pøbelsara Skrevet 26. oktober 2019 #10041 Del Skrevet 26. oktober 2019 (endret) 6 minutter siden, Lana01 skrev: Dette tolker jeg, som hun sier at disse kommentarene blir slettet, og det er derfor ikke noe problem, Derfor spørsmålet om hun mener at tråden er uproblematisk (slik den står nå) i forhold til dette I forhold til hva? Du har fått med deg tar det er fler av oss som mener at det kritikkverdige her er å blande kommers og ytterst privat sorg? Det er DET jeg debatterer nå. Å peke på at noen andre har sagt noe som muligens ikke er innafor en annen gang, er avsporing og ganske uredelig. HVorfor skal de av oss som deltar i tråden nå, måtte stå til ansvar for hva andre har skrevet en eller annen gang tidligere? Endret 26. oktober 2019 av pøbelsara 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 26. oktober 2019 #10042 Del Skrevet 26. oktober 2019 56 minutter siden, Lana01 skrev: Så du mener denne tråden er helt uproblematisk i forhold til dette? og alle kommentarene som står her er innafor, å poste, Nei, brukerdebatten synes jeg ikke hører hjemme noen steder, hvor det spekuleres i psyke osv. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 26. oktober 2019 #10043 Del Skrevet 26. oktober 2019 13 minutter siden, Aquarius04 skrev: Nei, det stemmer faktisk ikke. Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg kjenner ikke privatpersonen Caroline, så å omtale henne ville bli svært vanskelig. Jeg omtaler og kritiserer bedriften CBE/Treasures AS. Og ufine er det vel bloggerparet selv som er? Jamfør alle kommentarer de selv lirer av seg i diverse kommentarfelt. At du mener hun har omtalt dette dødsfallet på en fin og respektfull måte, vel, deg om det. Og ja, hadde hun holdt det på en privat og lukket konto så kunne jeg vært enig med deg, men slik det fremstår nå, melker hun det for alt det er verdt. Så fint og respektfullt synes jeg ikke det er. Men så er ikke jeg fan heller. Nå er det stor forskjell på å være den som angriper og den som forsvarer seg. Dessuten er det er de to mot massen. Det blir som å skylde på at den som blir mobbet er like ikke fordi den svarer tilbake. Jeg har til gode å se at CBE er den som angriper. Dessuten har de ikke angrerett . Hvis de tråkker over streken og trekker et utsagn er det alltid noen somhar tatt screenshot av utsagnet, for å bruke det igjen og igjen og igjen. For å bevise at de er de fæle og en selv har ren sti. Hvorfor de postet innlegget er det kun de selv som vet, alt annet er ig blir spekulasjoner. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 26. oktober 2019 #10044 Del Skrevet 26. oktober 2019 (endret) Slettet. Endret 26. oktober 2019 av Aquarius04 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 26. oktober 2019 #10045 Del Skrevet 26. oktober 2019 1 minutt siden, pøbelsara skrev: I forhold til hva? Du har fått med deg tar det er fler av oss som mener at det kritikkverdige her er å blande kommers og ytterst privat sorg? Det er DET jeg debatterer nå. Å peke på at noen andre har sagt noe som muligens ikke er innafor en annen gang, er avsporing og ganske uredelig. HVorfor skal de av oss som deltar i tråden nå, måtte stå til ansvar for hva andre har skrevet? i forhold til dette. Det er disse vi må bli bedre til å se, hjelpe og være snillere med. Ikke fornærmede, lettkrenkede og hårsåre kjendiser hver gang de treffer en fartshump i livet» Dette var utgangspunktet. og hvorpå jeg kom med dette Voksene lærer barn å mobbe på nett. og dette. i forhold til alt som blir skrevet i denne tråden, ikke kun de siste sidene. Jeg skrev heller ikke alle men at flere burde reflektere over dette,( selv om jeg mener helheten og det store omfanget er problematisk i seg selv ) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 26. oktober 2019 #10046 Del Skrevet 26. oktober 2019 1 minutt siden, Bendie skrev: Nå er det stor forskjell på å være den som angriper og den som forsvarer seg. Dessuten er det er de to mot massen. Det blir som å skylde på at den som blir mobbet er like ikke fordi den svarer tilbake. Jeg har til gode å se at CBE er den som angriper. Dessuten har de ikke angrerett . Hvis de tråkker over streken og trekker et utsagn er det alltid noen somhar tatt screenshot av utsagnet, for å bruke det igjen og igjen og igjen. For å bevise at de er de fæle og en selv har ren sti. Hvorfor