Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

6 hours ago, Revenge o'Cavatina said:

Jeg lurer mer på hvem som er målgruppa for disse bildene de deler på bedriftskontoene sine. Hvem skal påvirkes til hva?

Hvordan de egentlig lever bak bildene er uinteressant. Men de drifter kontoene sine gjennom å dele triste, distanserte feriebilder beskrevet av @Snødronninga

Jeg har sett bilder på sosiale medier som er til forveksling like disse som CBE legger ut, bortsett fra at bildene ofte er fra helt andre steder enn et lite feriested i Tyrkia. Jeg tror algoritmene gir CBE gir dem innhold som de føler de kan/må matche. Dette er selvsagt bare en antakelse, men jeg ser for meg at CBE følger kontoer som gir dem inspirasjon til egne innlegg/bilder. Det de glemmer er - som vanlig - å tenke på hvem de ønsker/har mulighet til å nå ut til. Det de så sårt trenger er solide samarbeidspartnere, så det fornuftige ville vært å fremstå som tilgjengelig, folkelig, avslappet.

Influencere som legger ut lignende bilder er som regel betydelig yngre, har betydelig flere følgere, og ofte en OF-konto.

3 hours ago, Frisk Frosk said:

Etter massiv kritikk for hvor sinnsykt ustabil han var i div. øvelser han viste, så slengte han ut noen kommentarer hvor han mente at det ikke gikk an å trene vastus medialis og at det var normalt å falle inn i knærne ved knebøy (fritt etter hukommelsen), og han linket også til noen youtubetrenere for å "dokumentere" det han kom med av påstander.

Problemet er at han ikke har erfaring eller kompetanse når det gjelder å trene andre og hvordan det han preker om fra sin nettprekestol faktisk skader både vanlige personer - og idrettsutøvere. Og ikke minst, hvor uendelig mange det er som har måttet "gi opp" å trene pga. kneproblemer fordi de aldri har lært å stabilisere knær og hofter. Disse får ofte store knesmerter og får sin hverdag hemmet og gir opp trening. Og så viser det seg at når de får lært seg hvordan de skal stabilisere, trene riktig, følge opp med nok tøyninger - så kan de plutselig begynne å trene og kan tåle mye belastning.

Selvutnevnte verdensmestre som LKE burde heller ha lagt ned langt mer "trening" for å bli bedre på engelsk før han slenger ut masse han tydeligvis ikke har erfaring nok med eller kompetanse til å analysere.

Som en naturlig kalvbent person med treningsbakgrunn så blir jeg mer enn en smule oppgitt. Tar han kun utgangspunkt i egen fysikk? Er han gullstandarden? *facepalm*

  • Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt inntrykk er at ønsket er å ta vakre bilder, men mangler gode motiv. Det de foretar seg er helt hverdagslige sysler som alle driver med, så da blir det et forsøk på å pynte på det med lyssetting og annen redigering, og der "classy" er viktigere enn å nå inn til mottakeren. Men det er begrenset hvor mye man kan pimpe opp et restaurantbesøk, et bad i sjøen og isspising, og når det i tillegg kombineres med overproduksjon av x antall doselfies og andre pinligheter og stereotypier, så står man igjen med motsatsen til classy og der de gjør seg selv til latter.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (2 timer siden):

Mitt inntrykk er at ønsket er å ta vakre bilder, men mangler gode motiv. Det de foretar seg er helt hverdagslige sysler som alle driver med, så da blir det et forsøk på å pynte på det med lyssetting og annen redigering, og der "classy" er viktigere enn å nå inn til mottakeren. Men det er begrenset hvor mye man kan pimpe opp et restaurantbesøk, et bad i sjøen og isspising, og når det i tillegg kombineres med overproduksjon av x antall doselfies og andre pinligheter og stereotypier, så står man igjen med motsatsen til classy og der de gjør seg selv til latter.

For CBE er det åpenbart ingen grenser for hvor mye man kan pimpe opp et restaurantbesøk. Det ser bare så malplassert ut med slik påkledning på det som ser ut til å være en helt ordinær restaurant. Hun har det med å ikke helt klare å tilpasse bekledningen til situasjonen i sin iver etter å bli sett. Synd at oppmerksomheten "alltid" går i retning av har ikke forstått kleskoden, eller fryktelig stiv og unaturlig posering - evt. de to i kombinasjon. Mulig det er hensikten? Se på meg, men ikke hvem jeg er. Ikke det beste utgangspunktet for et influencervirke å fremstå så distansert og selvopptatt som hun gjør når influencing handler om å bygge relasjoner.

  • Liker 23
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UltimateNothing skrev (4 timer siden):

Jeg tror algoritmene gir CBE gir dem innhold som de føler de kan/må matche.

Er ikke helt sikker på om jeg forstod det du skriver her, men om du mener at cbeno følger og hermer etter andre kontoer har du helt sikkert rett. Men algoritmen gir blaffen i å eksponere innlegg dersom innholdet ikke gir verdi (som igjen bidrar til engasjement). Og vi vet godt via f.eks. Social Blade at engasjementet hos cbeno uteblir på tross av antall følgere: Algoritmen bryr seg katta om at cbeno har delt noe. Treffer man ikke ved å gi verdi, da jobber algoritmen mot deg og du kan dele til du blir blå.

Cbeno sitt innhold gir stort sett nada verdi, følgertallet betyr ingenting. Desiree Andersen har under halvparten i følgertall, deler en oppskrift på kanelboller og får over 1900 likes. Hun omstilte seg under pandemien og raste forbi cbeno på null tid med egen app, mens cbeno står på stedet hvil med et par 🍆-kommentarer.

 

  • Liker 11
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke forstå hvordan det er behagelig å sprade rundt i disse trange polyesterkjolene i den varmen… Tilbringer også sommeren ved Middelhavet og det som funker er lin og bomull…. 

  • Liker 27
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minthia skrev (3 timer siden):

Så CBE vandrer rundt i småbyen i en metallic paljettkjole på ettermiddagen i 36 grader, oppsminka, helt alene? Ikke rart det tar tid å få maten hvis restauranten ikke har åpna enda 🤦‍♀️

Det er jo bare komisk. CBE spiser mat alene på stengte restauranter på ettermiddagen, leser bøker vippende på en rumpeball på et takrekkverk, bading foregår utelukkende ved solnedgang - mens løpinga tar de i varmen på dagtid, og handlinga i mørket på kveldene. Temaet framstår som CBE - alltid alene. Ser hun sitter i nattkjolen på restaurant på Insta også, da er det i det minste flere folk på restauranten. Skviser sitroner med hendene på bassengkanten (?!?) Men det liggende rumpebildet stjeler likevel prisen over det mest meningsløse. Liggende sprikerumpe, er det en greie?

Det er bare for å vise kropp, kropp, kropp. Hennes verdi er kun kropp. Hva gjør denne damen når overgangsaldereren setter inn? 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (1 minutt siden):

Det er bare for å vise kropp, kropp, kropp. Hennes verdi er kun kropp. Hva gjør denne damen når overgangsaldereren setter inn? 

Tja, det finnes slike damer på rundt 60 også, med store kontoer på IG. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (1 time siden):

Det er bare for å vise kropp, kropp, kropp. Hennes verdi er kun kropp. Hva gjør denne damen når overgangsaldereren setter inn? 

Hva har overgangsalder med saken å gjøre? 

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (4 timer siden):

Hva har overgangsalder med saken å gjøre? 

Regner med denne kroppsfikserte damen ikke vil like at kroppen endrer seg uten at hun kan styre det. Hormoner og endringer av østrogen og progesteron kan hun ikke styre og vi alle vil eldes sakte, men sikkert.

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (1 time siden):

Regner med denne kroppsfikserte damen ikke vil like at kroppen endrer seg uten at hun kan styre det. Hormoner og endringer av østrogen og progesteron kan hun ikke styre og vi alle vil eldes sakte, men sikkert.

Å være fysisk aktiv kan gjøre overgangsalderen betydelig enklere for mange.

Uansett ligger dette mest sannsynlig mange år frem i tid for Caroline og andre på hennes alder. Hun er ikke så gammel enda.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanutrine skrev (På 17.7.2024 den 15.28):

Er det dekket på til bare henne? Hvor er glasset til gemalen? Hvorfor er alle tallerkner snudd? Hvorfor ser det ut som om hun er helt alene i verden, det er jo ikke et menneske her😅 Hvorfor har hun på seg den glam-kjolen sittende helt alene. Det bildet der gir jo ingen mening?

Går de fra sted til sted og tigger om et måltid i bytte med omtale?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnnaCotta said:

Går de fra sted til sted og tigger om et måltid i bytte med omtale?

 

31 minutter siden, Revenge o'Cavatina said:

Tigger vin.

Nei, nå må dere gi dere...... 🙈🙉

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (3 timer siden):

Regner med denne kroppsfikserte damen ikke vil like at kroppen endrer seg uten at hun kan styre det. Hormoner og endringer av østrogen og progesteron kan hun ikke styre og vi alle vil eldes sakte, men sikkert.

Plastisk kirurgi og hormoner vil nok holde henne «fresh» når den kicker inn. Selv kom jeg i overgangsalder da jeg var 29. Det tok mange år før kropp og utseende endret seg noe særlig. 

  • Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CityCityBangBang skrev (1 time siden):

 

Nei, nå må dere gi dere...... 🙈🙉

Jeg ser da bare vin og snudde tallerkener på bildet delt her?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

43 minutter siden, Revenge o'Cavatina said:

Jeg ser da bare vin og snudde tallerkener på bildet delt her?

Ja ja... men ingen grunn til å tro at de er ute og "tigger" mat eller vin vel? 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CityCityBangBang skrev (59 minutter siden):

Ja ja... men ingen grunn til å tro at de er ute og "tigger" mat eller vin vel? 😉

Jo, egentlig, fordi de har publisert "innhold", som på absolutt alle måter gir inntrykk av at de reklamerer for flere av stedene de har spist. CBE har jo selv uttalt at de aldri gir gratis reklame. Når hun dermed sørger for å ta med veibeskrivelse, tar bilder utenfra, gjør spisestedets navn veldig tydelig - da må man bare anta at de "tigger" mat/vin mot reklame på IG.

Det er lett å påstå at hun er (har vært) Norges største blogger, imponere med noen fine bilder, vise til følgertall på IG, og så skryte av hvor mange nordmenn som ferierer i Tyrkia og at det vil ha god reklameverdi. Bare tull selvfølgelig, at det vil ha god reklameverdi, spesielt siden de bommer så fullstendig på bl.a. antrekk, at det hele blir komisk, samt historikken til influenserne. Men det virker som om det betaler seg.

Og om de ikke får mat og drikke gratis eller billig for disse "gratisreklamene", så vet vi jo at så lenge de viser det som "innhold", så kan de skrive av kjolene, smykkene, skoene, maten, drikke på firmaet, og slik i realiteten har "gratismat". Det kan de nok bortforklare med at de ikke har full ferie, men "jobber" alle ukene i Tyrkia.

Snuskete tvers gjennom uansett hvordan man snur og vender på det...

  • Liker 19
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en står på stedet hvil….samme passiv aggressive måte å svare her på som i kommentarfeltet på bloggen for 10-15 år siden… 

Bilde hentet fra CBE sin Instagram. 

83326432-64E9-4B79-8862-BB2AE178C073.jpeg

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...