Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Doktorgraden skrev (1 time siden):

Rett skal være rett. Jeg synes for en gangs skyld at det var flott at hun viste magen selv om det var «arabisk» høytid. Feiringa var i Norge og her går faktisk vi kvinner i akkurat det vi vil! Så, modig og flott av CBE. Rett skal være rett!

Nei, vi går ikke i akkurat det vi vil når man er innbudt i en feiring. Man viser hensyn til vertskapet og kleskoden. Det gjør man i etnisk norske bryllupsfeiringer også. Å fronte et opprør mot kvinneundertrykkelse ved en slik anledning er ikke respektfullt uten at vi veit om CBEs antrekk var ok i denne settingen. «Rett skal være rett» trumfer ikke høflighet og takt og tone. Det sier mer om dine holdninger  respekt for andre har ingenting med aktivisme å gjøre. Går du i hvit kjole når du er gjest i et bryllup bare fordi du kan?

  • Liker 21
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Doktorgraden
Carmen67 skrev (9 minutter siden):

Nei, vi går ikke i akkurat det vi vil når man er innbudt i en feiring. Man viser hensyn til vertskapet og kleskoden. Det gjør man i etnisk norske bryllupsfeiringer også. Å fronte et opprør mot kvinneundertrykkelse ved en slik anledning er ikke respektfullt uten at vi veit om CBEs antrekk var ok i denne settingen. «Rett skal være rett» trumfer ikke høflighet og takt og tone. Det sier mer om dine holdninger  respekt for andre har ingenting med aktivisme å gjøre. Går du i hvit kjole når du er gjest i et bryllup bare fordi du kan?

Nei, det gjør jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (19 minutter siden):

Du, eller jeg (eller noen andre fra utsiden, for den del) kan jo ikke vite om disse influenserne gir valuta tilbake eller ikke. Derfor blir det rart å sette det opp mot ledsagerbetaling. Det er rett og slett to vidt forskjellige ting. Når man ikke lar ledsagere komme inn gratis, er det for ikke å gå glipp av billettinntekter. Markedsføring, derimot, som å bruke penger på influensere, er per definisjon ment å totalt sett skulle gi penger i kassa til festivalen.

NB: Dette skriver jeg helt uten å ta stilling til om det er lurt å bruke influensere til markedsføring, og om det er en human og etisk riktig måte å drive på. Det blir nemlig en litt annen problemstlling.

Jeg forstår at markedsføringsbudsjett og billettinntekter er to forskjellige ting, men det sier seg selv at markedsføringsbudsjettet må finansieres av billettinntektene. Man får rett og slett et veldig dårlig inntrykk av Idyllfestivalen, når medieomtalen stort sett består av syting over dårlig økonomi og diskriminering av handikappede, samtidig som de pøser penger ut i influencermarketing. 

Skal vi tro Caroline, så lar hun seg aldri kjøpe ved hjelp av festivalpass, mat og hotellopphold for seg og sin ledsager. Hun sender regning som skal dekke alle utgifter og i tillegg gi et pent overskudd til Treasures AS. I så fall snakker vi ganske store summer. Og for folk flest blir det tonedøve, når de ikke samtidig klager over så stram økonomi at unge rullestolbrukere må bruke over 7000 på inngangen. Jeg får luksusfellenvibber av festivalledelsens valg her.

Særlig når de får så lite igjen for markedsføringsbudsjettet. Caroline fikk kritikk for å gjøre en elendig jobb for Idyll i fjor. I år nådde hun et absolutt lavmål. Etter å ha sett de få storyene fra Idyll, så satt jeg mest igjen med følelse av takknemlighet for at jeg slapp å være der. Og det er synd, for jeg er sikker på at mange hadde det kjempegøy. Jeg tror for eksempel at den unge rullestolbrukeren hadde gjort en glimrende jobb med å formidle stemningen på festivalen, basert på bildene fra fjorårets besøk...

 

  • Liker 14
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carmen67 skrev (1 time siden):

Nei, vi går ikke i akkurat det vi vil når man er innbudt i en feiring. Man viser hensyn til vertskapet og kleskoden. Det gjør man i etnisk norske bryllupsfeiringer også. Å fronte et opprør mot kvinneundertrykkelse ved en slik anledning er ikke respektfullt uten at vi veit om CBEs antrekk var ok i denne settingen. «Rett skal være rett» trumfer ikke høflighet og takt og tone. Det sier mer om dine holdninger  respekt for andre har ingenting med aktivisme å gjøre. Går du i hvit kjole når du er gjest i et bryllup bare fordi du kan?

Jeg hadde heller ikke dukket opp i et norsk bryllup i magetopp (eller hvit kjole) nettopp pga det du poengterer. Det har med respekt å gjøre. 
 

Nå vet jeg ikke hva kleskodeksen var i denne Eid-feiringen, og kan godt hende det var «kom som du vil». Det vet vi ikke noe om. Men jeg hadde aldri gått til en slik feiring i det antrekket CBE brukte uten noen avklaringer.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (3 timer siden):

Og så har de så mange fine vesker og sko ... IYKYK ;) 

Chloē, Guccci og Sjanel igjen i år 🤩

  • Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laia skrev (2 timer siden):

kan godt hende det var «kom som du vil»

CBE vil vel alltid komme som hun vil så lenge hun kan vise en bar mage som er innsugd 😛

  • Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snødronninga skrev (11 timer siden):

Du treffer spikeren på hodet!

St.Hans er nok i utgangspunktet en viktig feiring for CBE, med tanke på at det blir "bra" content med sommerkjoler, blomsterkrans, flagrende hår eller like fletter, der mor og barn snurrer seg inn i sommeridyllen. I og med at de skal til Tyrkia straks, så blir det kanskje ikke tid til St.Hans, eller så feirer de den i kveld. (Mener de som regel feirer dagen en annen dag, om jeg husker riktig.)

Ellers er det bare å glede seg til Tyrkia-content i en måneds tid. Bikini fra morgen til kveld, rumpe og magefokus, selfier i alt som lager gjenskinn, bading med struttende bakdel, is, kaffe, og barn. Mye barn. Nå er jeg ikke kritisk bare for å være kritisk, men CBE er skikkelig dårlig på inspirerende innhold når de i på ferieturer. Det viktigste er at frua selv kan vise egen kropp med minst mulig klær. 

Ja, sånn er det jo bare… dessverre… knapt sett noe av alle stedene de har vært på tur til gjennom årene… det det vanlige bare i litt mer komfort og mye mer sol. Kaffe, løping, shakes, is, posering, bar mage i det uendelig ….

Endret av Pusern3
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (15 timer siden):

Du, eller jeg (eller noen andre fra utsiden, for den del) kan jo ikke vite om disse influenserne gir valuta tilbake eller ikke. Derfor blir det rart å sette det opp mot ledsagerbetaling. Det er rett og slett to vidt forskjellige ting. Når man ikke lar ledsagere komme inn gratis, er det for ikke å gå glipp av billettinntekter. Markedsføring, derimot, som å bruke penger på influensere, er per definisjon ment å totalt sett skulle gi penger i kassa til festivalen.

NB: Dette skriver jeg helt uten å ta stilling til om det er lurt å bruke influensere til markedsføring, og om det er en human og etisk riktig måte å drive på. Det blir nemlig en litt annen problemstlling.

Poenget mitt var at økonomi virker som et pussig argument dersom midlene de bruker på markedsføring ikke genererer nok billettsalg, noe det synes å gjøre, da de ikke trenger inntekten fra dem som trekker seg når de selv må betale for ledsager. Det er mulig de har økonomiske sluk og for lite sponsormidler og budsjett totalt, men det gir uansett bismak å se hvilke goder som kastes etter kritikkverdige influensere når funksjonsnedsatte nedprioriteres med grunnlag i økonomi. Jeg synes også Caroline Berg Eriksen gjør et slett stykke arbeid i markedsføringen utover å flagge under signaturen influenser. 

  • Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 uker i et kokende varmt Tyrkia, høres ut som et lite helvete. I Bodrum har de vært flere ganger eller? De drar aldri på ferie til nye steder eller land. Det passer nok bra å ha besteforeldre tilstede som kan passe barna når det må trenes hver dag. For trening trumfer nok nye opplevelser. 

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festivalen var bra, altså! Håper C fikk med seg noen av artistene også :) Jeg gremmes over at de bruker henne som trekkplaster, men fordelen med å ikke ha råd til VIP-avdelingen, er at man har det utrolig gøy med resten av rølpen på området ellers. Noe blant annet Ida Fladen også hadde. Og hun (og forsåvidt også Alexander Harlem) har reklamert mye! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (På 23.6.2024 den 20.19):

Hvis jeg var influencer (det er jeg heldigvis ikke) så tror jeg at jeg hadde hatt noen kvaler for å reklamere for et produkt som diskriminerer handikappede. Artikkelen tar for seg en ung rullestolbruker som er fullstendig avhengig av assistentene sine for å kunne delta på festival. Festivallederen avviser at de kan gi noen reduksjon i prisen, eller gratis inngang for ledsagere (som andre festivaler har) fordi de har så stram økonomi.

Til VG forklarer Terje Olsen at det ikke vil være økonomisk bærekraftig for festivalen å slippe alle ledsagere gratis inn.

– Det er trist at det er sånn. Jeg får vondt i hjertet mitt av at Marius opplever det sånn. Men vi er en festival helt uten offentlig støtte, sier han til VG.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/rPWvrm/marius-jelstad-19-er-avhengig-av-assistenter-maa-betale-for-tre-festivalpass-paa-idyll

Men de har råd til å sponse Caroline, mot at hun deler noen skjelvene opptak av Postgirobygget fra en kilometers avstand og ellers har fokus på seg selv og antrekket sitt. Det ser til og med ut til at hun fikk med seg "ledsageren" sin...

Gratulerer til Idyll med fullstendig bortkastede penger!

 

Men dette holder jo ikke mål som forklaring. Ledsagerne er jo ikke noen utgiftspost for festivalen. 
 

De hadde solgt 39.000 billetter, og fått 300 forespørsler om ledsagerpass. 
 

I prinsippet betyr det at festivalen har ekstremt dårlig økonomi dersom dette er det som får festivalens økonomi til å knele. Rask sjekk så viser tallene at de har hatt overskudd både i 2022 og 2023, så så veldig vondt i magen har nok ikke festivalsjefen, for dette hadde han nok fått til om han ville. Det han sier er jo at det er nettopp den doble/triple betalingen som gjør at det går rundt. 
 

  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (23 timer siden):

Og så har de så mange fine vesker og sko ... IYKYK ;) 

Blir hun stoppet i tollen med fake brands blir den regninga ganske høy har jeg hørt. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (41 minutter siden):

Men dette holder jo ikke mål som forklaring. Ledsagerne er jo ikke noen utgiftspost for festivalen. 
 

De hadde solgt 39.000 billetter, og fått 300 forespørsler om ledsagerpass. 
 

I prinsippet betyr det at festivalen har ekstremt dårlig økonomi dersom dette er det som får festivalens økonomi til å knele. Rask sjekk så viser tallene at de har hatt overskudd både i 2022 og 2023, så så veldig vondt i magen har nok ikke festivalsjefen, for dette hadde han nok fått til om han ville. Det han sier er jo at det er nettopp den doble/triple betalingen som gjør at det går rundt. 
 

Og med mindre totalt utsolgt så har de i prinsipp mistet potensielle 300 personer som ikke kom seg dit pga dyrt med ledsager.

  • Liker 8
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 uker i Tyrkia høres kanskje litt mye ut, men forstår godt at de trenger litt forandring fra hverdagen. Vi har vært masse i Tyrkia når barna var små, gikk så bra så🙏 Nå velger jeg å dra andre steder, men siden de har besteforeldre der nede og tilgang på gratis bosted forstår jeg dem veldig godt. Mange opplever at de har mindre penger å legge i ferie så dette er jo veldig lurt sånn sett, i tillegg til å få være med familie de kanskje ikke ser så mye ellers. Mitt håp er at barna får ferie også, borte fra mobil og sosiale medier. 

  • Liker 10
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (13 minutter siden):

4 uker i Tyrkia høres kanskje litt mye ut, men forstår godt at de trenger litt forandring fra hverdagen. Vi har vært masse i Tyrkia når barna var små, gikk så bra så🙏 Nå velger jeg å dra andre steder, men siden de har besteforeldre der nede og tilgang på gratis bosted forstår jeg dem veldig godt. Mange opplever at de har mindre penger å legge i ferie så dette er jo veldig lurt sånn sett, i tillegg til å få være med familie de kanskje ikke ser så mye ellers. Mitt håp er at barna får ferie også, borte fra mobil og sosiale medier. 

Du håper, men du tror vel ikke det? På snapchat har barna blitt eksponert mye allerede, fra før avreise til ankomst flyplassen i Bodrum. Hva tror du kommer til å skje de neste ukene? Det er CBE vi snakker om. 

  • Liker 14
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klikker for meg av at hun dro med hunden på løpetur midt på dagen i HØY temperatur på fuckings asfalt. Det er en grunn til at det er maks temperatur på snøreløpingsløp i Norge.

  • Liker 14
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Parentes skrev (2 timer siden):

Blir hun stoppet i tollen med fake brands blir den regninga ganske høy har jeg hørt. 

Nei, ikke med de kopiene du får tak i i feks Tyrkia. 

Du skal ha temmelig gode piratkopier og temmelig store kvanta (nok til å selge videre) med deg for at de skal bry seg. 

Jeg har blant annet gått på rødt i tolla og fått beholde 11 stk fake rolex, 4 gucci vesker og masser av fake sko. 

Jeg gir dette videre i gaver, så da sa de jeg fint kunne beholde. 

Tolla bryr seg ikke om slikt. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og formålet med dette bildet var selvfølgelig å formidle at hun hadde løpt 6 km.... 🥴 Ja, for det kan vel ikke ha vært noe annet?

image.png.44ce6d837f3c9978697ed3ad7ae5e9a2.png

Vanskelig å finne samsvar mellom hennes ansiktuttrykk og den valgte emoji.....

Kilde: Instanavigation.com carolinebergeriksenno

Endret av CityCityBangBang
Glemte kildehenvisning
  • Liker 20
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...