Irja Skrevet 6. september 2023 #87981 Del Skrevet 6. september 2023 Hun sitter stort sett å gjenmer ansiktet bak håret sitt. Har ingenting å komme med. Selvbevisst og kjedelig 😴 31 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minthia Skrevet 6. september 2023 #87982 Del Skrevet 6. september 2023 (endret) Irja skrev (38 minutter siden): Neimen SER vi deg ikke Caroline? Kanskje posere, retusjere og lyve litt mindre i kanalene dine da? Endret 6. september 2023 av Minthia 28 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hallepalle2 Skrevet 6. september 2023 Populært innlegg #87983 Del Skrevet 6. september 2023 Jeg skjønner godt at hun blir frustrert over å bli oppfattet som prektig. Her er det pupper, nipler, rumpe, sexy («sexy») lepper og hud, hud, hud i monitor nesten hver dag, godt ispedd ukentlige vinglass, og så når det ikke ut. Folk husker den prektige og perfekte avataren Forballfrue fra bolggertiden og har ikke fått med seg at CBE har blitt sexy og rampete. Frustrerende. 38 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mousj Skrevet 6. september 2023 #87984 Del Skrevet 6. september 2023 Forstår godt at hun blir frustrert, har prøvd å være så megasporty og filtersexy hun bare klarer, i en årrekke- og så er det INGEN som oppfatter det slik, med unntak av noen tanter og utenlandske manneprofiler uten følgere? Garantert skikkelig irriterende... 47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 6. september 2023 #87985 Del Skrevet 6. september 2023 Revenge o'Cavatina skrev (1 time siden): Utrolig at Berg Eriksen fortsatt ikke skjønner at budskapene hun sender ikke henger på greip med hvilket inntrykk hun ønsker å gi/oppnå. Vel, det er nok mangelen på selvinnsikt, og den gedigne selvdiggingen de bedriver, som gjør sitt til at det er vanskelig for henne å forstå 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 6. september 2023 #87986 Del Skrevet 6. september 2023 1 hour ago, Minthia said: Neimen SER vi deg ikke Caroline? Kanskje posere, retusjere og lyve litt mindre i kanalene dine da? Så komisk at hun passer på å stå i akkurat samme vinkel på tv-intervjuet som i absolutt ALLE bilder hun tar av seg selv. Kanskje det er derfor folk finner deg "en smule" prektig, CBE... 33 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorUgle Skrevet 6. september 2023 #87987 Del Skrevet 6. september 2023 Snødronninga skrev (På 4.9.2023 den 20.25): Ukesvis? Det vil jo si flere uker, og det stemmer vel ikke. Ingen vits i å overdrive. Kanskje hun er borte for å fikse ett eller annet, som tar lengre tid enn en influensa😆 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 6. september 2023 #87988 Del Skrevet 6. september 2023 Det kommer an på hva man mener med prektig, men jeg vil tro det bunner i den perfekte fasaden hun alltid har. Hun slipper seg liksom aldri løs og gir faen. Det er sjelden hun er naturlig og avslappet, og virker veldig selvbevisst. At hun ikke skjønner hvor inntrykket kommer fra, er meg en gåte. Vi får da et inntrykk av henne via det hun presenterer seg som i sosiale medier, så da må hun nesten gå en runde med seg selv. Hvis hun vil vi skal bli kjent med den "ekte" Caroline, da foreslår jeg at hun begynner å vise oss nettopp henne! 31 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacBeth Skrevet 6. september 2023 #87989 Del Skrevet 6. september 2023 (endret) Snødronninga skrev (30 minutter siden): Det kommer an på hva man mener med prektig, men jeg vil tro det bunner i den perfekte fasaden hun alltid har. Hun slipper seg liksom aldri løs og gir faen. Det er sjelden hun er naturlig og avslappet, og virker veldig selvbevisst. At hun ikke skjønner hvor inntrykket kommer fra, er meg en gåte. Vi får da et inntrykk av henne via det hun presenterer seg som i sosiale medier, så da må hun nesten gå en runde med seg selv. Hvis hun vil vi skal bli kjent med den "ekte" Caroline, da foreslår jeg at hun begynner å vise oss nettopp henne! Enig! Er vel her det bommes totalt. Hun oppfattes som prektig og ordentlig. Med dette tror jeg menes typ : "oppstilt, perfeksjonist, overfladisk, flink pike", ikke "moralsk og karaktermessig utmerket". Ofte oppfattes "prektig og ordentlig" kanskje mer som noe negativt og kjedelig, noe hun virker som hun ikke mener at hun er. Dette har hun prøvd å vise gjennom intense forsøk på å være "vill og gæren". Men disse forsøkene er så påtatt og oppstilt at budskapet er lite overbevisende, og oppfattes ikke slik det er ment. Dette er ikke første gangen hun blir konfrontert med dette, det ble nevnt i podden og i flere intervjuer gjennom sin glansperiode, så dette er ikke noe nytt for henne, tiltross så evner hun ikke å "snu" på dette imaget. Dette får meg til å lure litt, kanskje hun ER sånn? Kanskje hun rett og slett er litt "kjedelig" og ordentlig av person? Ikke noe galt i det, men finn en måte å selge dét på da tenker jeg 🤷♀️hun klarte det jo greit gjennom bloggen, tiltross for noen bommerter med "stakkars barna som ikke har en peis som meg", og bildejuks. Hun kan jo begynne med å lese seg opp på hvordan man skal merke riktig reklame, for å se bevege seg mot innlegg av arten: "slik holder du orden", "klar for ferie, slik pakker jeg effektivt", få spons av clas ohlson og "rydd kjøkkenet med Caroline". Hun kan tilogmed vise "klar, ferdig, skolestart" uten å eksponere barna! Med litt innslag av trening, og "matprepp for uka", så kunne kontoen hennes vært litt bedre enn "kaffekopp, løpetiljegspyr,mage,barn, barn, mage,pupp, kaffe" https://naob.no/ordbok/prektig Endret 6. september 2023 av MacBeth 28 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellie77 Skrevet 6. september 2023 #87990 Del Skrevet 6. september 2023 Følger henne ikke, men er hun fortsatt ikke tilbake? Det kan jo ikke ha tatt så lang tid å spille inn episoden på Vgtv, hvor hun for øvrig ikke ga noe inntrykk i det hele tatt. Dette lukter «ny start» (eller plastisk kirurgi). 🥱😴 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 6. september 2023 #87991 Del Skrevet 6. september 2023 Hva er det hun skal være med på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacBeth Skrevet 6. september 2023 #87992 Del Skrevet 6. september 2023 Amber skrev (1 time siden): Hva er det hun skal være med på? Det vites ikke om hva hun skal, men hun var nettopp med i episode 2 av voksenpoeng med Vegard harm og Morten Hegseth, VG-TV.. 🤷♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 6. september 2023 #87993 Del Skrevet 6. september 2023 Tråden er ryddet for krenkelser. Måne, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 6. september 2023 #87994 Del Skrevet 6. september 2023 Minthia skrev (5 timer siden): Neimen SER vi deg ikke Caroline? Kanskje posere, retusjere og lyve litt mindre i kanalene dine da? CBE.no fremstår som en persona i SoMe, tviler derfor på at noen som har fulgt med på henne, mener at de vet hvem denne ekte personen (som heller ikke ligner noe særlig på personaen) er. 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 6. september 2023 #87995 Del Skrevet 6. september 2023 (endret) Snødronninga skrev (4 timer siden): Det kommer an på hva man mener med prektig, men jeg vil tro det bunner i den perfekte fasaden hun alltid har. Hun slipper seg liksom aldri løs og gir faen. Det er sjelden hun er naturlig og avslappet, og virker veldig selvbevisst. At hun ikke skjønner hvor inntrykket kommer fra, er meg en gåte. Vi får da et inntrykk av henne via det hun presenterer seg som i sosiale medier, så da må hun nesten gå en runde med seg selv. Hvis hun vil vi skal bli kjent med den "ekte" Caroline, da foreslår jeg at hun begynner å vise oss nettopp henne! Dette fikk meg til å tenke. Si en profesjonell skuespiller som lever og ånder for sitt yrke. De går inn i roller andre (eller dem selv) har skrevet for dem, de får veiledning underveis om hvordan de skal tilpasse seg rollen, få den til å fremstå mest mulig troverdig, oppnå spesielle uttrykk, følelser, stemning, helhet osv. Men når de går hjem, så er de seg selv. Kanskje opptrer de på rød løper innimellom, eller i et tv-intervju, på radio eller i aviser/blad. Men hver gang de da tar på seg slike oppdrag i offentligheten, så gjør de det alltid som seg selv, ikke som en av sine rollefigurer som de skaper på scenen eller på settet. Det å holde et skille mellom rolle og privatliv er helt naturlig. Så er det selvfølgelig enkelte skuespillere som forteller at når de øver inn en ny rolle, så kan de i en periode før gå litt vel inn i rollen i alt de gjør. Men de har selv da et bevisst skille på privatliv, privatperson og rolle. Influencere som velger å selge egen person, familie, hjem, liv - de bruker enhver anledning også i offentligheten, enten det er lørdag kveld hjemme, skolestart, morgenkaffe, løpetur, en vennetur, selv veldedig arbeid til å spille sin rolle. De benytter enhver ørlille mulighet til å skape innhold på sine bedriftskanaler, en tur med hunden, is med barna, lage middag med barna - ingenting er lenger helt privat, alt skal alltid legges til rette slik at man ikke går glipp av et bilde eller "tilfeldig"/tilfeldig innhold. Selv om f.eks. CBE (dette gjelder mange flere influencere også, ikke bare henne) sier hun skiller mellom privatliv og jobb, så blir det mer og mer tydelig at hun ikke egentlig gjør det. Når bedriften får kritikk, så tas det dypt personlig, som om det er kritikk av dem som personer. Saklig kritikk av bedriftens virksomhet føles tydeligvis som vond kritikk av dem personlig. Og når saklig kritikk begynner å oppfattes som vond personlig kritikk, da tenker jeg det er et ganske alvorlig tegn på at slike influencere ikke lenger egentlig greier å skille forretningsdrift og forretningsrolle med den de er som privatperson. Så er det selvfølgelig også en faktor at de vet at de, om de greier å fremstille seg selv som "offer" for urettmessig kritikk der det egentlig kun er saklig og legitim kritikk av deres forretningsvirksomhet, så kan de tjene noen kroner på å sanke empati hos de som ikke forstår at saklig kritikk av bedrift ikke er kritikk av privatperson. Det virker som om enkelte influencere hyppigere enn andre velger å forsøke seg på "offer-taktikken". Problemet er at de da både gjennom bedriften og offentlig (de gangene media tar slike saker) må fortsette inntre i samme bedriftsstrategi-rollen, når de samtidig fremstiller seg som privatperson. Jeg tror at når man holder på med dette lenge nok, så kan man miste seg selv, eller i det minste miste sine klare grenser mellom privatperson med et privatliv - og egen rolle som bedriftseier og bedriftens avatar. Hvem er man når når man hele tiden, nærmest 24 timer i døgnet året rundt så fullstendig blander privatliv og profesjonell rolle, når man gjør egen person og privatlivet sitt til scenen bedriftsrollen spilles ut på? Hvem er CBE, eller andre influencere som holder på på samme måte, hvis de tar bort influencerrollen? Jeg er sannelig ikke sikker på om de vet det selv, etter mange år med denne rolleblandingen hvor privatlivet er det bedriften bygges på? Endret 6. september 2023 av Frisk Frosk 17 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 6. september 2023 #87996 Del Skrevet 6. september 2023 hvalstad45 skrev (10 timer siden): Haha, det var jo faktisk veldig morsomt og poengtert svart fra Fetisha! Ja 100% spot on. Og CBE’s svar like tåpelige som alltid. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 6. september 2023 #87997 Del Skrevet 6. september 2023 (endret) Så egentlig bare masse hår. Fascinerende at hun blir så stiv i en forsamling med tre mennesker som må være relativt lette å prate med. Endret 7. september 2023 av Sol79 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 7. september 2023 #87998 Del Skrevet 7. september 2023 MacBeth skrev (9 timer siden): Det vites ikke om hva hun skal, men hun var nettopp med i episode 2 av voksenpoeng med Vegard harm og Morten Hegseth, VG-TV.. 🤷♀️ Voksenpoeng er jo spilt inn for en stund siden. Det tar som regel god tid fra et program spilles inn til det vises (med unntak av BigBrother og andre direkte-sendinger ofc). Rett før hun annonserte at hun ble borte la hun ut en story hvor hun tagget i at hun var i Sandefjord, ikke noe mer enn det. Alene på tur til Sandefjord. Og så - poff, borte. Hun legger greit opp til spekulasjoner selv. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minthia Skrevet 7. september 2023 #87999 Del Skrevet 7. september 2023 (endret) Kollontaj skrev (10 timer siden): CBE.no fremstår som en persona i SoMe, tviler derfor på at noen som har fulgt med på henne, mener at de vet hvem denne ekte personen (som heller ikke ligner noe særlig på personaen) er. Prektig er jo godt beskrevet tenker jeg. NAOB definerer prektig som "moralsk, karaktermessig utmerket: svært tiltalende". Det er jo sånn hun framstiller seg samtidig som jeg aldri har hørt det brukt positivt om noen person, men heller en som hever seg over andre. Og det er vel essensen i hele virksomheten hennes. Den ene gangen hun skulle vise seg fra en annen side var da hun viste rumpa på forsiden av Det Nye, noe som av svært mange ble oppfattet som temmelig vulgært. Som morgenbildet i BH. Både prektig og vulgær der altså. Det er fullt og helt opp til CBE å endre det inntrykket om hun ikke føler seg sett. Er det bare meg som synes det er urkomisk at en influencer ikke føler seg sett? For meg minnet hun mest om en Kevin Vågenes-figur med den uttalelsen 😅 https://naob.no/ordbok/prektig @MacBeth leste ikke innlegget ditt før jeg postet, sorry Endret 7. september 2023 av Minthia 25 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 7. september 2023 #88000 Del Skrevet 7. september 2023 Hvem er "de" og "dem" hun refererer til? ( som ser henne som prektig) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå