Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Lke har vokst opp med å løpe etter en ball, så dette er det eneste han kan.

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NordreSving skrev (23 minutter siden):

Jeg skjønner det er fristende, for det har vært, og fortsatt er, mulig å tjene voldsomt med penger på SoMe. Den inntjeningen de er vant til er det umulig å oppnå med vanlige jobber uten utdanning. 
 

De har gjort mange forsøk på å opprette nye konsepter, men alle har feilet. LKE har jo vist nesten desperasjon når det gjelder å stable på beina en karriere der han kan fortsette å  leve av å trene, uten å lykkes. Ikke bare har han mislykkes med egne prosjekter, men hans inntreden i Treasures har vært katastrofal. Det er åpenbart at han har ønsket å dra innholdet bort fra det som i det minste fremstod som genuint CBE: klær, sminke og (sukkersøtt) interiør. I stedet har han forsøkt å bruke CBE sin opparbeidede følgerskare til å kunne lage innhold som han kan stå inne for. Jeg mistenker at han har vært direkte foraktfull for rosabloggingen, for å si det forsiktig. Og det er jo her det har gått galt. For det store kvinnelige publikumet som fulgte CBE for «girl next door» - innholdet, de er ikke interessert i å se på CBE sin kropp, og henne som tvangsmessig trening . For det er det som er poenget; ingen tror på genuiniteten i treningen hennes. Det er langt fra trening som vektkontroll til prestasjonsfokusert trening til maraton og hyrox. Det er LKE sin greie og det skjønner alle. 
 

Kvinner som interesserer seg for den typen trening og som man kunne kapitalisert på, vil jo ha helt andre forbilder som de vil hente tips og inspirasjon fra. 

Det er nesten utrolig at de har greid å kjøre dette så i grøfta som de har. Og det vitner om en mangel på forståelse for eget publikum. Men den typen analyse har jo ikke vært deres sterkeste side. Drevet av å dekke eget behov som de er. Hun som vil høste likes og beundring for kroppen, og han som vil leve av å trene selv. 
 

De må gå tilbake til røttene; men da må LKE innse at det er «teite damegreier» som CBE har bygget karrieren på. Problemet er jo at det nå er ekstremt mange om beinet. 

Spot on! De har ikke tatt til seg rådene om hva publikum ønsker, og hva de kan gi, og da må det nødvendigvis gå galt. Det eneste som forundrer meg er hvor lenge de har klart å holde skuta flytende.

Det som forundret meg da de var topp, var den klokkertroen de hadde på at karrieren skulle vokse nærmest inn i himmelen, og at de skulle kunne pensjonere seg tidlig. Det viser en manglende forståelse av at et konsept som bygger på èn persons ungdom og posisjon i et krevende felt der nye og yngre konkurrenter skyter opp som paddehatter, nødvendigvis er ganske skjørt. Jeg antar ideen var at de skulle investere pengene de tjente, men det var vel heller ikke spesielt vellykket så vidt jeg husker.

Rart med det, hvor vanskelig det er å finne en rask og lettvint vei til livslang rikdom 🤷‍♀️

  • Liker 31
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (9 timer siden):

«Holiday is soon over» skriver lke i dag. Det er to uker siden de kom hjem fra 4 ukers ferie. 6 ukers ferie med en bedrifts som går rett nedover er pussig.

Han virker som en slabbedask som tror han er for god for en vanlig jobb. Hadde hatt panikk, firma med driftsresultat på 900’ i minus, stort hus, to unger og en mann som bare løper. 
Usexy, veldig usexy..

Engelsken til den fyren altså....grøss... 😩

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge tos offentlige persona virker ekstremt narcissistiske, det er meg meg meg og de vet alltid best, de virker helt immune mot å ta til seg konstruktiv kritikk og forslag. Hadde de vært litt mindre kjepphøye på seg selv, kunne de vært et helt annet sted i dag. Jeg mener evnen til å aldri klare å innse egne feil eller tilkortkommenheter står sentralt her. Du blir ikke bedre og du får ikke fulgt med i tida når du alltid vet best og nekter å se på hva som skjer utenfor egen lille boble.
Fakta er at CBE drev en langt mer suksessfull bedrift da hun drev den alene. Det kan ha vært flaks med timing, men jeg tror ikke hun hadde dratt den i så ekstremt seksualiserende retning alene. Hun hadde jo kontakt med leserne sine, nå er hun en mannekengdukke uten personlighet som kommuniserer null med følgerne sine. Virkelig en oppskrift på fiasko.
Anna rasmussen hadde jeg ikke forventa at skulle klare å bygge seg særlig mye av bloggerpopulariteten, men at CBE ikke har mer å vise til nå, er faktisk imponerende dårlig, snakk om å ha sovet i alle mulige timer de kunne tatt!

  • Liker 31
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om hun skulle snu så tror jeg faktisk det skal mye til å komme seg opp igjen.

Målgruppen hennes har gått videre i livet, de unge som er store konsumenter av eks tiktok har helt andre forbilder. 

Tipper det kommer til å bli tungt uansett hva hun gjør.

Men at hun bør ta styringen selv og droppe det lke har styrt henne ut i er det vel liten tvil om.

Men slik han er så blir vel det ikke så lett, han fremstår ikke som en som kan innrømme feil - besserwisseren.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (15 minutter siden):

Om hun skulle snu så tror jeg faktisk det skal mye til å komme seg opp igjen.

Målgruppen hennes har gått videre i livet, de unge som er store konsumenter av eks tiktok har helt andre forbilder. 

Tipper det kommer til å bli tungt uansett hva hun gjør.

Men at hun bør ta styringen selv og droppe det lke har styrt henne ut i er det vel liten tvil om.

Men slik han er så blir vel det ikke så lett, han fremstår ikke som en som kan innrømme feil - besserwisseren.

enig, hun hadde et vindu i tiden, og det er lukket nå. Hun ble ikke stor på talentet sitt alene - det var hovedsaklig griseflaks med timingen i kombinasjon med at de satset på skikkelig fotoutstyr og tok gode bilder og brukte penger på design av nettsiden. Akkurat der skilte hun seg veldig ut fra andre bloggere på den tiden, som hadde dårlige mobilbilder og bloggdesign som var dusinvare. Som du sier så har nok målgruppen bli voksne og funnet andre kilder til underholdning.

  • Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (5 minutter siden):

enig, hun hadde et vindu i tiden, og det er lukket nå. Hun ble ikke stor på talentet sitt alene - det var hovedsaklig griseflaks med timingen i kombinasjon med at de satset på skikkelig fotoutstyr og tok gode bilder og brukte penger på design av nettsiden. Akkurat der skilte hun seg veldig ut fra andre bloggere på den tiden, som hadde dårlige mobilbilder og bloggdesign som var dusinvare. Som du sier så har nok målgruppen bli voksne og funnet andre kilder til underholdning.

Jeg tror hun hadde en ørliten sjanse etter Camp Kulinaris, til å klore seg til en plass innenfor nisjen matlaging. Men det hadde krevd utrolig mye av henne. Hun måtte vært relaterbar, naturlig og hatt evnen til å lære bort. Men jeg tror det kunne gitt en liten inntekt, og kanskje åpnet flere dører innenfor reality. Og i disse dager er en liten bi-inntekt bedre enn ingen inntekt.

Men hun gikk rett tilbake til the male gaze, og nå er løpet kjørt.

  • Liker 25
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har lagt ut på instastory en video, med teksten - Them: You're not everyone's cup of tea. That's right, i'm champagne. Be champagne.

Jeg er for at alle skal få være seg selv, og at det er kjedelig om alle er like eller A4. Samtidig er det vel et svar på kritikken hun får, føler jeg. At hun har ingen planer om å forandre seg. Liker du ikke det hun gjør, så avfølg. Det er den typiske trassige væremåten hennes. Jeg tror hun ønsker å fortsette med posert innhold i minimalt med klær, være en dollete influencer med overfladiske verdier. Da er det vel nettopp slik hun er, og da er det håpløst å håpe på at hun skal slutte å være seg selv. 

Om du ser på deg selv som "champagne" Caroline, må du gjerne gjøre det. Det kan være positivt, men i ditt tilfelle slår det dessverre motsatt vei. 

  • Liker 25
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (5 timer siden):

Jeg skjønner det er fristende, for det har vært, og fortsatt er, mulig å tjene voldsomt med penger på SoMe. Den inntjeningen de er vant til er det umulig å oppnå med vanlige jobber uten utdanning. 
 

De har gjort mange forsøk på å opprette nye konsepter, men alle har feilet. LKE har jo vist nesten desperasjon når det gjelder å stable på beina en karriere der han kan fortsette å  leve av å trene, uten å lykkes. Ikke bare har han mislykkes med egne prosjekter, men hans inntreden i Treasures har vært katastrofal. Det er åpenbart at han har ønsket å dra innholdet bort fra det som i det minste fremstod som genuint CBE: klær, sminke og (sukkersøtt) interiør. I stedet har han forsøkt å bruke CBE sin opparbeidede følgerskare til å kunne lage innhold som han kan stå inne for. Jeg mistenker at han har vært direkte foraktfull for rosabloggingen, for å si det forsiktig. Og det er jo her det har gått galt. For det store kvinnelige publikumet som fulgte CBE for «girl next door» - innholdet, de er ikke interessert i å se på CBE sin kropp, og henne som tvangsmessig trening . For det er det som er poenget; ingen tror på genuiniteten i treningen hennes. Det er langt fra trening som vektkontroll til prestasjonsfokusert trening til maraton og hyrox. Det er LKE sin greie og det skjønner alle. 
 

Kvinner som interesserer seg for den typen trening og som man kunne kapitalisert på, vil jo ha helt andre forbilder som de vil hente tips og inspirasjon fra. 

Det er nesten utrolig at de har greid å kjøre dette så i grøfta som de har. Og det vitner om en mangel på forståelse for eget publikum. Men den typen analyse har jo ikke vært deres sterkeste side. Drevet av å dekke eget behov som de er. Hun som vil høste likes og beundring for kroppen, og han som vil leve av å trene selv. 
 

De må gå tilbake til røttene; men da må LKE innse at det er «teite damegreier» som CBE har bygget karrieren på. Problemet er jo at det nå er ekstremt mange om beinet. 

Langt på vei enig i beskrivelsen, men jeg tror Caroline like mye har ønsket dreiingen. Det var sikkert mye mer arbeid knyttet til bloggen. Den gang holdt hun på med hage, interiør, pynting, mote, reise osv. Greiene hun slenger ut nå kan ikke ta mange minuttene med innsats. 

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (På 6.8.2024 den 2.57):

Apropos Oxyflow Testlab AS som LKE på linkedin sier han er medeier i: https://www.linkedin.com/authwall?trk=qf&original_referer=https://www.google.com/&sessionRedirect=https%3A%2F%2Fno.linkedin.com%2Fin%2Flars-kristian-eriksen-36587063

Han står ikke som medeier i Brønnøysundregisteret, heller ikke hos Regnskapstall.no eller proff.no.

Og på Brønnøysundregisteret står det at de i dag behandler søknader som kom inn 7. juli når det gjelder "Endringer": https://www.brreg.no/hvordan-kan-vi-hjelpe-deg/nar-blir-saken-min-behandlet/

På linkedin opplyser LKE at han har vært medeier i og jobbet med Oxyflow Testlab AS siden juni 2024.

Merkelig om de har valgt å sende en slik endring via post, men det er tilsynelatende det eneste som kanskje kan forklare hvorfor han ikke er registrert som eier enda.

Endringer i eier skjer ikke før sender en aksjonærregisteroppgave. Frist for dette er 31. januar året etter. Altså vil det bli oppdatert i 2025. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste om Therese Lien, tjente godt over 5 mill i 2023. Kjenner lite til henne, men det er jo et marked der, selv uten å vise rumpa kan det se ut til. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at fremtiden er lys, selv om Netfit by cbe lover en ny start.

Merkevaren trenger en helomvending, og de nødvendige endringene som da kreves er neppe ønsket. Hard jobbing, avsminking og tilstedeværelse for en diffus målgruppe. Endringsvilje er det lite til ingen spor etter, og all kritikk er hets og misunnelse som besvares frekt og fjortisaktig. Fra å prøve å drive en nettbutikk sammen med skikkelig dårlig resultat, har de to ikke klart å bygge noe videre og er heller ikke vant med å legge inn en normal arbeidsinnsats for å redde firmaet bortsett fra gjennom særs enkle løsninger og snarveier. Som for eksempel en omprofilering til PT'er og coacher, fordi de åpenbart mener de gjennom sin egen trening har god nok kompetanse til å trene andre selv om de ikke har trent andre enn seg selv (med unntak av LKE som fotballtrener for Tune). Omprofileringen har også tatt lang tid, de mistet en hovedsamarbeidspartner med X-life, gikk glipp av mulighetene under pandemien, kastet et par andre samarbeidspartnere som Balion og TM Design under bussen, og utførte oppdrag dårligere og dårligere uten at Netfit noengang egentlig ble lansert.

Hovedpersonen i varemerket seksualiserte seg selv mer og mer, mens frafallet i følgertallet steg. Allerede der burde de ha innsett at det de drev med ikke fungerte for målgruppen. Lke med sin årelange historikk som nettroll fikk mer synlighet i virksomheten, med upassende utagering og til slutt en tilståelsesdom for å ha trakassert en saklig kritiker av driften. Hvem vil jobbe med slike folk? Hvem vil gi oppdrag til Treasures AS med en slik løs kanon sammen med en influencer som utfører oppdragene dårlig?

Når det gjelder Berg Eriksen har hun jo nådd målet sitt: "Å vise at svangerskap ikke ødelegger kroppen, at hun er fornøyd med den, og at hun er den mest sexy kvinnen for sin mann", fritt etter hukommelsen.

Hvis dette alltid har vært hovedmålet, så er det ikke rart at ingenting endres bortsett fra flere muligheter til å vise frem kropp i treningsbh og minimal shorts. Det er bare at den diffuse målgruppen iķke vil ha det. Og nå haster det.

https://www.theskinnyconfidential.com/healthy-deets-norways-top-fitness-blogger-caroline-berg-eriksen/

  • Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

h/k skrev (46 minutter siden):

Endringer i eier skjer ikke før sender en aksjonærregisteroppgave. Frist for dette er 31. januar året etter. Altså vil det bli oppdatert i 2025. 

Takk! Jeg visste ikke dette da jeg skrev, så jeg lærte noe nytt.

Hvem sier man ikke kan lære noe i denne tråden :D

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det skremmende er jo at de tallene som framkommer i siste regnskap allerede er over 8 mnd gamle.

Underskuddet er på nesten en million, og det er andre år på rad med negativt resultat. De brukte opp halvparten av sparepengene sine i løpet av 2023. Nå er vi over halvveis i 2024, og bortsett fra Camp Culinaris er det ikke mye inntektsbringende å se i kanalene deres.

De har litt under 2 mill i kapital som synes i årsregnskapet, det vil være borte til neste år hvis forholdet inntekt/utgift ikke endrer seg drastisk. 

Hvor er de om ett år fra nå? 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gjennom de snappene CBE  har ute nå, og noe så kjedelig. Hva er det med stemmen hennes? Har hun virkelig slik stemme, høres ut som et filter. 
Nei, da ser jeg heller på Isabel, hun er jo faktisk morsom. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Teite damegreier" fordrer en langt høyere grad av kvalitet i dag enn den gang lykken inntraff med bloggen. Du må ha produkter å vise til utenom deg selv,  eller selge ræva di om ikke, og da er du igjen over i det mannlige publikumet. 

Selv om LKE er særdeles lite flatterende, så står de begge ansvarlige for nåværende utvikling. Det er mulig CBE hadde gjort det bedre uten ham, men all den tid de jo er et team, så er det ikke aktuelt. For meg representerer de samme ulla okke som med deres kjønnsstereotypier i hver deres fløy. Jeg er heller ikke spesielt overbevist om kapasiteten til CBE, tvert imot, med mindre hun fikk et ønske om å sette seg på skolebenken og tilegne seg kunnskap. Allmennkunnskapen er laber. Jeg mener hun heller ikke vant CK med kunnskap, men med evne til å følge oppskrifter og detaljer. Et lite middagsbesøk hos Guri Schanke viser tydelig hvem som sitter med erfaringen og kunnskapen- det er ikke CBE. Jeg ser ikke noe grunnlag for å tenke at LKE overkjører CBE i forretningslivet. Av det de fremviser, er de likeverdige partnere med delt ansvar, ikke minst for deres holdninger til og handlinger overfor barns rettigheter. 

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (15 timer siden):

«Holiday is soon over» skriver lke i dag. Det er to uker siden de kom hjem fra 4 ukers ferie. 6 ukers ferie med en bedrifts som går rett nedover er pussig.

Han virker som en slabbedask som tror han er for god for en vanlig jobb. Hadde hatt panikk, firma med driftsresultat på 900’ i minus, stort hus, to unger og en mann som bare løper. 
Usexy, veldig usexy..

Når han er så åpenlyst dårlig i engelsk, kan han ikke bare la vær? Jeg forstår det bare ikke 🙈

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...