Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Jeg sveiper av og til innom CBE sine snapchat-innlegg, hun er tydeligvis litt i toppen av mine forslag av og til. 

Men uff, jeg har ikke ord på hvor glatt dette er, og totalt motsatt av vår virkelighet. 

Veltrente kropper, perfekt hår, hvite tenner, severer mannen ett-eller-annet kremete i en fancy kopp/glass etter trening (laget på en julepyntet og fettfri kjøkkenbenk). På dette tidspunktet var jeg trolig på jobb, med fett hår, glemt mascara, tørket spy i to etasjer natten før, middagsrester i gryten på kjøkkenbenken, der forsåvidt ungene hadde smørt seg mat med påfølgende smuleinferno 🙈 jeg står i alt som er beskrevet altså, men rekker å bli litt provosert og 😂

Hvem er egentlig publikummet og heiagjengen her? 

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IMG_8173.thumb.jpeg.473b64b8b13a2639a00106718bbd1122.jpeg
Delte tilbakemeldinger i kommentarfeltet, der jeg må si meg enig med midterste taler. Countdown til sletting og blokkering starter….derrrr! 🔫

• Liker 28
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (12 timer siden):

Begge to bruker arbeidstiden til engasjement over en kommentar om en kakaokopp. 

#Kakaokoppgate - 😂

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lizziea skrev (12 timer siden):

Det hadde absolutt vært kjekt om de dokumenterte dette innenfor feltet( trening) de prøver og selge. Bedriften jeg jobber i må dokumentere sertifiseringer for og selge sitt produkt. Det burde influensere også ha gjort.

Det kan være helsefarlig i verste fall at en selvlært mosjonist uten utdannelse selger veiledning og råd om trening. Hva om det er en person som trener seg opp fra skade, har skade hen ikke vet om, har bygning og kroppsfasong som tilsier at du skal utføre øvelsen på en annen måte m.m.? 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at ikke CBE har noe online sertifikat for personlig trener? Det kan vel ikke være så mye vanskeligere enn å bli yoga sertifisert.  Ville gitt litt mer cred til hennes online gruppetrening som koster 599 i måneden (minimum 3 mnd binding)

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugar&Spice skrev (12 timer siden):

Man kan helt fint ta ut utbytte selv om selskapet gikk i minus i 2022. Utbyttereglene viser til at man ikke kan ta ut mer enn at det er forsvarlig egenkapital igjen i selskapet. Da tar de eventuelt utbytte fra tidligere års inntjening, altså egenkapitalen til selskapet. Utbytte er ikke fastlåst til årets tesultat, med andre ord.

Jeg har ikke lest regnskapene for de siste årene, men regner med at det fra 2010 og til rundt 2020 hvert fall var ganske så god inntjening der, og mulig det lever på de midlene. Men har som sagt ikke lest regnskapene. 

Du har selvsagt rett. Jeg er ikke økonom, men er ikke vant til at styrer godkjenner å ta ut utbytte i år med underskudd. Men de er jo sitt eget styre, så hva står i veien?  Kan jo hende at de har hatt behov for å ta ut nok til å dekke en omlakkering for eksempel, lite rom for det på den inntekten LKE hadde i fjor.

Egenkapitalen for 2022 er ca 2,5 mill etter underskudd så de er fortsatt solide. De tåler 2023  og 2024 uten særlig inntekter også, men det kan ikke fortsette lenge før inntektene må stige betraktelig. De har lav lønn og få utgifter på firma, så det er ikke mye annet å kutte enn stillinger. LKE må nok få seg egen inntekt ASAP. Revisor må ha stor gitt klar beskjed om at her må det skje noe, om h*n ikke har stor tro på Netfit sin evne til å snu skuta.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, Spamalot said:

Takk for opplysningen. Dette svaret er tråden i et nøtteskall. Repetisjoner på repetisjoner. Og spydigheter og hersketeknikker. 

Hm. Minner nesten litt om påvirkeren i et nøtteskall 🤔

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie77 skrev (1 time siden):

IMG_8173.thumb.jpeg.473b64b8b13a2639a00106718bbd1122.jpeg
Delte tilbakemeldinger i kommentarfeltet, der jeg må si meg enig med midterste taler. Countdown til sletting og blokkering starter….derrrr! 🔫

Og første kommentar er fra LKEs tante (apartment styling, hun som kommenterte at kaffekoppen i LKEs fang var "heldig" 🤯). Mangler bare den sedvanlige kommentaren fra hunden nå 😄 

Endret av Rastebenk
  • Liker 24
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie77 skrev (1 time siden):

IMG_8173.thumb.jpeg.473b64b8b13a2639a00106718bbd1122.jpegyn

Jesus Christ, det er jo som å våkne opp i et utstillingsvindu! Hver flate eroverfylt av ubrukelig pynt 😳 Hvor skal barna være?

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (3 timer siden):

Det er jo dessverre mange i SoMe som holder på som CBE. Som iscenesetter og imiterer virkelige hendelser, enten for å opprettholde et visst image, eller i forbindelse med annonsørinnhold. Som "tar seg et bad" uten at det er vann i badekaret, som tar seg en løpetur i Syden med en måne som er redigert inn i bildet, som tar julebilder med en hund som er redigert inn i bildet, og som "drikker kakao med krem" av en tom og ren kopp. Som "spiser frokost" kl 14 (her slettet jo LKE bildeinformasjonen etter at det ble påpekt at CBEs "frokost" beviselig ble fotografert på ettermiddagen, noen som husker? @Kollontaj?).

Poenget er at CBE, i sin fjortistrass, insisterer på at den glansede og retusjerte innholdsproduksjonen er helt sann! Selv om det ofte fremstår så iscenesatt at det tipper over i det parodiske, så er det SÅNN livet hennes er altså! Jo da, hun drakk kakao med krem hun! Av en gullende ren kopp! Og hun har faktisk ikke én eneste pore eller linje i den speilblanke huden sin selv om hun snart er 40, og øynene hennes har jo bare helt naturlige ringlights :sexy:

Screenshot_20231209_083554_Gallery.jpg

I stedet for å si seg enig med kommentaren om at det er ufattelig mye fake på Instagram på grunn av alle som har en sterkt iscenesatt innholdsproduksjon kamuflert som "venninnetips" med profesjonelle fotobokser, kamera og ringlights, og som preges av tung teknisk etterbehandling og som ender opp med glansede resultater som er ren løgn, så kommer tidenes forsvarstirade: "det jeg holder på med er faktisk helt sant og bare se en annen vei du!!"

Hilsen CBE som til og med lagde en sang om at det er så hardt å være kvinne på Instagram 🫨 CBE er jo en av verstingene selv, en virkelig storprodusent av dårlig samvittighet hos kvinner i full jobb som ikke kan sette av en arbeidsuke på å lage pakkekalender til barna til jul, eller å avse 3 timer daglig til mosjon og egenpleie.

https://www.instagram.com/reel/Czt6olYIs0D/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Det stemmer at LKE (mest sannsynlig) fjernet fotoinformasjon fra bilder etter at det ble påpekt av bla meg at bildene var tatt på andre tidspunkt enn det som ble oppgitt. En gang la han inn følgende linje i stedet: jeg vet hva du gjør. ☺️

• Liker 30
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Kollontaj said:

Det stemmer at LKE (mest sannsynlig) fjernet fotoinformasjon fra bilder etter at det ble påpekt av bla meg at bildene var tatt på andre tidspunkt enn det som ble oppgitt. En gang la han inn følgende linje i stedet: jeg vet hva du gjør. ☺️

Jeg syns han er så spooky i måten han forholder seg til andre mennesker på nett!

• Liker 37
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (7 minutter siden):

Jeg syns han er så spooky i måten han forholder seg til andre mennesker på nett!

Akkurat den kommentaren synes jeg var innafor, han syntes nok at jeg var spooky som så når bildene ble tatt. 😉

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjedda skrev (3 timer siden):

Rart at ikke CBE har noe online sertifikat for personlig trener? Det kan vel ikke være så mye vanskeligere enn å bli yoga sertifisert.  Ville gitt litt mer cred til hennes online gruppetrening som koster 599 i måneden (minimum 3 mnd binding)

Spesielt siden både pt-utdanningen hun liksom begynte på var sponset, slik yoga-utdanningen også var sponset med reklame på hennes kanaler.

Anatomibøker - med lesebriller på nesetippen - som tilsynelatende ble glemt i samme øyeblikk reklamesamarbeidet var over.

Og troverdigheten til yogastudiet på The Shala har vært skrevet grundig om i tråden, hvor beviser for manglende undervisning som er påkrevd for å få sertifikatet ikke tilbys de betalende kundene.

Med (den manglende) troverdigheten til CBE og co tror jeg ikke hun ville fått mer cred om hun nå plutselig skaffet seg en pt-utdanning. Til det har hun og LKE (som tross alt har pt-utdanning og nå også noe nettbasert på engelsk...) altfor mange år med overtrening, ortorektisk forhold til trening, kosthold, kropp og helse. De har vist et helsefarlig forhold til trening, og LKE (som har pt-utdanning) har vært opptatt av å fremstille kona som langt tynnere enn hun er på bilder enn å instruere henne til å gjøre øvelser korrekt. Og CBE selv viser poseringsyoga som har svært lite med yoga og forsvarlighet å gjøre. Det finnes ikke noe seriøst med disse som gir grunn for andre å betale for å få treningsråd av dem. Tvert om, det å ta imot treningsråd fra disse kommer med ganske stor risiko for den som tar imot råd - så egentlig burde de betale ev. prøvekaniner for å skaffe seg erfaring. Og prøvekaninene burde ha gode skadeforsikringer.

Man kan ikke få troverdighet med en treningsportal eller som trener når man konsekvent redigerer bilder av egen kropp og fremstiller det som om det var resultat av treningen. Det er ikke forsvarlig. Og det er også villedende reklame, og dermed... ikke overraskende... også lovbrudd.

Posering, ytre utseende, juks, thinspo/proana og villedende markedsføring og umerket reklame, det er det de baserer sitt forsøk på trenerkarriere på - det er i hvert fall ikke annet de viser i sine bedriftskanaler.

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (41 minutter siden):

Spesielt siden både pt-utdanningen hun liksom begynte på var sponset, slik yoga-utdanningen også var sponset med reklame på hennes kanaler.

Anatomibøker - med lesebriller på nesetippen - som tilsynelatende ble glemt i samme øyeblikk reklamesamarbeidet var over.

Og troverdigheten til yogastudiet på The Shala har vært skrevet grundig om i tråden, hvor beviser for manglende undervisning som er påkrevd for å få sertifikatet ikke tilbys de betalende kundene.

Med (den manglende) troverdigheten til CBE og co tror jeg ikke hun ville fått mer cred om hun nå plutselig skaffet seg en pt-utdanning. Til det har hun og LKE (som tross alt har pt-utdanning og nå også noe nettbasert på engelsk...) altfor mange år med overtrening, ortorektisk forhold til trening, kosthold, kropp og helse. De har vist et helsefarlig forhold til trening, og LKE (som har pt-utdanning) har vært opptatt av å fremstille kona som langt tynnere enn hun er på bilder enn å instruere henne til å gjøre øvelser korrekt. Og CBE selv viser poseringsyoga som har svært lite med yoga og forsvarlighet å gjøre. Det finnes ikke noe seriøst med disse som gir grunn for andre å betale for å få treningsråd av dem. Tvert om, det å ta imot treningsråd fra disse kommer med ganske stor risiko for den som tar imot råd - så egentlig burde de betale ev. prøvekaniner for å skaffe seg erfaring. Og prøvekaninene burde ha gode skadeforsikringer.

Man kan ikke få troverdighet med en treningsportal eller som trener når man konsekvent redigerer bilder av egen kropp og fremstiller det som om det var resultat av treningen. Det er ikke forsvarlig. Og det er også villedende reklame, og dermed... ikke overraskende... også lovbrudd.

Posering, ytre utseende, juks, thinspo/proana og villedende markedsføring og umerket reklame, det er det de baserer sitt forsøk på trenerkarriere på - det er i hvert fall ikke annet de viser i sine bedriftskanaler.

For meg ville ikke all verdens med PT-kurs fått meg til å vurdere noen av de to - til det mangler de fullstendig ydmykhet ang egne ferdigheter, evner og kunnskap.

De har absolutt ingenting å gi meg innenfor trening som jeg vil tro på. Til det har de dokumentert manglende kunnskap, gjennomføringsevne og kompetanse ovenfor altfor mange år på egne kanaler.

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hva de tilknyttede PT'ene i "team netfit" tenker nå. Er de fornøyde med Caroline berg og lars kristian eriksen som ledere for treningsappen netfit, eller forholder de seg kun til Adrian Paul?

Og hvem er den tilknyttede ernæringsterapeuten? De skulle jo ha en til å kvalitetssikre kostplaner og mat generelt?

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske sykt å tenke på at denne stylingen ikke er inspirasjon fra IKEA el., men tilhører spesifikke mindreåriges innerste kroker, som utleveres ikke bare for hundretusener av faste følgere men for hvem som helst som vil titte innom. At de, og det attpå til i snart 2024, ikke klarer å lage annet content, er utilgivelig. Jeg ønsker ikke å nevne alt, men nærmest ingenting får være i fred, og følgerne inviteres inn til å si sin mening, før hovedpersonene selv er kjent med at det skal skje. Julen er høysesong for denne galskapen, det som skal være familietid. 

Heldigvis er dette for de aller fleste UT.

• Liker 28
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det er inspirert av dårlige amerikanske julefilmer på netflix hvor alt er ekstremt overpyntet, tacky, og plastikk uten sjel.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjedda skrev (5 timer siden):

Jo, et årsstudium i PT er mer seriøst og gir 60 studiepoeng som kan bygges inn i en bachelorgrad. I motsetning til dette kurset i yoga med noen få samlinger og et par måneders innsats. 

Endret av AnnaCotta
formulering
  • Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...