Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Felis skrev (10 timer siden):

Den festivalen har akkurat blitt omtalt i lokalavisa til Caroline, for deres policy for handikappede. Festivalgjengere som må ha med ledsagere, det var en ung rullestolbruker som sto frem i avisa, må betale full pris for ledsagerne. Festivalen har nemlig ikke økonomi til å slippe inn ledsagere gratis, og heller ikke økonomi til å gi de rabatterte billetter. Men markedsføring gjennom carolinebergeriksrn.no tar de seg råd til, selv om de hvert år har fått fryktelig lite igjen for pengene.

Det forklarer sikkert hvorfor festivalen har så stram økonomi….

Skuffende. En bråte elendige forbilder sponses med en rekke goder, eget VIP område osv, mens funksjonsnedsettelser nedprioriteres pga.dårlig økonomi.

  • Liker 23
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan strengt tatt ikke bestemme seg for at tråden skal handle om det man selv vil, særlig ikke om det ser ut til å være ønsker om å trekke diskusjonen inn mot «å like eller ikke like privatpersonen Caroline Berg Eriksen». Ut fra uttalelser om hvor glad man er i personen, virker det iallfall slik. Selv elsker jeg feks det Meryl Streep gjør i yrket sitt som skuespiller, jeg kan si at jeg er veldig glad i enkeltes forfatterskap og leser alt av dem, men personene bak har jeg ingen store følelser for, jeg kjenner dem jo ikke. Kanskje blir man kjent med Knausgård gjennom bøkene hans, men det kan vel så gjerne være noe man innbiller seg og en dose projisering eller overanalysering inne i bildet. Poeng: vi diskuterer ikke privatpersonen her inne, iallfall bør man bestrebe det. 

  • Liker 27
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (4 timer siden):

Hvis jeg var influencer (det er jeg heldigvis ikke) så tror jeg at jeg hadde hatt noen kvaler for å reklamere for et produkt som diskriminerer handikappede. Artikkelen tar for seg en ung rullestolbruker som er fullstendig avhengig av assistentene sine for å kunne delta på festival. Festivallederen avviser at de kan gi noen reduksjon i prisen, eller gratis inngang for ledsagere (som andre festivaler har) fordi de har så stram økonomi.

Til VG forklarer Terje Olsen at det ikke vil være økonomisk bærekraftig for festivalen å slippe alle ledsagere gratis inn.

– Det er trist at det er sånn. Jeg får vondt i hjertet mitt av at Marius opplever det sånn. Men vi er en festival helt uten offentlig støtte, sier han til VG.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/rPWvrm/marius-jelstad-19-er-avhengig-av-assistenter-maa-betale-for-tre-festivalpass-paa-idyll

Men de har råd til å sponse Caroline, mot at hun deler noen skjelvene opptak av Postgirobygget fra en kilometers avstand og ellers har fokus på seg selv og antrekket sitt. Det ser til og med ut til at hun fikk med seg "ledsageren" sin...

Gratulerer til Idyll med fullstendig bortkastede penger!

 

Jeg antar at Idyll festivalen har satt av penger til å betale for brudd på markedsføringsloven og alkoholloven som f.eks. Caroline Berg Eriksen har gjort både i fjor og i år... det kan jo bli dyrt, så da kan de nok ikke støtte de som trenger det og som kunne gitt festivalen et bedre rykte...

  • Liker 31
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (4 timer siden):

Hvis jeg var influencer (det er jeg heldigvis ikke) så tror jeg at jeg hadde hatt noen kvaler for å reklamere for et produkt som diskriminerer handikappede. Artikkelen tar for seg en ung rullestolbruker som er fullstendig avhengig av assistentene sine for å kunne delta på festival. Festivallederen avviser at de kan gi noen reduksjon i prisen, eller gratis inngang for ledsagere (som andre festivaler har) fordi de har så stram økonomi.

Til VG forklarer Terje Olsen at det ikke vil være økonomisk bærekraftig for festivalen å slippe alle ledsagere gratis inn.

– Det er trist at det er sånn. Jeg får vondt i hjertet mitt av at Marius opplever det sånn. Men vi er en festival helt uten offentlig støtte, sier han til VG.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/rPWvrm/marius-jelstad-19-er-avhengig-av-assistenter-maa-betale-for-tre-festivalpass-paa-idyll

Men de har råd til å sponse Caroline, mot at hun deler noen skjelvene opptak av Postgirobygget fra en kilometers avstand og ellers har fokus på seg selv og antrekket sitt. Det ser til og med ut til at hun fikk med seg "ledsageren" sin...

Gratulerer til Idyll med fullstendig bortkastede penger!

 

Jeg fatter ikke logikken i dette. Dersom valget er fullt betalende handikappede med gratis ledsagere, eller ingen handikappede fordi de ikke drar på festival uten ledsager?

Tenker dette egentlig er en arrangør som ikke ønsker rullestolbrukere etc som publikum på noen som helst måte. Bare créme de la créme. Og slike holdninger er helt ok for CBE & Co. 

  • Liker 26
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carmen67 skrev (11 minutter siden):

Jeg fatter ikke logikken i dette. Dersom valget er fullt betalende handikappede med gratis ledsagere, eller ingen handikappede fordi de ikke drar på festival uten ledsager?

Tenker dette egentlig er en arrangør som ikke ønsker rullestolbrukere etc som publikum på noen som helst måte. Bare créme de la créme. Og slike holdninger er helt ok for CBE & Co. 

Det er nok fordi de uansett har nok betalende festivaldeltakere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (9 minutter siden):

Det er nok fordi de uansett har nok betalende festivaldeltakere.

Med andre ord er økonomi bare en unnskyldning for å være selektiv med hvem de ønsker som festivaldeltagere. 

  • Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Carmen67 skrev (5 minutter siden):

Med andre ord er økonomi bare en unnskyldning for å være selektiv med hvem de ønsker som festivaldeltagere. 

Ja, når de allikevel spyr ut midler på influensere som ikke gir tilstrekkelig valuta tilbake, er ikke økonomi et argument. 

  • Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv på Eid-feiring så må magen vises frem. Jeg innrømmer at jeg ikke er så kjent med denne tradisjonen og hvordan den feires, men synes kanskje det virker litt respektløst å dukke opp i akkurat dette antrekket?  Det er jo en muslimske festdag og jeg har inntrykk av at kvinnene ofte bærer tradisjonelle festplagg, men da uten bar mage på display.

Tar gjerne kritikk om jeg misforstår/tar helt feil her. Er bare genuint nysgjerrig på kleskodeksen i denne type setting…
 

 

  • Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (36 minutter siden):

Mitt inntrykk er at CBE kler seg ut, at alle antrekk er et kostyme, ala barbie. På lørdag var hun festivalbarbie med kort shorts og cowboystøvler, på tross av øsende regn og lave temperaturer og nok gjørme til å kalle det gjørmebad. I følge hennes egne innlegg hadde folk flest høstantrekk. Ikke så rart at filmingen var litt skjelven, hun må jo ha vært veldig kald.

På Eid-fest har hun kledd seg ut som magedansbarbie. Jeg vil tro de som feirer Eid er omtrent like forskjellige som folk flest, så variasjoner i antrekk er det nok. Men fra hva jeg kunne se var Caroline den eneste som gikk for magedansbarbie på festen hun var på. Venninna, som er konvertert muslim og gift med en mann med pakistansk bakgrunn gikk til sammenligning i bunad, som må sies å være et ganske dekkende plagg. Jeg vil tro venninna traff kleskoden bedre. 
 

Men at Caroline bommer på kleskoden er jo egentlig som forventet. Hvor mange familieselskaper har vi ikke vært vitne til hvor hun serverer juleribba med et snev av brystvorte? Det viktigste er at hun hadde det gøy på festen, og det så sånn ut.

Men hva skjer med innholdet i kanalene hennes? Har hun bare gitt opp å gjøre noe av det hun en gang hadde suksess med? Jeg så noen her inne gledet seg til borddekking på St hans, men hele St hans ser ut til å ha gått i glemmeboken. Ikke et snev av piruetter i sommerkjoler med flagrende hår en gang.

Tidligere har hun latt 17. mai, 40 årsdagen til mannen, jul og påske gå forbi uten annet enn selfies omtrent. Det ser ut til at hun gjerne vil være sånn influencer som har så interessant liv at det holder å dele noen hverdagsglimt for å fylle kontoen. Men til det er jeg redd hun er for gammel og kjedelig. Det er trist, på grensen til frustrerende, å se hvordan hun lar mulighet etter mulighet gli forbi.

Takk for dine betraktninger («juleribbe med snev av brystvorte»…kan ikke for det men nå lo jeg godt 😂). Ja, det viktigste er jo å møte opp og at hun hadde det gøy.

Når det gjelder St. Hans så er jeg glad for at blomsterkranser og piruetter der mindreårige (forhåpentligvis) er involvert er utelukket i år, så får følgerne heller takle at de ikke får se greskinspirert, dekket festbord med reker i år også.
 

 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laia skrev (57 minutter siden):

Takk for dine betraktninger («juleribbe med snev av brystvorte»…kan ikke for det men nå lo jeg godt 😂). Ja, det viktigste er jo å møte opp og at hun hadde det gøy.

Når det gjelder St. Hans så er jeg glad for at blomsterkranser og piruetter der mindreårige (forhåpentligvis) er involvert er utelukket i år, så får følgerne heller takle at de ikke får se greskinspirert, dekket festbord med reker i år også.
 

 

Med oliventrær i varepottene på bordet🤭

Endret av Kollontaj
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (4 timer siden):

Mitt inntrykk er at CBE kler seg ut, at alle antrekk er et kostyme, ala barbie. På lørdag var hun festivalbarbie med kort shorts og cowboystøvler, på tross av øsende regn og lave temperaturer og nok gjørme til å kalle det gjørmebad. I følge hennes egne innlegg hadde folk flest høstantrekk. Ikke så rart at filmingen var litt skjelven, hun må jo ha vært veldig kald.

På Eid-fest har hun kledd seg ut som magedansbarbie. Jeg vil tro de som feirer Eid er omtrent like forskjellige som folk flest, så variasjoner i antrekk er det nok. Men fra hva jeg kunne se var Caroline den eneste som gikk for magedansbarbie på festen hun var på. Venninna, som er konvertert muslim og gift med en mann med pakistansk bakgrunn gikk til sammenligning i bunad, som må sies å være et ganske dekkende plagg. Jeg vil tro venninna traff kleskoden bedre. 
 

Men at Caroline bommer på kleskoden er jo egentlig som forventet. Hvor mange familieselskaper har vi ikke vært vitne til hvor hun serverer juleribba med et snev av brystvorte? Det viktigste er at hun hadde det gøy på festen, og det så sånn ut.

Men hva skjer med innholdet i kanalene hennes? Har hun bare gitt opp å gjøre noe av det hun en gang hadde suksess med? Jeg så noen her inne gledet seg til borddekking på St hans, men hele St hans ser ut til å ha gått i glemmeboken. Ikke et snev av piruetter i sommerkjoler med flagrende hår en gang.

Tidligere har hun latt 17. mai, 40 årsdagen til mannen, jul og påske gå forbi uten annet enn selfies omtrent. Det ser ut til at hun gjerne vil være sånn influencer som har så interessant liv at det holder å dele noen hverdagsglimt for å fylle kontoen. Men til det er jeg redd hun er for gammel og kjedelig. Det er trist, på grensen til frustrerende, å se hvordan hun lar mulighet etter mulighet gli forbi.

Du treffer spikeren på hodet!

St.Hans er nok i utgangspunktet en viktig feiring for CBE, med tanke på at det blir "bra" content med sommerkjoler, blomsterkrans, flagrende hår eller like fletter, der mor og barn snurrer seg inn i sommeridyllen. I og med at de skal til Tyrkia straks, så blir det kanskje ikke tid til St.Hans, eller så feirer de den i kveld. (Mener de som regel feirer dagen en annen dag, om jeg husker riktig.)

Ellers er det bare å glede seg til Tyrkia-content i en måneds tid. Bikini fra morgen til kveld, rumpe og magefokus, selfier i alt som lager gjenskinn, bading med struttende bakdel, is, kaffe, og barn. Mye barn. Nå er jeg ikke kritisk bare for å være kritisk, men CBE er skikkelig dårlig på inspirerende innhold når de i på ferieturer. Det viktigste er at frua selv kan vise egen kropp med minst mulig klær. 

  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (51 minutter siden):

er skikkelig dårlig på inspirerende innhold når de i på ferieturer.

Når de er på ferieturer, kunne godt stått i parentes. Jeg minnes med skrekk og gru en skjellsettende fremvisning av lav allmennkunnskap og refleksonsnivå over hele 16 (!) episoder i podkasten "Life by Caroline". Meget oppklarende for innholdsnivået i SoMe. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal de til Tyrkia straks? Hvordan går det da med oppfølgingen av alle kundene i sterk og atletisk som straks starter opp? Skal hun trene dem fra stranden i Tyrkia? 
🙄

  • Liker 14
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulsara skrev (30 minutter siden):

Skal de til Tyrkia straks? Hvordan går det da med oppfølgingen av alle kundene i sterk og atletisk som straks starter opp? Skal hun trene dem fra stranden i Tyrkia? 
🙄

Det er jo i appen? Eller? 
 

Edit: oppstart i dag, men det er vel uansett appbasert. 

Endret av Kollontaj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doktorgraden

Rett skal være rett. Jeg synes for en gangs skyld at det var flott at hun viste magen selv om det var «arabisk» høytid. Feiringa var i Norge og her går faktisk vi kvinner i akkurat det vi vil! Så, modig og flott av CBE. Rett skal være rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Reiser de fra hunden i 4 uker??

Og Tyrkia i juli er virkelig for spesielt interesserte, det blir VARMT! For ikke å snakke om at samfunnsengasjerte mennesker ikke velger å reise til diktaturer på ferie. Men billig er det. 

  • Liker 23
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Hallepalle2 said:

Reiser de fra hunden i 4 uker??

Og Tyrkia i juli er virkelig for spesielt interesserte, det blir VARMT! For ikke å snakke om at samfunnsengasjerte mennesker ikke velger å reise til diktaturer på ferie. Men billig er det. 

Og så har de så mange fine vesker og sko ... IYKYK ;) 

  • Liker 29
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (17 timer siden):

Ja, når de allikevel spyr ut midler på influensere som ikke gir tilstrekkelig valuta tilbake, er ikke økonomi et argument. 

Du, eller jeg (eller noen andre fra utsiden, for den del) kan jo ikke vite om disse influenserne gir valuta tilbake eller ikke. Derfor blir det rart å sette det opp mot ledsagerbetaling. Det er rett og slett to vidt forskjellige ting. Når man ikke lar ledsagere komme inn gratis, er det for ikke å gå glipp av billettinntekter. Markedsføring, derimot, som å bruke penger på influensere, er per definisjon ment å totalt sett skulle gi penger i kassa til festivalen.

NB: Dette skriver jeg helt uten å ta stilling til om det er lurt å bruke influensere til markedsføring, og om det er en human og etisk riktig måte å drive på. Det blir nemlig en litt annen problemstlling.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...