Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Hvor er grønnsakene, proteiner, fiber og mat som metter? Hun som løfter tunge vekter blir ikke stor og sterk på pasta. Igjen, fake dame fronter fake verden. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snødronninga skrev (4 timer siden):

Caroline ønsker å fremme sunn mat (litt usikker på den faktisk), og inspirere (eller?) følgerne og potensielle følgere. Hva lager man da? Pasta, pasta, pizza, pulvervafler, pasta, proteinshake, pizza, vafler, shake og enda mer pasta. Trenger ikke noe mer, vel? :balltre:

Hvor ble det av kunnskapen fra "Oppskriftsonsdag"? Fredagstacoen? Javel så rappet hun andres oppskrifter uten å kreditere, men det var i alle fall ikke beige vomfyll uten tyggemotstand.

Jeg har aldri fått en kostplan uten farger (grønnsaker og frukt) fra ulike fagpersoner. Maten som cbe fremmer følger ikke engang Helsedirektoratets anbefalinger for en generelt frisk befolkning.

Nei, kjøpepasta med et glass kjøpesaus kvalifiserer til ultraprossesert mat uten særlig næringsverdi. Det minner om utdatert fattig student-mat fra 1990-tallet. Berg Eriksen som lever som vegetarianer bør i hvert fall kunne bedre enn dette for ikke å få mangelsykdommer som bl.a. B12. Dette er  grunnleggende ernæringskunnskap. Cbe hevder å ha en klinisk ernæringsfysiolog knyttet til firmaet? Hvorfor står ikke denne for maten?

Jeg tror det selges inn en misforstått/feil oppfatning av hva hun tror "feite folk" spiser, som pizza og pasta for å lokke kunder ved så å vise til: "se hva jeg kan spise hvis jeg trener tungt, se på kroppen min, jeg elsker pasta" og de spiser annen mat privat. Ellers forstår jeg ikke at cbe holder seg på beina med feilernæring og minimal energi med dette kostholdet relatert til all treningen.

Det er bare å kikke innom en hvilken som helst annen PT, det bugner av fargerik, sunn mat. Desiree Andersen har en serie der hun enkelt sunnifiserer nettopp pizza, pasta, Taco, og andre hverdagsmåltider.

Dette står til stryk som PT og yogainstruktør og Berg Eriksen fremstår som lat og kunnskapsløs innen kosthold.

• Liker 32
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (41 minutter siden):

Jeg tror det selges inn en misforstått/feil oppfatning av hva hun tror "feite folk" spiser, som pizza og pasta for å lokke kunder ved så å vise til: "se hva jeg kan spise hvis jeg trener tungt, se på kroppen min, jeg elsker pasta" og de spiser annen mat privat. Ellers forstår jeg ikke at cbe holder seg på beina med feilernæring og minimal energi med dette kostholdet relatert til all treningen.

Det er bare å kikke innom en hvilken som helst annen PT, det bugner av fargerik, sunn mat. Desiree Andersen har en serie der hun enkelt sunnifiserer nettopp pizza, pasta, Taco, og andre hverdagsmåltider.

Dette står til stryk som PT og yogainstruktør og Berg Eriksen fremstår som lat og kunnskapsløs innen kosthold.

Her tror jeg du er inne på noe. Med Eriksens "pizza i dag, feit i morgen" friskt i minne, så tror jeg hun legger ut slike ting fordi hun tror det vekker misunnelse. Alle grandis-spisende, feite kjerringer i kjellerleiligheter skal se at hun også lever utelukkende på karbohydrater, men likevel holder seg slank. Og så skal vi skjønne at dette er et resultat av den maniske treningen hennes, og kanskje melde oss på et av de overprisede kursene hennes.

Som tidligere spiseforstyrret vet jeg godt at man trener gram og slanker kilo, og det er åpenbart at kroppen til Caroline er et resultat av jernvilje foran kjøleskapet, framfor trening. Alle kan spise pasta og se sånn ut, dersom man kun spiser 14 spagettistrå til middag. Hun har jo også innrømmet i podcasten at hun slett ikke trener så mye som hun liker å gi inntrykk av. Pga migrenen har hun stadig opphold på 3-4 dager.

Det er lite å misunne ved denne livsstilen. Personlig er jeg nok mer i Guri's hjørne, når det kommer til mat. Jeg er nødt til å spise rent, for at kroppen skal fungere optimalt. Og så er jeg lite interessert å i pådra familien min usunne kostholdsvaner. Mine barn måtte lære seg å spise all slags grønnsaker fra tidlig alder, og de er heldigvis veldig glade i det.

Jeg klarer faktisk ikke å føle et snev av misunnelse med ei dame som serverer ungene sine ferdig pasta med et dolmioglass over til middag! Jeg innser at ikke alle har råd til å spise så rent som jeg gjør, men alle kan få til noe, selv om inntektene uteblir. Det er snakk om prioriteringer. Noen prioriterer negler og injeksjoner og endeløse mengder polyester, andre prioriterer helsen til familien og seg selv...

• Liker 37
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare meg som syns det er både upassende og feil at Guri forteller en historie om at hun "mistet dyden", som om det var det som skjedde? Hun forklarer det som om hun var 20 år og ble lurt til sengs under feil premisser, når sannheten er at hun ble jo voldtatt, juridisk sett. Og så forklare at hun møtte på denne voldtektsmannen senere, og le av at han syns det var litt ubehagelig å bli konfrontert. 

Er vi ikke kommet lengre som samfunn, enn at vi i alle fall kan tør å kalle noe som skjedde for 40 år siden for en voldtekt etter dagens norm. Jeg skjønner jo selvsagt at det var andre tider, at Guri kanskje ikke føler seg voldtatt, at man ikke skal blåse opp et traume som ikke er et traume... MEN all den tid hun drar opp den historien i 2024, så bør den faktisk settes i dagens kontekst også! Det bør ikke levne noen tvil etter å ha hørt den historien, at om det samme hadde skjedd med en jente i dag.. Så skal det anmeldes. Det er ikke bare underholdning som kan flires av. Elendig underholdning sådan. Jeg blør ut av ørene hver gang jeg hører på de to, og det er nesten bokstavelig ment. 

EDIT: Jeg er klar over at dette er cbe.no sin tråd. Derfor jeg har drøyd litt med å skrive det inn her, men all den tid Caroline sitter og hører på dette - og ingen av dem evner å se at dette er upassende eller bør kommenteres... Caroline har snart barn selv i samme alder. Jeg hadde vært morderisk.

Endret av KaraThrace
  • Liker 25
  • Nyttig 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kostholdet der er hverken idrettsutøvere, barn eller pensjonister.

Har toppidrettsutøvere selv. Ja det hår en del pasta, brød etc for å få nok karbohydrayer til lange økter.

Men også haugevis med grønnsaker, og selvfølgelig en god del protein.

Nå nærmer det seg Hyrox Stockholm med kjappe steg. Skal bli gøy å se hvirdan det går for henne der. Mot sterke sunne hyroxdamer fra hele verden

(wild guess: hun blir syk/bsrna blir syk/hunden spiser treningskoene og hun kan dessverre ikke starte)

• Liker 33
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk barn i desember i fjor og for meg er han jo verdens deiligste fyr. Og det er akkurat det han skal være, verdens fineste for meg og ikke for sosiale medier. Caroline er et skrekkeksempel for meg, med alt hun deler av ungene. Derfor gjør jeg tvert om, deler ikke lille på Internett. Han skal forme sin egen identitet på nett, uten hjelp av meg. Håper han takker meg for det når han blir eldre! 

• Liker 7
  • Hjerte 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (1 time siden):

Men jeg morer meg med et minne som dessverre bor i hjernen min til døden tar meg, og det er fra begravelsen til bestemor, som Caroline brukte som content på bloggen sin. Da fikk hun endelig gitt bestemor litt mer, i form av supersexy antrekk på seg og mannen, der de tok bilder, lekkert dandert mellom sørgende og gravstøtter. Det ene bildet av Lars Kristian hadde underteksten "Hunk".

Si at dette ikke er sant?! 🫣

• Liker 16
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaraThrace skrev (2 timer siden):

Er det bare meg som syns det er både upassende og feil at Guri forteller en historie om at hun "mistet dyden", som om det var det som skjedde? Hun forklarer det som om hun var 20 år og ble lurt til sengs under feil premisser, når sannheten er at hun ble jo voldtatt, juridisk sett. Og så forklare at hun møtte på denne voldtektsmannen senere, og le av at han syns det var litt ubehagelig å bli konfrontert. 

Er vi ikke kommet lengre som samfunn, enn at vi i alle fall kan tør å kalle noe som skjedde for 40 år siden for en voldtekt etter dagens norm. Jeg skjønner jo selvsagt at det var andre tider, at Guri kanskje ikke føler seg voldtatt, at man ikke skal blåse opp et traume som ikke er et traume... MEN all den tid hun drar opp den historien i 2024, så bør den faktisk settes i dagens kontekst også! Det bør ikke levne noen tvil etter å ha hørt den historien, at om det samme hadde skjedd med en jente i dag.. Så skal det anmeldes. Det er ikke bare underholdning som kan flires av. Elendig underholdning sådan. Jeg blør ut av ørene hver gang jeg hører på de to, og det er nesten bokstavelig ment. 

EDIT: Jeg er klar over at dette er cbe.no sin tråd. Derfor jeg har drøyd litt med å skrive det inn her, men all den tid Caroline sitter og hører på dette - og ingen av dem evner å se at dette er upassende eller bør kommenteres... Caroline har snart barn selv i samme alder. Jeg hadde vært morderisk.

« Jeg blir dårlig. Hun ble etter eget utsagn «lurt til å ha sex» som 14-åring. Under den seksuelle lavalder altså. Vet ikke om motparten også var 14 år el eldre. Og dette bruker Guri og Caroline som underholdning i en podcast?? Fysj.»

Mitt innlegg tidligere i tråden, jeg er helt enig med deg. Lavmål av disse to. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva i all verden er det som gjør at de tror folk får noe utbytte av at de filosoferer over universet? uten snev av kunnskap, fomidlingevne, refleksjonevne eller perspektiv? da synes jeg faktisk heller de skal holde seg til mer jordnære temaer som dovaner og hudpleierutiner. Om jeg vil høre om universet så oppsøker jeg noen som har noe nytt og spennende å bringe på banen om temaet. Ikke den samme gamle "så små vi er på jorda"- greiene. For det resonerer ikke fra fruens munn. Det blir som å høre en femåring snakke om planeter og dinosaurer. De er fasinert, men har ikke peiling. 

Denne podcasten er jo nesten snapchat i lydformat. la mikrofonen gå og prat om alt og ingenting uten plan, struktur, research eller forberedelser. 

Endret av Katten89
skrivefeil og tilføyelse
  • Liker 46
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EmilieH skrev (4 timer siden):

Jeg fikk barn i desember i fjor og for meg er han jo verdens deiligste fyr. Og det er akkurat det han skal være, verdens fineste for meg og ikke for sosiale medier. Caroline er et skrekkeksempel for meg, med alt hun deler av ungene. Derfor gjør jeg tvert om, deler ikke lille på Internett. Han skal forme sin egen identitet på nett, uten hjelp av meg. Håper han takker meg for det når han blir eldre! 

Bruker du «deiligste fyr» om barnet ditt? Med «deiligst» så får jeg assosiasjoner som sexy, eller f.eks. deiligst.no🙄

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (12 timer siden):

Hvor er grønnsakene, proteiner, fiber og mat som metter? Hun som løfter tunge vekter blir ikke stor og sterk på pasta. Igjen, fake dame fronter fake verden. 

Grønnsakene er der visstnok. I luftslottet… (bilde fra Snapchat)

IMG_4756.jpeg

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torden skrev (31 minutter siden):

Bruker du «deiligste fyr» om barnet ditt? Med «deiligst» så får jeg assosiasjoner som sexy, eller f.eks. deiligst.no🙄

Jepp, for meg er han verdens deiligste, har ikke noe problem med det. 

• Liker 3
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
elisabeth30 skrev (36 minutter siden):

Grønnsakene er der visstnok. I luftslottet… (bilde fra Snapchat)

IMG_4756.jpeg

Tror rett og slett at fru pasta og pizza ikke er så glad i grønnsaker, jeg. 😇

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (1 time siden):

Men hva i all verden er det som gjør at de tror folk får noe utbytte av at de filosoferer over universet? uten snev av kunnskap, fomidlingevne, refleksjonevne eller perspektiv? da synes jeg faktisk heller de skal holde seg til mer jordnære temaer som dovaner og hudpleierutiner. Om jeg vil høre om universet så oppsøker jeg noen som har noe nytt og spennende å bringe på banen om temaet. Ikke den samme gamle "så små vi er på jorda"- greiene. For det resonerer ikke fra fruens munn. Det blir som å høre en femåring snakke om planeter og dinosaurer. De er fasinert, men har ikke peiling. 

Denne podcasten er jo nesten snapchat i lydformat. la mikrofonen gå og prat om alt og ingenting uten plan, struktur, research eller forberedelser. 

Mer interessant å se Ancient Aliens, han som blander aliens i absolutt alt 😄

Må ta det han sier med en klype salt, utennom alle merkelig aliens innblandinger er det interessant.  Jeg ser på history og discovery kanalene mer enn kjendiser på tv2 og andre ræl programmer. Jeg takler det bare ikke.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (22 minutter siden):

Tror rett og slett at fru pasta og pizza ikke er så glad i grønnsaker, jeg. 😇

Eller så utelater de det bevisst fra bildene så det skapes litt mer blest og aktivitet rundt dem 🙄

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud bedre meg, de har jo ingenting å komme med i podcasten… jeg er hjemme fra jobb idag pga sykdom, og bestemte meg for å telle antall ganger Guri sier ‘på en måte’. Jeg må innrømme at jeg sonet ut et par ganger, så kanskje hun sa det litt fler ganger, men jeg kom altså til 73… 😭 ofte sier hun det både to og tre ganger i en setning..

• Liker 31
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...