Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Memorangen skrev (1 time siden):

Jeg kommenterte på mobbementaliteten og ingenting annet. 

Alle disse barnebildene skjønner jeg ikke  hvor er hen, jeg ser knapt noen av de på kontoen hennes og de som er der er nå ganske uskyldige. 

Jeg tipper mange her inne kritiserer for å kritisere, ikke fordi de er så fryktelig bekymret for barna hennes. 

De har sikkert gjort ting som ikke er bra, men jeg syns likevel ikke det rettferdiggjør en del av de kommentarene jeg har lest her. 

Veldig mange av disse barnebildene og filmene (!) av de uten at de vet at de blir filmet og spredd på hele internett skjer på stories. Det er derfor du ikke ser de lenger. Det betyr derimot ikke at pedofile og andre forferdelige mobbere på internett (som mor selv i følge henne har blitt plaget av i åresvis, og følgelig vil servere sine barn til), har lagret de for egen forlystelse i lang tid fremover. 

Hvis din mor hadde delt alt fra din oppvekst og private bilder med vilt fremmede voksne (sånn 300 000 stk), ville du syntes det var helt greit fordi det for noen voksne synes det ser ganske uskyldig ut? 

• Liker 20
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laia skrev (5 timer siden):

Og så beleilig at intervjueren åpnet med å spørre om hun noen gang har vært involvert i å gi en meningsfull gave…

Da fikk hun jo en unik sjanse til å trekke frem det famøse Omvendt Julenisse prosjektet…(der de ikke kunne bruke verken egen bil eller bidra selv med gavepapir eller saks)

Å nei å gud gi om de skulle bruke saksene sine på sånn slitasje. Sakser er jo så utrolig dyrt og blir fort brukt opp. Gjerrigparet nr 1. Rart de har råd til all alkoholen, men de har heldigvis ikke så lang vei til Sverige 😉 Fyllerantinga på x burde hatt egen tråd, men det gjelder jo ikke hovedpersonen. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (1 time siden):

Så hvis de har fått 500 abonnenter på f.eks Carolines Sterk og atletisk med Caroline, som det står skal ha oppstart 29. oktober, så hadde de da tjent inn 300 000 nå, for det koster 600 pr mdn (!)
Det skal være ukentlige gruppetimer, da altså med den helt uerfarne Caroline som coach(?)
Merkelig at vi har fått høre så lite om dette programmet som altså er i gang nå. Nesten så man skulle tro det er blitt utsatt eller kansellert som alt det andre de sier de skal om dagen.

Ikke noe treningsreise, ikke noen yoga-timer, ikke noe Sterk og atletisk og ikke noe Valencia maraton. Aner vi et mønster? 

• Liker 31
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (11 timer siden):

Men når du så tydelig IKKE har satt deg inn i hva denne/disse bedriftene og deres eiere faktisk gjør, er det ikke da skremmende at de kan få fortsette med å sette egne barn i risko for misbrukte bilder og identitetstyveri og barna blir fratatt retten til å utvikle egen identitet på nett? Skremmer ikke over 200 000 bildetreff på ene barnet?

Skremmes du ikke over at eierne av en millionbedrift i tillegg til dette over år har hatt et bedriftsinnhold som er skadelig for andre?

Bryr du deg overhodet ikke om at det via bedriftenes kanaler begås mer eller mindre daglige lovbrudd (det har vært minst to bare i dag på en av kanalene, villedende reklame + umerket reklame) - og at de får fortsette fordi slike som deg velger å forsvare dem og se på dem som lett underholdning når du er sliten?

Veldig mye av det du har nevnt som "drittslenging" er ikke det, det er saklig kritikk av det disse bedriftseierne velger å ha som innhold på sine bedriftskanaler i ulike sosiale medier og nettsider. Men det har du ikke fått med deg fordi du har valgt å gjøre akkurat det bedriftseierne ønsker du skal gjøre - svelge hele deres falske narrativ rått, for så å løpe ut og forsvare deres uetiske og skadelige, og ofte lovbrytende, forretningsvirksomhet.

Herrefred. Nei det er ikke greit! Jeg forsvarer på ingen måte det de gjør, jeg reagerte bare på ordlyden i enkelte ting som ble skrevet her. Jeg svelger det ikke rått, jeg er aldri innpå blogger i det hele tatt, syns det er komplett uinteressant. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memorangen skrev (58 minutter siden):

Ja men denne tråden er jo helt vilt lang!! Dukker jo opp til stadighet i de trådene som blir diskutert mest. Det er vel kanskje fordi ho har holdt på ekstremt lenge nå da. Nei flott de blir kritisert disse influencerne, jeg bare reagerte på ordlyden i enkelte ting som ble skrevet. 

Tråden er over 5 år gammel. KG ønsker ikke mer enn én tråd per influencer så alle problematiske sider ved Treasures må diskuteres her.
Pro-ana, seksualisering av kvinner (og barn!), barneeksponering, umerket/feilmerket reklame, manglende merking av retusjert person, brudd på alkoholloven, trakassering og hærverk mot kritiker, salg av tjenester de ikke følger opp, innsalg av tjenester på bakgrunn av utdanning, kompetanse og sertifisering de ikke har, dårlig visuell forståelse og manglene evne til å kommunisere med tekst og bilde, regelrett helsefarlige trenings- og kostholdsopplegg, pinlige ranter på internett, samarbeid som kastes til ulvene når det passer bedriftseierne, litt unødig fjas og så videre og så videre. Altså en grund til tråden er lang. 

• Liker 29
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredrik29 skrev (7 minutter siden):

Vet ikke hvorfor, men jeg har plutselig fått henne opp på Snapchat igjen, må være 2-3 år siden sist. Tror jeg ble sperret/ blokkert etter at jeg kommenterte noe kritisk ang. barne-eksponering en gang. Kanskje hun har unblocked alle på Snap for mer følgere og økt engasjementsrate? Jeg er blokkert på insta så får ikke sett noe der. Uansett fascinerende å se at hun er på nøyaktig samme sted som for 10 år siden. Ingen utvikling. Barna legges ut og eksponeres på story. Filter som gjør at C ser ut som en 13-åring på all video. Og den tilgjorte babystemmen 😅

Kontent har vel tipset CBE om at Snap er stedet pengene er nå.
Et sted må tross alt pengene komme fra for at CBE kan stå på stedet hvil i 10+ år uten utvikling 😅

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memorangen skrev (3 timer siden):

Blir ikke barn brukt i reklamer hele tiden også? 

Jeg leste dette med at mannen hadde klikket, jeg hadde aldri hørt om det før nå. 

Kropps og utseende-fokus? Det er jo overalt! Hvorfor er det hun viser fram så mye verre enn alt annet? 

Jeg personlig syns ikke den bloggen er så veldig interessant, men jeg kan ikke skjønne det behovet folk har for å sette seg ned og skrive så mye dritt som står her inne. 

Og igjen jeg sier ikke alle!! Om man føler seg veldig truffet av det jeg sier så er det kanskje en grunn til det da..

Det er stor forskjell på et anonymt barn i en Helly Hansen-reklame hvor du hverken vet navn, alder eller nasjonalitet på barnet, kontra influenserbarn hvor du kjenner alt fra fødselshistorie og postadresse til innsiden av barnets hjem og soverom, alle fritidsaktiviteter og bursdagsfeiringer samt navn på kosebamsen. I CBEs tilfelle så har man jo også sett mammas rumpe og silikonpupper.

Jo mer bilder og filmer som postes av et barn på internett, jo mer tilrettelegger man for alt fra mobbing og identitetstyveri til misbruk i pedofile kanaler. Hvis man skal tro på det Datatilsynet, Unicef og Kripos sier, da. Men disse institusjonene er muligens bare sjalu kjerringer og mobbere som burde få seg et liv. Det samme med Jenny Skavlan og Thomas Finger'n Gullestad, de SKJULER jo at de har barn siden de ikke legger ut daglige videoer av dem på åpent internett... 🙃

Utleveringen blir ekstra graverende i tilfeller som hos CBE, hvor hun i en 10 års periode ikke bare har tjent og tjener store penger på å utlevere ungenes hverdags- og privatliv med alt fra ferier og julefeiringer til fritidsaktiviteter og soverom, men også har blitt en svært generøs tilbyder av enorme mengder bilde- og videomateriale av ungene sine på åpent internett, blant annet på en IG-konto med tilsynelatende 300 k følgere. Barna er gjerne retusjert og/eller sminket, og f eks på Halloween så var det betenkelige poseringer, sminke og kostymer med tanke på barnas unge alder.

Edit: jeg tenker ikke at CBE og LKE med viten og vilje tilbyr ungene til misbrukere. Men at de er ufattelig forfengelige, utseendefikserte, naive og fjortis-trassige, fordi DE gjør som DE vil, uansett hva andre sier! Får de kritikk, så gjør de gjerne MER av det. Stolthet har neppe noe med saken å gjøre, jeg har selv et barn i Norgestoppen i sin idrett, og jeg er selvfølgelig ekstremt stolt. Men jeg har null behov for å dele det i sosiale medier da det holder for oss at de nærmeste vet det. Det er aldri til barnas beste å bli plastret utover internett, det handler kun om foreldrenes behov for bekreftelse. Mine unger skal ikke avbildes på internett i annet enn offentlige idrettsarrangementer før de selv vet hva pedofili og identitetstyveri er, og selv kan ta et informert valg ut i fra det.

Endret av Rastebenk
  • Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memorangen skrev (3 timer siden):

Jeg har aldri sagt at alle her inne er mobbere? I alle dager. Ja sa at jeg reagerte på en del av innleggene jeg leste (og det er ikke mange med tanke på hvor lang denne tråden er). Selfølgelig er det ikke bra med utlevering av barn på nett, men er ikke dette ekstremt vanlig? Jeg sier ikke at det er greit men hvorfor er det akkurat hun som får gjennomgå? Blir ikke barn brukt i reklamer hele tiden også? 

Jeg leste dette med at mannen hadde klikket, jeg hadde aldri hørt om det før nå. 

Kropps og utseende-fokus? Det er jo overalt! Hvorfor er det hun viser fram så mye verre enn alt annet? 

Jeg personlig syns ikke den bloggen er så veldig interessant, men jeg kan ikke skjønne det behovet folk har for å sette seg ned og skrive så mye dritt som står her inne. 

Og igjen jeg sier ikke alle!! Om man føler seg veldig truffet av det jeg sier så er det kanskje en grunn til det da..

Grunnen til at hun får gjennomgå i denne tråden er jo fordi tråden handler om henne. Ingenting av det som diskuteres er funnet andre steder enn hennes egne sosiale medier og artikler fra avviser. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nettavisen.no/kjendis/derfor-forsvant-caroline-berg-eriksen-fra-rampelyset/s/5-95-1481404 Skulle trodd hun bodde i Narvik eller i Longyearbyen, men nei, hun bor i en by kun en times kjøretur med bil, buss eller tog utenfor Oslo. Skjønner at det er tiltak å reise på premierer og røde løpere, men det kan da umulig være på grunn av avstand. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (35 minutter siden):

Flyttet hun ikke fra Siljan til Sarpsborg? I følge Google Maps er det 1 time og 35 minutter fra Oslo til Siljan, mens det bare er 1 time og 5 minutter til Særp, så man skulle tro at man så mer til henne etter at hun flyttet dit?

Forøvrig kjøpte de Villa Kulås i 2016, det begynner å bli noen år siden. Har Sarpsborg flyttet seg lenger vekk fra Oslo på disse årene? Har det vært en kontinentalplateforskyvning jeg ikke har fått med meg? Jeg trodde det var ganske vanlig å pendle fra Sarpsborg til Oslo for jobb og sånt, og det er noe folk får til på daglig basis. 

Som jeg har skrevet tidligere, det må være utrolig pinlig med slike spørsmål, for hun blir jo på en måte tvunget til å dikte opp en unnskyldning. Uansett hvor dumt det høres ut, så er det nok bedre enn å fortelle sannheten. Karrieren er på hell og ektemaken/styreleders eskapader har gjort henne til Persona non grata i miljøene hun gjerne vil vanke i. Nei, bedre å hevde at Sarpsborg har flyttet seg til verdens ende…

Drar hun ikke fortsatt til Oslo for frisørbesøk? 

• Liker 31
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memorangen skrev (22 timer siden):

Skjerpings. Det er meget stor forskjell på å si fra om uetiske/ulovlige ting enn den mobbingen som foregår her inne. "Hun ser ut som hun har et trist liv der hun går rundt i det mørke huset sitt". At hun står hele dagen foran speilet og sminker seg, og det er helt tragisk når man nærmer seg 40 år osv.. Nei fy flate jeg blir kvalm. 

Ja, hvis folk bare kunne kritisert sak og mindre person hadde det vært bedre, men det er akkurat sånn folk holder på. Skriver dritt og kritiserer henne nord og ned. Tror oppriktig talt det er mange sjalu mennesker her inne som har et sterkt behov for å føle seg bedre. Er galskap når hun legger ut et bilde og 5 min senere er det skrevet om her inne. Ofte i negative ordelag som går på person og ikke noe annet. Kvalmende 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallepalle2 skrev (På 27.11.2023 den 10.08):

Ingen trenger vel å unnskylde seg ovenfor oss? Å legge ut ett bilde skader ingen barn, man må ikke bli helt hysteriske heller. 

Jeg er veldig kritisk til eksponering av barn, men å dele et bilde en sjelden gang har blitt gjort i alle tider. Det viser ikke personligheten til barnet og er ikke skadelig for noen. 

På bedriftskontoen din også? 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnaCotta skrev (7 timer siden):

Ikke noe treningsreise, ikke noen yoga-timer, ikke noe Sterk og atletisk og ikke noe Valencia maraton. Aner vi et mønster? 

Sier alt om gjennomføringsevnen deres..

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Frisk Frosk skrev (3 minutter siden):

Som andre har skrevet - det som skrives som ikke er akseptabelt eller som bryter forumreglene, det rapporteres stadig, fordi trådens faste brukere ikke ønsker slikt. Så vil det alltid være litt uenigheter om hvor grensene går mellom ulike deltakere - og så er det moderatorene som bestemmer hva som får stå og hva som bryter forumreglene eller annet innhold forumet ikke vil assosieres med.

Du innrømmer at du ikke har lest mye av tråden, og mye av det jeg og andre nå har forklart om hva denne millionbedriften, bedriftene og ikke minst eierne, CBE og LKE gjør, det har du ikke fått med deg før. Her sier du at det du har fått vite om barneeksponering, lovbrudd m.m. ikke er greit. Samtidig er det bare få svar siden du skrev til en annen bruker og sa at det er jo så mange som eksponerer barna sine, det er jo så mange som bruker barna sine i reklame, og kroppsfokus er jo overalt, det er så ekstremt vanlig. Vet ikke om du mener det slik, men det gir et inntrykk av at det er ikke så farlig at barn blir fratatt sine rettigheter, sitt privatliv, får brettet ut hele oppveksten for hele verden. Jeg greier ikke å tro at du mener dette er greit, noe du egentlig skriver i dette svaret her også, heldigvis.

Du spør i et svar rett over det jeg svarer på her, hvorfor akkurat CBE får "gjennomgå". Dette har det vært skrevet om mange ganger i tråden, fordi det med ujevne mellomrom kommer til brukere som ikke har lest så mye, som kommer tilfeldig innom, som ikke har satt seg godt nok inn i hvordan denne millionbedriften drives, historien til firma og eiere siste 14 år, og spesielt ille siste 10 år med massiv eksponering av egne barn, i tillegg til at kroppsfokuset har intensivert til det nærmest ekstreme og nå også blandet med det de kaller å bringe "helse" til folket.

Det er mange grunner til at CBE spesielt får "gjennomgå". Ene årsaken er at hun har vært så mange år i bransjen, 14-15 år, at hun kjenner til lovverk og andre regler. En gang var hun landets største blogger, selv om det begynner å bli lenge siden. Men når hun/de fremdeles velger å f.eks. begå nærmest daglige lovbrudd, da er ikke det pga. uvitenhet, eller en glipp - det er planlagt og bevisst. Så vil kanskje noen si at det vet vi ikke, men jo, det gjør vi. For LKE har gått ut i media og sagt at lovene er "dumme", at det "ikke er rettferdig" når CBE har fått advarsler fra både Forbrukertilsynet og Helsetilsynet pga. brudd på både markedsføringsloven og alkoholloven. Med andre ord, de VET, men de velger likevel helt bevisst å IKKE følge norsk lov. Bare det alene er god nok grunn til at denne millionbedriften over flere år har fått og får så sterk kritikk.

Så har du alt bildejukset som er kombinert med det ekstreme kroppspresset. I flere år påstod CBE og LKE at de ikke redigerte CBE tynnere - så ble de avslørt i 2014 - 2015, også godt dokumentert i denne og tidligere tråder, og måtte innrømme jukset de hadde holdt på med i flere år (inkl. å redigere henne tynnere som gravid...). I januar 2016, etter alt bildejukset skrev CBE dette på bloggen sin:

image.png.3ff27509a7f175c68f54a9cd4c5e72af.png

https://www.carolinebergeriksen.no/2016/01/03/frustrerende-start-pa-aret/

Se på hva hun skriver her - hun skriver at hun er ærlig og holder hva hun lover. Hun lover at datteren ikke skal vokse opp med en mor som har behov for å redigere kroppen sin.

Og så tenker du på det ekstreme kroppsfokuset CBE har hatt etter 2016 og fremdeles blir verre på. Det er silikon og kosmetiske injeksjoner, det er voldsom bilderedigering og det er i tillegg hyper filterbruk, veldig ofte filter som endrer hennes naturlige benstrukturer, og nesten alltid filter som gjør henne mye tynnere enn hva hun i virkeligheten er. Er dette en bedriftseier som man skal stole på? Som mener det hun lover følgerne sine? Hvorfor har hun aldri - ikke én eneste gang siden lovendring i fjor sommer - merket en eneste av alle reklamene hun har hatt (både merkede og umerkede) hvor hele utseendet hennes har vært retusjert.

Faktum er at til tross for det CBE skrev og lovte i januar 2016, så vokser nå ikke bare en, men to døtre opp med en mor som nesten daglig viser et ekstremt behov for å redigere egen kropp, i tillegg til at hun bruker alle triks og poseringer ellers for å fremstå som tynnest mulig, ofte med stort fokus på å posere på seg tydeligere sener enn hun har uten ekstreme, poserende muskelspenninger.

Og ikke bare det, går du inn på Netfit.nos hjemmeside, så vil du se at det knapt finnes ett eneste bilde av CBE der hvor hennes kropp og utseende ikke er heftig redigert og/eller bruker filter. Det er ganske ekstreme redigeringer på mange av bildene, for de som vet hva de skal se etter og kan anatomi. Det at Netfit AS velger å bruke så mye kropps- og utseendejuks på frontpersonen for å selge trening, kosthold og "helse" - det er helt uforsvarlig. Og det er brudd på reklameloven. Og det viser hvilket fokus bedriften har - juks og bedrag, lovbrudd - hva som helst for å få oppmerksomhet og penger inn. Er dette et fokus en seriøs treningstilbyder har? Er det ansvarlig? Er det forsvarlig? Fagfolk vet at et slikt fokus er farlig - likevel fortsetter eierne av Netfit AS å ha dette farlige fokuset. Bare det i seg selv er nok en grunn til at denne bedriften får så mye saklig og berettiget kritikk.

Og midt oppi dette, altså to barn som utsettes for alt dette. Det var viktig å skåne barna for CBE i 2016 - nå er det tvert om, hun og mannen velger helt bevisst å bruke barna enormt mye som bedriftsinnhold. Om jeg ikke husker feil var det LKE som skrev en gang, ang. lovbrudd på stories på IG, at stories "teller ikke", fordi det forsvinner etter 24 timer. Og DET er noe av problemet som du, Memorangen, egentlig får frem (ikke kritikk av deg) - for når CBE og LKE f.eks. begår massiv eksponering av egne barn på stories, eller de begår masse lovbrudd på stories mtp. markedsføringsloven, så blir det fort "usynlig". Når slike som f.eks. denne tråden - eller fagpersoner som følger med på og kanskje forsker på influencere - kommer med svært så legitim kritikk og beskriver det ekstreme omfanget Treasures AS sine eiere har av brudd på barns rettigheter og på markedsføringsloven og alkoholloven, da vil dette virke som hets og hat (som CBE og LKE stadig kaller det) for slike som deg eller andre som ikke følger med - mens det faktisk bare er en fakta, saklig gjenngivelse av det innholdet eierne selv bevisst velger å ha på sine bedriftskanaler. Og når den helt legitime, saklige kritikken blir for tydelig, da går CBE og/eller LKE og skaper et narrativ som gjør dem selv (bedriftseierne, som har tatt helt bevisste valg om hva de publiserer) til privatpersoner som er offer for mobbing, hat og hets - altså en avledningsmanøver som skal få følgere til å få sympati, slik at følgere går ut for å forsvare disse kyniske millionbedriftseierne, som ikke bryr seg om at innholdet de publiserer skader andre, ikke en gang deres egne barn skånes for eksponering. Men når det gavner dem, da er de altså private offer, hevder de - mens det de kritiseres for er den totalt uforsvarlige og uetiske bedriftsvirksomheten de bedriver. Ser du spillet disse eierne bedriver?

Jeg er enig med deg i at influencere generelt (med få seriøse unntak), er helt uinteressante. Det som imidlertid ER så interessant at jeg gidder å engasjere meg - det er fordi jeg mener norske lover i dag henger så etter at en hel generasjon barn, influencer-barn aller verst, risikerer store problemer som voksne, de kan bli utsatt for kriminalitet, de kan få ødlagt sine liv fordi de aldri har fått lov å utvikle egen identitet, men alltid har måttet forholde seg til den identiteten deres foreldre har valgt for dem på foreldrenes bedriftskanaler, fordi foreldrene selv ikke gidder eller ikke er i stand til å skape et bedriftsinnhold som er interessant nok til at de greier å tjene nok på egen produksjon. Derfor velger de å selge egne barns barndom, oppvekst og identitet på nett...

Videre blir jeg ekstremt provosert over at det i dag er mulig å ha null utdanning og ekstremt lite erfaring, for så å gå ut og profilere seg som treningsguruer, spre feilinformasjon, vise frem øvelser som gjøres feil og som kan skade andre som uvitende forsøker å kopiere dem. Jeg blir ekstremt provosert over at det er mulig å fronte "helse" og proana/thinspo i samme åndedrag for å tjene penger, og at de som gjør dette ikke en gang har giddet å ta en fullstendig utdannelse eller skaffe seg nok kompetanse og erfaring. LKE er f.eks. en god indikasjon på det, to år av en bachelor før han hoppet av, pt-utdanning og noe kurs, men ikke en gang istand til å instruere egen kone til å utføre øvelser korrekt (også godt dokumentert i tråden), men heller er mer opptatt av at kona skal ta seg best ut på bildene, se tynnest mulig ut. Dette er så useriøst og så potensielt farlig for andre at det skulle vært stoppet!

Så har du alle lovbruddene som firmaet/-ene som eierne bevisst har begått over så mange år, fått advarsler om, og likevel helt bevisst velger å fortsette med lovbruddene.

Dette kan ikke fortsette, for det ødelegger samfunnet vårt! Det ødelegger barn og unge, det trigger til dårlig forhold til egen kropp og til og med spiseforstyrrelser hos de som er sårbare for det. Og som alle vet, spiseforstyrrelser koster altfor mange både helse og liv - at det da er lov å åpent drive thinspo, proana og ekstremt kropps- og utseendefokus og bildejuks og kalle det de driver med "sunn livsstil, trening, kosthold og god helse" - et er noe som gjør meg både fortvilt og forbanna.

Av alt dette, er det likevel den voldsomme barneeksponeringen av navngitte ikke samtykkekompetente barn, som er blitt groomet til å bli foreldrenes inntekskilde som bedriftsinnhold, hvor ingenting er hellig, hverken barndom, privatliv, rettigheter eller egen identitet.

Dette kan ikke fortsette, og derfor gidder så mange å engasjere seg i denne tråden. Mange klager firmaene inn til Forbrukertilsynte, Arbeidstilsynet, Helsetilsynet, skriver brev til Barneombud, deltar i offentlige diskusjoner om ett eller flere av alle de sterkt kritikkverdige forholdene en av de eldste influencerbedriftene fremdeles velger for å tjene penger. Flere i tråden har jobber hvor de direkte eller indirekte ser hvor skadelige slike influencere som CBE er, og er engasjerte av den grunnen. Andre er bare bevisste foreldre, bevisste forbrukere, bevisste borgere, som ser viktigheten av at en så uetisk og ofte lovbrytende forretningsvirksomhet dokumenteres og holdes fokus på - for da er sjansene større for at de helt nødvendige lovendringene vil komme raskere på plass, før for mange blir skadet pga. bedriften(e)s praksis.

Er ikke alt dette langt viktigere å få frem og diskutere, enn å kritisere enkeltkommentarer i tråden som du heller kan rapportere inn og så mest trolig få slettet?

Jeg er enig i det meste du skriver her, det var kun noen innlegg med en sånn «gjøre narr av-holdning» jeg reagerte på.  Jeg har også rapportert noen innlegg. p

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gogglebox skrev (4 timer siden):

https://www.nettavisen.no/kjendis/derfor-forsvant-caroline-berg-eriksen-fra-rampelyset/s/5-95-1481404 Skulle trodd hun bodde i Narvik eller i Longyearbyen, men nei, hun bor i en by kun en times kjøretur med bil, buss eller tog utenfor Oslo. Skjønner at det er tiltak å reise på premierer og røde løpere, men det kan da umulig være på grunn av avstand. 

Samme journalist, Charlotte Svartskaret Løvaas, ev. desk/redaktør i Nettavisen, velger for andre gang på en uke å vise bilde fra CBEs IG-konto som også inkluderer barn...

Illustrerer godt hvorfor det MÅ en lovendring til!

Og siden CBE stadig dokumenterer umerkede reklameturer til frisør og annet i Oslo, så er jo dette bare nok et narrativ hun gir for å forsvare at hun egentlig ikke har vært interessant nok til noe større siste årene, noe som ikke er rart mtp. det innholdet hun presenterer på sine bedriftskanaler.

• Liker 27
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hippyskippy skrev (4 minutter siden):

Har hun aldri noen samarbeid lenger?

Lite som dokumenteres med merking, iallfall. Grunnen ser du i likerklikkene her. Det er jo katastrofalt dårlig med 0% engasjement.

IMG_5068.png

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...