Skrottefar Skrevet 17. desember 2023 #91361 Skrevet 17. desember 2023 Felis skrev (9 minutter siden): Men ja, det er påfallende at politiet brukte såpass mye ressurser på dette. Saken ble jo også løst rimelig raskt. Man hører om voldtektssaker som blir liggende i flere år... Men at media skrev noe om det, nei, det skjedde ikke, kun den pinlige artikkelen der de fremsto som ofre for hets og hat 😒 29
Surikatt Skrevet 17. desember 2023 #91362 Skrevet 17. desember 2023 Isola2 skrev (42 minutter siden): Mens alt dette fortsatte hun å legge ut bilder av kaffekopp og mage, bakhoder av barna sine og trening fra kjelleren. Trist hele greia. Det er slik livet som influencer er. Fasade. 3
CityCityBangBang Skrevet 17. desember 2023 #91363 Skrevet 17. desember 2023 2 hours ago, Felis said: Men i dette tilfellet ble ikke saken behandlet i en domstol. Den ble avgjort på et kontor hos politiet. Jeg kan også legge til at det er uvanlig at slike saker blir oppklart. Hvor mange ganger leser vi ikke om både vold, trusler og grovt hærverk som henlegges av politiet pga manglende resurser? I dette tilfellet snakker vi om riper på en bil, noen telefonsamtaler fra hemmelig nummer hvor noen pustet i røret og det eneste vitnet er kvinnen selv. Likevel valgte politiet å sette betydelige ressurser på saken, blant annet i jakten på digitale spor. De samlet inn både teledata og bompasseringer for å knytte Eriksen til hendelsen. Konfrontert med sporene politiet fant, hadde han ikke annet valg enn å tilstå. Han gjorde ikke det for å gi kvinnen noen form for oppreising eller fordi han var lei seg. Han gjorde det fordi han ble tatt, og å protestere kunne ført til større konsekvenser i form av en rettssak. Men spør dere selv, hva fikk politiet til å legge så mye ressurser i å ta akkurat denne mannen? Og tenk på det hver eneste gang dere kaster dere over tastaturet med kritikk av bedriften. For politiets innsats bør fortelle oss at dette ikke er en mann man ønsker å fange oppmerksomheten til. Ikke legg igjen spor som kan lede til deg. Jeg får ikke sagt det tydeligere, tror jeg, uten å bryte noen forumregler... (tror jo de aller fleste vet at de skal beskytte anonymiteten sin, men det skader ikke med en påminner en gang i blant) Og akkurat det (uthevet) er jo en gjenganger for dette paret. Nok å nevne bildejuks, juks med kommentarer, titler etc. De er aldri lei seg for det de har gjort, men fryktelig lei seg fordi de ble TATT. 25 3
Korsihalsen Skrevet 17. desember 2023 #91364 Skrevet 17. desember 2023 (endret) Felis skrev (1 time siden): Vi snakket kanskje litt forbi hverandre. Men det er også viktig for meg å presisere hvor medfølelse jeg har for kvinnen som ble utsatt for dette. Jeg kan levende forestille meg at det var en skremmende og traumatisk opplevelse. Å bli forfulgt av en slik mann, finne bilen i den tilstanden, og så tar det ikke slutt, men fortsetter med flere skremmende telefoner utover kvelden... Dette er jo en grov overreaksjon på en enkel, helt uskyldig, kommentar. Som ikke engang var til LKE. Graden av tap av selvkontroll er nesten uten sidestykke. At han og konen samtidig har klart å dra i gang en røyklegging av mannens handlinger, hvor de kontaktet pressen og presenterte CBE som et slags offer for netthat er nesten ikke til å tro. Særlig sett i lys av uttalelser de selv kom med i forbindelse med stalkerepisodeån de selv ble utsatt for for noen år siden. Jeg er en person som tar det meste med knusende ro, og det gjorde jeg forsåvidt også da hun ringte for å fortelle hva som hadde skjedd. På tidspunktet da hun ringte var jo situasjonen over, og naboene var oppe hos Caroline for å forsikre seg om at hun var trygg. Men det er jo klart at det hele var en ubehagelig opplevelse, hvor jeg satt igjen med en følelse av maktesløshet. Jeg var jo ikke tilstede og kunne derfor ikke hjelpe de to som betyr mest for meg i livet 😕 Jeg blir sint på vedkommende som satt dem i en slik situasjon at de begge var livredde. Han oppsøkte dem på et tidspunkt hvor han visste at jeg ikke var hjemme, og det gjør det hele ekstra ille. Her har mannen altså forfulgt en annen mor, som var alene, og skremt henne såpass alvorlig at han får erstatningsansvar, men både Caroline og mannen ofrer ikke kvinnen en tanke, i stedet gjør de alt for å dekke over forbrytelsen. Det sier en del om evnen til empati... Men ja, det er påfallende at politiet brukte såpass mye ressurser på dette. Saken ble jo også løst rimelig raskt. Man hører om voldtektssaker som blir liggende i flere år... Ikke for å krangle med deg, men fikk inntrykk av når Caroline fortalte historien så var det to damer som kom på døra og ville se barnet? Jeg har sikkert misforståt. Åå ja først var det lesere av bloggen som hadde vært på døra deres, dette ble forandret til han. Var sikker på at det var damer som leste bloggen deres, siden jeg har gått ut ifra at det er mest damer som er innom og titter. Så ja, kun en person, han. Tror egentlig ikke på historien uansett, bare en dårlig unnskyldning for å tjene penger på reklame. Endret 17. desember 2023 av Korsihalsen 7
Hunter7 Skrevet 17. desember 2023 #91365 Skrevet 17. desember 2023 2 minutter siden, Korsihalsen said: Ikke for å krangle med deg, men fikk inntrykk av når Caroline fortalte historien så var det to damer som kom på døra og ville se barnet? Jeg har sikkert misforstått 😊 Tenåringsjenter, ikke damer. Og de ringte på døren og spurte om de kunne få se på babyen. Kanskje ikke så rart, da både graviditet, fødsel og det beryktede magebilde var allment kjent. 25 1
Korsihalsen Skrevet 17. desember 2023 #91366 Skrevet 17. desember 2023 Hunter7 skrev (3 minutter siden): Tenåringsjenter, ikke damer. Og de ringte på døren og spurte om de kunne få se på babyen. Kanskje ikke så rart, da både graviditet, fødsel og det beryktede magebilde var allment kjent. Men senere er det en han som har vært på døra, i følge LKE. Han oppsøkte dem på et tidspunkt hvor han visste at jeg ikke var hjemme, og det gjør det hele ekstra ille. 10
Rev. Revenge Skrevet 17. desember 2023 #91367 Skrevet 17. desember 2023 Det er snakk om to separate hendelser, er det ikke? Uansett har jeg vanskelig for å tro på noe av dette mtp husets beliggenhet dengang. 19 1
Kollontaj Skrevet 17. desember 2023 #91368 Skrevet 17. desember 2023 Kan ha vært to ulike episoder? Hvem vet. Tror hva jeg vil om sannhetsgehalten, mtp det de har ytret om andre hendelser de har vært involvert i. 7
Korsihalsen Skrevet 17. desember 2023 #91369 Skrevet 17. desember 2023 (endret) Revenge o'Cavatina skrev (5 timer siden): Det er snakk om to separate hendelser, er det ikke? Uansett har jeg vanskelig for å tro på noe av dette mtp husets beliggenhet dengang. . Endret 18. desember 2023 av Korsihalsen 5 1
Smugleseren Skrevet 17. desember 2023 #91370 Skrevet 17. desember 2023 Kollontaj skrev (2 timer siden): Rettsmøte, står det, må kanskje ikke foregå i en rettssal? Dette kan jeg ikke nok om, men han fikk straff, det er det viktigste. Det er en dommer tilstede under rettslige møter, og selv om det foregår inne på et kontor på politistasjonen, settes det allikevel en rettslig dom. 13 6
Kollontaj Skrevet 17. desember 2023 #91371 Skrevet 17. desember 2023 Smugleseren skrev (12 minutter siden): Det er en dommer tilstede under rettslige møter, og selv om det foregår inne på et kontor på politistasjonen, settes det allikevel en rettslig dom. Takk, var det jeg leste meg frem til. 👍 11 2
Populært innlegg Hummingbird2 Skrevet 17. desember 2023 Populært innlegg #91372 Skrevet 17. desember 2023 Hvordan klarer man å vise seg utenfor husets fire vegger etter å ha gjort noe sånt?? Eller hvis man er gift med en som har gjort noe sånt?? Ikke bare er det en helt sinnsyk ting å gjøre, men så utrolig flaut!!! 40 10
Sugar&Spice Skrevet 17. desember 2023 #91373 Skrevet 17. desember 2023 (endret) Jeg hadde dødd av skam om det var meg eller min mann som oppførte seg sånn. Den konkurransen hun arrangerer på insta nå er vel ikke lovlig? Man kan vel ikke oppfordre til å følge eller tagge i konkurranser. I tillegg ser butikken som gir ut premien utrolig useriøs ut. Nettsiden deres er helt krise, og de vet ikke forskjell på kjøpsloven og forbrukerkjøpsloven, og det er mange skrivefeil. De blander returrett og angrerett også… Ser det er et enkeltpersonsforetak som driver den, og at den har vært i drift siden 2016. Ingen regnskapsfører knyttet til næringen heller… Utrolig uproft opplegg, fallet for Treasures AS har jaggu vært stort. Hvor mye lenger kan de egentlig holde på? Gleder meg til regnskapet for 2023 offentliggjøres! Endret 17. desember 2023 av Sugar&Spice 30 13
CityCityBangBang Skrevet 17. desember 2023 #91374 Skrevet 17. desember 2023 https://www.dagbladet.no/kjendis/innrommer-angrer-pa-operasjon/80689314 Håper mange leser dette. 11
Kollontaj Skrevet 17. desember 2023 #91375 Skrevet 17. desember 2023 Sugar&Spice skrev (1 time siden): Jeg hadde dødd av skam om det var meg eller min mann som oppførte seg sånn. Den konkurransen hun arrangerer på insta nå er vel ikke lovlig? Man kan vel ikke oppfordre til å følge eller tagge i konkurranser. I tillegg ser butikken som gir ut premien utrolig useriøs ut. Nettsiden deres er helt krise, og de vet ikke forskjell på kjøpsloven og forbrukerkjøpsloven, og det er mange skrivefeil. De blander returrett og angrerett også… Ser det er et enkeltpersonsforetak som driver den, og at den har vært i drift siden 2016. Ingen regnskapsfører knyttet til næringen heller… Utrolig uproft opplegg, fallet for Treasures AS har jaggu vært stort. Hvor mye lenger kan de egentlig holde på? Gleder meg til regnskapet for 2023 offentliggjøres! Skjønte ikke den teksten på innlegget hos Carolinebergeriksenno, det er vel butikken hun reklamerer for som må følges? Forøvrig ikke lov å be om at andre må tagges. Dette er ikke lov på Instagram: Du kan ikke kreve at folk tagger seg selv eller venner i posten. Du kan ikke kreve at folk deler posten eller annet innhold fra profilen sin i story eller feed. https://www.topofmind.no/regler-for-konkurranser-i-sosiale-medier/ 16 5
CityCityBangBang Skrevet 17. desember 2023 #91376 Skrevet 17. desember 2023 13 minutter siden, Kollontaj said: Skjønte ikke den teksten på innlegget hos Carolinebergeriksenno, det er vel butikken hun reklamerer for som må følges? Forøvrig ikke lov å be om at andre må tagges. Dette er ikke lov på Instagram: Du kan ikke kreve at folk tagger seg selv eller venner i posten. Du kan ikke kreve at folk deler posten eller annet innhold fra profilen sin i story eller feed. https://www.topofmind.no/regler-for-konkurranser-i-sosiale-medier/ Nå tror jeg du har glemt at lover og regler ikke gjelder i Villa Kulås. 😀 34
Kollontaj Skrevet 17. desember 2023 #91377 Skrevet 17. desember 2023 CityCityBangBang skrev (2 minutter siden): Nå tror jeg du har glemt at lover og regler ikke gjelder i Villa Kulås. 😀 Ja, fankern. 13
Frisk Frosk Skrevet 17. desember 2023 #91378 Skrevet 17. desember 2023 (endret) Felis skrev (5 timer siden): Men i dette tilfellet ble ikke saken behandlet i en domstol. Den ble avgjort på et kontor hos politiet. Jeg kan også legge til at det er uvanlig at slike saker blir oppklart. Hvor mange ganger leser vi ikke om både vold, trusler og grovt hærverk som henlegges av politiet pga manglende resurser? I dette tilfellet snakker vi om riper på en bil, noen telefonsamtaler fra hemmelig nummer hvor noen pustet i røret og det eneste vitnet er kvinnen selv. Likevel valgte politiet å sette betydelige ressurser på saken, blant annet i jakten på digitale spor. De samlet inn både teledata og bompasseringer for å knytte Eriksen til hendelsen. Konfrontert med sporene politiet fant, hadde han ikke annet valg enn å tilstå. Han gjorde ikke det for å gi kvinnen noen form for oppreising eller fordi han var lei seg. Han gjorde det fordi han ble tatt, og å protestere kunne ført til større konsekvenser i form av en rettssak. Men spør dere selv, hva fikk politiet til å legge så mye ressurser i å ta akkurat denne mannen? Og tenk på det hver eneste gang dere kaster dere over tastaturet med kritikk av bedriften. For politiets innsats bør fortelle oss at dette ikke er en mann man ønsker å fange oppmerksomheten til. Ikke legg igjen spor som kan lede til deg. Jeg får ikke sagt det tydeligere, tror jeg, uten å bryte noen forumregler... (tror jo de aller fleste vet at de skal beskytte anonymiteten sin, men det skader ikke med en påminner en gang i blant) En tilståelsesdom avsettes av en dommer i et rettsmøte, så det er absolutt en dom. Se tidligere link fra Kollontaj og meg. Korrigering - Media har mulighet til å delta i retten, men det er sjeldnere at media gjør det enn om det er en dom som avgjøres med en rettssak. Det er ingen tvil om at en tilståelsesdom er en dom: https://snl.no/tilståelsesdom "De fleste straffesaker i Norge som avgjøres med en fellende dom, er avsagt som tilståelsessaker." Endret 17. desember 2023 av Frisk Frosk Var feil, så korrigering måtte til + link 18
~ Ada ~ Skrevet 17. desember 2023 #91379 Skrevet 17. desember 2023 Jeg lurer på hvordan jeg hadde blitt om dette var omgivelsene mine på jobb hver forbanna dag i over 10 år: OMG, vakring!😍😍😍😍😍😍😍 Tror jeg hadde blitt lettere aggressiv, deretter sykemeldt og mista trua på menneskeheten. 27 3
Snødronninga Skrevet 18. desember 2023 #91380 Skrevet 18. desember 2023 ~ Ada ~ skrev (23 minutter siden): Jeg lurer på hvordan jeg hadde blitt om dette var omgivelsene mine på jobb hver forbanna dag i over 10 år: OMG, vakring!😍😍😍😍😍😍😍 Tror jeg hadde blitt lettere aggressiv, deretter sykemeldt og mista trua på menneskeheten. Når man hele tiden får komplimenter for hvordan man ser ut, så må vel det gjøre noe med en person? Jeg tror i utgangspunktet at det ligger mye verdi i det å være vakker, for Caroline. Man skulle tro det forsterkes når man lever av å være "on fleek", og kanskje blir i overkant opptatt av det ytre. Vil man ikke heller sette pris på komplimenter på at man er snill, morsom, omtenksom eller dyktig i noe som betyr noe? Ros og skryt for hvor bra du ser ut hver eneste gang du legger ut et bilde, tror jeg faktisk ikke er sunt. Spesielt ikke hvis du vet at du bruker triks (les: filter, redigering osv) for å se "bedre" ut. 21 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå