CityCityBangBang Skrevet 18. august 2023 #87441 Del Skrevet 18. august 2023 6 hours ago, Frisk Frosk said: Jeg tror hun med "view" ønsker å si "Se!" (på skoene mine). Det var det nivået på engelsken... Takk skal du ha - det har du sikkert rett i. 😀 I min verden er dette en helt meningsløs "ytring". 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 18. august 2023 #87442 Del Skrevet 18. august 2023 (endret) Frisk Frosk skrev (6 timer siden): Jeg tror hun med "view" ønsker å si "Se!" (på skoene mine). Det var det nivået på engelsken... Min spontane reaksjon på det bildet er mer som «Se på foten min» (der hun står i den mest anspente stillingen overhode mulig for å få frem synlig sene/knoke i fotbladet). Mulig det ikke er det som faktisk er hennes budskap, men poenget mitt er at bilder som dette kan oppfattes veldig forskjellig hos mottager. Endret 18. august 2023 av Laia Skriveleif 17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minthia Skrevet 18. august 2023 #87443 Del Skrevet 18. august 2023 (endret) Laia skrev (1 time siden): Min spontane reaksjon på det bildet er mer som «Se på foten min» (der hun står i den mest anspente stillingen overhode mulig for å få frem synlig sene/knoke i fotbladet). Mulig det ikke er det som faktisk er hennes budskap, men poenget mitt er at bilder som dette kan oppfattes veldig forskjellig hos mottager. Er det ikke en latmannsversjon av POV? Point of view? Altså det hun ser i akkurat det øyeblikket? Pov skal vel fortelle en historie, for eksempel føtter på en solseng = "jeg har ferie og har ingen ting annet å gjøre enn å døse i solen ved bassenget jeg skal bade i litt senere" Eller, et bilde av et utsnitt av skrivebord med oppslått skjerm en solskinnsdag = "jeg konsentrerer meg om eksamen istedet for å være ute i solen"- Hvis dette er hennes POV i dag ser det egentlig ut som hun går med nesen i telefonen og får øye på foten sin og blir begeistret for at den ser så beinete ut og vil vise den fram for å skryte av den. Historien må i så fall være - se hvor tynn jeg er, til og med foten er bare skinn og bein! Endret 18. august 2023 av Minthia Typo 22 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mater.sapiens Skrevet 18. august 2023 #87444 Del Skrevet 18. august 2023 Laia skrev (49 minutter siden): Min spontane reaksjon på det bildet er mer som «Se på foten min» (der hun står i den mest anspente stillingen overhode mulig for å få frem synlig sene/knoke i fotbladet). Mulig det ikke er det som faktisk er hennes budskap, men poenget mitt er at bilder som dette kan oppfattes veldig forskjellig hos mottager. De er generelt dårlige på å forstå hvordan de skal fortelle noe i bilder, både hun og mannen. De tar pene bilder, men klarer ikke formidle det de ønsker. Jeg kommer aldri til å glemme fjelltur-bildene hvor himmelen er redigert til å bli en brunlilla og truende like-før-ragnarok himmel, eller de utallige bildene av Caroline, rammet inn av busker, som om de er tatt av en lusker som spionerer på henne. Jeg syns i alle fall bildene deres ofte kræsjer totalt med det de vil fortelle, noe som er pussig - ettersom den ene er journalist og den andre er fotograf. Forresten, har de fullført og bestått norsk vg3? Der er vel bildetolking / -forståelse en del av pensum? 32 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 18. august 2023 #87445 Del Skrevet 18. august 2023 mater.sapiens skrev (6 minutter siden): De er generelt dårlige på å forstå hvordan de skal fortelle noe i bilder, både hun og mannen. De tar pene bilder, men klarer ikke formidle det de ønsker. Jeg kommer aldri til å glemme fjelltur-bildene hvor himmelen er redigert til å bli en brunlilla og truende like-før-ragnarok himmel, eller de utallige bildene av Caroline, rammet inn av busker, som om de er tatt av en lusker som spionerer på henne. Jeg syns i alle fall bildene deres ofte kræsjer totalt med det de vil fortelle, noe som er pussig - ettersom den ene er journalist og den andre er fotograf. Forresten, har de fullført og bestått norsk vg3? Der er vel bildetolking / -forståelse en del av pensum? Enig - det fremstår som de bevisst ønsker dette dunkle og dystre uttrykket. Selvsagt et «kunstnerisk» valg de står fritt til å velge. Men, igjen, hvordan produktet mottas hos «kunden» (les: følgere) kan de ikke styre. 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmilieH Skrevet 18. august 2023 #87446 Del Skrevet 18. august 2023 Ganske fascinerende at man ikke selv skjønner at man ikke er så veldig relevant lenger. De lukker bare øynene og durer på videre. 141 likes på siste netfit innlegget sier endel. 17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 18. august 2023 #87447 Del Skrevet 18. august 2023 (endret) EmilieH skrev (53 minutter siden): Ganske fascinerende at man ikke selv skjønner at man ikke er så veldig relevant lenger. De lukker bare øynene og durer på videre. 141 likes på siste netfit innlegget sier endel. Nedenfor er statistikk fra siden Instanavigation.com i dag (for CBE, Netfit har jeg ikke sjekket). At det er få likerklikk på postene er vel ganske sannsynlig, ettersom det velges å skjule det. Men kan det virkelig stemme at engasjement/klikk er så lavt som denne siden oppgir? (vel å merke er statistikken tilsynelatende basert på de 12 siste postene). Altså 50(!) likerklikk per post? Caroline Berg Eriksen Statistics based on last 12 posts: Comments count: 215 Likes count: 596 Average count of received likes per post: 50 Average count of received comments per post: 18 Average time between posts for user carolinebergeriksenno 1 day(s) 18 hour(s) 0.2% of the carolinebergeriksenno followers likes the published posts, and 0.07% write a comments for posts. Endret 18. august 2023 av Laia 15 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 18. august 2023 #87448 Del Skrevet 18. august 2023 Laia skrev (13 timer siden): Etter at socialblade.com sitt telleverk på CBE sin konto har vært «frosset» over en lengre periode (noen her som.vet hvorfor dette skjer forresten?) er det nå mulig å se statistikken igjen og den seneste utviklingen. Det er helt klart at følgerne forsvinner jevnt og trutt, selv etter disse plutselige hoppene oppover i følgertall (assosiert med diverse årsaker, som har vært diskutert behørlig tidligere i denne tråden). Grafikken litt nede på siden viser den plutselige økningen på ca. 4000 (!) følgere tilbake i mars i år, da det merkelige puppebildet ble publisert og var da de startet med denne åpne/stenge IG konto strategien. For å følge opp min egen post fra i går: over natten har det nok en gang, på mystisk vis, kommet til 220 nye følgere 😂 Kilde: socialblade.com Konto: carolinebergeriksenno 16 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hudorm1 Skrevet 18. august 2023 #87449 Del Skrevet 18. august 2023 Laia skrev (28 minutter siden): For å følge opp min egen post fra i går: over natten har det nok en gang, på mystisk vis, kommet til 220 nye følgere 😂 Kilde: socialblade.com Konto: carolinebergeriksenno Noe sted man kan "analysere" følgeren hennes? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 18. august 2023 #87450 Del Skrevet 18. august 2023 hudorm1 skrev (16 minutter siden): Noe sted man kan "analysere" følgeren hennes? Vi vet jo at det er mange mange MANGE fake følgere, det er bare å se på det som ligger på kontoen hennes 🙃 Jeg skjønner at det er "bra" å ha tusenvis av følgere, men det må da være mer interessant å ha følgere som virkelig interesserer seg for det du driver med, og engasjerer seg , enn tusenvis av kontoer med lettkladde damer som ikke gir noenting. 16 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 18. august 2023 Populært innlegg #87451 Del Skrevet 18. august 2023 Laia skrev (56 minutter siden): Nedenfor er statistikk fra siden Instanavigation.com i dag (for CBE, Netfit har jeg ikke sjekket). At det er få likerklikk på postene er vel ganske sannsynlig, ettersom det velges å skjule det. Men kan det virkelig stemme at engasjement/klikk er så lavt som denne siden oppgir? (vel å merke er statistikken tilsynelatende basert på de 12 siste postene). Altså 50(!) likerklikk per post? Caroline Berg Eriksen Statistics based on last 12 posts: Comments count: 215 Likes count: 596 Average count of received likes per post: 50 Average count of received comments per post: 18 Average time between posts for user carolinebergeriksenno 1 day(s) 18 hour(s) 0.2% of the carolinebergeriksenno followers likes the published posts, and 0.07% write a comments for posts. De liker og kommenterer sine egne poster, med alle tilgjengelige kontoer. Til og med bikkja jobber aktivt for å få opp engasjementsraten. Det er egentlig ganske flaut... 48 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 18. august 2023 #87452 Del Skrevet 18. august 2023 hudorm1 skrev (51 minutter siden): Noe sted man kan "analysere" følgeren hennes? Tror det har vært nevnt et nettsted som kan lage en estimert profil angående ekte/falske følgere tidligere i denne tråden. Husker dessverre ikke navnet på siden. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 18. august 2023 #87453 Del Skrevet 18. august 2023 (endret) AnnaCotta skrev (6 timer siden): Jeg tror se som annonserer gjennom influensernes kanaler gir totalt blaffen i etikken. Det dreier seg om å være synlig, og bare det. Uetiske overtramp og til og med lovbrudd, regner de med ikke slår tilbake på dem. Tror du har rett i det. Men de gjør det fordi myndighetene ikke ser på disse influencernes bedrifter som de millionbedriftene de er, og lar de slippe unna med så mye lovbrudd at det kunne sendt andre daglige ledere i fengsel når det er så enormt omfang av samme lovbrudd over mange år, og de fortsetter tross flere advarsler... Og fordi samme myndigheter ikke ser den voldsomme negative effekten disse negative influencerne har på samfunnet, på barn, unge og til og med voksne, til og med klima og bærekraft... Endret 18. august 2023 av Frisk Frosk Postet for fort 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 18. august 2023 #87454 Del Skrevet 18. august 2023 Laia skrev (17 minutter siden): Tror det har vært nevnt et nettsted som kan lage en estimert profil angående ekte/falske følgere tidligere i denne tråden. Husker dessverre ikke navnet på siden. https://www.modash.io/fake-follower-check?influencer=%40carolinebergeriksenno Nesten 30% fake 9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iNord Skrevet 18. august 2023 #87455 Del Skrevet 18. august 2023 Pust skrev (2 minutter siden): https://www.modash.io/fake-follower-check?influencer=%40carolinebergeriksenno Nesten 30% fake haha, det er jo helt sprøtt. hvilken uttelling for man for disse fake følgerene? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 18. august 2023 #87456 Del Skrevet 18. august 2023 CityCityBangBang skrev (6 timer siden): Takk skal du ha - det har du sikkert rett i. 😀 I min verden er dette en helt meningsløs "ytring". I tillegg til at de stadig dummer seg ut på denne måten med å forsøke å gjøre seg viktigere med å bruke et språk ingen av dem mestrer godt nok, så viser det hvor navlebeskuende deres verden konstant synes å være. Meningsløst er rette ordet for det! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 18. august 2023 #87457 Del Skrevet 18. august 2023 iNord skrev (Akkurat nå): haha, det er jo helt sprøtt. hvilken uttelling for man for disse fake følgerene? Tja, man bruker jo antall følgere som et argument når man fisker etter annonsører. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iNord Skrevet 18. august 2023 #87458 Del Skrevet 18. august 2023 Pust skrev (Akkurat nå): Tja, man bruker jo antall følgere som et argument når man fisker etter annonsører. men vet ikke annonsørene å sjekke antall fake? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 18. august 2023 #87459 Del Skrevet 18. august 2023 Pust skrev (10 minutter siden): https://www.modash.io/fake-follower-check?influencer=%40carolinebergeriksenno Nesten 30% fake Takk det var den jeg mente. Etter litt søk ser jeg at det ligger mange lignende verktøy der ute, her er et annet som ser på aktive/inaktive følgere (her kommer CBE ut med resultat «very poor», 99% av følgerne inaktive): https://www.inbeat.co/fake-follower-checker/ Testet verktøyet på min egen private profil, og ser at jeg til sammenligning har ca. 50% inaktive følgere men likevel score «good» (kanskje på tide å ta en rydding i min egen følgerliste🙂). Jeg er dog privatperson og bruker ikke tallene til noe (påvirke annonsører etc). 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 18. august 2023 #87460 Del Skrevet 18. august 2023 Laia skrev (5 timer siden): Min spontane reaksjon på det bildet er mer som «Se på foten min» (der hun står i den mest anspente stillingen overhode mulig for å få frem synlig sene/knoke i fotbladet). Mulig det ikke er det som faktisk er hennes budskap, men poenget mitt er at bilder som dette kan oppfattes veldig forskjellig hos mottager. Jeg er enig med deg. Mitt forrige svar om bildet gikk egentlig bare på selve ordet "view". Men det første jeg også la merke til, det var nok en proana-posering. Caroline Berg Eriksen har knapt et eneste bilde av seg selv lenger hvor hensikten ikke er å fronte thinspo/proana ved hjelp av bevisste poseringer, redigering og/eller filter. Jeg tror også at hun er mest fornøyd med å ha funnet enda en stiv posering hvor hun kan få frem sener og knokler på unaturlig vis. "Se på skoene mine" er hennes kamuflering av det underliggende budskapet som alltid er "Se på meg, se hvor tynn jeg er, se hvor flink jeg er til å være tynn." Jeg tror bare at "view" ble brukt for å gi inntrykk av "Se!" (på skoene mine) - men at det bare var et ubehjelpelig forsøk på å kamuflere at det at en nærmere 40 år gammel kvinne er så navlebeskuende og opphengt i utseendet av egen kropp som det hun er. Det er ikke sunt på en flekk. Og den engelsken burde de begge to virkelig holde seg unna i sine firmakanaler, for ting blir virkelig ikke bedre av å pakke pinlighetene og/eller ukunnskapen inn i dårlig engelsk... 21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå