Surikatt Skrevet 18. desember 2023 #91361 Del Skrevet 18. desember 2023 Snødronninga skrev (4 timer siden): Når man hele tiden får komplimenter for hvordan man ser ut, så må vel det gjøre noe med en person? Jeg tror i utgangspunktet at det ligger mye verdi i det å være vakker, for Caroline. Man skulle tro det forsterkes når man lever av å være "on fleek", og kanskje blir i overkant opptatt av det ytre. Vil man ikke heller sette pris på komplimenter på at man er snill, morsom, omtenksom eller dyktig i noe som betyr noe? Ros og skryt for hvor bra du ser ut hver eneste gang du legger ut et bilde, tror jeg faktisk ikke er sunt. Spesielt ikke hvis du vet at du bruker triks (les: filter, redigering osv) for å se "bedre" ut. Det gjør at man blir avhengig av slike kommentarer og likes og fortsetter og poste bilder. Det er psykologien bak sosiale medier. I Caroline Berg Eriksens tilfelle ser man at bildene blir mer og mer redigert og filtrert og da er det enda mer pinlig med disse kommentarene. 28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissCoverdale Skrevet 18. desember 2023 #91362 Del Skrevet 18. desember 2023 ~ Ada ~ skrev (6 timer siden): Jeg lurer på hvordan jeg hadde blitt om dette var omgivelsene mine på jobb hver forbanna dag i over 10 år: OMG, vakring!😍😍😍😍😍😍😍 Tror jeg hadde blitt lettere aggressiv, deretter sykemeldt og mista trua på menneskeheten. Det er helt sprøtt egentlig! Kjenner ingen i den aldersgruppen som holder på slik i den virkelige verden. Og jeg kan ikke fatte og begripe at hun ikke har tatt noen utdanning de siste ti årene. Trening, ernæring, markedsføring, ja hva som helst. Det handler om å vende blikket litt utover, bort fra sin egen boble. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 18. desember 2023 #91363 Del Skrevet 18. desember 2023 Surikatt skrev (1 time siden): Det gjør at man blir avhengig av slike kommentarer og likes og fortsetter og poste bilder. Det er psykologien bak sosiale medier. I Caroline Berg Eriksens tilfelle ser man at bildene blir mer og mer redigert og filtrert og da er det enda mer pinlig med disse kommentarene. Pinlig at voksne folk kommenterer på slike ihjel redigerte bilder. 31 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnaCotta Skrevet 18. desember 2023 #91364 Del Skrevet 18. desember 2023 Xstrella skrev (1 time siden): Pinlig at voksne folk kommenterer på slike ihjel redigerte bilder. Det er også mange menn som poster kommentarer med flamme- og hjerte-emojier. Noen gjengangere. Fatter ikke at noen ønsker å utsette seg for sånt. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 18. desember 2023 #91365 Del Skrevet 18. desember 2023 Så snikete med ulovlig konkurranse på Instagram (så vidt jeg vet er det ikke lov å kreve at man tagger seg selv eller andre i kommentarer for å kunne delta). Tipper CBE fjerner den betingelsen etterhvert, for ikke å havne i trøbbel, men da er jo skaden skjedd og mange har allerede tagget. Oops, det var bare en glipp, fordi reglene er jo så kompliserte 🙄 24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gapatrosten Skrevet 18. desember 2023 #91366 Del Skrevet 18. desember 2023 (endret) Vi får stadig mer kunnskap om hvordan deling av bilder og opplysninger om barn oppleves av dem det gjelder, og jeg spår at om noen år vil vi se tilbake på ukritisk deling omtrent slik vi i dag ser på kjederøyking innendørs. Aftenposten har en god artikkel i dag: https://www.aftenposten.no/foreldreliv/i/XbV5ob/bekymret-over-hva-foreldre-deler-om-barna-i-nettfora-dette-overrasket-mest For dere som ikke abonnerer: Sitat I den nye rapporten «Foreldre uten filter» har Redd Barna undersøkt hva ungdom selv mener om foreldres eksponering av dem på nettet. 15–18-åringene de har intervjuet, reagerte mest på hva foreldre deler under fullt navn i nettfora. Her er de samstemte: Det er langt verre enn å dele bilder av barna på nett, mener de. Denne rapporten fra Redd Barna blir forhåpentligvis tilgjengelig på nett etter hvert. Rapporten er lagt ut nå, kan leses her: https://www.reddbarna.no/content/uploads/2021/01/RB_ForeldreUtenFilter_0923.pdf Endret 18. desember 2023 av Gapatrosten Lagt til lenke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 18. desember 2023 #91367 Del Skrevet 18. desember 2023 Frisk Frosk skrev (9 timer siden): En tilståelsesdom avsettes av en dommer i et rettsmøte, så det er absolutt en dom. Se tidligere link fra Kollontaj og meg. Korrigering - Media har mulighet til å delta i retten, men det er sjeldnere at media gjør det enn om det er en dom som avgjøres med en rettssak. Det er ingen tvil om at en tilståelsesdom er en dom: https://snl.no/tilståelsesdom "De fleste straffesaker i Norge som avgjøres med en fellende dom, er avsagt som tilståelsessaker." Selvfølgelig er en tilståelsesdom en dom, jeg har aldri hevdet noe annet. Men det er uvesentlig i denne saken, for LKE har ikke avgitt noen tilståelsesdom. Han har vedtatt et forelegg og erstatningsansvar. Han har ikke møtt i en rettssak, det var ingen dommer til stede og viktigst av alt, saken til LKE er ikke offentlig dokumentasjon. Alle dommer er offentlig informasjon, så at LKE fikk stoppet dette på et tidligere tidspunkt spilte nok en vesentlig rolle i at mediene ikke offentliggjorde handlingen hans. Særlig når verken offer eller gjerningsmann ønsket å stå frem med navn. Hvis du sjekker instaen til @FruJohansen så tror jeg hun presiserer noe av det samme. Det er viktig at vi holder begrepene rett i munnen her, for enhver unøyaktighet vil brukes for alt det er verdt. Og så tenker jeg at saken er såpass alvorlig, for alle involverte, at vi skylder dem å omtale dette korrekt. For ordens skyld: Media sitter på dokumentasjon i saken og vet hva LKE er i stand til. De vet også forskjellen på en dom og å vedta bot og erstatningsansvar... 25 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sententia Skrevet 18. desember 2023 #91368 Del Skrevet 18. desember 2023 MissCoverdale skrev (6 timer siden): Det er helt sprøtt egentlig! Kjenner ingen i den aldersgruppen som holder på slik i den virkelige verden. Og jeg kan ikke fatte og begripe at hun ikke har tatt noen utdanning de siste ti årene. Trening, ernæring, markedsføring, ja hva som helst. Det handler om å vende blikket litt utover, bort fra sin egen boble. Jeg skrev en hilsen på en bekjents Instagram her en dag. «Tuuusen takk, vakra!!» fikk jeg tilbake. Jeg er året eldre enn Caroline, og trodde jeg skulle sette kamferdropsene i halsen. For ja. SÅ gammel følte jeg meg da. Det var helt unaturlig å få den reaksjonen. 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 18. desember 2023 #91369 Del Skrevet 18. desember 2023 (endret) Xstrella skrev (7 timer siden): Pinlig at voksne folk kommenterer på slike ihjel redigerte bilder. Personlig har jeg registrert at når selfiene mine er skjønnhetsfiltrert og redigert, sitter hjertene langt løsere enn når jeg hiver ut et uredigert. Så jeg sluttet å dele selfier. Trynebilder er også, etter min mening, noe vi har blitt oppdratt til å dele etter fremveksten av sosiale medier. Jo mer jeg ser kvinner på min alder pynte på utseendet og ikke ligne seg selv, desto mer lurer jeg på hvordan vi kom så langt at ihjelredigering av virkelighet ble normalisert, og hvorfor. "Alle gjør det" holder ikke, og gjør det ikke mer spiselig. Forøvrig har jeg en noe utseendefiksert bekjent som kun deler ihjelredigerte selfier på alle SoMe-plattformer. I mengdevis. Og uansett kontekst. "Handle brød i butikken" -> selfie. Hun er bestemor, holder seg godt, har stappet inn både silikon og injeksjoner, har en sjefsstilling innenfor regnskap...likevel er det disse daglige selfiene på alle kanaler. Jeg skjønner ikke hvem som syns dette er givende, men hjertene hagler. Endret 18. desember 2023 av Revenge o'Cavatina tilfløysel 32 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 18. desember 2023 #91370 Del Skrevet 18. desember 2023 21 hours ago, Sinccis said: Lurer virkelig på hvordan CBE reagerte på denne oppførselen til mannen sin. Kan ikke helt se for meg hvordan jeg ville reagert om min mann og far til mine små barn forfulgte noen og gjorde hærverk på denne måten. Veldig vanskelig å tenke meg å dele hverdagen med en slik person. Siden dette ligger ute på nett kommer sannsynligvis barna en dag til å finne det ved å google på navnet til pappaen sin. De to der er av samme ulla begge to, er noe som heter at "like barn leker best". 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tallknuser Skrevet 18. desember 2023 #91371 Del Skrevet 18. desember 2023 Gapatrosten skrev (7 timer siden): Vi får stadig mer kunnskap om hvordan deling av bilder og opplysninger om barn oppleves av dem det gjelder, og jeg spår at om noen år vil vi se tilbake på ukritisk deling omtrent slik vi i dag ser på kjederøyking innendørs. Aftenposten har en god artikkel i dag: https://www.aftenposten.no/foreldreliv/i/XbV5ob/bekymret-over-hva-foreldre-deler-om-barna-i-nettfora-dette-overrasket-mest For dere som ikke abonnerer: Denne rapporten fra Redd Barna blir forhåpentligvis tilgjengelig på nett etter hvert. Den er tilgjengelig på hjemmesiden til Redd Barna https://www.reddbarna.no/content/uploads/2021/01/RB_ForeldreUtenFilter_0923.pdf 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elinsk Skrevet 18. desember 2023 #91372 Del Skrevet 18. desember 2023 Anbefaler alle løpeinteresserte, og alle som ønsker å bli det, Liva Ingebrigtsen sitt løpeprogram. Passer for alle, rimelig engangsbeløp, mye tips og råd i tillegg til fullstendig løpeprogram som passer for alle. I tillegg kan man bli med i lukket gruppe for motivasjon og mer råd på veien, din egen heiagjeng om du vil. Ingen jåleri - bare ærlig og ekte treningsglede. Programmet er utarbeidet av Henrik Ingebrigtsen for Liva. 23 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 18. desember 2023 #91373 Del Skrevet 18. desember 2023 Hvis LKE virkelig hadde jobbet i syv år med den Netfit-appen, noe han åpenbart ikke har gjort, tror jeg han ville ha forsøkt å pushe det en smule mer på egne kanaler. Nå har Coach-kanalen hans blitt en enorm reklame for hans nye prosjekt, som ikke er lansert en gang ennå. Aldri har han vært i nærheten av å forsøke å pushe NEtfit like mye. Blir mer og mer overbevist om at netfit aldri var planlagt som en seriøs treningsapp, men kun en måte for CBE å få mer spons og samarbeidsdealer. Når det ikke har gått særlig bra, er lufta åpenbart helt ute av ballongen. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacBeth Skrevet 18. desember 2023 #91374 Del Skrevet 18. desember 2023 Sententia skrev (4 timer siden): Jeg skrev en hilsen på en bekjents Instagram her en dag. «Tuuusen takk, vakra!!» fikk jeg tilbake. Jeg er året eldre enn Caroline, og trodde jeg skulle sette kamferdropsene i halsen. For ja. SÅ gammel følte jeg meg da. Det var helt unaturlig å få den reaksjonen. Liten avsporing: jeg har både gitt og mottatt meldinger som "takk, vakre!" Men da gjerne i en setting som: venninne sendte fine blomster med hyggelig kort i en periode jeg hadde det litt tøft, og jeg svarer "tusen takk for blomstene vakre deg". Vi er forøvrig noen år eldre enn CBE. Men å skrive det på noens IG kjenner jeg er litt rart, og da særlig når det er utelukkende utseendet som "komplimenteres"/kommenteres. Tror ord som "vakre/fina" blir litt som slang type "serr" og "liksom", som var inn for et par 10 år siden... 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 18. desember 2023 #91375 Del Skrevet 18. desember 2023 Felis skrev (10 timer siden): Selvfølgelig er en tilståelsesdom en dom, jeg har aldri hevdet noe annet. Men det er uvesentlig i denne saken, for LKE har ikke avgitt noen tilståelsesdom. Han har vedtatt et forelegg og erstatningsansvar. Han har ikke møtt i en rettssak, det var ingen dommer til stede og viktigst av alt, saken til LKE er ikke offentlig dokumentasjon. Alle dommer er offentlig informasjon, så at LKE fikk stoppet dette på et tidligere tidspunkt spilte nok en vesentlig rolle i at mediene ikke offentliggjorde handlingen hans. Særlig når verken offer eller gjerningsmann ønsket å stå frem med navn. Hvis du sjekker instaen til @FruJohansen så tror jeg hun presiserer noe av det samme. Det er viktig at vi holder begrepene rett i munnen her, for enhver unøyaktighet vil brukes for alt det er verdt. Og så tenker jeg at saken er såpass alvorlig, for alle involverte, at vi skylder dem å omtale dette korrekt. For ordens skyld: Media sitter på dokumentasjon i saken og vet hva LKE er i stand til. De vet også forskjellen på en dom og å vedta bot og erstatningsansvar... Beklager, jeg mente det var blitt beskrevet som en tilståelsesdom den gangen. Tar jeg feil så beklager jeg, har ikke ønsket å fremstille noe som ikke er korrekt! (jeg misforstod deg tydeligvis tidligere, beklager!) Men det endrer ikke det uakseptable i at enkeltbrukere forsøker å bagatellisere det LKE har gjort. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spamalot Skrevet 18. desember 2023 #91376 Del Skrevet 18. desember 2023 Sententia skrev (7 timer siden): Jeg skrev en hilsen på en bekjents Instagram her en dag. «Tuuusen takk, vakra!!» fikk jeg tilbake. Jeg er året eldre enn Caroline, og trodde jeg skulle sette kamferdropsene i halsen. For ja. SÅ gammel følte jeg meg da. Det var helt unaturlig å få den reaksjonen. Revenge o'Cavatina skrev (6 timer siden): Personlig har jeg registrert at når selfiene mine er skjønnhetsfiltrert og redigert, sitter hjertene langt løsere enn når jeg hiver ut et uredigert. Så jeg sluttet å dele selfier. Trynebilder er også, etter min mening, noe vi har blitt oppdratt til å dele etter fremveksten av sosiale medier. Jo mer jeg ser kvinner på min alder pynte på utseendet og ikke ligne seg selv, desto mer lurer jeg på hvordan vi kom så langt at ihjelredigering av virkelighet ble normalisert, og hvorfor. "Alle gjør det" holder ikke, og gjør det ikke mer spiselig. Forøvrig har jeg en noe utseendefiksert bekjent som kun deler ihjelredigerte selfier på alle SoMe-plattformer. I mengdevis. Og uansett kontekst. "Handle brød i butikken" -> selfie. Hun er bestemor, holder seg godt, har stappet inn både silikon og injeksjoner, har en sjefsstilling innenfor regnskap...likevel er det disse daglige selfiene på alle kanaler. Jeg skjønner ikke hvem som syns dette er givende, men hjertene hagler. MacBeth skrev (3 timer siden): Liten avsporing: jeg har både gitt og mottatt meldinger som "takk, vakre!" Men da gjerne i en setting som: venninne sendte fine blomster med hyggelig kort i en periode jeg hadde det litt tøft, og jeg svarer "tusen takk for blomstene vakre deg". Vi er forøvrig noen år eldre enn CBE. Men å skrive det på noens IG kjenner jeg er litt rart, og da særlig når det er utelukkende utseendet som "komplimenteres"/kommenteres. Tror ord som "vakre/fina" blir litt som slang type "serr" og "liksom", som var inn for et par 10 år siden... På hvilken måte er personlige historier relevant for tråden? 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bulsara Skrevet 18. desember 2023 #91377 Del Skrevet 18. desember 2023 Og plutselig var hun i Alpene på sponset tur. Interessant. Kilde CBEs IG Story Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 18. desember 2023 #91378 Del Skrevet 18. desember 2023 (endret) I følge social blade har det kommet inn nesten 500 nye følgere i går og i dag. Jeg tror hva jeg vil om hvordan det har skjedd, men det ser sikkert flottere ut ligge over 300k følgere, enn under. https://socialblade.com/instagram/user/carolinebergeriksenno Endret 18. desember 2023 av Snødronninga La inn mindre bilde, men ble like stort :p 21 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 18. desember 2023 #91379 Del Skrevet 18. desember 2023 (endret) "Og plutselig var hun i Alpene på sponset tur. Interessant." Egentlig ikke. Kontant har bare funnet en ny samarbeidspartner, https://www.nbrands.com/en-nl/about/about-the-brand/, nederlandsk nettbutikk eid av cbe sin tvilling som "inviterer" til årlig fest/lansering i Alpene: https://www.instagram.com/p/CurqQfGtvhO/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== Nå har cbe noe å gjøre en stund. Endret 18. desember 2023 av Revenge o'Cavatina sitering gone wrong 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 18. desember 2023 #91380 Del Skrevet 18. desember 2023 Heldigvis kan man ta selfier i Alpene også. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå