Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

pøbelsara skrev (4 timer siden):

Hun virker jo som hun er drit lei av det hun holder på med - det er veldig lenge siden det virket som  hun syntes det var gøy å lage innhold til et interaktivt medium.

Og tenk å ha levert innhold kun med fokus på seg selv og egen navle i 14 år, og likevel hevde at folk ikke kjenner henne. Hun som har 100 % styring på hva hun legger ut og hvordan hun presenterer seg, og så klarer hun altså ikke å formidle hvem hun er. Ikke akkurat så god evaluering av egen innsats og kommunikasjonsevne, det der.

Jeg fascineres sånn av bruken av frasen "de(følgere) kjenner meg ikke, de vet ikke hvem jeg er" hos influensere. Denne brukes både som angrep og forsvar. 

Versjon 1: jeg? Prektig? Det er ihvertfall IKKE slik jeg er! 

Versjon 2: troll kan si hva de vil, de kjenner meg jo ikke, det (negative kommentarer) kan ikke baseres på noen sekunder i en story!

Jeg kan være enig i at nei, man kjenner henne ikke. Eks: Jeg kjenner ikke engang flere av kollegaene mine, tiltross for jeg indirekte tilbringer 8-9 timer med dem hver dag. Jeg sitter kun med en oppfatning basert på det kollegaen min ønsker å dele. Jeg har aldri møtt kollegaen min hjemme i hverdagslige situasjoner som middag med familien eller en lørdag med syssel i hjemmet.

Kristin gjelsvik, pilotfrue, helenedrage, jeg har møtt disse tre, ved ulike anledninger og fått et førsteinntrykk i real life som er typ det samme man får av deres IG. CBE er en av de få "generelle" influenserene jeg vet om, hvor jeg ikke klarer å sette fingern på hvilken humor hun har eller hva type menneske hun er. Det er liksom ingenting der, jeg vet hu liker kaffe, løping og teenager serier.

Men hva er poenget med å være influenser som CBE, som ikke har noe spesifikt sjanger (trening-fitfocus, mat-emilienutrition, skjønnhet-bianca Ingrosso etc) om man ikke deler noe som er i nærheten av hvem man er, når det er det hun lever av? Det er nok mye mer med henne enn det hun vil dele, men hvorfor er det sånn? Hun skal skape engasjement og få følgere, for igjen å få dem til å kjøpe det hun annonserer for, men når alle inntrykk man har av henne er ifølge henne selv feil fordi man ikke kjenner henne, da har hun feilet totalt et sted..

• Liker 25
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MacBeth skrev (36 minutter siden):

Jeg fascineres sånn av bruken av frasen "de(følgere) kjenner meg ikke, de vet ikke hvem jeg er" hos influensere. Denne brukes både som angrep og forsvar. 

Versjon 1: jeg? Prektig? Det er ihvertfall IKKE slik jeg er! 

Versjon 2: troll kan si hva de vil, de kjenner meg jo ikke, det (negative kommentarer) kan ikke baseres på noen sekunder i en story!

Jeg kan være enig i at nei, man kjenner henne ikke. Eks: Jeg kjenner ikke engang flere av kollegaene mine, tiltross for jeg indirekte tilbringer 8-9 timer med dem hver dag. Jeg sitter kun med en oppfatning basert på det kollegaen min ønsker å dele. Jeg har aldri møtt kollegaen min hjemme i hverdagslige situasjoner som middag med familien eller en lørdag med syssel i hjemmet.

Kristin gjelsvik, pilotfrue, helenedrage, jeg har møtt disse tre, ved ulike anledninger og fått et førsteinntrykk i real life som er typ det samme man får av deres IG. CBE er en av de få "generelle" influenserene jeg vet om, hvor jeg ikke klarer å sette fingern på hvilken humor hun har eller hva type menneske hun er. Det er liksom ingenting der, jeg vet hu liker kaffe, løping og teenager serier.

Men hva er poenget med å være influenser som CBE, som ikke har noe spesifikt sjanger (trening-fitfocus, mat-emilienutrition, skjønnhet-bianca Ingrosso etc) om man ikke deler noe som er i nærheten av hvem man er, når det er det hun lever av? Det er nok mye mer med henne enn det hun vil dele, men hvorfor er det sånn? Hun skal skape engasjement og få følgere, for igjen å få dem til å kjøpe det hun annonserer for, men når alle inntrykk man har av henne er ifølge henne selv feil fordi man ikke kjenner henne, da har hun feilet totalt et sted..

Godt poeng! Hun blir oppgitt og lei seg over at folk har et visst inntrykk av henne, som f.eks at hun er prektig. Dette ble tatt opp i "Voksenpoeng". Det betyr at folk ikke ser meg for den jeg egentlig er - forteller hun. Da lurer jeg virkelig på hvordan hun er som person, og hvorfor vi ikke får innblikk i dette. Hun lever tross alt av å være seg selv, som hun har uttalt.

Det hele er veldig enkelt Caroline, tør å vis hvem du er hvis du mener at "alle" har feil inntrykk av deg. Jeg tror derimot at det vi ser er faktisk slik hun er, til en viss grad. Det er helt opp til henne hvordan hun presenterer seg på sosiale medier. Inntrykket folk har av henne, har hun skapt selv. 

Endret av Snødronninga
Bedre formulering
  • Liker 26
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Blir så trist på døtrenes vegne med slik kroppsfiksert mor. Her var pupper og duck lips i fri dressur igjen. Nei, det er ikke håp.

• Liker 36
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

We`re back? WE? LKE har vel ikke vært noe sted? Men han har kanskje hatt fri fra "jobb" mens hun har vært borte? -  i og med at han ikke har laget noe innhold/holdt "stengt". 

Endret av Isild
  • Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isild skrev (1 time siden):

We`re back? WE? LKE har vel ikke vært noe sted? Men han har kanskje hatt fri fra "jobb" mens hun har vært borte? -  i og med at han ikke har laget noe innhold/holdt "stengt". 

Tror hun mener Ozo og henne. Som om de var savnet….

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel ikke en sjel som spurte etter henne på insta? Og ikke mange kommentarene da hun kom tilbake. 

Og på netfit får de nye trenerne mange flere kommentarer og likes enn wannabe gjenget. Synd de kobler seg til et halvferdig prosjekt, men sikkert blendet av «300 000» følgere på insta. Jeg har en mistanke om at lke er veldig flink til å snakke for seg, en mester selger helt enkelt. Så han selger frua for selv kunne være hjemme og dyrke sin hobby. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minthia skrev (1 time siden):

Nå må hun nesten bestemme seg. Hun er stolt over "hvor inspirert mange av dere blir bare fordi jeg er meg" og har brettet ut hele livet gjennom blogg, instagram, bok, podcast, reality og føler seg fortsatt ikke sett? 😅

https://www.carolinebergeriksen.no/2017/11/17/min-storste-samarbeidsavtale-noensinne/

Så sant. 

Forøvrig var det blogginlegget et flashback til da hun fortsatt hadde kontakt med leserne via tekst, og til da man trodde at Caroline ville velge "voksen og elegant" videre. Så feil kan man ta. Hun valgte å droppe tekst og dermed miste kontakten med leserne sine, videre valgte hun å begynne med do-selfier, barnslige emojies og barnslige klær fra Chiquelle. Det går i  alt det som virkelig er ugreit : thinspo, eksponering av barna, sletting og blokkering, nebbete og sur - og ihjelredigert.

• Liker 31
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salmonella skrev (15 timer siden):

Men altså, er du sjokkert? 

Det er jo dette hun VIL vise. Jeg forstår liksom ikke hvorfor folk her irriterer seg over jogginga, hunden, klokka, kaffekoppen, speilselfiene etc. Det er jo den hun er. Det er det hun driver med. Hun kunne ha gjort noe annet, men hun vil ikke. 

Egentlig litt som dette her; at jeg klager på hva dere klager på. For dere vil jo tydligvis klage på det uansett så det er jo helt fåfengt av meg å påpeke det.

Men synes  jo det er litt interessant at hun ikke ønsker eller orker å tilpasse seg noe for å selge bedre. Det virker jo ikke som det går så det suser i den bedriften (?) Lite kommentarer og interesse, minkende følgere, og de gjør ingenting for å få et mer spennende innhold. (Kanskje nå da med CK)

Hun kan jo dette, var veldig flink på bloggen og leverte innholdsrike innlegg. Forstår godt at man kan bli utbrent av en sånn jobb men synes det er rart at cbe vil tviholde på et innhold som ikke selger lenger. Det noen få sier her er det åpenbart andre som tenker også. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diosa skrev (30 minutter siden):

Caroline Berg Eriksen 

Fordi jeg diskuterer her på KG? Du har ikke noe bedre å komme med, nei? Ikke noe nytt. 😅

• Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje hun endelig får tid til å oppdatere bioen sin på NetFit nå da. Etter hun har tilbakelagt noen mil selvsagt. Antar det har hopet seg opp med arbeid å ta igjen etter 3 uker borte fra jobb. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diosa skrev (1 time siden):

Caroline Berg Eriksen 

Det er ingen som er så besatt av CBE som Caroline Berg Eriksen selv..

• Liker 39
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns aldri CBE var så veldig god til å skrive, men hun fant nå på masse innlegg, opptil to om dagen, og de var forseggjorte og hun skrev en hel del. Sammenlignet med tilstanden nå var det jo formidabelt bra!
Men viser ikke dette bare først og fremst hvor ekstremt ødeleggende for egen selvutvikling blogging og influencer-jobbing kan være? Hun har jobbet seg til å bli en mye kjedeligere versjon av den hun ville vært i en normal karriere, Det er jeg overbevist om. For ti år siden hadde hun ting å melde, nå har de to snirklet seg inn i en mindre og mindre omkrets slik at de har mindre og mindre å skrive om, eller i det helte tatt tenke på. Det er ned i kjelleren, ut på løpetur, fast fashion reklamer i stua, merkelige poseringer på kjøkkenet  og så opp å legge seg, hver bidige dag.

• Liker 36
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Netfit har åpen profil igjen. Hun er glad for å være tilbake etter 3 uker og gleder seg til å fortelle «oss» hva hun har holdt på med. Det bør det virkelig være noe treningsrelatert, for ellers er det jo helt meningsløst å ville fortelle det til dem som følger Netfit. 

• Liker 33
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (50 minutter siden):

Mye av denne kritikken bør da også ramme Netfit? Selv om de har med Adrian Paul så er det jo CBE som fronter alt, det faglige er ikke akkurat godt ivaretatt, om enn noe bedre enn Gjelsviks. https://www.seher.no/kjendis/slettet-etter-kritikkstorm/80201802

De er for små og uinteressante til at det fanger medias interesse. Gjelsvik er et mye større navn for tiden. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...