Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

FruJohansen skrev (47 minutter siden):

Det skremmende er jo at de tallene som framkommer i siste regnskap allerede er over 8 mnd gamle.

Underskuddet er på nesten en million, og det er andre år på rad med negativt resultat. De brukte opp halvparten av sparepengene sine i løpet av 2023. Nå er vi over halvveis i 2024, og bortsett fra Camp Culinaris er det ikke mye inntektsbringende å se i kanalene deres.

De har litt under 2 mill i kapital som synes i årsregnskapet, det vil være borte til neste år hvis forholdet inntekt/utgift ikke endrer seg drastisk. 

Hvor er de om ett år fra nå? 

Camp Kulinaris ble spilt inn i fjor, og er vel med i 2023-regnskapet? 

Omsetningen deres var på 925 000. Av dette er 663 000 fordring til Netfit. Disse pengene vil aldri bli betalt, da Netfit nesten ikke har omsetning og også går i underskudd.

Da gjenstår 262 000, som er den reelle summen de har omsatt for i 2023. Forutsatt at de ikke har flere fordringer som aldri kommer til å bli betalt. Deler av denne summen er sannsynligvis honoraret for Camp Kulinaris. Hvor mye tror dere det kan være?

Resten er det hun faktisk har fakturert for influencertjenester. Vi skjønner jo alle hvorfor det er få poster merket for reklame, for de har nesten ingen betalte samarbeid. Det er rett og slett ingenting igjen av bedriften. Jeg hadde fått sammenbrudd hvis dette var inntektsgrunnlaget for hele min familie, men Caroline føler seg som sjampanje...

  • Liker 27
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uten at jeg vet dette for sikkert, så vil vel inntekter fra Camp Culinaris gå til Caroline privat - ikke AS’et.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ane Rikke skrev (24 minutter siden):

Uten at jeg vet dette for sikkert, så vil vel inntekter fra Camp Culinaris gå til Caroline privat - ikke AS’et.

Hvorfor skulle de det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym90059005 skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skulle de det?

Tviler også på det, er jo mye bedre å prøve å få mest mulig inn i et regnskap som synes for offentligheten. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiaMe skrev (39 minutter siden):

Når han er så åpenlyst dårlig i engelsk, kan han ikke bare la vær? Jeg forstår det bare ikke 🙈

Så enig. Men jeg tar det som en parodi. Det gjør sikkert flere.

Han er så høy på seg selv at han tror han er en global treningshelt.

Han har ca 6000 følgere på insta og 2000 på tiktok. Kan fint holde seg til norsk

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LKE har vel trodd at han skulle få et makelig liv med trening og egentid mens fruen dro inn penger. Ser ut som om han snart må ut i mer jobb enn å trene noen få håpefulle wannabe marathonløpere

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym90059005 skrev (31 minutter siden):

Hvorfor skulle de det?

Rett og slett fordi dette er honorar til Caroline - hun har deltatt som privatperson, det har ingenting med bedriften å gjøre. Det var ikke AS’et som deltok, og AS’et har selvfølgelig heller ikke fakturert noe som helst.

Eneste måten det kunne blitt gjenspeilt i regnskapet, var om Caroline spyttet inn honoraret som EK. 

Endret av Ane Rikke
Flisespikkeri
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruktfatet skrev (1 minutt siden):

Hun ser svært anorektisk ut. 

Ikke noe «sterk og atletisk» i hvert fall.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BellaSwan skrev (7 timer siden):

Engelsken til den fyren altså....grøss... 😩

Nok et uttrykk for latskap fra deres kant, og arroganse. Latskapen er ikke annet en veldig uhøflig overfor følgerne deres. Men nå tror jeg ikke følgere har så høye krav heller, ettersom de er deres følgere, så det er sikkert greit for alt annet en bankkontoen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (1 time siden):

Når man i hele sitt voksne liv har jobbet på hjemmekontor uten kollegaer og innspill fra andre så blir man jo litt kort og uvitende. Jeg tenkte faktisk på dette i lunsjen i dag. Det er enda litt feriestille på jobb og det skaper litt andre konstellasjoner enn vi har til hverdags. Da gikk praten om alt fra Norway Cup, kriminaliteten blant unge, solfaktor og Israels grep mot Norge. Kunnskapsrike og morsomme folk som prater, ler og også lærer. Alt dette går man glipp av når man kun steller seg for å ta en selfie ved kjøkkenbenken. Da blir det lite mental utvikling. 

Jeg skjønner hva du mener, men jeg  klarer ikke la være å nyansere - det er ikke nødvendigvis så entydig.

Mange skrivende og tenkende folk har mer eller mindre permanent hjemmekontor uten at de sliter med mental utvikling av den grunn. Jon Fosse, for eksempel.

Og utover det synes jeg strengt tatt ikke noe om å spekulere i om Berg Eriksen er "kort", uvitende eller liknende. For meg er det mer relevant å forholde meg til det hun legger ut. Hva som foregår inne i hodet hennes hverken vet jeg noe om eller har noe med.

Endret av Aricia
  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (1 time siden):

Når man i hele sitt voksne liv har jobbet på hjemmekontor uten kollegaer og innspill fra andre så blir man jo litt kort og uvitende. Jeg tenkte faktisk på dette i lunsjen i dag. Det er enda litt feriestille på jobb og det skaper litt andre konstellasjoner enn vi har til hverdags. Da gikk praten om alt fra Norway Cup, kriminaliteten blant unge, solfaktor og Israels grep mot Norge. Kunnskapsrike og morsomme folk som prater, ler og også lærer. Alt dette går man glipp av når man kun steller seg for å ta en selfie ved kjøkkenbenken. Da blir det lite mental utvikling. 

Er delvis enig med deg. Dersom man ikke personlig tar initiativ til å få med seg hva som skjer i verden og engasjerer seg i forskjellige ting så blir man ganske «dum» av å gå hjemme/være alene hele dagen. 
Jeg er ufør og merker godt at jeg i mine litt uengasjerte perioder fort havner utenfor på mange måter, så jeg må aktivt ta meg sammen og engasjere meg mentalt i forskjellige ting slik at jeg nettopp kan ha slike samtaler med andre folk som du beskriver over her.
Men jeg tviler på at CBE har interessen for så mye annet enn sminke, trening og selfies egentlig. Og har man ikke interessen så hjelper det lite egentlig. Kjenner folk som er svært aktive utenfor hjemmet, som jobber med spennende jobber og må omgås mange mennesker. Men i mine øyne er de ganske «enkle» da interessen deres handler mer om mote og sminke

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fruktfatet skrev (1 time siden):

Hun ser ........... ut. 

Slutt. Bare slutt. Hun fremstiller seg slik, Hun er ikke det.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 16
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (8 minutter siden):

Slutt. Bare slutt. Hun fremstiller seg slik, Hun er ikke det.

Det vet du ikke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fruktfatet skrev (5 minutter siden):

Det vet du ikke.

Ikke du heller, tydeligvis. Det fins plenty av bilder der cbe heldigvis ser sunn og frisk ut, langt fra slik du beskriver det.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (1 time siden):

Jeg skjønner hva du mener, men jeg  klarer ikke la være å nyansere - det er ikke nødvendigvis så entydig.

Mange skrivende og tenkende folk har mer eller mindre permanent hjemmekontor uten at de sliter med mental utvikling av den grunn. Jon Fosse, for eksempel.

Og utover det synes jeg strengt tatt ikke noe om å spekulere i om Berg Eriksen er "kort", uvitende eller liknende. For meg er det mer relevant å forholde meg til det hun legger ut. Hva som foregår inne i hodet hennes hverken vet jeg noe om eller har noe med.

I motsetning til mange skrivende og tenkende folk med hjemmekontor, så deler Caroline raust av hva som foregår i hodet hennes. Blant annet hadde hun en podcast, hvor hun raust delte av sin (mangel på) kunnskap. Og ut i fra hva hun delte der, så er det ingen grunn til å tro at det er noe Jon Fosse-aktivitet i topplokket der. Tvert imot, så la hun for dagen en manglende allmennkunnskap som nesten er enestående i disse dager. Om det gir grunnlag for å kalle henne "kort", vet jeg ikke, men det er absolutt grunnlag for å kalle henne uvitende. 

Men jeg er helt enig i at det er interessant å diskutere det hun legger ut (inkludert podcast). I den forbindelse lurer jeg på om du har noen meninger omkring bedriftens innhold? 

  • Liker 25
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleSnupp skrev (På 17.7.2024 den 11.21):

Hvorfor ikke vise at du klarer mer enn 3 push-up, Caroline?

Vet du har uttalt at du gjør mer av det du får kritikk av, men det gir jo ingen mening. Vis at du kan rett teknikk eller flere enn 3 rep - istedenfor å vise maks 3 rep eller mer feil teknikk. Er jo ingen fandenivoldskhet i å fortsette med samme - heller inkompetanse. Hadde jo vært mye bedre å vist kritikerne feil enn å igjen og igjen bevise at kritikerne har rett. 

Ser hun starter opp med ny runde med «Sterk og atletisk», og må gjenta meg selv her.

Hvorfor får vi aldri se mer enn 3 rep før filmen kuttes? 
Det hun viser er ikke sterk, det er kanskje sterkere.. men sterk er det ikke! 

  • Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...