skruf Skrevet 16. august 2023 #87381 Del Skrevet 16. august 2023 Jeg tror ikke Apollo tar så mye som 8000pr pers da denne uken er utenfor sesong, og heller ikke i en periode der det er skolefri (som feks høstferien). Prisen er hvis man deler rom, har man ikke lyst til å dele dobbeltrom med en ukjent og vil ha eget rom så må man betale ekstra. Til sammenligning så reiste vi med Apollo til Kreta før sommerferien, vi var 4 voksne (minstejenta er myndig+kjæresten hennes var med). Vi kjøpte ikke «ferdigpakke», men kjøpte flybilletter via Apollo og leide ei 3-roms leilighet ved et av Apollo sine hoteller. For fly så betalte vi litt over 4000kr og leiligheten kom på 7400kr for ei uke. Dvs 2850kr pr pers. For moro skyld så sjekket jeg samme flybillettene i fellesferien, og da ville de kostet over 20 000kr for 4stk. Sjekket ikke leiligheten, men antar at den ville vært betraktelig dyrere også. Transfer fra og til flyplassen i chania kostet 35 euro en vei, oppdaget for endel år siden at det er mye billigere med taxi enn Apollo sine oppsatte busser. Så hvis de som skal bli med på denne turen ikke reiser med Apollo sine busser, men feks at NetFit har organisert minibuss(stor taxi så kan det være at de sparer penger der også For Apollo og hotellene så er det mere lønnsomt å ha gjester/turister til en lavere pris enn at det står tomt. Det er nok derfor NetFit har lagt denne uka utenom høstferie-uka da prisene er høyere 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 16. august 2023 #87382 Del Skrevet 16. august 2023 Kollontaj skrev (1 time siden): Hvis det blir tur og den gjennomføres med få påmeldte, er selve turen bra å ha på cv-en. Antall deltakere vil da være mindre viktig for senere samarbeid/annonser/turer. Tror derfor at turen gjennomføres selv med få deltagere. Den som lever får se, eventuelt sjekke i krystallkuken. 😅 Enig i alt, men jeg elsker også en god autocorrect-fail! 🤣 10 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CityCityBangBang Skrevet 16. august 2023 #87383 Del Skrevet 16. august 2023 3 hours ago, Revenge o'Cavatina said: Å Jesus Kristiansen, da Lar det stå, orker ikke endre Den var herlig! La den for all del stå ja. 🤣 27 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korsihalsen Skrevet 16. august 2023 #87384 Del Skrevet 16. august 2023 (endret) HerKommerMummi skrev (4 timer siden): Spent på hva som blir unnskyldningen hvis turen må avlyses pga for få påmeldte Syke som vanlig 😄 Endret 16. august 2023 av Korsihalsen 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 16. august 2023 #87385 Del Skrevet 16. august 2023 😂😂😂 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 16. august 2023 #87386 Del Skrevet 16. august 2023 AnnaCotta skrev (5 timer siden): Veldig grundig post, men jeg tror denne nettosummen er altfor høy. Tjenester er mva.-pliktige og må legges inn i regnestykket. Hvis summen på 50.000 pr. hode stemmer, blir det 50.000x0.8=40.000. Deretter arbeidsgiveravgift på 14.1%. Så kommer feriepenger på 11%, pensjonsinnskudd på inntil 7% og andre sosiale omkostninger de må sette av som ansatte i sitt eget firma. Jeg tipper nettosummen er godt under 20.000 selv om pensjon og feriepenger er penger man betaler til seg selv. Med selve resieuka pluss tid til forberedelser, møter, besvarelse av henvendelser måneder i forkant, så nærmer dette seg gratisarbeid. skruf skrev (2 timer siden): Jeg tror ikke Apollo tar så mye som 8000pr pers da denne uken er utenfor sesong, og heller ikke i en periode der det er skolefri (som feks høstferien). Prisen er hvis man deler rom, har man ikke lyst til å dele dobbeltrom med en ukjent og vil ha eget rom så må man betale ekstra. Til sammenligning så reiste vi med Apollo til Kreta før sommerferien, vi var 4 voksne (minstejenta er myndig+kjæresten hennes var med). Vi kjøpte ikke «ferdigpakke», men kjøpte flybilletter via Apollo og leide ei 3-roms leilighet ved et av Apollo sine hoteller. For fly så betalte vi litt over 4000kr og leiligheten kom på 7400kr for ei uke. Dvs 2850kr pr pers. For moro skyld så sjekket jeg samme flybillettene i fellesferien, og da ville de kostet over 20 000kr for 4stk. Sjekket ikke leiligheten, men antar at den ville vært betraktelig dyrere også. Transfer fra og til flyplassen i chania kostet 35 euro en vei, oppdaget for endel år siden at det er mye billigere med taxi enn Apollo sine oppsatte busser. Så hvis de som skal bli med på denne turen ikke reiser med Apollo sine busser, men feks at NetFit har organisert minibuss(stor taxi så kan det være at de sparer penger der også For Apollo og hotellene så er det mere lønnsomt å ha gjester/turister til en lavere pris enn at det står tomt. Det er nok derfor NetFit har lagt denne uka utenom høstferie-uka da prisene er høyere Takk for gode innspill, både @AnnaCotta og @skruf! Anna Cotta - jeg tenkte av en eller annen grunn på dem som enkeltmannsforetak, noe de selvfølgelig ikke er. Men innlegget ditt fikk meg til å tenke, for du har jo rett i alt du ramser opp for de ansatte. Men Netfit AS har ikke oppført noen ansatte https://www.proff.no/roller/netfit-as/oslo/helsetjenester/IDN50R406Y3/ så da må man anta at instruktørene på hver sin kant fakturerer Netfit for jobben Netfit kjøper av eierne? Uansett må jo de på hver sine kanter ut med alt du nevnte. CBE og LKE er ansatt i Treasures AS, så antar det blir Treasures AS som fakturerer oppdraget for de to. Uansett må alle ut med mye mer utgifter enn jeg først tenkte på! Skruf - du har sikkert også mye rett i det med at det ikke er høysesong, så det kan godt være at Apollo ikke vil ta 8 000,- pr. person for denne uken. Samtidig er jo dette første treningsreisen til disse uerfarne instruktørene, så slik sett er det kanskje større risiko for Apollo å inngå samarbeid med dem? Når jeg ser begges svar, så tenker jeg at jeg sikkert regnet feil både på Apollos andel pr. deltaker, men også mtp. at utgiftene er langt høyere enn jeg regnet med. Hvilke av disse to som vekter mest, det vet jeg ikke, men tipper at de likevel sitter igjen med mindre enn jeg i utgangspunktet trodde? Eller hva tror dere? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnaCotta Skrevet 16. august 2023 #87387 Del Skrevet 16. august 2023 skruf skrev (3 timer siden): Jeg tror ikke Apollo tar så mye som 8000pr pers da denne uken er utenfor sesong, og heller ikke i en periode der det er skolefri (som feks høstferien). Prisen er hvis man deler rom, har man ikke lyst til å dele dobbeltrom med en ukjent og vil ha eget rom så må man betale ekstra. Det vil vi nok aldri få svar på. Men en vanlig tur på det samme hotellet for to voksne i dobbeltrom med halvpensjon, koster i hvert fall 25.000 i november. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnaCotta Skrevet 16. august 2023 #87388 Del Skrevet 16. august 2023 Frisk Frosk skrev (11 minutter siden): Når jeg ser begges svar, så tenker jeg at jeg sikkert regnet feil både på Apollos andel pr. deltaker, men også mtp. at utgiftene er langt høyere enn jeg regnet med. Hvilke av disse to som vekter mest, det vet jeg ikke, men tipper at de likevel sitter igjen med mindre enn jeg i utgangspunktet trodde? Eller hva tror dere? Jeg tror som deg at dette knapt er lønnsomt. Et stort fall fra den gangen bloggen Fotballfrue var blant de største i Norge og de raket inn millioninntekter i form av både utbytte og lønn i AS-et sitt. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 16. august 2023 #87389 Del Skrevet 16. august 2023 AnnaCotta skrev (2 minutter siden): Jeg tror som deg at dette knapt er lønnsomt. Et stort fall fra den gangen bloggen Fotballfrue var blant de største i Norge og de raket inn millioninntekter i form av både utbytte og lønn i AS-et sitt. De hadde jo et langt bedre utgangspunkt enn de fleste. Men der andre valgte å tenke fremover, ta utdanning, gjøre seg selv mer troverdige og skape mer tidsriktig innhold på kanalene - så har de valgt å henge etter, ikke orket å fullføre eller ta utdanninger. Når de nå forsøker å skape et treningsunivers, så greier de heller ikke å gjøre det på en troverdig måte, og de er altfor sent ute siden det allerede finnes virkelig dyktige personer med troverdighet, sunne verdier, som ikke fronter kroppspress og thinspo/proana. Jeg forstår at det må være surt, og at de sikkert er frustrerte. Men sånn går det når de velger å ikke utvikle seg på alle disse årene. Selv nå som de på et vis kanskje forsøker, så har de ingen troverdighet. De forsøker atter en gang å skape troverdighet med å ta snarveier, benytte seg av juks og bedrag og lovbrudd. Det er nesten godt gjort å kaste bort den posisjonen hun/de hadde en gang. Jeg tror ikke reisen blir gjennomført med for dem ukjente deltakere, i hvert fall... 25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 17. august 2023 #87390 Del Skrevet 17. august 2023 Jeg tror de kunne gjort suksess med NetFit hadde de svingt seg rundt, fått ut fingeren og fått lansert det da covid inntraff og landet gikk i lockdown. Hadde de gjort det så ville NetFit slått an. Men det virker på meg som at de ikke gidder å jobbe for noe, siden Caroline slo igjennom med et brak med bloggen da hun lanserte den, hadde flaks og var til rett tid på rett plass da blogg var forholdsvis nytt og hun gjorde suksess og pengene rullet inn så og si av seg selv De siste årene har fenomenet blogg, særlig rosabloggere, gått mere og mere ned og CBE sin blogg har ligget brakk i flere år. Men hun/de har ikke slått igjennom på samme måte i andre sosiale medier, og nå går det trått, noe man ser på inntekten deres. LKE er 40 år og Caroline nærmer seg 40, ingen av de har noe særlig relevant utdanning og lite vanlig-jobb-erfaring. Begrepet å yte for å nyte tror jeg er ukjent for de. Mest mulig penger for minst mulig innsats. Men nå har de kommet til et punkt der ingenting kommer av seg selv lengre, Denne treningsreisen kommer de nok ikke til å tjene så mye på, men litt blir det (tatt i betraktning at det blir fullt kurs), men de får innhold til Instagram, de setter seg litt på kartet, barna blir med og stiller opp på bilder og videoer (og i tillegg et trekkplaster der de lokker med at deltagere kan ta med egne barn som får være sammen med deres barn…..for de som er skikkelig fans så er nok det stort at barna deres har tilbrakt ei uke med «kjendisbarn») Og prismessig er det billigere enn i høysesong eller om de hadde lagt turen til høstferien. Det er også skattemessige fordeler ved en slik tur. Veldig mye kan skrives av. Alt fra egne billetter og opphold, til treningsklær og utstyr som blir brukt, kostpenger…. Ei uke med treningstur i utlandet vil uansett lønne seg mere enn ei vanlig uke hjemme i villa Kulås. 17 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 17. august 2023 #87391 Del Skrevet 17. august 2023 Hva i alle verden har skjedd med "lys og skygge" på foten hennes her? 23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. august 2023 #87392 Del Skrevet 17. august 2023 FruRosa skrev (2 minutter siden): Hva i alle verden har skjedd med "lys og skygge" på foten hennes her? Hva skjer med foten??? 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosasko Skrevet 17. august 2023 #87393 Del Skrevet 17. august 2023 Siste film på Instagram der ho putter pomfri i munnen😄 hun venter bare på at filmen skal bli ferdig slik at hun kan ta den ut av munnen igjen🙈 15 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 17. august 2023 #87394 Del Skrevet 17. august 2023 skruf skrev (2 timer siden): Jeg tror de kunne gjort suksess med NetFit hadde de svingt seg rundt, fått ut fingeren og fått lansert det da covid inntraff og landet gikk i lockdown. Hadde de gjort det så ville NetFit slått an. Men det virker på meg som at de ikke gidder å jobbe for noe, siden Caroline slo igjennom med et brak med bloggen da hun lanserte den, hadde flaks og var til rett tid på rett plass da blogg var forholdsvis nytt og hun gjorde suksess og pengene rullet inn så og si av seg selv De siste årene har fenomenet blogg, særlig rosabloggere, gått mere og mere ned og CBE sin blogg har ligget brakk i flere år. Men hun/de har ikke slått igjennom på samme måte i andre sosiale medier, og nå går det trått, noe man ser på inntekten deres. LKE er 40 år og Caroline nærmer seg 40, ingen av de har noe særlig relevant utdanning og lite vanlig-jobb-erfaring. Begrepet å yte for å nyte tror jeg er ukjent for de. Mest mulig penger for minst mulig innsats. Men nå har de kommet til et punkt der ingenting kommer av seg selv lengre, Denne treningsreisen kommer de nok ikke til å tjene så mye på, men litt blir det (tatt i betraktning at det blir fullt kurs), men de får innhold til Instagram, de setter seg litt på kartet, barna blir med og stiller opp på bilder og videoer (og i tillegg et trekkplaster der de lokker med at deltagere kan ta med egne barn som får være sammen med deres barn…..for de som er skikkelig fans så er nok det stort at barna deres har tilbrakt ei uke med «kjendisbarn») Og prismessig er det billigere enn i høysesong eller om de hadde lagt turen til høstferien. Det er også skattemessige fordeler ved en slik tur. Veldig mye kan skrives av. Alt fra egne billetter og opphold, til treningsklær og utstyr som blir brukt, kostpenger…. Ei uke med treningstur i utlandet vil uansett lønne seg mere enn ei vanlig uke hjemme i villa Kulås. Når de slet med å få tid til ta seg et karbad fordi det tok sånn tid å hjelpe til med skolearbeid i tillegg til full 8-timers arbeidsdag, så hadde nok utvikling av Netfit sendt de rett i kjelleren. ( ikke trenings-kjelleren, der var de vel hver dag uansett). Prioritering er det visst noe som heter. 31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. august 2023 #87395 Del Skrevet 17. august 2023 Zenhouse skrev (33 minutter siden): Når de slet med å få tid til ta seg et karbad fordi det tok sånn tid å hjelpe til med skolearbeid i tillegg til full 8-timers arbeidsdag, så hadde nok utvikling av Netfit sendt de rett i kjelleren. ( ikke trenings-kjelleren, der var de vel hver dag uansett). Prioritering er det visst noe som heter. At det var? Slet med tid til et bad pga barnas lekser? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 17. august 2023 #87396 Del Skrevet 17. august 2023 FruRosa skrev (2 timer siden): Hva i alle verden har skjedd med "lys og skygge" på foten hennes her? Utsikt? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 17. august 2023 #87397 Del Skrevet 17. august 2023 (endret) MarianneE skrev (25 minutter siden): At det var? Slet med tid til et bad pga barnas lekser? De skulle ha hjemmeskole for 1. klassingen sin under nedstengingen, og i følge CBE så krevde førsteklassingens pensum én voksen nonstop fra kl 08-14 hver dag 😅 Og så MÅTTE de vel jobbe samtidig eller så var det ingen vits, var det ikke noe slikt? Det var hvert fall dypt fascinerende å se hvor ekstremt dårlig de taklet det å måtte ha barna hjemme. Mens andre fikk tiden i gave ved å slippe fritidsaktiviteter og ved å slippe å reise til og fra jobb, så raste det tilsynelatende sammen som et korthus for CBE og LKE. Endret 17. august 2023 av Rastebenk 40 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Sugar&Spice Skrevet 17. august 2023 Populært innlegg #87398 Del Skrevet 17. august 2023 FruRosa skrev (2 timer siden): Hva i alle verden har skjedd med "lys og skygge" på foten hennes her? Aah. Pro-ana. En tynn fot, i fokus, med tekst som også bekrefter fokuset: skinn og bein. Den eneste utsikten som kommuniseres her er TYNN. SE PÅ MEG. TYNN! ikke noe mer. Ikke noe annet. Ikke noe mindre. Pro-fuckings-ana, og det er FARLIG. 52 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 17. august 2023 #87399 Del Skrevet 17. august 2023 Rastebenk skrev (4 minutter siden): De skulle ha hjemmeskole for 1. klassingen sin under nedstengingen, og i følge CBE så krevde førsteklassingens pensum én voksen nonstop fra kl 08-14 hver dag 😅 Og så MÅTTE de vel jobbe samtidig eller så var det ingen vits, var det ikke noe slikt? Det var hvert fall dypt fascinerende å se hvor ekstremt dårlig de taklet det å måtte ha barna hjemme. Mens andre fikk tiden i gave ved å slippe fritidsaktiviteter og å reise til og fra jobb, så raste det tilsynelatende sammen som et korthus for CBE og LKE. Det var jo fordi dette førsteklassepensumet var på engelsk det var SÅ mye mer krevende enn for andre barneskoleforeldre 🙈. På den annen side. Nå som jeg blir mer og mer "kjent" med LKEs og CBEs engelsknivå er det ikke utenkelig de voksne fikk kjørt seg. Skikkelig. Nesten så de burde ha fortsatt 8-14-jobbing med engelsken. Da hadde de kanskje ikke begått alle disse "språkblomstene" deres. 🌸 33 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. august 2023 #87400 Del Skrevet 17. august 2023 Rastebenk skrev (1 time siden): De skulle ha hjemmeskole for 1. klassingen sin under nedstengingen, og i følge CBE så krevde førsteklassingens pensum én voksen nonstop fra kl 08-14 hver dag 😅 Og så MÅTTE de vel jobbe samtidig eller så var det ingen vits, var det ikke noe slikt? Det var hvert fall dypt fascinerende å se hvor ekstremt dårlig de taklet det å måtte ha barna hjemme. Mens andre fikk tiden i gave ved å slippe fritidsaktiviteter og ved å slippe å reise til og fra jobb, så raste det tilsynelatende sammen som et korthus for CBE og LKE. Herrejesus.... Men folk klarte jo å.. nei, jeg orker ikke en gang. 24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå