Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, AnnaCotta said:

Han etterlyste 5 spillere på Insta her om dagen. Så det blir 130.000 brutto på 3 mnd. Ganget med fire, så skal han tjene en halv mill+ på å coache fem spillere? Altså inntekt nesten som en fulltidsstilling? Lykke til med den.

Ja, lykke til, for det kommer aldri til å gå. I tillegg er han i Sarpsborg, ikke i Oslo. I Oslo kunne du kanskje fått en del rikinger til å kaste seg på for å perse i Birken osv, men de har nok et godt nok tilbud allerede.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Mrs Bella said:

For en tid tilbake ble det diskutert om CBE var med på Kompani Lauritzen. Det visste jeg faktisk at hun ikke var, og nå er det bekreftet:  https://www.avisa-hordaland.no/desse-kjendisane-er-med-i-den-fyrste-kompani-lauritzen-sesongen-fra-voss/s/5-132-669359

Var det ikke camp kulinaris man sa? Pga noen økter fra Portør i strava elns.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rufs skrev (25 minutter siden):

Var det ikke camp kulinaris man sa? Pga noen økter fra Portør i strava elns.

Jo, har aldri sett noen spekulere Kompani Lauritzen, kun Camp Kulinaris. 

Eneste jeg har sett noen skrive om Kompani Lauritzen og 71 grader nord er at CBE sannsynligvis ikke ville takket ja til slike programmer der hun må prestere fysisk og ikke kan være pyntet hele tiden.

Men blir interessant å se henne på Camp Kulinaris hvis hun er med på det, det kan være et program der hun kan gjøre det bra. Har ikke sett på det programmet så mye så vet ikke helt hva som skal til for å gjøre det bra der, men CBE er jo hvert fall god på kjøkkenet i forhold til mange andre sikkert.

Endret av Sinccis
  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (12 timer siden):

De synes å satse på at en eller annen lettlurt wannabe-toppidrettsutøver skal bite på. Ev. kan det jo hende at de er villige til å trene de første gratis (tviler) eller gi avslag, for å få bruke navnene deres i markedsføring.

Enhver som er seriøs med sine idrettsmål og har topptalent vil normalt undersøke nøye hvem de ev. betaler dyrt for å få bli trent av.

En eks-fotballspiller som selv var mye skadet, som de siste årene har dokumentert egen overtrening og skadeproblematikk og usunn trening ved sykdom som fører til mer skader, samme eks-fotballspiller som brukte å sitte alene og drikke øl på hotellrommet kvelden før kamp... det er det få som ønsker å betale for å bli trent av. Potensielle kvinnelige utøvere vil i tillegg lett google seg til eks-fotballspillerens uttaleser over år som har vist en fiendtlighet mot normale og sunne kvinnekropper, og ikke minst stalking og hærverk som de som våger å si ham imot risikerer å møte.

Dette minner mest av alt på en ironi over hvordan useriøse ønsker å blåse opp et produkt som enda knapt eksisterer, forsøker å gjøre det mer ettertraktet ved å kalle det med fine navn, overprise og få enkelte til å føle seg som spesielt utvalgte fordi utøverne må "bestå" kvalitetstesten fra de som skal håve inn penger fra dem...

Jeg synes dette luftslottet til Eriksen og kameraten er litt trist, egentlig. Tradisjonelt har fotball vært i en særklasse, fordi den har vært for alle. Alt man trenger er en ball og flatt terreng, liksom. I motsetning til mange andre idretter kan man slå igjennom på rent talent alene. Mange av verdens største stjerner har vokst opp i fattigdom. Derfor gir det en bismak å se slike forretningsmodeller, hvis man garanterer suksess i bytte mot en sum penger. Det går imot alt fotballen står for, synes jeg.

