Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

MissKatt skrev (6 minutter siden):

Altså, jeg må bare si det som mange andre har sagt her: Bedriftseier kjøper følgere! Blant hennes nye "følgere" er størsteparten nyopprettede kontoer, med amerikanske fornavn og etternavn, ingen profilbilde, ingen innlegg og de følger rundt fem kontoer. 

Jeg vil tro at antall følgere er noe annonsører har med i vurderingen når de skal velge bedriftseier som annonsør. Hun har tidligere uttalt at følgerne er kjøpesterke kvinner i 30/40-årene. Jeg synes det er alvorlig at hun lyger på dette, og i stedet kjøper seg følgere. Er det noen som vet om det er ulovlig? 

Det er ikke ulovlig å kjøpe følgere. Men en seriøs bedrift har også program for å kunne se om det er mye "fake" følgere. Det bruker vi å sjekke når noen søker spons/jobb til oss. 

  • Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frustert80 skrev (2 timer siden):

Det er ikke ulovlig å kjøpe følgere. Men en seriøs bedrift har også program for å kunne se om det er mye "fake" følgere. Det bruker vi å sjekke når noen søker spons/jobb til oss. 

Veldig bra og profesjonelt at dere gjør en slik bakgrunnssjekk i din bedrift. Vet du om dette en spesifikk type programvare som generelt benyttes hos kommersielle aktører?

Det finnes mange nettsider som anslår en prosentandel boots, men skulle gjerne visst hvor pålitelige disse er. Eksempelvis gir Modash en score på ca. 28% fake followers for CBE. Prøvde også å gjøre en test ved å sjekke min egen konto, men den er muligens for liten og privat konto (fikk ikke ut resultatet her). 
 

Ser at det er kommet ytterlige nye følgere hos CBE i dag også, så det er tydelig at det er noe som skjer for tiden 😀

Endret av Laia
  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Laia said:

Veldig bra og profesjonelt at dere gjør en slik bakgrunnssjekk i din bedrift. Vet du om dette en spesifikk type programvare som generelt benyttes hos kommersielle aktører?

Det finnes mange nettsider som anslår en prosentandel boots, men skulle gjerne visst hvor pålitelige disse er. Eksempelvis gir Modash en score på ca. 28% fake followers for CBE. Prøvde også å gjøre en test ved å sjekke min egen konto, men den er muligens for liten og privat konto (fikk ikke ut resultatet her). 
 

Ser at det er kommet ytterlige nye følgere hos CBE i dag også, så det er tydelig at det er noe som skjer for tiden 😀

Så ur-pinlig! Og samtidig er det jo å tisse i buksa for å holde seg varm, men det ser de ufattelig nok ikke ut til å forstå.
Det funket kanskje for fem år siden, men nå tror jeg da virkelig at bedrifter klarer å se på annet enn følgertallet.
Og engasjementet hos CBE blir jo bare dårligere av dette, og det er veldig lavt fra før.
Jeg fatter ikke hvordan de kan styre en bedrift så ned i gjørma, hun hadde alle forutsetninger.
Eneste jeg kan forstå, er at de må være mindre glupe, da gir det jo mening at de gjør gale valg gang på gang på gang og aldri
lærer av alle de leksjonene som vitterlig er der ute for dem å ta til seg.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flere her ser på "likes" og kommentarer på videoer.

Men nå er det vel antall visninger som teller? 

Har Caroline Berg Eriksen 70, 80, 90 og over 100 tusen visninger på de fleste reelsene sine, så er jo ikke det så dårlig i norsk influenser-verden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MizzVic skrev (2 timer siden):

Ser flere her ser på "likes" og kommentarer på videoer.

Men nå er det vel antall visninger som teller? 

Har Caroline Berg Eriksen 70, 80, 90 og over 100 tusen visninger på de fleste reelsene sine, så er jo ikke det så dårlig i norsk influenser-verden.

 

Det er ikke så interessant for en norsk annonsør at hun har 100k views, hvis flesteparten av dem er fra Asia og USA. 

Instagram sine egne verktøy på bedrift/skaperkontoer gir statistikk på hvor følgere bor i verden, om det er følgere eller ikke- følgere som ser reelsene dine, hvor gamle de er, mann eller kvinne. En annonsør med respekt for sitt eget reklamebudsjett vil etterspør all denne infoen, og det vil gi et temmelig klart bilde av hvem innholdet når. 

  • Liker 25
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en side (starngage.pro) der jeg sjekket fake followers og gjorde samtidig en sjekk også av min egen IG (som validitet og referanse, da jeg ikke har en eneste kjøpt følger).
 

Sammenligning;

Carolinebergeriksenno: estimert 91 600 falske følgere/0.44% engasjementsrate

Min egen: 0 falske følgere/9.63% engasjementsrate 

CBE har ifølge denne siden i dag 295 572 følgere. Jeg har en liten IG med ca. 1000 ganger lavere følgertall enn CBE.

Endret av Laia
  • Liker 29
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spanky skrev (På 2.9.2024 den 21.30):

Det hadde vært tøft om hun faktisk var med i Kompani Lauritzen, null filter og skygge/lys. De skulle jo starte i slutten av august, etter å ha lett litt rundt.

Neeiiii….. 

orker ikke at tv-selskapene skal løfte hun enda mer frem og la hun bli den nye «favoritt reality kjendisen», Hun er gørrkjedelig.

  • Liker 17
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gladidag skrev (1 time siden):

Neeiiii….. 

orker ikke at tv-selskapene skal løfte hun enda mer frem og la hun bli den nye «favoritt reality kjendisen», Hun er gørrkjedelig.

Enig, og det at hun vant Kulinaris var bare flaks, for hun fikk mye hjelp underveis, pluss det faktum at det å bruke CBE i reality uten at de som caster faktisk ser litt på hvordan hun fremstiller seg og hvilke signaler hun gir og de lovbrudd hun gjør i forbindelse med reklame-merking, barne-eksponering og ja, listen kan være lang, viser at det castes uten mål og mening

  • Liker 11
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og……ytterligere 125 nye følgere fra i går til i dag.  Uten at noe som helst har skjedd på kontoen de siste dagene. 

  • Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjalp det ikke så veldig å komme under Kontent tro? 🤔 Når man kjøper følgere så åpenlyst, så er det vel et ganske sikkert tegn på at ting går feil vei. Setter Kontent i et ganske dårlig lys, hvis det er veien å gå for firmaet etter at de ble representert av de. 

  • Liker 21
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (15 timer siden):

Enig, og det at hun vant Kulinaris var bare flaks, for hun fikk mye hjelp underveis, pluss det faktum at det å bruke CBE i reality uten at de som caster faktisk ser litt på hvordan hun fremstiller seg og hvilke signaler hun gir og de lovbrudd hun gjør i forbindelse med reklame-merking, barne-eksponering og ja, listen kan være lang, viser at det castes uten mål og mening

Så kom hun jo inn halvveis i løpet og slapp med det unna mange utfordringer som de opprinnelige måtte gjennom.

Det er riktignok ikke hennes feil, men likefullt et faktum. Hvis det blir produsert flere CK så håper jeg at de enten dropper utfordrere eller at utfordrerne må kjempe for plassen istedenfor å bli likeverdige deltakere, det blir mest rettferdig.  Samuel fikk nesten sin matrett ofret pga at Caroline ødela sin rett og hun og AnneMa stjal eggene til Samuel for å redde retten.  Kreativ som Samuel er syklet han avgårde for å finne egg et annet sted. Caroline løftet ikke en finger for å hjelpe Samuel.

  • Liker 25
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (23 timer siden):

Det er ikke så interessant for en norsk annonsør at hun har 100k views, hvis flesteparten av dem er fra Asia og USA. 

Instagram sine egne verktøy på bedrift/skaperkontoer gir statistikk på hvor følgere bor i verden, om det er følgere eller ikke- følgere som ser reelsene dine, hvor gamle de er, mann eller kvinne. En annonsør med respekt for sitt eget reklamebudsjett vil etterspør all denne infoen, og det vil gi et temmelig klart bilde av hvem innholdet når. 

Det er jo uansett annonsørene sitt problem. 

Det har vært ganske lett i mange år nå, å sjekke slike ting.

Og om det så er 100 tusen norske som ser hun er på ett hotell en helg, betyr det jo ikke at hotellet får gjester basert på dette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Skrottefar said:

Enig, og det at hun vant Kulinaris var bare flaks, for hun fikk mye hjelp underveis, pluss det faktum at det å bruke CBE i reality uten at de som caster faktisk ser litt på hvordan hun fremstiller seg og hvilke signaler hun gir og de lovbrudd hun gjør i forbindelse med reklame-merking, barne-eksponering og ja, listen kan være lang, viser at det castes uten mål og mening

Jeg har inntrykk av at reality-show er rimelig desperate nå og søker i d-å-kjendiser for å få nok folk til å være med i alle programmene. Ser jo bare på Hver gang vi møtes, ikke akkurat øverste hylle av artister lenger. Så dessverre er nok CBE mer aktuell nå enn før. Men det virker ikke som om disse gamle bloggerne er så populære, likevel. Anna R, Kristina A osv har vel heller aldri vært med i noe shows? De slår meg alle som veldig uinteressante kvinner som ikke makter å by særlig på seg selv, og mest er opptatt av et perfekt narrativ og bilder.

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvalstad45 skrev (1 time siden):

Jeg har inntrykk av at reality-show er rimelig desperate nå og søker i d-å-kjendiser for å få nok folk til å være med i alle programmene. Ser jo bare på Hver gang vi møtes, ikke akkurat øverste hylle av artister lenger. Så dessverre er nok CBE mer aktuell nå enn før. Men det virker ikke som om disse gamle bloggerne er så populære, likevel. Anna R, Kristina A osv har vel heller aldri vært med i noe shows? De slår meg alle som veldig uinteressante kvinner som ikke makter å by særlig på seg selv, og mest er opptatt av et perfekt narrativ og bilder.

Tipper at det også er ganske tomt i kassa i villa Kulås, som gjør at hun må takke ja til det hun blir forespurt..?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (1 time siden):

Jeg har inntrykk av at reality-show er rimelig desperate nå og søker i d-å-kjendiser for å få nok folk til å være med i alle programmene. Ser jo bare på Hver gang vi møtes, ikke akkurat øverste hylle av artister lenger. Så dessverre er nok CBE mer aktuell nå enn før. Men det virker ikke som om disse gamle bloggerne er så populære, likevel. Anna R, Kristina A osv har vel heller aldri vært med i noe shows? De slår meg alle som veldig uinteressante kvinner som ikke makter å by særlig på seg selv, og mest er opptatt av et perfekt narrativ og bilder.

Hver gang vi møtes syns jeg bare blir bedre av å få inn noen jeg ikke kjenner så godt til, for personene er som regel interessante, reflekterte og utrolig fine mennesker. I motsetning til overfladiske poseringspersoner uten substans.  Å ha med cbe på reality er jo dørgende kjedelig, da blir det hasta la vista til programmet for min del, orker ikke. (Håper ikke det blir Kompani Lauritzen for det likte jeg å se på).

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke dette. Burde hun ikke legge ut på IG både på pt-konto og egenkonto at hun har tatt en pause? Verken de 32000 eller de 295000 som følger henne får noen som helst beskjed om verken årsak eller lengde på fraværet? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

NordreSving skrev (7 minutter siden):

Jeg skjønner ikke dette. Burde hun ikke legge ut på IG både på pt-konto og egenkonto at hun har tatt en pause? Verken de 32000 eller de 295000 som følger henne får noen som helst beskjed om verken årsak eller lengde på fraværet? 

I den grad hun faktisk har kunder har vel disse fått beskjed. Men det er det…tror ikke hun har noen og at i realiteten er at ingen bryr seg. Trollet svarer vel på/sletter eventuelle kommentarer som måtte komme inn

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke dette. Burde hun ikke legge ut på IG både på pt-konto og egenkonto at hun har tatt en pause? Verken de 32000 eller de 295000 som følger henne får noen som helst beskjed om verken årsak eller lengde på fraværet? 

Ingen influencere er programforpliktet til å opplyse om fravær. Det å ikke sørge for kontoene derimot, er skadelig for rekkevidden. Er man proffesjonell og ønsker å bevare kontakten med følgerne sørger en for å enten ha forhåndsinnstilt innlegg fremover i tid, eller at en assistent - her ville det være naturlig med X sitt selverklærte orakel, deler ferdiglaget innhold eller også gjenbruker eldre innlegg. Dette er deres arbeidsplattformer som sørger for drift i selskapet, og man skal aldri la SoMe-kontoer ligge brakk over tid.

Her skjer det ingenting, så det tar jeg som et tydelig tegn på at rekkevidde, ekte følgere, kunder, annonsører, og drift er long gone og at cbe med rette kan gi beng i plattformene sine.

  • Liker 17
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilde coach Eriksen Instagram 🤨 er han ikke enig i netfit sine hopp og sprett øvelser som han var med på å grunnlegge?

IMG_6878.jpeg

  • Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...