Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

vinterskog skrev (19 timer siden):

Jeg tror guri, cbe og batong mannen har falt i feriefella. Det som oppleves som kult, nært og engasjerende i en liten sammenheng (her på kulinaris), er ikke like kult og interessant når man kommer hjem.

Alle vi normale folk, som har reist på festival, ferier med venner, etc, vet det kan oppstå en "connection og felleskap" (med ofte intern humor og vennskap) - som brytes straks man reiser hjem. Hjemme viser det seg at man ikke er sååå gode venner egentlig, den kule skjorta var kul på ferie, men lame hjemme. 

Her tror jeg du treffer spikeren på hodet.

Mannen og jeg har et vennepar i utlandet som vi treffer et par ganger i året, enten besøker vi hverandre eller vi møtes et sted, f.eks. at vi tar en storbyweekend sammen. Vi trives veldig godt i hverandres selskap og jeg føler at vi er nære når vi er sammen, men utenfor "turbobla" har vi ikke så mye kontakt. Vi er opptatt med familie, jobber, fritidsinteresser og verv på hver vår kant så kontakten begrenser seg til en og annen melding eller en like eller kommentar på sosiale medier. Det kan gå lang tid mellom hver gang vi har kontakt.

Når man spiller inn et realityprogram er man jo i en boble, så at Guri og CBE har følt seg som nære venner under innspillingen tviler jeg ikke på. Virkeligheten utenfor "Kulinaris-bobla" er nok en annen og den podcasten som fremstod som en strålende ide da de var inne i "bobla" fremstår nok litt annerledes nå, for både Guri, CBE og SML vil jeg tro.

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både Guri og Caroline fremstår som to oppmerksomhetssyke damer, og jeg skjønner virkelig ikke hvem dette kan være spennende for. Skravlepodder er interessante når de som snakker har noe å komme med, minstekravet er at de forbereder seg. For alt jeg vet har de forberedt seg, men det virker ikke slik. Jeg rater podcasten lavt fordi den rett og slett er dårlig. Skikkelig dårlig. Tipper det blir med kun én sesong slik som forrige podcast. 

Forslag til drikkelek: ta en shot hver gang Guri sier ‘på en måte’. Jeg er en av de som er pirkete på stemmer og språk når det gjelder podcaster, så denne er for meg veldig slitsom å høre på. 

• Liker 33
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken forsøk på provokasjon og rage-bait over påstått stalking, eller lansering av ny podkast-episode, ser ut til å ha gjort noe positivt for følgertallet; 50 nye avfulgte ila de to siste dagene på Instagram, noe som bare bekrefter den blodrøde, nedadgående trenden over lang tid.

Mulig har kanskje flere har kommet til på Snapchat, men der vet jeg ikke om det finnes allment tilgjengelige kilder til statistikk/telleverk? 

IG statistikk er fra socialblade.com

• Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BuffyTheVampire skrev (15 minutter siden):

Hæ? Er dette sant? 🤯

Neida, nok et rage bait. Datteren kommer til byen for å henge med CBE og Guri, og så får hun tydeligvis prøve en mikrofon i et studio et sted. Ligner ikke pod-studio og ingenting om at hun faktisk skal være med på pod'en.

Hun vil nok prøve å få flere over på snap, iom den spørsmålsrunden hvor hun ikke fikk inn spørsmål, og fulgte opp med stalker/Kvinneguidenrant. She´s on fire for tia 😅

Endret av Minthia
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minthia skrev (16 minutter siden):

Neida, nok et rage bait. Datteren kommer til byen for å henge med CBE og Guri, og så får hun tydeligvis prøve en mikrofon i et studio et sted. Ligner ikke pod-studio og ingenting om at hun faktisk skal være med på pod'en.

Hun vil nok prøve å få flere over på snap, iom den spørsmålsrunden hvor hun ikke fikk inn spørsmål, og fulgte opp med stalker/Kvinneguidenrant. She´s on fire for tia 😅

Jeg håper virkelig du har rett!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (2 timer siden):

Jeg er helt med på poengene dine. Dessuten vil jeg bare legge til at man gjennom det som deles i fruens kanaler får mulighet til å danne seg et inntrykk av feks barna. Disse inntrykkene er noe man ofte husker godt uavhengig av om man klarer å huske hvordan dette inntrykket ble til. Og man trenger ikke være psykologspesialist for å skjønne at det må være ubehagelig å vokse opp og innse at det fins en masse fremmede folk rundt om som har et tydelig inntrykk av hvem du er som person, og kanskje er det mange av disse som i tillegg har tydelige oppfatninger av hvordan barndommen din var, hvordan rommet ditt så ut (både det du delte med søsteren din til dere var 8 og 6, og det du trodde du hadde for deg selv...), de husker hvor du pleide å reise på ferie, hvordan huset ditt ble pyntet til jul, hva du fikk i brusdagsgave, hvilket tema du hadde da du feiret 8 årsdagen med klassen. Lista fortsetter. Det å ikke vite hvem som vet hva om deg er jo det samme ubehaget som dystopiske romaner som 1984 og serier baserer seg på, og det utsetter CBE og co frivillig seg selv og barna sine for.

For ikke å snakke om det mørke nettet som får alle de kulissene de trenger for sine syke 3D spill. Scenen og aktørene blir levert på sølvfat og nå er AI i alle hender. Jeg grøsser!

Når CBE selv sier at hun blir psykisk syk av å lese om seg selv på nettet og derfor dropper det, hva da med……?

• Liker 17
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spanky skrev (1 minutt siden):

Jeg håper virkelig du har rett!

Det der er et musikkstudio, ikke et podcaststudio. Og driver ikke Guri og spiller inn sanger for tia, tror @Felis skrev noe om det i «anmeldelsen»? Artig å være med i studio da. Men å publisere det…

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minthia skrev (48 minutter siden):

hun setter opp kostholdsplaner selv.

Caroline Berg Eriksen har ingen. kompetanse. innen. ernæring. ingen.

• Liker 27
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (22 minutter siden):

Caroline Berg Eriksen har ingen. kompetanse. innen. ernæring. ingen.

Selvsagt har hun det, hun har jo spist HELE livet sitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spade skrev (1 time siden):

Selvsagt har hun det, hun har jo spist HELE livet sitt

...gått gjennom hele tarmsystemet, og nå driter hun det ut.:fise:

Sorry, klarte ikke å dy meg siden Berg Eriksen visstnok er glad i å allmenkringkaste dovanene sine og stadig poserer som om hun er tissetrengt.

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cerruti skrev (1 minutt siden):

Manageren hennes eller hva hun er, Walin, skriver om misunnelse. Hvis hun mener noe som skrives her, kan jeg forsikre at det overhode ikke dreier seg om misunnelse, men om samfunnengasjement!! Jeg ønsker ikke et samfunn hvor barn eksponeres, det bedrives thinspo, pushing av produkter og lyving om produkter - f.eks. billig hudpleie, men så er det dyr hudpleie/injeksjoner som står bak. 

Det er SÅ oppbrukt det der, å skylde på misunnelse. HVA er det å misunne her? 🤦🏻‍♀️

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Felis skrev (5 minutter siden):

Jeg hørte alle 51 minuttene og kan spole at man aldri får vite hva "det" er. Man får heller aldri en skikkelig forklaring på hvorfor hun begynte med "det", eller hva som egentlig feilet henne. Caroline skal ha for at hun forsøker å få Guri til å konkretisere, men hun klarer ikke å nå frem. Jeg kan bare forestille meg hvordan fastlegen til Guri har det...

🤣

• Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (1 time siden):

Manageren hennes eller hva hun er, Walin, skriver om misunnelse. Hvis hun mener noe som skrives her, kan jeg forsikre at det overhode ikke dreier seg om misunnelse, men om samfunnengasjement!! Jeg ønsker ikke et samfunn hvor barn eksponeres, det bedrives thinspo, pushing av produkter og lyving om produkter - f.eks. billig hudpleie, men så er det dyr hudpleie/injeksjoner som står bak. 

Det sier veldig mye om hvor lite CBE har å fare med, når det eneste en manager greier å komme opp med er "misunnelse" når influenseren får legitim kritikk.

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Det sier veldig mye om hvor lite CBE har å fare med, når det eneste en manager greier å komme opp med er "misunnelse" når influenseren får legitim kritikk.

Nå vet jeg ikke hva hun har sagt, men klart, hvis hun går god for bløff, thinspo og barne-eksponering (for å nevne noe) må hun naturligvis få lov til støtte hvem hun vil. Det er jo et etisk spørsmål. Andre igjen må jo også få lov å mene at bløff, thinspo og barne-eksponering er noe voksne folk ikke bør verken spre eller leve av. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 24
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...