Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De eneste gangene jeg noensinne hører Caroline prate fort og engasjert er når hun prater om seg selv. Var det samme på den forrige podkasten. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Escadamango skrev (6 minutter siden):

Er det vanlig at man sier «shole» (kjole), kjønnhet (skjønnhet) osv når man er nærmere 40 år? Det er så teit å høre på

Tja. Jeg kjenner ingen som gjør det, heller ikke ungdommene i familie og omgangskrets. Forbinder det med yngre folk, egentlig. Snakker man sånn på jobb blir man vel sett litt rart på, iallfall om man skal fremstå seriøs og troverdig. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minthia skrev (6 timer siden):

Alternativ versjon:

Guri: Du, Caroline, vet du hva som skjedde i dag? Jeg fikk en pakke fra Gymgrossisten, og jeg tror universet begynner å blande oss. Da jeg åpnet den var det en pakke Whey-pulver, sånn pulver du bruker i oppskriftene dine, og ikke den rispastaen jeg pleier å bestille. Og da kom jeg på - jeg er jo veldig interessert i kosthold og la om hele kostholdet mitt pga helseproblemer for noen år siden. Og nå ser jeg at du har jo et helt team og sammen med dem spesialiserer du deg på å hjelpe mennesker med vektnedgang, vaneendring og forbedring av livskvalitet og at du kombinerer ernæringskunnskap, personlig trening og forståelse for hvilke utfordinger som oppstår i forbindelse med livsstilsendringer!

Caroline: Jaaa!!!

Guri: Det er så spennende, dette må du fortelle mer om! Her har vi en felles interesse jeg ikke visste om - trodde bare du spiste pulver og vanligpasta jeg!

Caroline; Joda - jeg har laget et omfattende livsstilskurs hvor jeg tilbyr alt du trenger å vite om vektnedgang, helse, livsstilsendring og trening gjennom vanecoaching!

Guri: Neimen så flott da Caroline! Enn at du også er så interessert i ernæring og helse, ikke rart universet blander oss1 Nå må du fortelle meg hvordan du kom inn i dette! Jeg vet jo du driver med trening selv, har blitt yogalærer på nett, fantastisk altså, og at du nettopp tok et kurs i personlig trening - det gikk ganske fort, gjorde det ikke? Men ernæringskunnskap og vanecoaching altså? Når ble du det? Hvilken utdanning tok du? Og har du jobbet som det tidligere? Jeg må jammen si dette er flotte greier altså.

Caroline: Jeg er ikke så interessert i ernæring for min egen del, jeg har en perfekt balanse hvor jeg bare kan løpe bort det jeg spiser for mye i løpet av en dag. Men jeg kan alt om ernæring, helse og trening og livsstilsendring og vet hva andre må gjøre, selv om de aldri kan bli som meg da. Og siden jeg kan alt, så er utdanning bare bortkastet, og først og fremst for de som ikke er så smarte som meg. Og hvem trenger skolebøker når det er så mange som legger ut memes på Instagram man kan bruke!

Guri: Guri meg, er ikke det litt skummelt da syns du? Folk har jo så mange utfordringer med mat, jeg hadde aldri turt å ta ansvaret for matvalg hos folk som kanskje har sykdommer, personlige utfordringer, skader og plager. =g ikke minst - helt andre liv enn oss! Skuespiller og influencer, det er en helt spesiell måte å leve på, det må vi være enige om Caroline.

Caroline: Ja, vi er helt spesielle begge to, er det ikke fantastisk?

Guri: Ja, men tilbake til den ernæringsbiten..

Caroline: Det er ikke så farlig, det er bare på nett, jeg trenger ikke møte dem. Dessuten leser jeg forskningsartikler, så jeg har alltid rett, selv om det ikke funker for dem. Deres liv, deres ansvar! Om de ikke klarer å få resultater er det ikke min feil!

Guri: Så utrolig smart du er som kan lese forskningsartikler uten å ha noe som helst metodekompetanse fra noen utdanning av noe slag! Du er virkelig fantastisk Caroline, alt du kan og får til!

Caroline: Det er ikke noe problem Man kan tolke forskning som man vil uansett, så det vil alltid støtte meg i min overbevisning.

Guri: Ja, og så har du jo et helt team å støtte deg på i tillegg! Fortell om det teamet ditt - det er skikkelig kult!

Caroline: Ja, det er jo meg da. Og så snakker jo jeg og Lars Kristian sammen hele tia, så det teller.

Guri: Ja, og så har du en klinisk ernæringsfysiolog i teamet! Det er jo solid støtte da.

Caroline: "Klinisk Ernæringsfysiolog"

Guri: Hva mener du nå?

Caroline: Vi leide inn en fyr som lagde et videokurs om periodisk faste. Det ser bra ut, men blir mye billigere. Jeg synes jo det bare er tøys, vektnedgang handler jo om kalorier ut og kalorier inn, det vet jo alle som vet bedre enn alle. Og så har jeg kalkulator, så jeg kan regne ut kaloribehovet til ei fei..overvektig dame på 50, og hvor mye av proteinpulveret mitt hun må spise for å gå ned i vekt.

Guri: Periodisk faste? Ja,det var nytt fra deg Caroline! Men jeg skjønner det når du sier det på den måten!  La oss snakke om den coachinga istedet. Vanecoach altså? Når begynte du å interessere deg for det? Hvor lærte du det?

Caroline: Jeg fant en post med 11 punkt for å endre vaner på Instagram, og så tok jeg bare den.

Guri: Guud, alt jeg ikke har fått med meg altså. Da kan jo du coache meg Caroline! Jeg har jo basert kostholdet mitt på grønnsaker og rene råvarer, men du vet jo så mye bedre enn meg bare ved å være deg selv! Jeg er så glad for at vi havna i den dobbeltsenga på CK altså.

Deler av teksten i starten er delvis kopiert/parafrasert fra https://www.carolinebergeriksen.no/ og https://www.carolinebergeriksen.no/nystart/

Kan man se hvor mange som har hørt på podcasten? Er det de 300 tusen følgerne eller de 200 som trykker like på bildene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MarianneE skrev (1 minutt siden):

Kom til plass 140. Da gadd jeg ikke å scrolle mer

Jeg fant den ikke. Sorterte på utgiver (Batong media), og da kom den ikke opp  🤔

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør man når man plutselig blir filma av noen andre? I CBEs tilfelle, er det å skynde seg og snu hodet «riktig» vei. Det kom godt fram på Kim Wigaards instastory. 
Fru Selvbevisst må være livredd for å vise seg forfra og fra høyre, noe som er old news. Er det viktig å kommentere? Kanskje ikke, men gir innblikk i hvor viktig det er for henne å posere til enhver tid, for å liksom se best mulig ut. Det komiske er, at hun hadde tatt seg mye bedre ut om fremtoningen hadde vært naturlig og avslappa. 

Kilde: Kiw Wigaards instastory, kan ikke linkes til

IMG_5240.jpeg

• Liker 27
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angeleye skrev (2 timer siden):

Jeg fant den ikke. Sorterte på utgiver (Batong media), og da kom den ikke opp  🤔

Scrolled over hele listen, og fant den ikke

PS gjorde dette for å finne nye podder også, -ikke bare lete etter denne! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (På 7.11.2024 den 15.16):

Takk Felis! 🌷

Underlig hvordan dette mønsteret ser ut til å ha fulgt Caroline helt siden hennes spede ungdom. Folk kritiserer henne for å være opptatt av utseende, og spekulerer i metodene hun bruker for å se ut på en bestemt måte, allerede på ungdomsskolen. Nå har jeg ikke hørt podcasten, men jeg håper Caroline fortalte om sin egen "hevn" med en viss ydmykhet? Hvis ikke er det bare utrolig stygt sagt, den ene jenta kritiserer noe Caroline (kanskje) gjør, (som Caroline kan motbevise, ikke bry seg om, eller slutte med), og Caroline svarer med å kritisere noe denne jenta slett ikke kan noe for, og heller ikke endre på. Det er temmelig ondskapsfullt. (For øvrig gir det heller ikke mening, "å stappe papir i BHen er bedre enn å være flatbrystet som deg" - det indikerer jo egentlig at Caroline faktisk stappet papir i BHen, fordi hun uttrykkelig syns det var bedre enn å se flatbrystet ut? Merkelig comeback, og enda merkeligere å dra det opp offentlig 30 år senere. 

Det er vel lenge siden noen trodde Caroline Berg Eriksen var et empatisk og hyggelig menneske…

• Liker 23
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på erfaring med denne influenseren, så har jeg tenkt at ny pod blir en oppfølger til forrige "Life by Caroline". Og allerede nå er de tungt inni hets - smørja med den nye podkasten. Først med skyts til kg etter første episode, deretter om hets i oppveksten. Så er det vel bare å regne med det kommer mer om kg og pod-anmeldelsene pluss, pluss i videre episoder som ikke er forhåndsinnspilte. Det virker som hun vil ha en sosial (sosiologisk) vinkling på livets utfordringer, med vekt på omgivelsenes feil og mangler, men blir dessverre et psykologisk kasus om egne forsvarsverk og hvordan det preger den dag i dag mer enn noe annet. Trist å utlevere seg så lite flatterende og til så lite nytte for andre (er det til nytte for andre? Hun kaller seg påvirker).

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smugleseren skrev (11 timer siden):

Scrolled over hele listen, og fant den ikke

PS gjorde dette for å finne nye podder også, -ikke bare lete etter denne! 

Man kan velge om man sender inn info til lista eller ikke. CBE gjorde det ikke med den forrige podcasten hennes heller. Det sier jo litt om at det ikke er spesielt høye tall å skryte om da.

• Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minthia skrev (2 timer siden):

For å parafrasere CBE (som hun selv har kopiert fra utallige andre seff:)

En uke har 168 timer

60 timer søvn

40 timer jobb

7 timer transport

10 timer husarbeid

30 timer familietid

CBE har altså 21 timer igjen av uka til å trene, og antar at KG som er feite kjerringer som ikke trener men bruker disse timene på KG,

Men så var det også:

Handling 3 timer

Følging til og involvering i fritidsaktiviteter 10 timer (regner man det som familietid på Instagram?)

Morgen- og kveldsstell 7 timer (30 minutter morgen og kveld, ikke alltid det er tid til det!)

Hagearbeid, vedlikehold hus, bil, snømåking etc etc 2 timer

Trening 3,5 timer

Meditasjon/pause/hvile 3,5 timer

Lese bok 3,5 timer

Møte venner 2 timer

Styre-, frivilligverv og dugnad: 3 timer

Shit, nå blir det mange timer, vi får ta av nattesøvnen her! Og enda har jeg ikke gått til frisøren, neglesalongen, hudpleien eller pynta huset til Halloween... Må vel droppe den egentida.. Eller, stå opp klokka 5 ja! Da blir det bra!

Nei, KG og CBE får nok nøye seg med den tiden jeg har på do, er syk, eller sitter på bussen/venterommet.

https://www.instagram.com/p/DB9YbHuNKJV/

Ikke rart hun har god tid til å trene/posere i treningstøy, hun har jo 40 timer mer til rådighet enn oss andre som jobber 😂 godt mannen skrøt på seg at han slapp unna FAU for en stund siden, de som har det så travelt

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Fjas skrev (31 minutter siden):

Ikke rart hun har god tid til å trene/posere i treningstøy, hun har jo 40 timer mer til rådighet enn oss andre som jobber 😂 godt mannen skrøt på seg at han slapp unna FAU for en stund siden, de som har det så travelt

47. Hun slipper transport til og fra jobb også.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Zenhouse skrev (27 minutter siden):

https://www.seher.no/kjendis/hater-a-vaere-kjendis/82206549 

Tomine Harket: «Visste faen aldri hvem som likte meg på ekte eller som bare syntes det var lættis at jeg kom fra en kjent familie. Jeg var ALT for paranoid i alt for ung alder.»

Håper Eriksens leser Seoghør. 

Eller bare hører teksten på låta. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (12 timer siden):

Ah, sant det. 😳 Godt du minner oss på de viktige tingene. Sånn utenom å jobbe minst 45 t i uka, følge opp familien, trene, husarbeid (eh), holde seg oppdatert på fagområdet sitt inkludert forskning og sakprosabøker, viktige nyheter (dvs ikke influencere) osv osv. Takk for påminningen❤️

Å ta seg av familien sin og egen karriere er selvfølgeligheter og ikke det lille ekstra mange bidrar med i samfunnsengasjement. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...