Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Lenelarsen skrev (5 minutter siden):

Nesa ser litt ut som Michael Jackson.

Nesen ser da normal ut på dette bildet, i motsetning til når det brukes filter.

Kanskje vi bør roe  ned utseendekommentarene litt, da det ikke er innafor å harsellere med folks virkelige utseende, selv om det måtte være "fikset" på. Og at det skygger for mer saklig kritikk av sider ved påvirkernes virksomhet. Ja, det er hårfine grenseoppganger her, men akkurat nå ble det litt mye detaljer om hvordan påvirkeren faktisk ser ut, og ikke om hvordan vedkommende bruker filter og redigering for å framstå som et falskt forbilde og selge varer og tjenester på falskt grunnlag.

• Liker 23
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Villroses hage skrev (6 minutter siden):

Kanskje vi bør roe  ned utseendekommentarene litt, da det ikke er innafor å harsellere med folks virkelige utseende, selv om det måtte være "fikset" på. Og at det skygger for mer saklig kritikk av sider ved påvirkernes virksomhet. Ja, det er hårfine grenseoppganger her, men akkurat nå ble det litt mye detaljer om hvordan påvirkeren faktisk ser ut, og ikke om hvordan vedkommende bruker filter og redigering for å framstå som et falskt forbilde og selge varer og tjenester på falskt grunnlag.

Syns egentlig hun er ganske fin uten alle disse filtere og poseringene og retursjeringer osv. problemet er vel mer at ingen kjenner henne igjen på gata liksom, men for all del, vi har da vel brukt filter og lys og skygge alle vi andre også😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun sett klippet og lest Felis' recap (eller var det anmeldelse?), men jeg kan ikke fatte at noen som helst i en redaksjon har tenkt at dette er så godt innhold, dette publiserer vi? 

Burde ikke en podkast ha et grunnleggende tema, en retning, en evne til å formidle *noe*? 

Legg til at den "plakaten" for podden ser ut som noe 10 år gamle meg  slengte sammen i Word eller Paint da jeg nettopp hadde fått meg PC i 1997, vel... skriker ikke gjennomført og profesjonelt, i alle fall. 

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villroses hage skrev (38 minutter siden):

Enig. Det med å fremstille seg annerledes enn man er synes jeg derimot er helt innenfor å diskutere. På Batong sin IG ser man jo en helt normalt slank dame på nesten 40, flott er hun fortsatt. Synes det er så utrolig trist og uetisk hvordan de (inkludert mannen hennes… Mannen!) fremstiller henne i egne kanaler. 

Vil også takke @Felis for resymé av podcasten, du er brilliant til dette! Også håper jeg at dette bare var en veldig rotete start og neste episode har mer mål og mening. Har hørt en del på Batong og dette er jo veldig annerledes enn det de pleier å sende. Rare greier. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (1 time siden):

Jeg har hørt MYE på Batong medias podkaster. Dette er jo helt utenfor deres fanbase, som hhovddsaklig er menn som liker true crime og reiser til steder utenfor allfarvei.

Er dette et forsøk på å nå ut til flere kvinner? Jeg undrer meg over hva som ligger bak denne satsingen. 

Jeg tror at å være på en slik reality-innspilling blir som å leve i en boble. På slutten var det ikke så mange igjen, og CBE, Guri Og Stein Morten ble sikkert unaturlig nære, slik folk som opplever traumer blir? Og så har de sikkert bondet over at både Stein Morten og CBE jobber med podcast. CBE har sikkert fortalt at den var veldig populær og hadde masse lyttere, de er jo ikke så opptatt av sannheten på cv'n sin i Villa Kulås

For CBE er jo suksess en grov overdrivelse, men hun vant jo CK. Og de hadde bare telefonen sin 1-2 timer hver fjerde dag. Og da prioriterte neppe Stein Morten å lytte til en av hennes tidligere episoder. Han google åpenbart ikke lyttertall heller. Han trodde sikkert ikke at vinneren av CK jugde, han trodde sikkert hun var både pt, yogalærer og ferdig utdannet journalist, og hadde 300 000 følgere på Instagram. Han trodde kanskje at LKE har vært profesjonell fotballspiller siden han var 12 også. Eller PT siden han var 13.

Jeg tipper ideen om å starte podcast ble født i den boble-tilværelsen, og så syntes Stein Morten det var vanskelig å trekke seg etter at de kom ut. Og så håpet han det ble bedre med Guri på laget. Jeg føler som sagt at Batong Media og Stein Morten har mistet det litt i det siste, felt i PFU og et bokprosjekt som er oppsiktsvekkende spekulativt. Valget av å publisere dette mølet gir neppe mer penger i kassa, men det skader definitivt omdømmet ytterligere for Batong.

• Liker 35
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (2 timer siden):

Jeg tror at å være på en slik reality-innspilling blir som å leve i en boble. På slutten var det ikke så mange igjen, og CBE, Guri Og Stein Morten ble sikkert unaturlig nære, slik folk som opplever traumer blir? Og så har de sikkert bondet over at både Stein Morten og CBE jobber med podcast. CBE har sikkert fortalt at den var veldig populær og hadde masse lyttere, de er jo ikke så opptatt av sannheten på cv'n sin i Villa Kulås

For CBE er jo suksess en grov overdrivelse, men hun vant jo CK. Og de hadde bare telefonen sin 1-2 timer hver fjerde dag. Og da prioriterte neppe Stein Morten å lytte til en av hennes tidligere episoder. Han google åpenbart ikke lyttertall heller. Han trodde sikkert ikke at vinneren av CK jugde, han trodde sikkert hun var både pt, yogalærer og ferdig utdannet journalist, og hadde 300 000 følgere på Instagram. Han trodde kanskje at LKE har vært profesjonell fotballspiller siden han var 12 også. Eller PT siden han var 13.

Jeg tipper ideen om å starte podcast ble født i den boble-tilværelsen, og så syntes Stein Morten det var vanskelig å trekke seg etter at de kom ut. Og så håpet han det ble bedre med Guri på laget. Jeg føler som sagt at Batong Media og Stein Morten har mistet det litt i det siste, felt i PFU og et bokprosjekt som er oppsiktsvekkende spekulativt. Valget av å publisere dette mølet gir neppe mer penger i kassa, men det skader definitivt omdømmet ytterligere for Batong.

Tusen hjertelig takk for din fantastiske anmeldelse av Podcasten til disse to "jentene". 😂 Spot on som vanlig. 

Og til det uthevede over her: 🤣

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Felis skrev (3 timer siden):

Jeg skjønner ikke hva Stein Morten kan ha tenkt når han tenkte at det var en god idè å la disse 2 ha en pikeroms-podcast, for det er jo ikke en podcast som passer inn i porteføljen til Batong Media, men han lot seg vel kanskje sjarmere av disse 2 has-beens, Guri er kanskje ikke helt dèt, men CBE er i alle fall det, når de deltok sammen i Kulianris

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (36 minutter siden):

Er dette filter? Jeg så at hun var utrolig stiv og mimikkløs, men dette er jo bare trist. Hun er absolutt mer enn pen nok uten sminke. 

Nei, dette er klipp fra podden. Er ikke sannsynlig at de legger på filter der. Det er da ikke sminken som gir henne merkelig mimikk, det er fillers og injeksjoner. Man ser stadig vekk hva slike behandlinger gjør med utseende, slik som med Caroline i dette tilfellet. Skjønner meg ikke på hvorfor hun fortsetter med det, at det ikke er mulig å se selv hvordan det gjør ansiktet så annerledes. Og ikke på en god måte, det må være lov å si. Er det rynker hun er så redd for? Må være 1000 ganger bedre med noen aldersrynker enn det ekspemplet man ser her. Igjen, sorry not sorry. Det er ikke noe galt med Caroline som naturlig, og det er forkastelig at hun ikke skjønner eller er enig i det. 

• Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (12 timer siden):

Føyer meg inn i takkerekken. Anmeldelsen var en fest! 

Forstår ikke helt hva som skiller denne og det forrige forsøket på podcast (med Susann) Det er babling med venninne som er selve temaet? Det er ikke mange som gidder å høre på babling lenger. Det tilhører fortidens nærradioer. 

• Liker 24
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (5 timer siden):

Nei, dette er klipp fra podden. Er ikke sannsynlig at de legger på filter der. Det er da ikke sminken som gir henne merkelig mimikk, det er fillers og injeksjoner. Man ser stadig vekk hva slike behandlinger gjør med utseende, slik som med Caroline i dette tilfellet. Skjønner meg ikke på hvorfor hun fortsetter med det, at det ikke er mulig å se selv hvordan det gjør ansiktet så annerledes. Og ikke på en god måte, det må være lov å si. Er det rynker hun er så redd for? Må være 1000 ganger bedre med noen aldersrynker enn det ekspemplet man ser her. Igjen, sorry not sorry. Det er ikke noe galt med Caroline som naturlig, og det er forkastelig at hun ikke skjønner eller er enig i det. 

Ja, jeg skrev feil. Filter mente jeg. For hvis hun virkelig ser slik ut er det jo bare trist. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ha en ren bablepodcast bør man helst være morsom og ha litt personlighet, det har ikke CBE.

• Liker 27
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hippyskippy skrev (1 minutt siden):

Skal man ha en ren bablepodcast bør man helst være morsom og ha litt personlighet, det har ikke CBE.

Du syns ikke hun har det, men andre syns kanskje noe annet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (9 minutter siden):

Har du noen gang hørt noen som mener at hun har det? 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (3 timer siden):

Hun viser ingen personlighet i noe av det hun gjør. Alt er stivt, stylet, unaturlig, tilrettelagt og redigert.

Har aldri sett henne avslappet i en eneste situasjon.

Mulig hun kunne løftet seg ved å vise en mer avslappet og naturlig cbe. Men tror egentlig det er for sent.

Blir spennende å se i KL. Der kommer man ikke langt hvis man ikke våger å senke guarden og by på seg selv.

Får håpe hun overrasker.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (25 minutter siden):

Hun viser ingen personlighet i noe av det hun gjør. Alt er stivt, stylet, unaturlig, tilrettelagt og redigert.

Har aldri sett henne avslappet i en eneste situasjon.

Mulig hun kunne løftet seg ved å vise en mer avslappet og naturlig cbe. Men tror egentlig det er for sent.

Blir spennende å se i KL. Der kommer man ikke langt hvis man ikke våger å senke guarden og by på seg selv.

Får håpe hun overrasker.

For å si det som frua sjæl: DETTE!

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klink skrev (4 timer siden):

Helt sikkert noen.  En fast heiagjeng som har hengt ved henne siden starten pluss familie og klinikkvenninne, men kan ikke tenke meg at det er mange nok til å gi et slags lyttertall av betydning…

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (20 timer siden):

Er uenig i at dette var et godt valg av reklamespot for Kristiania!

Tenker heller at dette er et skrekkeksempel for hvordan man kan bli etter å ha studert ved skolen!

Caroline Berg Eriksen tok jo sin "journalist"-utdannelse på Norges Kreative Fagskole, som var en del av Kristiania Høyskole. Etterhvert ble alle avdelingene lagt under samme fane, nemlig Kristiania Høyskole.

Mer enn noe annet viser Kristiania Høyskole med å støtte Caroline Berg Eriksen, at man ikke kan forvente et snev av faglig kompetanse fra elev som har gått ut fra dem.

At en som kaller seg for journalist tør å stå for et slikt totalt makkverk av et produkt, det er smått utrolig. Det at CBE nå er i sin andre podkast-flopp, og viser null tegn til å ha evne til å lære av sine tidligere faglige feil.

At Kristiania sponser dette i tillegg, det viser at det virkelig skorter på kompetanse også hos de som i ledelsen hos dem som virkelig ikke kan være helt i vater.

Kristiania kaller seg en fagskole som i tillegg til journalistikk (har riktignok blitt bachelor på tre år etter at CBE tok sine to år der) tilbyr studier innen temaer som:

- Innholdsmarkedsføring

- Markedsføring

- Digital markedsføring

- Kreativ markedsføringskommunikasjon

- Markedsføring og merkevareledelse

- Pr og strategisk kommunikasjon

- Sosiale medier og innholdsmarkedsføring

- m.fl. inkl. også lederutdannelser innen samme felt

https://www.kristiania.no/utdanning/hr-markedsforing-og-kommunikasjon/?_gl=1*1yj0ux6*_up*MQ..*_ga*MTcxNTAxOTk5Mi4xNzI5ODYyNzI1*_ga_QT9WL23P1M*MTcyOTg2MjcyMC4xLjAuMTcyOTg2Mjc0Ny4wLjAuMTUzMDQ3OTEzNw..

Man kan kanskje si at podkasten til Caroline Berg Eriksen og Guri Schanke er et skrekkeksempel som burde få mange til å ønske seg å ta god utdanning.

Men ikke hos Kristiania, når man vet at Caroline Berg Eriksen faktisk tok sine to år med journalistikk hos nettopp Kristiania...

Når Kristiania velger å sponse dette makkverket av et produkt, med å sponse en av sine tidligere studenter som gjør så elendig jobb både i podkast, på hjemmesider og i sosiale medier... da viser de så elendig forståelse for kommunikasjon, merkevare og markedsføring selv at jeg aldri hadde villet studere hos dem!

Nå må du rulle sammen den kritikken din. Du er åpenbart ute etter å ta noen, men å kritisere en høyst anerkjent skole for valg de tar angående sponsing, går utelukkende på en avdeling og kanskje til og med én ansatt. Det har ingenting med utdannelsen de skaper for tusenvis av mennesker i Norge å gjøre. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ane Rikke skrev (2 timer siden):

Nå må du rulle sammen den kritikken din. Du er åpenbart ute etter å ta noen, men å kritisere en høyst anerkjent skole for valg de tar angående sponsing, går utelukkende på en avdeling og kanskje til og med én ansatt. Det har ingenting med utdannelsen de skaper for tusenvis av mennesker i Norge å gjøre. 

Er det ikke?

Dette sier noe om kompetansen til de som leder denne skolen, deres kompetanse innen markedsføring, valg av samarbeidspartnere, hvilken merkevare de selv ønsker å bygge opp, profilbygging, omdømmebygging.

Og måten skolen som skal utdanne andre innen dette, de velger altså å gjøre dette med å velge en av landets verste influensere, som over 15 år har jukset og bedratt sine følgere, brutt norsk lov utallige ganger, i 10+ år utsatt sine barn for en ekstrem og fullstendig uansvarlig eksponering og fortsatt holder på med det.

Skolen tok et bevisst valg da de valgte å bruke Caroline Berg Eriksen som den som skal fronte deres studietilbud gjennom sin podkast. Det valgte de i det øyeblikket de valgte å plassere sine reklamekroner i podkasten. Dette gjorde de også vel vitende om at CBE har studert hos dem, og at hun over år har vist at det som er regnet som grunnleggende kjøreregler innen journalistikken er noe som CBE helt bevisst velger å bryte (eks. sannhet, ikke bryte norsk lov, kunne vise til kilder, kunne dokumentere påstander, ikke publisere innhold som vil være til fare for andre m.m.).

Høyskolen Kristiania har her vist at det er svært langt mellom hva de selv skal undervise i og hva de faktisk selv velger å gjøre.

Dette er en så elementær feil innen markedsføring som Kristiania her har gjort, at det er ganske utrolig av en aktør som skal lære andre om markedsføring, merkevarebygging, innholdsproduksjon, omdømmebygging.

Dette er svært uprofesjonelt av en privat aktør som også er offentlig godkjent.

Høyskolen Kristiania fikk i 2023 et tilskudd på kr. 373 356 000 fra staten. https://www.regjeringen.no/contentassets/a4d6e8be817b481885d12b0e5a6dde39/statsbudsjettet-2023-kap.-260-post-70-tilskudd-til-private-hoyskoler-l2143259.pdf

Linken sier også: "Departementet anbefaler også private høyskoler å publisere tilskuddsbrevet på sine
nettsider
."

Jeg har gått gjennom nettsiden til Kristiania.no, og om de har publisert slike tilskuddsbrev, som de skal gjøre, så er det ikke lett å finne.

Skolen har en artikkel om slike tilskudd pr. år, men da uten kildehenvisning, heller ingen link til tilskuddsbrevene for hvert år.

I statsbudsjettet for 2025 planlegges det å gi Høyskolen Kristiania 405 millioner kroner i tilskudd. https://www.kristiania.no/aktuelt/2024/10/stabilt-budsjett-for-kristiania/

Da forventer jeg faktisk mer bevissthet hos skolen mtp. hvem de samarbeider med og gir bort penger på. Er det en ting CBE virkelig ikke er god reklame for eller en god påvirker for, så er det å ta og fullføre utdanninger (bortsett fra de to årene hun en gang tok hos dem, men som hun personlig ikke har vist å ha lært noe kvalitet som hun greier å omsette i praksis).

Jeg tenker +/- 400 millioner kroner i året gir all rett til å sette spørsmålstegn ved hvordan skolen velger å bruke sine penger og også om kompetansen deres på det feltet de faktisk selv skal tilby offentlig godkjente utdanninger i, når de velger å samarbeide med så useriøse og uprofesjonelle aktører som Treasures AS og Caroline Berg Eriksen.

(Guri Schanke holder jeg utenfor dette, for hun har tross alt hatt en karriere bygget på talent og hardt arbeid. Og hun har, såvidt jeg vet, ikke en mangeårig historie med å leve av innhold på some som er helseskadelig for andre, eller basert sin inntektsgivende aktiviteter på løgner, juks, gjentakende lovbrudd eller barneeksponering - slik Caroline Berg Eriksen er kjent for å ha gjort i 15 år nå. GS er uansett ikke et godt nok alibi for CBE til at det forsvarer at Høyskolen Kristiania velger å betale dem for reklame.)

Endret av Frisk Frosk
La til siste link
  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...