Men jeg kan ikke tenke meg at kundene står i kø. Spillere på høyt nivå får allerede sine behov dekket av klubben, og resten har sannsynligvis tilgang til internet. Eriksens meritter er bare et googlesøk unna og bør utelukke alle med en annen etnisitet og sannsynligvis de fleste kvinner. Da står de igjen med rike, hvite gutter, som sikkert har råd til å betale for trenere som har resultater å vise til. 

Jeg ser på hjemmesidene deres at de allerede har to gutter som har trent med dem i flere uker allerede. De heter tilfeldigvis "Hans" og "Henrik" og begge fikk fantastiske resultater, i følge sitater gjengitt på hjemmesiden. Er det ikke rart at et nyoppstartet selskap allerede kan vise til fornøyde kunder, mens Netfit, som har holdt på siden nittenpilogbue (mange år, i hvert fall) ikke har en eneste kunde som uttaler seg?

https://www.athleteexcel.no

Skjermbilde 2024-01-11 kl. 12.07.39.png

Skjermbilde 2024-01-11 kl. 12.07.28.png

Endret av Felis
  • Liker 29
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinccis skrev (19 minutter siden):

Men blir interessant å se henne på Camp Kulinaris hvis hun er med på det, det kan være et program der hun kan gjøre det bra. Har ikke sett på det programmet så mye så vet ikke helt hva som skal til for å gjøre det bra der, men CBE er jo hvert fall god på kjøkkenet i forhold til mange andre sikkert.

Hun var der uten coachen, så kanskje hun har hatt muligheten til å være litt mer seg selv, uten treningsregime og omgitt av andre folk. Var sikkert sunt å få sosialisert litt alene. Så vi kan jo håpe på en litt mer naturlig utgave av fruen..,

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Felis skrev (16 minutter siden):

Jeg ser på hjemmesidene deres at de allerede har to gutter som har trent med dem i flere uker allerede. De heter tilfeldigvis "Hans" og "Henrik" og begge fikk fantastiske resultater, i følge sitater gjengitt på hjemmesiden. Er det ikke rart at et nyoppstartet selskap allerede kan vise til fornøyde kunder, mens Netfit, som har holdt på siden nittenpilogbue (mange år, i hvert fall) ikke har en eneste kunde som uttaler seg?

Kan jo være de har gitt et gratis tilbud til f. eks. to første kunder, for å komme i gang og nettopp få tilbakemeldinger som de kan referere til. Mange coacher som gjør det! 🙂

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte aller best at man må SØKE om å betale 26 laken for 20 timer med en av disse to herrene. 

Screenshot fra athleteexcel.no

Screenshot_20240111_125150_Instagram.jpg

• Liker 19
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnaCotta skrev (3 timer siden):

Han etterlyste 5 spillere på Insta her om dagen. Så det blir 130.000 brutto på 3 mnd. Ganget med fire, så skal han tjene en halv mill+ på å coache fem spillere? Altså inntekt nesten som en fulltidsstilling? Lykke til med den.

Men hvorfor skal noen være interessert i å betale MER for å få dårligere og mindre personlig oppfølging, som det naturlig nok blir hvis det er snakk om gruppecoaching og oppmerksomheten må deles på flere? Skjønner ikke logikken her 🤷‍♀️

• Liker 22
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (7 timer siden):

Det fine med styrketrening er jo at det ikke er så stort skille på økter for nybegynnere og det du kaller viderekomne (etter to måneder??). Det er progresjonen man skal øke, øvelsene trenger ikke nye videoer. Markløft er jo det samme enten du er ny eller erfaren. 

Jeg har nå uansett ikke inntrykk av at de er så travle at det å filme noe nytt skal være noe problem. Nå prøver du å problematisere en problemstilling som overhodet ikke eksisterer. 

Nei, jeg forsøker å være realistisk. Dessuten kalte jeg ikke de som har trent to måneder for "viderekommende", jeg snakket om "mer viderekommende økter tilpasset nytt treningsnivå". Det er en ganske vesentlig forkjell på det jeg skrev og det du forstod det som. "Mer viderekommende" som i en videreutvikling fra det nivået man må anta kundene hadde for to måneder siden. Tross alt er det Netfit som lover gull og grønne skoger på resultater.

Og joda, markløft er forsåvidt det samme enten du er ny eller erfaren - men instruksjonene og rådene vil være ganske forskjellige om man skal veilede en nybegynner og en som er mer øvet, eller en som har trent mye. Grunnprinsippene er det samme, som du sier, men fokuset endrer seg, også utfordringene ved øvelsene endrer seg noe. Hvis jeg hadde betalt 600 kr for nett-trening, da hadde jeg forventet at man, når man har gått gjennom de første månedene (tenker da på at bindingstiden var tre måneder), at jeg slapp å se samme markløftvideo, beregnet på utrente, for xx antall gang. Jeg hadde forventet at videoene og programmene endret seg i takt med utviklingen min av styrke og teknikk. Men... vi vet jo alle at Caroline Berg Eriksen ikke har utdanning eller kompetanse til å undervise noe i forsvarlig utførelse av styrkeøvelser, og vi vet også at Lars Kristian Eriksen, som burde ha noe kompetanse som pt, ikke greier å instruere CBE til å gjøre øvelser korrekt, og heller ikke greier å se når de velger å legge ut videoer av seg selv hvor de utfører øvelser feil. Selv LKE har lagt ut mange videoer av hvordan han trener med tyngre vekter, hvor man tydelig ser feil teknikk og man tydelig ser svakheter han selv tydeligvis ikke greier å se eller korrigere.

Så nei, jeg forsøker ikke å problematisere for å problematisere. Jeg problematiserer det som er et helt reelt problem ved at personer med ingen/lite utdannelse og enda mindre kompetanse og erfaring tror de er kompetente til å trene andre via internett på en forsvarlig måte.

Og jo, det er absolutt på sin plass å stille spørsmål ved om de har tid til å lage nye videoer, hvis man ser på de evighetene de har brukt på å få til nok til en begynnelse på Netfit.no. Når man vet hvor lang tid de har brukt på dette, og LKE nå tydelig satser sin tid på flere andre hester samtidig, og man har sett hvilken arbeidskapasitet og effektivitet disse har hatt til nå, så er det all grunn til å stille spørsmål ved om hva de vil tilby kundene sine på Netfit.no og om det er forsvarlig.

Og de viser liten grunn til tillit, når de nå så åpenlyst driver med villedende markedsføring. Hva har du å si til den villedende markedsføringen, de direkte løgnene de bruker i markedsføring, direkte løgner til potensielle kunder?

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (3 timer siden):

Jeg synes dette luftslottet til Eriksen og kameraten er litt trist, egentlig. Tradisjonelt har fotball vært i en særklasse, fordi den har vært for alle. Alt man trenger er en ball og flatt terreng, liksom. I motsetning til mange andre idretter kan man slå igjennom på rent talent alene. Mange av verdens største stjerner har vokst opp i fattigdom. Derfor gir det en bismak å se slike forretningsmodeller, hvis man garanterer suksess i bytte mot en sum penger. Det går imot alt fotballen står for, synes jeg.

Men jeg kan ikke tenke meg at kundene står i kø. Spillere på høyt nivå får allerede sine behov dekket av klubben, og resten har sannsynligvis tilgang til internet. Eriksens meritter er bare et googlesøk unna og bør utelukke alle med en annen etnisitet og sannsynligvis de fleste kvinner. Da står de igjen med rike, hvite gutter, som sikkert har råd til å betale for trenere som har resultater å vise til. 

Jeg er enig, det er trist når fotballen utnyttes på denne måten! Det har ikke noe som helst med hva fotballens egentlige verdier er.

De påstår å ha andre også, en "Helge" fra Eliteserien... https://www.athleteexcel.no/off-season-fotballsystem

image.thumb.png.6ed11284734b127dabdfe9df18615d65.png

Dette står under "Fotballprogram", og ledsages av flere bilder som helt klart er KI-skapt.

Ellers kommer alle treningstilbudene med både ufullstendig informasjon og lovnader om 24/7 oppfølging. Så, to trenere skal altså være tilgjengelig 24 timer i døgnet, 7 dager i uken, 365 dager i året.

Det mangler alt av troverdig!

Og med den totale mangelen på troverdighet som LKE har fra før, så viser dette bare at det er lagt ned en del tid på å få til en nettside, ikke så mye annet.

Å bruke 26 000 kroner i måneden på dette er å kaste bort pengene og tiden sin.

• Liker 23
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sursøtsaus skrev (7 timer siden):

Helt riktig at verken øvelser eller økter trenger å endres drastisk, men kanskje man likevel introduserer nye støtteøvelser til hovedøvelsene? Eller siden du nevner styrke og markløft: kanskje man vil vise ulike markløftvarianter enn klassisk, som sumo, strakmark eller trap bar? Samme med bøyeøvelser hvor man kanskje vil introdusere frontbøy? Finnes også ulike varianter av pressøvelser og armhevinger så det er mye å velge av. Kanskje noen treningsprogram øker med flere dager i uka, eller med flere øvelser i økta slik at programmet må revideres. Da må det både brukes tid på å filme disse nye øvelsene, og ikke minst sette seg ned og justere programmer. Så er det også grafikk og tekstarbeid til app, SoMe og nettside som skal produseres og oppdateres. Det er ikke vanskelig arbeid men tidkrevende (en grunn til at SoMe og kommunikasjonsarbeid er en egen 100% stilling mange steder). Dersom den ene er i annen full jobb og dedikerer mye tid på den og egentrening, samt også har små barn er det klart at noe må nedprioriteres. Klart det er mulig, men det blir mer hektisk. 

Greia er at det meste av dette allerede finnes tilgjengelig på nett. Uten at man må betale 25’kr for det.

Og veldig merkelig at de ikke klarer å filme i bedre lys og snakke et språk alle forstår. Hvis de bruker så mye tid på det mener jeg..

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KI-bilder som ledsager resten av teksten om "Helge":

https://www.athleteexcel.no/off-season-fotballsystem

image.thumb.png.dd121e6efd4ba6c439d6769e8a11bba0.png

Dette viser det LKE har vist gjennom både CBE og Netfit - det gjøres hastig arbeid, det skal skapes luftslott, detaljer er ikke viktige.

Og som om det ikke er totalt urealistisk at kunder på Netfit.no skal få 24/7 oppfølging med pt'er, så er det enda mindre realistisk at bare to i athleteexcel skal greie å jobbe døgnet rundt. LKE skal jo tilsynelatende jobbe 24/7 gjennom både Athleteexel og Netfit AS/Netfit.no.

Ser man på noen av de andre bildene så er mitt inntrykk av at å trene med Athleteexcel setter unge gutter og menn i fare for å utvikle ortoreksi, hvor fokuset ikke bare blir på fysisk sportsprestasjon, men vel så mye på utseende. Utseende som er "perfeksjonert" ved hjelp av KI-bilder (som ikke er så perfekte om man ser nærmere etter...).

Athlete Excel AS ble forøvrig registrert i Brønnøysundregisteret 23. november 2023, med Fredrik Lund Nordkvelle som daglig leder og styremedlem, og Lars Kristian Eriksen som styreleder. https://data.brreg.no/enhetsregisteret/oppslag/enheter/932691299

Så denne "Hans", som ble sitert på et av bildene @Felis la ut, han har altså rukket å trene mer enn tre måneder med Athlete Excel AS, selv om firmaet ikke har bestått mer enn syv uker i dag...

• Liker 36
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke et sekund på det der! 🤐

Men, hei, det var bare noen få timer pr uke, likevel (eller gjelder det for selve ballen, ikke personen? 😅

IMG_5411.png

Endret av Kollontaj
  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest issoras
8 hours ago, Sursøtsaus said:

Helt riktig at verken øvelser eller økter trenger å endres drastisk, men kanskje man likevel introduserer nye støtteøvelser til hovedøvelsene? Eller siden du nevner styrke og markløft: kanskje man vil vise ulike markløftvarianter enn klassisk, som sumo, strakmark eller trap bar? Samme med bøyeøvelser hvor man kanskje vil introdusere frontbøy? Finnes også ulike varianter av pressøvelser og armhevinger så det er mye å velge av. Kanskje noen treningsprogram øker med flere dager i uka, eller med flere øvelser i økta slik at programmet må revideres. Da må det både brukes tid på å filme disse nye øvelsene, og ikke minst sette seg ned og justere programmer. Så er det også grafikk og tekstarbeid til app, SoMe og nettside som skal produseres og oppdateres. Det er ikke vanskelig arbeid men tidkrevende (en grunn til at SoMe og kommunikasjonsarbeid er en egen 100% stilling mange steder). Dersom den ene er i annen full jobb og dedikerer mye tid på den og egentrening, samt også har små barn er det klart at noe må nedprioriteres. Klart det er mulig, men det blir mer hektisk. 

Så innmari hektisk blir det da ikke, det er jo haugevis av folk der ute allerede som driver med slike opplegg som Netfit, og de er ÉN person. Det er ingen grunn til å overlesse brukerne med fem ulike markløftvarianter allerede fra måned to i tillegg til fem ulike knebøyvarianter og fjorten sidehevvarianter. Da drukner du brukerne dine i informasjon. 

Og hva får deg til å tro at de ikke allerede har filmet en del alternative øvelser? De har jo brukt årevis på å utvikle dette, de har hatt MASSE tid til å filme. 

Jeg betaler som sagt for et opplegg av lignende karakter (men av en coach jeg vil påstå er langt mer sympatisk og flinkere til å formidle forskning), og konseptet er svært enkelt. Hver øvelse har 4-5 alternativer og disse byttes ikke ut etter 2 måneder - da ville jeg blitt frustrert, for særlig som ny bør du gjerne holde på mer enn 2 måneder for å måle progresjon. 

De er to voksne mennesker om dette opplegget, jeg er overhodet ikke bekymret for hvorvidt de har tid til å følge det opp. De har massevis av tid. Kompetanse og formidlingsevne er det verre med, men mulig det er godt nok. Men tid?? Du overdriver hvor mye arbeid dette krever noe veldig. 

Syns det er rart å kritisere et opplegg du ikke har testa ut sjøl en gang og påstå at de ikke har nok tid til å følge det opp. Fordelen med disse gruppeoppleggene er jo at det er en god anledning for å tjene penger med mindre tid som må legges inn i opplegget, fordi du når 30 stykk samtidig, i stedetfor 1 og 1. Skal du ha mye individuell tilpasning er det individuell PT du må betale for, ikke en online gruppecoach. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest issoras
2 hours ago, Frisk Frosk said:

Nei, jeg forsøker å være realistisk. Dessuten kalte jeg ikke de som har trent to måneder for "viderekommende", jeg snakket om "mer viderekommende økter tilpasset nytt treningsnivå". Det er en ganske vesentlig forkjell på det jeg skrev og det du forstod det som. "Mer viderekommende" som i en videreutvikling fra det nivået man må anta kundene hadde for to måneder siden. Tross alt er det Netfit som lover gull og grønne skoger på resultater.

Og joda, markløft er forsåvidt det samme enten du er ny eller erfaren - men instruksjonene og rådene vil være ganske forskjellige om man skal veilede en nybegynner og en som er mer øvet, eller en som har trent mye. Grunnprinsippene er det samme, som du sier, men fokuset endrer seg, også utfordringene ved øvelsene endrer seg noe. Hvis jeg hadde betalt 600 kr for nett-trening, da hadde jeg forventet at man, når man har gått gjennom de første månedene (tenker da på at bindingstiden var tre måneder), at jeg slapp å se samme markløftvideo, beregnet på utrente, for xx antall gang. Jeg hadde forventet at videoene og programmene endret seg i takt med utviklingen min av styrke og teknikk. Men... vi vet jo alle at Caroline Berg Eriksen ikke har utdanning eller kompetanse til å undervise noe i forsvarlig utførelse av styrkeøvelser, og vi vet også at Lars Kristian Eriksen, som burde ha noe kompetanse som pt, ikke greier å instruere CBE til å gjøre øvelser korrekt, og heller ikke greier å se når de velger å legge ut videoer av seg selv hvor de utfører øvelser feil. Selv LKE har lagt ut mange videoer av hvordan han trener med tyngre vekter, hvor man tydelig ser feil teknikk og man tydelig ser svakheter han selv tydeligvis ikke greier å se eller korrigere.

Så nei, jeg forsøker ikke å problematisere for å problematisere. Jeg problematiserer det som er et helt reelt problem ved at personer med ingen/lite utdannelse og enda mindre kompetanse og erfaring tror de er kompetente til å trene andre via internett på en forsvarlig måte.

Og jo, det er absolutt på sin plass å stille spørsmål ved om de har tid til å lage nye videoer, hvis man ser på de evighetene de har brukt på å få til nok til en begynnelse på Netfit.no. Når man vet hvor lang tid de har brukt på dette, og LKE nå tydelig satser sin tid på flere andre hester samtidig, og man har sett hvilken arbeidskapasitet og effektivitet disse har hatt til nå, så er det all grunn til å stille spørsmål ved om hva de vil tilby kundene sine på Netfit.no og om det er forsvarlig.

Og de viser liten grunn til tillit, når de nå så åpenlyst driver med villedende markedsføring. Hva har du å si til den villedende markedsføringen, de direkte løgnene de bruker i markedsføring, direkte løgner til potensielle kunder?

Jeg tror du legger LANGT mer i disse gruppe oppleggene enn det noen coach kan klare å tilby deg uten at du må betale mye mer. Det høres ut som du er på jakt etter en ordinær PT og ikke et gruppetilbud. Det er ikke slik disse oppleggene fungerer, at man lager en forklaring av markløft for nybegynnere og så en ny for de som har holdt på 2 måneder og så enda ny for de som har holdt på lenger. Rådene er faktisk stort sett de samme. Og disse oppleggene løser det med at du kan sende en video, få tilbakemelding, gjennomfør. To måneder etter kan du gjøre det samme. De produserer selvfølgelig ikke nye videoer utfra hvor mye eller lite erfaring du har. Skjønner ikke hvordan en sånn video skulle vært en gang. Jeg har holdt på med styrke i mange år og har fortsatt masse nytte av videoer som går på detaljnivå (egnet for nybegynnere). 

Slike coacher trenger heller ikke finne opp kruttet på nytt. "min" coach deler svært ofte videoer andre har laget, hvorfor skal vedkommende lage egen video når fjorten andre allerede har beskrevet det bra? 

Jeg syns du koker suppe på en spiker her. At videoene kanskje viser feil teknikk må du gjerne mene, men det var ikke det du påstod i innlegget jeg siterte. 

Hvorfor skal jeg si noe om markedsføringen, det er jo ikke det jeg diskuterer i ditt innlegg? Jeg er enig i mye som sies om driften deres og responderer på det jeg er uenig i. 

Jeg bare reagerer på at man anklager de for å bruke for lite tid på et innhold du ikke en gang kjenner til, og at du har helt urealistiske forventinger til innholdet i konseptet. Online gruppecoaching gir noe, men ikke mye, rom for individuell tilpasning. Det er jo ikke en erstatning for individuell veiledning, som koster langt mer. Men for oss som ikke trenger veldig mye individuell veiledning er det helt supert. Jeg elsker fellesskapet og motivasjonen som følger av opplegget jeg betaler for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Venkman skrev (1 minutt siden):

«Helge» med 7 fingre, der altså. Ikke engang gode AI-bilder gidder de å lage. Alt skal gå så fort — og først og fremst, virker det som — gæli.

IMG_0385.jpeg

Jeg så det samme - og om du ser på den andre skulderen til spilleren så er det to fingre som tydeligvis er en del av skjorten hans.

De avslører sin gjennomførte manglende profesjonalitet på alle nivåer!

• Liker 23
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (4 minutter siden):

Jeg så det samme - og om du ser på den andre skulderen til spilleren så er det to fingre som tydeligvis er en del av skjorten hans.

De avslører sin gjennomførte manglende profesjonalitet på alle nivåer!

T-skjorta er ikke helt i sync med kroppen den skal være kledd på heller...

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (17 minutter siden):

Jeg tror du legger LANGT mer i disse gruppe oppleggene enn det noen coach kan klare å tilby deg uten at du må betale mye mer. Det høres ut som du er på jakt etter en ordinær PT og ikke et gruppetilbud. Det er ikke slik disse oppleggene fungerer, at man lager en forklaring av markløft for nybegynnere og så en ny for de som har holdt på 2 måneder og så enda ny for de som har holdt på lenger. Rådene er faktisk stort sett de samme. Og disse oppleggene løser det med at du kan sende en video, få tilbakemelding, gjennomfør. To måneder etter kan du gjøre det samme. De produserer selvfølgelig ikke nye videoer utfra hvor mye eller lite erfaring du har. Skjønner ikke hvordan en sånn video skulle vært en gang. Jeg har holdt på med styrke i mange år og har fortsatt masse nytte av videoer som går på detaljnivå (egnet for nybegynnere). 

Slike coacher trenger heller ikke finne opp kruttet på nytt. "min" coach deler svært ofte videoer andre har laget, hvorfor skal vedkommende lage egen video når fjorten andre allerede har beskrevet det bra? 

Jeg syns du koker suppe på en spiker her. At videoene kanskje viser feil teknikk må du gjerne mene, men det var ikke det du påstod i innlegget jeg siterte. 

Hvorfor skal jeg si noe om markedsføringen, det er jo ikke det jeg diskuterer i ditt innlegg? Jeg er enig i mye som sies om driften deres og responderer på det jeg er uenig i. 

Jeg bare reagerer på at man anklager de for å bruke for lite tid på et innhold du ikke en gang kjenner til, og at du har helt urealistiske forventinger til innholdet i konseptet. Online gruppecoaching gir noe, men ikke mye, rom for individuell tilpasning. Det er jo ikke en erstatning for individuell veiledning, som koster langt mer. Men for oss som ikke trenger veldig mye individuell veiledning er det helt supert. Jeg elsker fellesskapet og motivasjonen som følger av opplegget jeg betaler for. 

Nei, jeg reagerer ut fra hva Netfit AS selger dette opplegget som gjennom både Netfit.no og CBEno og coach_eriksen.

De har solgt det inn som en ordning hvor CBE er dere pt (uten at hun har pt-utdanning!) og coach, de har snakke om at hver enkelt kunde skal få et tilpasset treningsprogram. Da må de også følge opp på akkurat det - tilpasset hver enkelt.

Men som du veldig vel demonstrerer med det du skriver over her, så er dette ikke realistisk med den modellen de har valgt. Ergo er det villedende markedsføring fra a til å.

Det din "coach" gjør, det er meget mulig lovlig, han eller hun bruker andres arbeid i egen kommersielle virksomhet. At du betaler for en som ikke gjør arbeidet selv, det er jo ditt valg.

Netfit AS derimot, de skryter av egenproduserte treningsvideoer - ergo vil det å sende ut andres videoer både være et brudd på kontrakten med sine kunder, men også i mange tilfeller lovbrudd for å bruke andres arbeid kommersielt uten å betale for det. Rettigheter og slikt, vet du...

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...