Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Zenhouse skrev (2 timer siden):

Når de slet med å få tid til ta seg et karbad fordi det tok sånn tid å hjelpe til med skolearbeid i tillegg til full 8-timers arbeidsdag, så hadde nok utvikling av Netfit sendt de rett i kjelleren. ( ikke trenings-kjelleren, der var de vel hver dag uansett).  Prioritering er det visst noe som heter. 

Det kan man lese om her https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/27/jeg-onsker-meg-mer-av-dette/

Greit nok at man ønsker seg egentid, men sånn jevnt over så er det vel ikke mange som har så mye egentid som Caroline. Hun jobber hjemmefra og barna er på skolen. Under coronatiden ble ting selvsagt snudd på hodet, både på ene og andre måten - for oss alle sammen. Det jeg merker meg med dette blogginnlegget er hennes kverulering og bastante væremåte i kommentarfeltet. Det er liksom ikke måte på. 

Endret av Snødronninga
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, Snødronninga said:

Det kan man lese om her https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/27/jeg-onsker-meg-mer-av-dette/

Greit nok at man ønsker seg egentid, men sånn jevnt over så er det vel ikke mange som har så mye egentid som Caroline. Hun jobber hjemmefra og barna er på skolen. Under coronatiden ble ting selvsagt snudd på hodet, både på ene og andre måten - for oss alle sammen. Det jeg merker meg med dette blogginnlegget er hennes kverulering og bastante væremåte i kommentarfeltet. Det er liksom ikke måte på. 

Fascinerende å lese det kommentarfeltet ja. Og du verden for en ekspert hun var på Covid 19 og smittesituasjonen. (siste del av kommentarfeltet). 😷 

Må være deilig at man er ekspert på ALT! 

1. a8df12fb1623edf9f6c010db403447ce?s=40&d=
    JORUNN

Ooops – det var da voldsomt. Ja. det er et fritt land, og nei – du skrev ikke noe feil. KLart vi kan diskutere dette alle sammen. Du var kanskje litt høy og mørk når du sa til sykepleieren over her at hun ikke behøvde å bekymre seg for mai.  Men – selv om du ikke ga feilopplysninger utover påstanden om mai (som vi alle kan HÅPE er sann, men dfinitivt ikke bør handle som om er det per nå) så synes jeg du heller bør henvise folk til offisielle sider hvor alle fakta er samlet, heller enn å svare som om dette er noe du er en autoritet på. Det er viktig i disse tider at folk får riktig informasjon. Fint å diskutere, men her uttaler du deg som om dette er noe du har peiling på. Vi som jobber med dette, vil gjerne at folk henter riktig og nøktern informasjon fra offisielle kilder. Ha en fin kveld!

Endret av CityCityBangBang
For ordens skyld; Det som er uthevet i svaret til Jorunn er det jeg som har gjort.
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt morsomt at Caroline skriver i nevnte kommentarfelt at de jobber med å utvikle Netfit, og i parentes (som forøvrig lanseres i august) Hun skrev ikke hvilket år riktignok, men tror faktisk ikke hun mente i 2023. 🤪

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (2 timer siden):

Huff, i det kommentarfeltet stiller hun virkelig ikke seg selv i et særlig flatterende lys, for å si det pent.

Hun uttaler til og med at hytteforbudet er logisk eller at hun er enig i det... for så å reise til hytta rett etterpå selv...

Og Netfit, det skulle visst lanseres i august 2020... de bommet bare med tre år der, syv år etter de begynte å jobbe med Netfis...

Ingenting endrer seg.

I dag har Caroline Berg Eriksen / Treasures AS på CBEs Instagramkonto umerket reklame for Hotel Continental Oslo, som hun har hatt årevis med umerket reklamesamarbeid med tidligere:

Screenshot2023-08-17at15-18-01carolinebergeriksennoWatchInstagramstoriesanonymouslyPostsCommentsUserprofilestatistics.png.850a4777d41ba128876c82d951014c0a.png

Tidliere umerkede reklamer diskuteres bl.a. her:

For et fullstendig nytteløst "arbeidsliv" disse to holder på med.

Endret av Frisk Frosk
Beklager, rot med linkene, var ikke synlig, så kom det dobbelt, får ikke rettet det.
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor legger coachen ut videoer på norsk når kontoen hans ellers er på engelsk? Det er vel vanskelig for hans internasjonale publikum å få med seg innholdet da.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skåler også med meg selv 🥂🤦🏻‍♀️

Ser for meg denne seansen, hun med en milkshake i hver hånd, og Lassemann som står med kameraet over skulderen hennes. Lurer på hvor mange ganger de måtte filme før de var fornøyd? Barna stod vel kanskje og ventet på at mor skulle gi tilbake milkshakene deres også? Camera eats first og så videre. 

Kilde: screenshot reel fra  carolinebergeriksenno på Instagram. 

IMG_1657.jpeg

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (1 time siden):

Men hvordan i all verden skal de klare å følge opp skolearbeidet til to skoleunger, samtidig som de skal instruere en hel gjeng turister med varierende grad av Kongsvik-faktor? For ungene har vel ikke ferie? De må jo følge pensum? Er det bamseklubben som skal følge opp skolearbeidet? Eller innbiller CBE og resten seg at å være instruktør for +/- 30 turister gir mye fritid? 

De er fire instruktører som ikke skal ha timer samtidig. De kan passe barna til hverandre. Skal de passe barna til de som er med på treningene også? Lage skole for alle? Kjempetrekkplaster for de som vil ta en uke for seg selv det at instruktørene passer barn når de ikke gir timer.

Eller må kunder ha med egne barnepassere når de trener? Eller er meningen at barna skal være på bamseklubb på alle treningene? Vet mine barn hadde blånektet. Jeg hadde skydd den turen og valgt en hvor jeg kunne fokusert på meg selv - det er jo det som er hovedsalgspunktet for slike reiser. Egentid, pleie seg selv, pause fra hverdagen - det er det som lokker tenker jeg.

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (3 timer siden):

Men når man er vant til å kose seg med 100 % fleksitid, egentrening flere ganger om dagen, nettshopping og selfies, kafé, lage smoothies og å få klinikkbehandlinger og manikyrer 40 timer i uka mens ungene er på skole/bhg, så skjønner jeg fortvilelsen når barna plutselig skal være hjemme hele tiden. Plutselig hadde jo paret 40 timer mindre i uka til hobbyer og egenpleie, krise.

Og at et voksent menneske måtte bruke 6 klokketimer daglig på å hjelpe en 1. klassing med skolearbeidet er jo også veldig spesielt. Det hadde jeg faktisk ikke gått ut med offentlig.

Corona-tiden var da tungt for oss alle med barn og barna selv (og forsåvidt de uten barn, med tanke på isolasjon og ensomhet) under nedstengningen og påfølgende strenge karanteneregler etter åpning. Det var en unntakstilstand vi bare måtte stå i. Bodde selv i den verste smittegryta med tre unger, og hadde unger som havnet i karantene og isolasjon av og på hele tiden og i tillegg til å jobbe hjemmefra skulle ungene også følges opp, og det var ikke småtterier som sto på agendaen. Men det gikk på et vis. Tenker dette er det største stykke arbeid CBE har gjort, og å faktisk måtte være sin datters lærer, uten å få tid til alt hun egentlig ønsker, som egenpleie, oppstilte selfies og bilder, og trening når hun selv vil.  De timene og vel så det så bruker lærere hver dag for å undervise andres barn, mens CBE styrer meningsløst rundt i sin egen boble.

Endret av K_mb
  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner mer og mer hvorfor CBE til å begynne med var så tydelig på man ikke trenger å være med på så mye av opplegget på treningsreisen deres. Masse tid og anledning til avslapping og egentid ble pointert som en fordel. 

Men etter bamseklubbinnlegget, med mer, blir det mer og mer tydelig de ikke ønsker å prioritere nødvendig tid eller vil være fullt til stede for kundene sine. På en slik yoga/løping/styrke-treningsleir hadde jeg for eksempel forventet muligheter som å velge mellom tidlig morgen yoga eller løpetur. Eller kanskje begge deler etter hverandre? Men hvem tar seg da av barna når jeg som hypotetisk kunde først løper soloppgangstur med LKE og så går rett på yoga med CBE etterpå? Jeg tar mer enn gjerne solo-økter når jeg er på ferie, men da betaler jeg ikke ekstra for instruktører og kurs.   
Jeg ønsker ikke å ha med egne barn på en my-time-treningsreise (dessuten er det uaktuelt å ta dem ut av skolen) og jeg hadde blitt skikkelig sur om ikke instruktørene har anledning til å følge opp meg som betalende kunde fordi de ikke har tatt inn over seg hva det krever. 

Jeg har mange år på rad vært med på å arrangere trenings-festival i en sport jeg driver med. Det er jævlig_mye_jobb!  Planlegging, forberedelse og ikke minst fikse det som plutselig dukker opp tar enormt med tid og energi selv når man tror alt er 100% klart. Jeg er også erfaren foredragsholder i faget mitt og har som hobby undervist i sporten "min" og vet hva som kreves for gode informative foredrag og kurs. Med mindre man er skikkelig rutinert underviser med godt fundamentert faglig base tar forberedelsene laaang tid og krever mye erfaring. CBE og LKE er hverken rutinerte undervisere eller har adekvat faglig bakgrunn. Under korona fikk vi sett et par online økter med CBE, og det var rett og slett krise hvis det er noe man skal betale for. Redd Dunning-Kruger kommer til å få blomstre fritt denne gangen også og det hele vil bli en skikkelig pinlig affære.

Men som andre har bemerket før meg så er kanskje ikke målet å gi kundene/følgerne en god opplevelse og valuta for pengene? Ikke utenkelig målet er å kunne skrive "arrangerer treningsreiser" til potensielle annonsører for så å lande enda fler reklameoppdrag for treningsklær (de kan unnlate å merke). Presis som Netfit framstår. Noe de kan påstå de er suksessfulle med så de kan holde på enda noen år til med egotrippene sine. 

Endret av Inocybe
La til setning
  • Liker 26
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (5 timer siden):

Da ble det litt lesing i kommentarfelt i stedet for VG i dag 🤪 Dette er bare et par år siden og jeg blir helt satt ut av barnligheten i svarene fra cbe, som og selvsagt ender opp med «alle misforstår meg og alltid må noen kritisere meg».  Som også er uforståelig umodent!. Skulle jo tro at en som hadde vært så lenge i gamet, er voksen og snart 40 faktisk hadde lært seg å håndtere kommentarfelt og å skrive bra og modent. Men neida. Slutter ikke å bli forundret jeg, og oppgitt. Enig i de som ikke skjønner at vi gidder å sveipe innom cbe av og til, når vi bare blir irriterte 🤣 Så får bli en stund til neste gang jeg bruker tid på lesing der, blir frustrert over fordummende influencere, og det er det cbe/Netfit er syns jeg, null tyngde, null voksne meninger og verdier. Puh. Hade 🤣

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inocybe skrev (1 time siden):

Jeg skjønner mer og mer hvorfor CBE til å begynne med var så tydelig på man ikke trenger å være med på så mye av opplegget på treningsreisen deres. Masse tid og anledning til avslapping og egentid ble pointert som en fordel. 

Men etter bamseklubbinnlegget, med mer, blir det mer og mer tydelig de ikke ønsker å prioritere nødvendig tid eller vil være fullt til stede for kundene sine. På en slik yoga/løping/styrke-treningsleir hadde jeg for eksempel forventet muligheter som å velge mellom tidlig morgen yoga eller løpetur. Eller kanskje begge deler etter hverandre? Men hvem tar seg da av barna når jeg som hypotetisk kunde først løper soloppgangstur med LKE og så går rett på yoga med CBE etterpå? Jeg tar mer enn gjerne solo-økter når jeg er på ferie, men da betaler jeg ikke ekstra for instruktører og kurs.   
Jeg ønsker ikke å ha med egne barn på en my-time-treningsreise (dessuten er det uaktuelt å ta dem ut av skolen) og jeg hadde blitt skikkelig sur om ikke instruktørene har anledning til å følge opp meg som betalende kunde fordi de ikke har tatt inn over seg hva det krever. 

Jeg har mange år på rad vært med på å arrangere trenings-festival i en sport jeg driver med. Det er jævlig_mye_jobb!  Planlegging, forberedelse og ikke minst fikse det som plutselig dukker opp tar enormt med tid og energi selv når man tror alt er 100% klart. Jeg er også erfaren foredragsholder i faget mitt og har som hobby undervist i sporten "min" og vet hva som kreves for gode informative foredrag og kurs. Med mindre man er skikkelig rutinert underviser med godt fundamentert faglig base tar forberedelsene laaang tid og krever mye erfaring. CBE og LKE er hverken rutinerte undervisere eller har adekvat faglig bakgrunn. Under korona fikk vi sett et par online økter med CBE, og det var rett og slett krise hvis det er noe man skal betale for. Redd Dunning-Kruger kommer til å få blomstre fritt denne gangen også og det hele vil bli en skikkelig pinlig affære.

Men som andre har bemerket før meg så er kanskje ikke målet å gi kundene/følgerne en god opplevelse og valuta for pengene? Ikke utenkelig målet er å kunne skrive "arrangerer treningsreiser" til potensielle annonsører for så å lande enda fler reklameoppdrag for treningsklær (de kan unnlate å merke). Presis som Netfit framstår. Noe de kan påstå de er suksessfulle med så de kan holde på enda noen år til med egotrippene sine. 

Veldig enig spesielt i det siste her, som nevnt før; en narrativbyggende PR-reise for Netfit, spiller liten rolle hva innholdet og inntekten blir, det er nok kommende annonseinntekter og appen som skal i høysetet. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff ang reels på vei på møte i dag 🤣🤣🤣🤣 Jeg blir så full av latter av dette. Ser ikke akkurat sånn ut når jeg og andre jeg kjenner går på møter 😎 Men så sant du ikke bor i L.A og omgås fiffen og tror det skal være slik så blir dette bare urkomisk.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

platypus skrev (2 timer siden):

Ser for meg denne seansen, hun med en milkshake i hver hånd, og Lassemann som står med kameraet over skulderen hennes. Lurer på hvor mange ganger de måtte filme før de var fornøyd? Barna stod vel kanskje og ventet på at mor skulle gi tilbake milkshakene deres også? Camera eats first og så videre. 

IMG_1657.jpeg

Eller når mor spankulerer ut av hotellet fra tre (!) kamera vinkler?

De har nok hørt «pappa skal bare filme mamma først» alt for mye😔

Endret av Glufseguri
  • Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Det er nok riktig at markedsføringen av treningsreisen er viktigst for CV og fremtidige samarbeid.

Når har Treasures og Netfit noensinne hatt fokus på målgruppens, fanklubbens og potensielle følgeres behov og opplevelser, annet enn i falske narrativer og Berg Eriksens uttalelser som "andre lar seg inspirere av meg bare fordi jeg er meg". Etterfulgt av en årelang filter-selfiebonanza fra alskens offentlige dasser som om noen faktisk er interessert i slikt. Ikke ser hun ut som hun viser seg frem, og særlig inspirerende fremstår hun ikke. Hvem bryr seg egentlig om Caroline Berg Eriksen fra Sarpsborg lengre?

Snake Oil productions AS, ikke Treasures / Netfit AS

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 23
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
platypus skrev (2 timer siden):

IMG_1657.jpeg

Det positive er at hun faktisk har klart å merke det med reklame, det negative er at Clarion Ernst ikke har fulgt med i timen og fått med seg hva/hvem de faktisk sponser

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (11 minutter siden):

Det positive er at hun faktisk har klart å merke det med reklame, det negative er at Clarion Ernst ikke har fulgt med i timen og fått med seg hva/hvem de faktisk sponser

Har inntrykk av at Strawberry (tidligere Nordic Choice) sponser influencere helt ukritisk. Mener bl.a. å huske at de sponset hotell for deltakerne på det famøse kurset til ABD da de var på samling i Tromsø.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (25 minutter siden):

Hotell med burger, dessert, frokostblanding og brød. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christiane_W skrev (11 minutter siden):

Har inntrykk av at Strawberry (tidligere Nordic Choice) sponser influencere helt ukritisk. Mener bl.a. å huske at de sponset hotell for deltakerne på det famøse kurset til ABD da de var på samling i Tromsø.

Stordalen og eksdama hans troppet stadig opp på sånne bloggertilstelninger tidligere. Går langt tilbake. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...