Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Kjempe at CBE inspirerer til å trene om morgenen, noe som hun også har klar med meg, før jeg fikk barn altså.

Men, i ettertid har jeg tenk, klarer hun selv dette før hun skal inn til Oslo f.eks? Jeg forstår at dette er et narrativ som hun/de ønsker å presentere på bloggen, da dette passer inn med den perfekte fasaden. Dette ser man tydelig at det er viktig at trimmen blir dokumentert sammen med klokkeslettet. Hun får masse ros for dette, men igjen, er det noe hun klarer å gjennomføre når hun selv har en deadline med å komme ut av huset? 

Dette er et område som bloggen kan bli mer tilgjengelig i møte med leserne sine, at ja hun får til å trene om morningen, men ser at det virkelig er utfordrende når man har en jobb man må rekke. For måten det fort kan bli lagt fram på er at dette kan alle få til, bare viljen er der. Og, for all del, jeg og kan trene før jobb, står jeg opp fem og prioritere vekk tiden med ungene mine.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Vi vet ingenting verken om eller når bloggeierne faktisk gjør og fullfører det som publiseres. Da noen fant et misforhold mellom klokkeslett bilder ble tatt vs. publisering av bildene og dette ble debattert i en av trådene her,  ble også denne muligheten til å se informasjonen fjernet. Heller ikke 10 sekunder på snap/instastory eller highspeed videoer på Netfit sier noe som helst om noe faktisk gjennomføres, unntak kanskje på ferier der småbarn er med.

Det vernes altså sterkere om bildeinformasjon etter å ha bli tatt i juks enn småbarns privatliv.

Etter å ha blitt tatt i å jukse med bilder burde det vært ekstra viktig for dem å bevise at de har sluttet med dette. Så hvorfor fjerne muligheten til å sjekke?...

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, FruRosa skrev:

Etter å ha blitt tatt i å jukse med bilder burde det vært ekstra viktig for dem å bevise at de har sluttet med dette. Så hvorfor fjerne muligheten til å sjekke?...

Enig, da burde de jo heller etterstrebe å være så gjennomsiktige som mulig.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MarianneE skrev:

Enig, da burde de jo heller etterstrebe å være så gjennomsiktige som mulig.

Da tenker jeg at i og med at de ikke er gjennomsiktige, så har de fortsatt noe å skjule. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Aquarius04 skrev:

Da tenker jeg at i og med at de ikke er gjennomsiktige, så har de fortsatt noe å skjule. 

Absolutt. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra  Sunn Fornuft-plakaten- https://www.medier24.no/artikler/lanserer-sunn-fornuft-plakaten-kvinneguiden-og-bloggere-pa-lag-mot-spiseforstyrrelser/362781

Screenshot_20191029-001825_Chrome.thumb.jpg.cb2e52702b1be0b66e88d4d55208bdb9.jpg

Fra kommentarfeltet til Caroline Berg Eriksen - https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/24/en-ny-uke-starter-na/#comment-940223

Screenshot_20191029-001341_Chrome.thumb.jpg.ff58612666eb328fefc41a47aabbaf51.jpg

Hvorfor ikke bare svare om joggedressen er stor, liten eller normal i størrelsen?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er spesielt å presisere at størrelsen som bloggeier bruker er xs, uten at andre relevante opplysninger som høyde og centimetermål nevnes. Veldig rart å være i 30-åra og nevne størrelse overhodet, da det ikke er relevant.

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigger hun om spons på pianostemming på ig-stories? :daane: Google «pianostemmer Sarpsborg»,  Caroline! Google funker utrolig bra til slik! Og betal de maks 2000,- det koster å stemme pianoet selv.  Seriøst. 

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Det er spesielt å presisere at størrelsen som bloggeier bruker er xs, uten at andre relevante opplysninger som høyde og centimetermål nevnes. Veldig rart å være i 30-åra og nevne størrelse overhodet, da det ikke er relevant.

Jeg synes ikke det er spesielt overhode. Veldig mange har fått med seg at hun er 170 cm høy og ved at hun oppgir sin størrelse og ser hvordan tøyet sitter på henne, kan en vurdere hvilken størrelse som passer en selv. Jeg ser det ofte i nettbutikke,  at de oppgir modellens størrelse og høyde. Det skal ikke være slik at det er bare de som bruker L og XL som kan oppgi størrelse, fordi det kan være noen som blir krenket hvis man brukere en mindre størrelse. Nå er det slik at denne bloggerne har en slank og trent kropp, og man får bare tåle at hun bruker XS i størrelse. Det får da være måte på hva man skal prøve å styre. Hun har vel heller ikke signert under noen sunn-fornuft plakat og er tydeligvis ikke enig i alle premissene der. Godt at hun har egen vilje. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, pøbelsara skrev:

Tigger hun om spons på pianostemming på ig-stories? :daane: Google «pianostemmer Sarpsborg»,  Caroline! Google funker utrolig bra til slik! Og betal de maks 2000,- det koster å stemme pianoet selv.  Seriøst. 

Tror hun har råd/ penger til en pianostemmer, men det går ann for henne også og spørre om tips. Men, alt skal spekulerer på i verste menig. Er det hovedrollen på teateret hun fikk som tyngrer enkelte og derfor er man ekstra ivrige på å kritisere.. bare lurer..

Endret av Lin10
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Lin10 skrev:

Tror hun gar råd til en pianostemmer, men det går ann for henne også og spørre om tips. Men, alt skal spekulerer på i verste menig. Er det hovedrollen på teateret hun fikk som tyngrer enkelte og derfor er man ekstra ivrige på å kritisere.. bare lurer..

Herregud. Konspiratorisk much? 🙄
Jeg skjønner at alle forklaringer på hvorfor mange her inne er kritiske til CBE går inn det ene øret ditt og ut det andre, @Lin10, men dette blir for dumt. 
Må du bare finne noe å ta kritikerne på? Bare lurer...

Endret av Aquarius04
Utdyping
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2019 den 9.10, Atheena skrev:

Jeg kjenner at jeg er litt ambivalent til dette. På den ene siden tror jeg det er bra å også dele om døden og begravelse. Når først SoMe er her så får det jo være opp til hver enkelt om man også vil dele om døden. Det er ihvertfall ingen god ting at begravelse og død ikke snakkes om eller vises. Åpenhet rundt dette kan være veldig fint for mange. Noen får mye trøst i å dele slike ting. Der er vi jo forskjellige. Ville ikke gjort det selv, men selv om man har mange følgere så er det ikke slik at det ikke er lov. Det er min mening. 

Hun har vell fått tillatelse til å poste dette bilde vil jeg tro og hun er jo den med flest følgere i familien. Så kanskje de syns det er fint? 

Helt enig med deg at døden er altfor tabu i vårt samfunn. Mange av oss har et veldig unaturlig forhold til død og sorg i forhold til andre land. Men å dele dette på en bedriftkonto, innimellom reklame og sponsede produkter er spesielt synes jeg. 

Jeg sliter med å få fatt i det jeg har understreket. Hvorfor skulle familien mene det var fint at caroline postet dette ifh at hun har flest følgere? Hvorfor er antall følgere relevant? De fleste av CBE sine følgere kjenner henne ikke personlig. Kun via blogg/instagram. Posten om avdøde handler om å hedre bestefaren til LKE og minnes en familien er glad i og savner. Ikke om å få flest mulig fremmede til å reagere på bildet. Så hvorfor antyde at svigerfamilien mener antall følgere har noe å si?  Sorry om jeg er fjern, tidlig på morgenen.. Synes bare det var et merkelig perspektiv. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.10.2019 den 17.53, Lana01 skrev:

Så du mener  denne tråden er helt uproblematisk i forhold til dette? og alle kommentarene som står her er innafor, å poste, 

Gjentar igjen- alle er velkommen til å rapportere innlegg man mener er upassende. Jeg har rapportert innlegg jeg har ment går over grensen tidligere og det har nok andre aktive brukere også gjort. Selv om vi er kritiske til deler av måten bedriften opererer på, er vi ikke en homogen masse. Det går an å stille seg kritisk til influencere som fenomen og samtidig være imot stygg personsjikane og netthets. 

Ofte ødelegges gode debatter her av innlegg om mobbing og netthets. Og en debatt som startet bra blir avsporet fullstendig og dør ut. Samtidig som gode motargumenter er helt fraværende. Jeg venter f.eks fremdels spent på et spørsmål jeg stilte til dere som ikke ser problemet med eksponering av barn. Men kan godt vente til vi kommer inn på temaet igjen.. 

Endret av miss spjåk
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, miss spjåk skrev:

Helt enig med deg at døden er altfor tabu i vårt samfunn. Mange av oss har et veldig unaturlig forhold til død og sorg i forhold til andre land. Men å dele dette på en bedriftkonto, innimellom reklame og sponsede produkter er spesielt synes jeg. 

Jeg sliter med å få fatt i det jeg har understreket. Hvorfor skulle familien mene det var fint at caroline postet dette ifh at hun har flest følgere? Hvorfor er antall følgere relevant? De fleste av CBE sine følgere kjenner henne ikke personlig. Kun via blogg/instagram. Posten om avdøde handler om å hedre bestefaren til LKE og minnes en familien er glad i og savner. Ikke om å få flest mulig fremmede til å reagere på bildet. Så hvorfor antyde at svigerfamilien mener antall følgere har noe å si?  Sorry om jeg er fjern, tidlig på morgenen.. Synes bare det var et merkelig perspektiv. 

Veldig enig.

Skal privat sorg i forbindelse med dødsfall i familien måles og sammenliknes ved hjelp av antall likes også nå?? Hva blir i så fall det neste? :daane: 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns ikke det er noe galt at hun skriver at hun bruker XS altså. Det er en filleting å kritisere. CBE har mye relevant man kan kritisere henne for, men ikke dette syns jeg. Tror veldig få av oss hadde oppgitt alle våre mål til noen som spørr om hvilken størrelse genseren vi bruker er i for eksempel.

Har aldri gjort det selv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til CBE med rollen! Antar hun fikk den fordi hun er kvalifisert, og ikke fordi det gir PR til teateret.

Må også si at det bildet av henne hvor hun holder rundt manuset i samme blogginnlegg er veldig pent - herlig å se et naturlig smil fremfor den «myse og knurre»-stilen! 👍

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, pøbelsara skrev:

Vet du hvorfor jeg skrev dette? Jeg kjenner flere pianostemmere. Pianostemmer er ikke akkurat noe høytlønnsyrke, de reiser land og strand rundt for å stemme folks pianoer, mange av dem må jobbe på for å få nok oppdrag å livnære seg av.

At en som lever av sosiale medier ikke vet utmerket godt hvordan hun skal finne en pianostemmer ved bruk av internett uten å måtte spørre random følgere fra landet rundt om råd, tror jeg ikke på - ergo tenker jeg hun fisker etter spons. Hvilket jeg synes er smålig, all den tid hun tjener mye penger og pianostemmere altså ikke gjør det. 

Og det at jeg skulle være misunnelig for at hun har fått en rolle, er virkelig noe av det mest konspiratoriske jeg har hørt på lenge. :fnise: Nei. Jeg er ikke misunnelig. Jeg synes det er bra for henne - og for bloggen! Mye morsommere for folk å lese om teaterprøver enn daglige kaffekopper også, antar jeg. 

Jeg synes bare hun skulle stemme pianoet for sine egne penger.

helt enig. Pianostemmer i (sett inn din by) er et googlesøk unna, og vi vet jo at hun opplever at ting dukker opp på døra når hun fisker slik. Jeg får og en dårlig smak i munnen av tigging av spons fra yrkesutøvere som er små og ikke kan ta mye for jobben, enten det er en pianostemmer eller en liten lokal negledesigner. Tror uansett ikke det er verd mye for pianostemmeren å få omtale på bloggen - hvor mange lokale, pianoeiende blogglesere som ikke kan google selv har hun egentlig?

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lin10 skrev:

...... Hun har vel heller ikke signert under noen sunn-fornuft plakat og er tydeligvis ikke enig i alle premissene der. Godt at hun har egen vilje....

Jeg er klar over at Caroline Berg Eriksen igjen tror hun vet bedre enn eksperter, og derfor er uenig i råd som kommer fra fagmiljø.

Fra https://www.medier24.no/artikler/lanserer-sunn-fornuft-plakaten-kvinneguiden-og-bloggere-pa-lag-mot-spiseforstyrrelser/362781

"Ikke et lovverk med forbud, men en samling tips, sier initativtakerne. Psykiater Finn Skårderud har også bidratt til plakaten, som lanseres neste uke på «Villa SULT»."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...