Beatbox Skrevet 29. oktober 2024 #101201 Del Skrevet 29. oktober 2024 (endret) Felis skrev (7 minutter siden): Herregud, kan noen legge ut skjermbilde av dette i tråden, slik at det er dokumentert for evig tid? Normalvektige mennesker får slankemedisin uten et eneste råd fra legene rundt om i landet? Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte, eller melde dem til en eller annen instans, for dette kan vel ikke være lov? Endret 29. oktober 2024 av Beatbox Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karianne30 Skrevet 29. oktober 2024 #101202 Del Skrevet 29. oktober 2024 lenebu skrev (11 minutter siden): Ja, de tror bokstavelig talt dette, ref. Kommentar fra LKE under pt-cb sin siste post. Han skriver at det skrives ut til alle som kan krype og gå, inkludert normalvektige, og at de fleste bare sendes hjem med "lykke til". Ville vært interessant å se en kilde på det. Den fikk jeg med meg også... Jeg måtte veies på legekontoret, og vekten skrives inn i skjema som dokumentasjon ( det min lege sa hvert fall, jeg vet jo ikke 100%) slik at man kunne dokumentere at brukeren hadde et reelt behov for det. Jeg skjønner ikke hvordan de kan snakke slik om potensielle kunder. Det er som Felis skriver, de som får Wegovy av legen er ikke de som gjerne slenger innpå en sjokolade på en tirsdag, eller på magisk vis har spist 2 never nøtter og ikke bare 1....det er oss som har utfordringer knyttet til mat og følelsene rundt det. Blant annet. HVORDAN kan de ikke forstå det? Tror de ikke på det? At de som er overvektige ikke ønsker å være det og at de bare stapper i seg snop og feit mat? Lurer på om de hadde gitt samme rådene til en alkoholiker...bare drikk litt mindre kjære deg!!! Å ja... 28 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 29. oktober 2024 #101203 Del Skrevet 29. oktober 2024 Anekdotisk: Min slektning som er cirka 5 kg for mye, spurte litt på tull sin lege om å få denne medisinen. Hen fikk blant nei. Vedkommende har diabetes. Jeg tviler sterkt på at det utskrives til alle og enhver! 10 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 29. oktober 2024 #101204 Del Skrevet 29. oktober 2024 Rufs skrev (39 minutter siden): Takk! Jeg er faktisk tom for ord (for første gang i historien....) 26 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 29. oktober 2024 #101205 Del Skrevet 29. oktober 2024 Fint at Henrik Troy tar opp denne galskapen på sin IG nå. Enn så uinteressant det er å se på navlebeskuende jogging og amatørtrening, så slår jeg et slag for å holde seg til det (seg selv -helst på lukket konto) og ikke lære bort. 33 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet 29. oktober 2024 #101206 Del Skrevet 29. oktober 2024 Kollontaj skrev (3 minutter siden): Anekdotisk: Min slektning som er cirka 5 kg for mye, spurte litt på tull sin lege om å få denne medisinen. Hen fikk blant nei. Vedkommende har diabetes. Jeg tviler sterkt på at det utskrives til alle og enhver! Omtrent like anekdotisk som LKE. Når noen etterspurte dokumentasjon på at leger skriver ut disse medisinene til alle som kan krype og gå var svaret "egne kunder. Andre sine kunder. Bekjente. Det er over alt.". 22 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 29. oktober 2024 #101207 Del Skrevet 29. oktober 2024 Rufs skrev (1 time siden): Hvordan vet LKE dette? Skulle gjerne likt å se normalvektige personer som begynner på Wegowy frivillig og i tillegg betaler ca 3600 kr hver måned. Det er jo ikke gratis... 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 29. oktober 2024 #101208 Del Skrevet 29. oktober 2024 lenebu skrev (38 minutter siden): Omtrent like anekdotisk som LKE. Når noen etterspurte dokumentasjon på at leger skriver ut disse medisinene til alle som kan krype og gå var svaret "egne kunder. Andre sine kunder. Bekjente. Det er over alt.". Kan det tenkes at noen av disse kundene/bekjente har fått det mot overvekt/fedme for en tid tilbake, og nå går på vedlikeholdsdose for å holde vekten? Jeg kjenner et par stykker som nå er slanke/normalvektige, men som har fått beskjed av legen at de trolig må belage seg på å gå på en redusert dose "livet ut". Ene har forsøkt å trappe ned ytterligere/slutte, men merker det med en gang. 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karianne30 Skrevet 29. oktober 2024 #101209 Del Skrevet 29. oktober 2024 Roadrunner skrev (1 minutt siden): Kan det tenkes at noen av disse kundene/bekjente har fått det mot overvekt/fedme for en tid tilbake, og nå går på vedlikeholdsdose for å holde vekten? Jeg kjenner et par stykker som nå er slanke/normalvektige, men som har fått beskjed av legen at de trolig må belage seg på å gå på en redusert dose "livet ut". Ene har forsøkt å trappe ned ytterligere/slutte, men merker det med en gang. Trenger kundene hans å gå på disse medisinene da? Med det fantastiske opplegget og oppskriftene deres? Flåsete kommentar av meg, helt sikkert. Men kom igjen da. Jeg går på laveste dose nå, fordi jeg egentlig er på en ok vekt. Jeg er ikke tynn, men jeg er ikke lenger farlig overvektig. I deres bok er jeg garantert for stor, men jeg kjenner det er noe jeg bryr meg svært lite om....Jeg har det mye bedre med meg selv, og ingenting har med utseende mitt å gjøre. Tenk det. 20 14 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 29. oktober 2024 #101210 Del Skrevet 29. oktober 2024 Makan til arroganse! Tror de virkelig at de trekker kunder med denne måten de kommuniserer på, både hun og ham? De virker desperate. 29 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spade Skrevet 29. oktober 2024 #101211 Del Skrevet 29. oktober 2024 Stargaze skrev (5 minutter siden): Makan til arroganse! Tror de virkelig at de trekker kunder med denne måten de kommuniserer på, både hun og ham? De virker desperate. 40 er ikke for gammelt til å få seg en ny jobb Lasse! 🤡 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg lenebu Skrevet 29. oktober 2024 Populært innlegg #101212 Del Skrevet 29. oktober 2024 Stargaze skrev (18 minutter siden): Makan til arroganse! Tror de virkelig at de trekker kunder med denne måten de kommuniserer på, både hun og ham? De virker desperate. Jeg liker typoen med "watching Netfit" (regner med det skulle vært Netflix, men per nå høres det ut som folk blir sofaslitere av å melde seg på treningsoppleggene deres). 33 6 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NettoppJa Skrevet 29. oktober 2024 #101213 Del Skrevet 29. oktober 2024 Stargaze skrev (20 minutter siden): Makan til arroganse! Tror de virkelig at de trekker kunder med denne måten de kommuniserer på, både hun og ham? De virker desperate. Watching netfit??? 🫠🤣 22 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjertmeis Skrevet 29. oktober 2024 #101214 Del Skrevet 29. oktober 2024 lenebu skrev (13 minutter siden): Jeg liker typoen med "watching Netfit" (regner med det skulle vært Netflix, men per nå høres det ut som folk blir sofaslitere av å melde seg på treningsoppleggene deres). Dævver 🤣🤣🤣 18 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 29. oktober 2024 #101215 Del Skrevet 29. oktober 2024 🤣 Den var bra. Hjelpe meg som de dummer seg ut begge to! Pinlig hele opplegget. 25 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 29. oktober 2024 #101216 Del Skrevet 29. oktober 2024 Stargaze skrev (31 minutter siden): Makan til arroganse! Tror de virkelig at de trekker kunder med denne måten de kommuniserer på, både hun og ham? De virker desperate. Som ironisk nok kommer fra en husholdning der to voksne går hjemme på fulltid og der det konsumeres Netflix serier en masse (Netfit?) fra mølla i beste «sendetid» (dvs på dagtid mens «vanlige» folk er ute og jobber). Det er ganske tydelig at det er kun rage-baits som holder skuta så vidt over vannet nå. 43 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 29. oktober 2024 #101217 Del Skrevet 29. oktober 2024 NettoppJa skrev (21 minutter siden): Watching netfit??? 🫠🤣 Ikke så mye mer å gjøre med Netfit, enn å watche altså😅 20 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 29. oktober 2024 #101218 Del Skrevet 29. oktober 2024 Jeg hørte litt på podkasten og tviler på at det kun er kvinneguiden som gir lav score. Dette var usedvanlig kjedelig. Og uendelig mange «liksom»…. 33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 29. oktober 2024 #101219 Del Skrevet 29. oktober 2024 Minthia skrev (7 timer siden): Tenkte jeg skulle la den nye provokasjonsposten om slankemedisin forbigå i stillhet, men kan ikke la dette ligge; De som går på slankemedisin har fedme, og fått det av sin fastlege etter å ha prøvd det meste annet, eller gjennom et behandlingsopplegg i spesialisthelsetjenesten. Betydningen av trening for helsa og for å motvirke tap av muskelmasse ved vektnedgang er selvsagt godt kjent i fagmiljøene. At trening har lite å si for vektnedgang vet de også. PT-Caroline har tydeligvis et bedre opplegg mot fedme enn spesialisthelsetjenesten, og kan tilby både kostplan eller oppskrifter laget av henne selv som hun selger inn som alternativ til behandling; CBE hevder videre at for mange holder det med bevisstgjøring og noen få verktøy for å få til varig vektnedgang: CBE tror faktisk hun har løst fedmeepidemien, og at hun vet bedre og har et bedre opplegg enn spesialistene. Tror ikke hun helt kan forestille seg den motbøren hun vil møte om hun fortsetter sånn. Har ikke rukket å lese de to siste sidene av tråden, så vet ikke om noen har kommentert dette... Men det som skriker mot meg i dette svaret fra pt_carolineberg / Caroline Berg Eriksen, det er at hun fullstendig ignorerer å svarer på spørsmålet "Har du faglig kompetanse til å sørge for at man får i seg det man trenger når man medisin og trening?"! Svaret på dette spørsmålet er selvfølgelig at NEI, Caroline Berg Eriksen, som også kaller seg for pt_carolineberg, som kun har et to måneders pt-kurs av laveste grad IKKE har noen som helst utdannelse eller faglig kompetanse til å sørge for dette på en forsvarlig måte. Dette vet Caroline Berg Eriksen, og medeier i Treasures AS, Lars-Kristian Eriksen, utmerket godt! De vet også at hvis Caroline Berg Eriksen her hadde påstått at hun hadde slik faglig kompetanse, så ville det være alvorlig lovbrudd. De vet også at hvis Caroline Berg Eriksen som pt_carolineberg for én gangs skyld hadde valgt å være ærlig, profesjonell og forsvarlig, så hadde hun svart som sant er - at NEI, jeg har ikke slik faglig kompetanse. Det ville selvfølgelig ha vært slutten på den pt-karrieren de later som om hun nå skal ha... Om det ikke var for at hun også skriver at det er hun som setter opp kostholdsplan, så kunne de kanskje, bare kanskje, ha kommet unna med det - HVIS de samtidig hadde presentert en faktisk klinisk ernæringsfysiolog med navn, historikk, en som stod frem som talsperson og forsikret at han/hun tok ALT ansvar for kostholdsplaner som følger CBEs programmer. Men selv da, ville de ikke lenger hatt troverdighet, nettopp fordi CBE selv allerede har gått ut offentlig og skrevet flere ganger at det er hennes program, hun som setter opp trenings og kostholdsplaner. De er heller ikke troverdige om de nå skulle få en KEF med på laget, fordi de for halvannet år løy offentlig på sine kanaler om at Netfit.no skulle få en fast klinisk ernæringsfysiolog i september 2023, noe de aldri fikk... noe som førte til at eventuelle kunder av Netfit.no - enten de kjøpte tjenester der gjennom Caroline Berg Eriksen, Lars-Kristian Eriksen, Adrian Paul eller Lisbeth Torheim - før og etter dette faktisk ikke har fått den tjenesten de eventuelt har betalt for (Netfit.no påstod fra begynnelsen at de hadde en klinisk ernæringsfysiolog, men når direkte spørsmål tidlig i 2023 om hvem denne KEF'en var, så var altså svaret at de skulle få en i september 2023. Hele opplegget med Netfit.no har altså vært bygget på direkte og bevisste løgner fra bedriftseierne til kundene, og ikke minst alvorlig villedende reklame og kommunikasjon med kunder/potensielle kunder, og det samme gjelder også alle de annonsørene som i denne perioden har samarbeidet med Caroline Berg Eriksen, Netfit AS, Treasures AS og disses eiere. Det å lyve om at man har en fagperson med autorisasjon og en beskyttet tittel, det er alvorlig, det er straffbart! Og enhver annonsør som er delaktig i å bruke disse kanalene, de vil også ha et medansvar i dette, spesielt når CBE, LKE gjennom CBE.no og Netfit.no samtidig også har annonsert for samarbeidspartneres produkter, samtidig med disse falske påstandene er presentert. Fritt etter hukommelsen har CBE, LKE, Treasures AS og direkte/indirekte Netfit.no, coach_eriksen, pt_carolineberg i denne perioden på nesten et par år hatt (i all hovedsak ulovlig og umerket) reklame for bl.a. ICIW, Bodylab, Casall, Salomon, The Shala, AFPT, Ptteamsarpsborg, Athleticexcel, Oxyflow, TM-klinikken, frisør og negledesigner, flere hoteller m.fl. Alle merkevarer og firmaer som velger å bruke disse bedriftseierne og deres ulike firmaers annonsekanaler vil være medansvarlig for de lovbruddene som CBE og LKE utøver på disse kanalene når også merkevarene er tilstede, enten det er merket reklame eller ikke. At en bedrift som Unicare Friskvern, Asker, f.eks. velger å gi coach_eriksen og Oxyflow reklame ved å annonsere for slik testing utført av LKE, når man kjenner hans historie med å lyve på seg flere beskyttede helsetitler, det er mildt sagt bevisstløst fra deres side - i tillegg til uforsvarlig, siden de på den måten også er med på å legitimere slike som faktisk ikke har utdanning og kompetanse som han/de påstår at de har. LKE har gjennom coach_eriksen, athleteexcel og Oxyflow hatt massive umerkede reklamer for sine og oxyflows tjenster, altså, tjenestene presenteres til markedet helt bevisst på en ulovlig måte, som umerket reklame faktisk er. Alle som velger slike influensere - som er det Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen faktisk er - å samarbeide med, de må også ta med i regnskapet at de vil ødelegge eget omdømme og anseelse i markedet når de så bevisst velger slike uforsvarlige og useriøse samarbeidspartnere. 18 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spanky Skrevet 29. oktober 2024 #101220 Del Skrevet 29. oktober 2024 Ifølge Carolines snap idag, har hun og Guri vært på intervju idag. La meg gjette tema… Trollene på KG som rater podden deres dårlig? 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå