Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Ja, og hun skrev også følgende på Kremmerhuset sin IG:

"...bruker jeg aldri barna i reklame lenger..."

Screenshot_20191007-222653_Chrome.thumb.jpg.a61119f5a27b5810f78b4f8379a5e4df.jpg

Dette var for ca 5 måneder siden....

 

Dokumentasjon: https://influencere.wordpress.com/2019/05/06/caroline-berg-eriksen-kommentarer-om-bruk-av-barn-hos-kremmerhuset-og-pa-egen-blogg/amp/  (se under «Hva med deg da?»).

Endret av LeiaO
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Glemtbrukernavnet skrev:

Da har Caroline Berg Eriksen svart litt mer - https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/06/bowling-hva-er-det/#comment-930729

Screenshot_20191007-171916_Chrome.thumb.jpg.1c240f63773cd4509d7aa6a3bd2e5e6b.jpg

 

Spørsmålet var ikke om Caroline Berg Eriksen har noe imot det. Poenget var vel at de sier de ikke bruker barn i reklame, og så gjør de det.

Hun har ikke noe i mot det, sier hun. Barna derimot, er intetanende om at høstferien og bilder av dem blir spredt på nettet. Spurte noen dem? Nei, det er liksom bare fritt frem. Hun blir bare verre og verre, men hun ser det ikke selv. 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med lesertall under 20 000 stadig vekk, må de antakelig ty til mer eksponering av mindreårige. Bloggerne hjalp ikke på lesertallene, bloggen fremstår utdatert og sidrumpa, skjønner ikke at de får sponsorer i det hele tatt. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
11 minutter siden, Surikatt skrev:

Hun har ikke noe i mot det, sier hun. Barna derimot, er intetanende om at høstferien og bilder av dem blir spredt på nettet. Spurte noen dem? Nei, det er liksom bare fritt frem. Hun blir bare verre og verre, men hun ser det ikke selv. 

Nettopp! Når kropp til bloggeier ikke er relevant så trekkes barna frem. Det ble påpekt at denne bedriften bruker kropp og barn til å selge reklame, CBE nektet på dette i kommentarfeltet til kremmerhuset. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kollontaj skrev:

Med lesertall under 20 000 stadig vekk, må de antakelig ty til mer eksponering av mindreårige. Bloggerne hjalp ikke på lesertallene, bloggen fremstår utdatert og sidrumpa, skjønner ikke at de får sponsorer i det hele tatt. 

Ja, tro hvor lenge det er penger å hente på blogg? Ser Sophie Elise har planer om å legge ned bloggen snart, da hun vil utvikle seg, jf. https://www.seher.no/kjendis/varsler-blogg-nedleggelse/71678601 . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Glemtbrukernavnet skrev:

Ja, og hun skrev også følgende på Kremmerhuset sin IG:

"...bruker jeg aldri barna i reklame lenger..."

Screenshot_20191007-222653_Chrome.thumb.jpg.a61119f5a27b5810f78b4f8379a5e4df.jpg

Dette var for ca 5 måneder siden....

 

Dokumentasjon: https://influencere.wordpress.com/2019/05/06/caroline-berg-eriksen-kommentarer-om-bruk-av-barn-hos-kremmerhuset-og-pa-egen-blogg/amp/  (se under «Hva med deg da?»).

Hvis man ser bort fra inkonsekvensen i barn i reklame, så vil jeg gjerne si at dette var ett bra svar fra Caroline. Vanligvis går de rett i angrepsposisjon, men dette indikerer litt mer ydmyket og litt mer klasse over svaret.

Caroline: Vet dere leser her, dette er svar som er bra og som ikke provoserer. Sånn kan dere svare uten at det trenger å bli krangel og sure miner i kommentarfeltet. Her sier du basically at du er klar over problemet, takker for tilbakemeldingen og oppfordrer til å følge videre for å se endringer. Kjempebra!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Hvis man ser bort fra inkonsekvensen i barn i reklame, så vil jeg gjerne si at dette var ett bra svar fra Caroline. Vanligvis går de rett i angrepsposisjon, men dette indikerer litt mer ydmyket og litt mer klasse over svaret.

Caroline: Vet dere leser her, dette er svar som er bra og som ikke provoserer. Sånn kan dere svare uten at det trenger å bli krangel og sure miner i kommentarfeltet. Her sier du basically at du er klar over problemet, takker for tilbakemeldingen og oppfordrer til å følge videre for å se endringer. Kjempebra!

Leste du hele svaret? 

Screenshot_20191007-225520_Chrome.thumb.jpg.e63c693e0c035a32eb39b25229391663.jpg

I tilfelle,  var det et bra svar, når man leser det?

Dokumentasjon: https://influencere.wordpress.com/2019/05/06/caroline-berg-eriksen-kommentarer-om-bruk-av-barn-hos-kremmerhuset-og-pa-egen-blogg/amp/

Vil tilføye: Feilskjær vedrørende lover og regler  var ikke for en god stund siden. Og det har ikke bare vært "noen", men veldig mange. Svar der det vris på sannheten for å fremstå bedre enn man er,  vil aldri være bra svar i mine øyne. 

Endret av LeiaO
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Hvis man ser bort fra inkonsekvensen i barn i reklame, så vil jeg gjerne si at dette var ett bra svar fra Caroline. Vanligvis går de rett i angrepsposisjon, men dette indikerer litt mer ydmyket og litt mer klasse over svaret.

Caroline: Vet dere leser her, dette er svar som er bra og som ikke provoserer. Sånn kan dere svare uten at det trenger å bli krangel og sure miner i kommentarfeltet. Her sier du basically at du er klar over problemet, takker for tilbakemeldingen og oppfordrer til å følge videre for å se endringer. Kjempebra!

Jeg likte også det svaret - det sto under reklameinnlegget for Kremmerhuset, tror jeg. Etterhvert fikk debatten en litt annen tone - det hjelp liksom ikke helt når mannen begynte å blande seg inn, heller. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Glemtbrukernavnet skrev:

Leste du hele svaret?

Screenshot_20191007-225520_Chrome.thumb.jpg.e63c693e0c035a32eb39b25229391663.jpg

I tilfelle,  var det et bra svar?

Dokumentasjon: https://influencere.wordpress.com/2019/05/06/caroline-berg-eriksen-kommentarer-om-bruk-av-barn-hos-kremmerhuset-og-pa-egen-blogg/amp/  (se under «Hva med deg da?»).

Haha, der tok det en annen vending, ja. Det ble skikkelig stygt - og jeg FATTER ikke at profesjonelle aktører ønsker å samarbeide med dem - de går jo på sånne blemmer gang på gang på gang.

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Glemtbrukernavnet skrev:

Da har Caroline Berg Eriksen svart litt mer - https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/06/bowling-hva-er-det/#comment-930729

Screenshot_20191007-171916_Chrome.thumb.jpg.1c240f63773cd4509d7aa6a3bd2e5e6b.jpg

 

Spørsmålet var ikke om Caroline Berg Eriksen har noe imot det. Poenget var vel at de sier de ikke bruker barn i reklame, og så gjør de det.

Ja og den type reklame har jeg ingenting i mot å ha dem med i skriver CBE.

Igjen kommer denne fullstendig misforståtte "jeg". Barna behandles og omtales jevnt over med formuleringer som om de skulle være eiendom, rekvisitter og tilbehør. Det er rett og slett opprørende å lese slikt i Norge i 2019. I CBEs verden virker det til at det utelukkende er CBEs preferanser som har betydning. Hva barna måtte mene og hva som er til barnas beste virker til å være irrelevant. 

CBE er på ingen måte den eneste forelderen som har misforstått rollen sin som forelder. Spesielt ikke blant SoMe. Mange virker til å henge igjen i 100 år gammel tankegang om at barn er eiendeler som foreldrene kan skalte og valte med etter behag. Verden går heldigvis videre og oppegående mennesker vet at bare fordi man har født et barn så er det ikke ensbetydende med at det er ens eiendom.

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bruker jo også barn som reklame i innlegget søndag, vafler og besøk. Der har både bloggeren selv og ene barnet på seg rosa strikkegensere som er sponset av Rosa sløyfe i 2017. Ungen var også avbildet på insta iført Line Langmo-genser. Selv om genserne er to år gamle så er de aktuelle i dag også siden vi er i oktober og oktober hvert år er rosa-sløyfe måneden. 

Rosa sløyfe-oppskrifter og garn fra Line Langmo er ikke ren veldedighet der hele fortjenesten pr nøste går uavkortet til Kreftforeningen, det er bare 5 kroner pr nøste som blir donert. Ergo tjenes det penger på at folk kjøper rosa garn fra Line Langmo og hun tjener på at CBE reklamerer for disse strikkeproduktene. Som hun også benytter datteren i. 

https://www.carolinebergeriksen.no (Link til blogginnlegg) 

https://www.hoy.no/rosasloyfe?gclid=CjwKCAjwxOvsBRAjEiwAuY7L8i2mqynRy_WlNejQmryiBDVzxusQcKmFmGgI8TcAjTNBO4OkZRp3CxoCbzEQAvD_BwE (Link til nettside der man kan kjøpe det aktuelle garnet og der det står at 5kr pr nøste blir donert) 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Bacon2015 skrev:

Video av 6 åring som forklarer Facebook

Denne YouTube videoen føler jeg er høyst relevant hva gjelder debatten om bruk av barn i sosiale medier. 

At ikke voksenpersonene skammer seg!

Dette barnet gjentar mye det som blir skrevet her i forumet. Og det vi skriver blir ofte slettet. Her prøver man å forklare hvor mye dette ødelegger for barn. Som det ble sagt i videoen, du går ikke rundt og tar bilder av voksne i badekaret splitter nakne og legger det ut på facebook(med mindre det er en blogger som tar selfies I badekaret, men det er et annet problem) og jeg er sikker på at ingen av de verste bloggmødrene ikke hadde likt det hvis livene deres hadde blitt skrevet om av noen andre. Det ser vi jo bare på reaksjonene som dukker opp her i trådene av og til. Hvorfor er dette så vanskelig å forstå? 

Endret av DianaV
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Få de ungene BORT fra sosiale medier! Ingen har lyst å se ANDRES barn smurt på blogger, instagram og facebook. Det er totalt uinteressant å se andre barn. Og i tillegg se foreldre skrive at de ER så FINE og ÅÅÅÅÅÅÅh, jenta mi er så fiiiiiiin. Kvalmt! Jeg har barn selv men det er ytterst sjeldent jeg deler bilder av dem. Spør dem først i så fall om jeg får legge ut så hele verden kan se. Som oftest sier de nei og jeg respekterer det. Andre ganger syns de det er ok. Jeg skriver aldri "verdens fineste prinsesse og prins fyller år i dag" 

FÅ DE VEKK! Plis!

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, miamiamia skrev:

Få de ungene BORT fra sosiale medier! Ingen har lyst å se ANDRES barn smurt på blogger, instagram og facebook. Det er totalt uinteressant å se andre barn. Og i tillegg se foreldre skrive at de ER så FINE og ÅÅÅÅÅÅÅh, jenta mi er så fiiiiiiin. Kvalmt! Jeg har barn selv men det er ytterst sjeldent jeg deler bilder av dem. Spør dem først i så fall om jeg får legge ut så hele verden kan se. Som oftest sier de nei og jeg respekterer det. Andre ganger syns de det er ok. Jeg skriver aldri "verdens fineste prinsesse og prins fyller år i dag" 

FÅ DE VEKK! Plis!

Enig i at barn generelt bør skånes i some, men å si at ingen er interessert i å se andres barn blir veldig feil. 

Man ser jo igjen og igjen at barn engasjerer, både mtp kommenterer om hvor vakre de er og ikke minst ved likerklikk på Instagram. 

Barn selger og så lenge det finnes folk som er villig til å selge barna sine for click&cash så er det kun et lovverk som kan få slutt på dette. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, miamiamia skrev:

Få de ungene BORT fra sosiale medier! Ingen har lyst å se ANDRES barn smurt på blogger, instagram og facebook. Det er totalt uinteressant å se andre barn. Og i tillegg se foreldre skrive at de ER så FINE og ÅÅÅÅÅÅÅh, jenta mi er så fiiiiiiin. Kvalmt! Jeg har barn selv men det er ytterst sjeldent jeg deler bilder av dem. Spør dem først i så fall om jeg får legge ut så hele verden kan se. Som oftest sier de nei og jeg respekterer det. Andre ganger syns de det er ok. Jeg skriver aldri "verdens fineste prinsesse og prins fyller år i dag" 

FÅ DE VEKK! Plis!

Enig. 
Dessverre har det seg slik at innlegg hvor mindreårige er omtalt og avbildet gir mest oppmerksomhet. Jeg stiller da følgende spørsmål; Hvorfor engasjerer bilder av ukjente barn bloggleserne så mye? Hvorfor følger de ikke med i samfunnsdebatten om barns rettigheter, rett til egen identitet i SOME og retten til et privatliv? 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Halle-Palle skrev:

Enig i at barn generelt bør skånes i some, men å si at ingen er interessert i å se andres barn blir veldig feil. 

Man ser jo igjen og igjen at barn engasjerer, både mtp kommenterer om hvor vakre de er og ikke minst ved likerklikk på Instagram. 

Barn selger og så lenge det finnes folk som er villig til å selge barna sine for click&cash så er det kun et lovverk som kan få slutt på dette. 

Ja, slik er tilstandene i Blogglandia. Håper også på et lovverk som kan forby eksponering av mindreårige uten samtykkekompetanse. Tenk at vi i vår opplyste levetid må diskutere og forsvare barns rett til privatliv.. Det er faen meg helt sykt!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Ja, slik er tilstandene i Blogglandia. Håper også på et lovverk som kan forby eksponering av mindreårige uten samtykkekompetanse. Tenk at vi i vår opplyste levetid må diskutere og forsvare barns rett til privatliv.. Det er faen meg helt sykt!

Det hadde vært helt fantastisk om det kom også. For slik det er nå så trengs den loven noe så innmari sårt. For bloggen til CBE ville ikke ha vært på "topp" uten at de små måtte fronte i det ene å det andre.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snaskesnusken skrev:

Enig. 
Dessverre har det seg slik at innlegg hvor mindreårige er omtalt og avbildet gir mest oppmerksomhet. Jeg stiller da følgende spørsmål; Hvorfor engasjerer bilder av ukjente barn bloggleserne så mye? Hvorfor følger de ikke med i samfunnsdebatten om barns rettigheter, rett til egen identitet i SOME og retten til et privatliv? 

En mulig forklaring er at CBE har vært dyktig i jobben med å få bloggleserne til å tro at hun er deres "venninne". De som faller for det tullet med "søte du" osv. er nok også tilbøyelig til å ønske å se bilder av barna hennes...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Donatello skrev:

En mulig forklaring er at CBE har vært dyktig i jobben med å få bloggleserne til å tro at hun er deres "venninne". De som faller for det tullet med "søte du" osv. er nok også tilbøyelig til å ønske å se bilder av barna hennes...

Jeg stiller meg undrende til at voksne kvinner kjøper denne formen for reklame. Skjønner det bare ikke.. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...