig lyst til å bake disse deilige bollene her! (se lekkert dandert bilde som er postet 10 ganger før). Liker DU boller med vaniljekrem? Hva skal DU bake denne helgen? Tag en venn som liker boller!!" )

Endret av Aricia
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Lin10 skrev:

Hun har selv gitt utrykk for har fått mange tilbakemeldinger om at leserne synes det er fint å gjøre det på denne måten. Det er nok viktigere for henne enn hva folk mener på KG og de som blir krenket over det, fordi de ikke er x small eller small. Ikke at det betyr noe. Jeg er ikke en X- small eller small, men bryr meg da ikke om at hun veier mindre enn meg. Det er voksne menneske hun henvender seg til. Det er ikke måte på hva en skal ta seg nær av. Hun har dem størrelsen og kroppen hun har, og hvis en blir krenket over det, må man jobbe med seg selv. Hun kan ikke ta ansvar for alt folk synes er problematisk. Denne tråden er jo en parodi, alt skal kritiseres. Nå er det snart Halloween, og pynten som skal få gjennomgå og ikke minst de små som blir vist i heksekostyme. En vet hva som kommer kan du si. Så godt å se at hun lever sitt liv akkurat slik hun ønsker. 

Du bør seriøst slutte å legge misunnelse og krenkekort inn som motiver i debatten for at denne bloggeieren "ikke skal få lov til" å oppgi størrelse på bloggen. Det finnes virkelig andre verdier her i livet enn størrelse, og jeg synes det hadde vært fint om bloggeieren kunne stå frem som et godt eksempel fremfor å fremstå som en tenåring som trosser fagpersoner. Fordi hun har jo egen vilje, som du sier.

Omformulert
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 minutter siden, Lin10 skrev:

Det kunne du gjort, men nå er ikke du henne. Kan hende hun ønsket å ha en dialog med leserne sine, og har fått mange nyttige tips om andre ting tidligere.  Fint å kunne ha en dialog med leserne sine. 

Spekulasjon er igjen ikke lov her i tråden.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Mitt inntrykk er at hun er så gjerrig at dette vil hun ha gratis. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Tullprat. Du spekulerer i at "veldig mange har fått med seg hvor høy hun er" som et argument på hvorfor klesstørrelsen hennes må oppgis hver bidige gang hun får anledning. Du trenger ikke å gå lengre enn til en annen tråd her, der folk som har møtt henne blir overrasket over hvor lav og normalvektig hun er i virkeligheten sammenlignet med hvordan hun fremstår på bloggen. Blogg og virkelighet er ikke det samme og bloggeieren har egen vilje nok til å la være å oppgi størrelser fremfor en størrelse som langt på vei ikke ser ut til å være riktig jfr. stadige bilder av for kort og trangt. Som sagt, hun trenger ikke oppgi størrelsen når du selv har registrert at nettbutikkene selv gjør den jobben med litt ekstra detaljer: Et måleskjema i centimeter for bryst, midjr og rumpe/hofte.

Jeg skjønner heller ikke hensikten med å spør etter størrelsen. Har man fått med seg at hun er 170 høy så har man også garantert fått med seg at størrelsene alltid er 34/36 og xs. 

Jeg skjønner bare ikke hvordan det kan stemme. Datteren min er ganske petit, 163 cm og svært sped. Hun bruker samme str som cbe, og da skulle man jo tro at hun svømmer i de størrelsene. Men det gjør hun ikke, de passer akkurat på både ermer og ben. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lin10 skrev:

At enkelte lesere synes det er fint at hun oppgir str betyr ikke at det er smart å gjøre det.. Hvis det er så viktig for henne viser det at hun ikke har forstått poenget bak akkurat det punktet i sunt-vett reglene. Veldig spesielt at det er viktigere for henne å oppgi str enn å ta hensyn til alle bloggleserne hun har som sliter med spiseforstyrrelser eller som er i faresonen. Det er faktisk ikke så vanskelig å heller henvise til at nettsiden og be leseren ta egne mål. 

Voksne mennesker? Hvordan vet vi at 14-15 åringer ikke er inne og leser bloggen? Forresten er det stor forskjell på å "ta seg nær av"/bli krenket og det å ha tendenser til spiseforstyrrelser. Det siste er grunnen til nettopp punktet i sunt-vett reglene om å ikke oppgi str. Hvorfor er det så vanskelig å rette seg etter dette helt enkle punktet for en blogger? Er det trass? Jeg bruker både x-small og small jeg, men kunne ikke falt meg inn å oppgi str om jeg var toppblogger. Det går an å tenke litt utenfor sin egen boble. Kjenner jeg blir skikkelig provosert. Jeg har anorektikere i nær familie og akkurat det her er enda et punkt jeg mener bloggeren viser helt fullstendig mangel på selvinnsikt. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...