de postet innlegget er det kun de selv som vet, alt annet er ig blir spekulasjoner. Du har skjønt at det ikke er CBEs personlige, private SoMe-konto vi kommenterer? Jeg kommenterer at hun velger å poste private stories fra en begravelse i sine kommersielle fora. I samme form som hun reklamerer for party-utstyr, kakkelovner, hudpleie, svisker, intimspray og tørrsjampo. Hva hun velger å dele med sine venner på privaten vet jegingenting om og har jeg ikke noe med. Det kommenterer jeg derfor heller selvsagt ikke. Jeg synes det funker fint når de beklager innlegg som har gått over streken. Når de hyler om mobbing når folk reagerer på overtramp som bilderedigering og juks i kommentarfeltet, mister jeg all respekt - det er bare uproft. 47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 26. oktober 2019 #10047 Del Skrevet 26. oktober 2019 Akkurat nå, Lana01 skrev: i forhold til dette. Det er disse vi må bli bedre til å se, hjelpe og være snillere med. Ikke fornærmede, lettkrenkede og hårsåre kjendiser hver gang de treffer en fartshump i livet» Dette var utgangspunktet. og hvorpå jeg kom med dette Voksene lærer barn å mobbe på nett. og dette. i forhold til alt som blir skrevet i denne tråden, ikke kun de siste sidene. Jeg skrev heller ikke alle men at flere burde reflektere over dette,( selv om jeg mener helheten og det store omfanget er problematisk i seg selv ) Mener du at det er mobbing å si fra at all kritikk IKKE er mobbing? 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 26. oktober 2019 #10048 Del Skrevet 26. oktober 2019 lokalavisen min har omtrent så mange lesere som CBE. Jeg ville syntes det var ytterst uheldig og ikke lite merkelig om de plutselig begynte å poste om hendelser i redaktørens privatliv innimellom reportasjer om sportsarrangementer og reklame for den lokale bilforrestningen, ja. Ytterst merkelig. 47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 26. oktober 2019 #10049 Del Skrevet 26. oktober 2019 1 time siden, pøbelsara skrev: Jeg synes det er uetisk at hun bruker sine kommersielle kanaler til dette, ja. Det er ytterst privat og handler om mange flere enn henne. Enig. Den ene dagen er det begravelse og den andre dagen pushes det bøker og en rense-duppedings... 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 26. oktober 2019 #10050 Del Skrevet 26. oktober 2019 2 minutter siden, pøbelsara skrev: Du har skjønt at det ikke er CBEs personlige, private SoMe-konto vi kommenterer? Jeg kommenterer at hun velger å poste private stories fra en begravelse i sine kommersielle fora. I samme form som hun reklamerer for party-utstyr, kakkelovner, hudpleie, svisker, intimspray og tørrsjampo. Hva hun velger å dele med sine venner på privaten vet jegingenting om og har jeg ikke noe med. Det kommenterer jeg derfor heller selvsagt ikke. Jeg synes det funker fint når de beklager innlegg som har gått over streken. Når de hyler om mobbing når folk reagerer på overtramp som bilderedigering og juks i kommentarfeltet, mister jeg all respekt - det er bare uproft. og jeg mener det er uetisk å kritisere dette Dette er også den kanalen hun bruker til å kommunisere med leserne sine, og hun valgte å dele dette. Ja noen mener dette er feil av henne, men som sagt som respekt for den avdøde og hans nærmeste burde det få passere, uten at noen behøvde å komme med kritiske kommentarer 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 26. oktober 2019 #10051 Del Skrevet 26. oktober 2019 9 minutter siden, pøbelsara skrev: Mener du at det er mobbing å si fra at all kritikk IKKE er mobbing? Saklig kritikk er ikke mobbing, men hvor går denne grensen? Veldig mye blir avfeid med at det er saklig kritikk, og der er jeg ofte ikke enig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 26. oktober 2019 #10052 Del Skrevet 26. oktober 2019 5 minutter siden, Lana01 skrev: i forhold til dette. Det er disse vi må bli bedre til å se, hjelpe og være snillere med. Ikke fornærmede, lettkrenkede og hårsåre kjendiser hver gang de treffer en fartshump i livet» Dette var utgangspunktet. og hvorpå jeg kom med dette Voksene lærer barn å mobbe på nett. og dette. i forhold til alt som blir skrevet i denne tråden, ikke kun de siste sidene. Jeg skrev heller ikke alle men at flere burde reflektere over dette,( selv om jeg mener helheten og det store omfanget er problematisk i seg selv ) Kan ikke du utdype hva du mener med dette? Mener du at det Egon skriver der, er mobbing? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ultiva Skrevet 26. oktober 2019 Populært innlegg #10053 Del Skrevet 26. oktober 2019 (endret) Ingen her inne hadde brydd seg dersom mannens faktiske barnebarn LKE hadde postet bildet på sin konto. Men paret valgte å poste bilder på bedriftens offisielle reklamekonto med 320 000 følgere. En influencers reklamekonto som profitterer voldsomt på venninnerelasjoner og leirbålfølelse. Det er dette som er kritikkverdig. Å forsøke å vri det til at kritikerne mener det er tabu å snakke om døden blir bare latterlig. På lik linje med å forsvare CBEs daglige utlevering av barna på internett med at hun ellers hadde "skjult at hun har barn". Igjen; alt dette handler om å forsøke å skape (kunstige) relasjoner med leserne sine, noe som er hele poenget med influencer marketing: https://www.maylinngullmark.no/2018/03/22/nokkelen-til-suksessfull-influencer-marketing/ Endret 26. oktober 2019 av Ultiva 66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 26. oktober 2019 #10054 Del Skrevet 26. oktober 2019 2 minutter siden, Ultiva skrev: Ingen her inne hadde brydd seg dersom mannens faktiske barnebarn LKE hadde postet bildet på sin konto. Men paret valgte å poste bilder på bedriftens offisielle reklamekonto med 320 000 følgere. En influencers reklamekonto som profitterer voldsomt på venninnerelasjoner og leirbålfølelse. Det er dette som er kritikkverdig. Å forsøke å vri det til at kritikerne mener det er tabu å snakke om døden blir bare latterlig. På lik linje med å forsvare CBEs daglige utlevering av barna på internett med at hun ellers hadde "skjult at hun har barn". helt enig! Og jeg mener det er (dypt) uetisk å poste innlegg fra begravelsen på hennes kommersielle IG-story - fordi engasjementsraten brukes for å forhandle (høyere) pris på reklameinnlegg - og innlegg med begravelse skaper mer engasjement. Folk kondolerer av vanlig høflighet. Det er jo direkte ufint å utnytte dette. 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 26. oktober 2019 #10055 Del Skrevet 26. oktober 2019 (endret) 25 minutter siden, pøbelsara skrev: Kan ikke du utdype hva du mener med dette? Mener du at det Egon skriver der, er mobbing? nå har jeg bare skummet det og det var vel innafor Det jeg mener med mobbing,( i det innlegget jeg skrev) er at barn og unge plukker opp voksene sin oppførsel på nett. Der blir problematisk da de kopierer denne oppførselen. `"så klein hun ser ut der hun står å poserer med halvåpen munn og kom å ta meg blikk" Hadde en av mine ten-årings døtre skrevet dette på Instagram profilen til en av sine klassekamerater, hadde det blitt en alvorsprat om hvordan man oppfører seg på nett. Endret 26. oktober 2019 av Lana01 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 26. oktober 2019 #10056 Del Skrevet 26. oktober 2019 19 minutter siden, pøbelsara skrev: Du har skjønt at det ikke er CBEs personlige, private SoMe-konto vi kommenterer? Jeg kommenterer at hun velger å poste private stories fra en begravelse i sine kommersielle fora. I samme form som hun reklamerer for party-utstyr, kakkelovner, hudpleie, svisker, intimspray og tørrsjampo. Hva hun velger å dele med sine venner på privaten vet jegingenting om og har jeg ikke noe med. Det kommenterer jeg derfor heller selvsagt ikke. Jeg synes det funker fint når de beklager innlegg som har gått over streken. Når de hyler om mobbing når folk reagerer på overtramp som bilderedigering og juks i kommentarfeltet, mister jeg all respekt - det er bare uproft. Det er taktikken som brukes hver bidige gang, « å fordumme de som er kritiske til massen her inne. Jeg « ser» utmerket godt hva det dreier seg om og alt unnskyldes med at det er bedriften som kritiseres og derfor er legitimt . Det er nok ikke så svart/ hvit. Når en ser på omfanget av denne tråden og det enorme antallet innlegg som i et stort flertall handlet i disfavør av CBE er det vanskelig å si det er fortjent. Foe meg oppfattes det på mange måter at det er godt å ha « en felles fiende» som en kan heve seg over. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 26. oktober 2019 #10057 Del Skrevet 26. oktober 2019 13 minutter siden, Lana01 skrev: nå har jeg bare skummet det og det var vel innafor Det jeg mener med mobbing,( i det innlegget jeg skrev) er at barn og unge plukker opp voksene sin oppførsel på nett. Der blir problematisk da de kopierer denne oppførselen. `"så klein hun ser ut der hun står å poserer med halvåpen munn og kom å ta meg blikk" Hadde en av mine ten-årings døtre skrevet dette på Instagram profilen til en av sine klassekamerater, hadde det blitt en alvorsprat om hvordan man oppfører seg på nett. Jeg skriver eller sier ALDRI sånne ting - så det blir helt merkelig for meg at du sidestiller min kritikk med slik - som jeg også synes er ufint. Jeg lærer barna mine mediekritikk. det ville ikke falle meg inn å si slike ting om noen hverken i RL eller på nett - så jeg skjønner ikke hvorfor du drar parallellen. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 26. oktober 2019 #10058 Del Skrevet 26. oktober 2019 13 minutter siden, Lana01 skrev: nå har jeg bre skummet det og det var vel innafor Det jeg mener med mobbing,er at barn og unge plukker opp voksene sin oppførsel på nett. Der blir problematisk da de kopierer denne oppførselen. `"så klein hun ser ut der hun står å poserer med halvåpen munn og kom å ta meg blikk" Hadde en av mine ten-årings døtre skrevet dette på Instagram profilen til en av sine klassekamerater, hadde det blitt en alvorsprat om hvordan man oppfører seg på nett. HVA har dette med den prinsipielle diskusjonen om bruk av private hendelser som en begravelse i en kommersiell kanal, på bekostning av alle andre pårørende enn bloggeren selv, å gjøre?? Himmel og hav altså. Og du snakker om god debattskikk og om unge som tar etter voksnes oppførsel på nett? 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 26. oktober 2019 #10059 Del Skrevet 26. oktober 2019 (endret) 21 minutter siden, Bendie skrev: Det er taktikken som brukes hver bidige gang, « å fordumme de som er kritiske til massen her inne. Jeg « ser» utmerket godt hva det dreier seg om og alt unnskyldes med at det er bedriften som kritiseres og derfor er legitimt . Det er nok ikke så svart/ hvit. Når en ser på omfanget av denne tråden og det enorme antallet innlegg som i et stort flertall handlet i disfavør av CBE er det vanskelig å si det er fortjent. Foe meg oppfattes det på mange måter at det er godt å ha « en felles fiende» som en kan heve seg over. Men jeg - og mange andre har jo gang på gang på gang skrevet hvorfor dette er en helt overordnet mediekritik som det er helt vesentlig for oss alle å ta. Jeg mener ikke at du dum eller tror at hun er venninnen din, jeg mener at du undervurderer businesssiden av alt hun gjør på SoMe veldig. Det var et retorisk sprøsmål. Jeg mener at hun helt bevisst legger inn ting om familien sin og om hendelser i livet sitt for å skape innhold for igjen å generere inntekter. Jeg mener det er direkte ufint å unndra seg legitim kritikk fordi man helt bevisst velger at innholdet man legger ut handler om egne barn, nære relasjoner og i dette tilfellet, en nylig avdød, elsket bestefar - postet i medier som heter det hun heter. Endret 26. oktober 2019 av pøbelsara 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 26. oktober 2019 #10060 Del Skrevet 26. oktober 2019 3 timer siden, LilleSnupp skrev: https://www.itromso.no/meninger/leder/2019/10/26/Ordet-mobbing-må-ikke-vannes-ut-20251305.ece Som skrevet her og andre steder flere ganger. «6,6 prosent av ungene og ungdommene i norsk grunnskole sier at de blir mobbet. Det utgjør rundt 50.000 enkeltskjebner. Et par mennesker i hver eneste klasse, mange av dem midt oppi ei reell, eksistensiell og dyptpløyende krise. Det er disse vi må bli bedre til å se, hjelpe og være snillere med. Ikke fornærmede, lettkrenkede og hårsåre kjendiser hver gang de treffer en fartshump i livet» 4 minutter siden, Aricia skrev: HVA har dette med den prinsipielle diskusjonen om bruk av private hendelser som en begravelse i en kommersiell kanal, på bekostning av alle andre pårørende enn bloggeren selv, å gjøre?? Himmel og hav altså. Og du snakker om god debattskikk og om unge som tar etter voksnes oppførsel på nett? Dette var utgangspunkt i denne kommentaren, og IKKE begravelsen. . . så når man snakker om god debattskikk, bør man svare på det som er utgangspunkt for kommentaren, uten å vri det til å handle om noe annet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå