Kleenex Skrevet 16. august 2023 #87361 Del Skrevet 16. august 2023 Rastebenk skrev (17 timer siden): Her traff du spikeren på hodet. Tenk å stå og skrike ut så voldsomt og forvente skryt og ros for at de trener daglig. Noe mange andre gjør i tillegg til 40 timers arbeidsuker. Det er faktisk like flaut som toalettselfies og silikonpupp på avveie. Og like flaut som en hjemmeværende, godt voksen mann som bruker opp mesteparten av tiden og kapasiteten sin på løpehobbyen, fremfor å skape en stabil inntekt for familien sin. Han sitter seriøst og pugger latinske, medisinske termer, leker med laktatmålinger, fordyper seg fullstendig i stadig nye løp hvor han ender opp på 20. plass og flikker på hobby-instagrammen sin mens hans jevnaldrende er i full jobb og forsørger familien sin. At CBE orker det her?? Tror LKE har fått en aha opplevelse etter dårlige resultater. Det å være fulltidsløper krever faktisk noe mere... 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Roadrunner Skrevet 16. august 2023 Populært innlegg #87362 Del Skrevet 16. august 2023 Hadde jeg hatt en viss interesse for denne treningsreisen hadde den lett forsvunnet etter informasjonen om at begge parene reiser med barn. Skal jeg på treningsreise er det for egen del, med fokus på trening og avslapning. Ikke fullt familieliv og bamseklubb. 49 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 16. august 2023 Populært innlegg #87363 Del Skrevet 16. august 2023 Frisk Frosk skrev (16 timer siden): Tross lansering av appen i dag fremstår Netfit.no som bare halvferdig. "Kommer snart" er tydeligvis et svært relativt begrep når det gjelder Netfit AS, på lik linje med at omtalen av CBE også "kommer snart" og har stått slik i månedsvis. Det at en treningsportal, som i Brønnøysundregisteret er klassifisert under "Annen forebyggende helsetjeneste" konsekvent benytter seg av bilder og filmer hvor Caroline Berg Eriksens utseende er så heftig redigert og retusjert, det er fullstendig uforsvarlig og uprofesjonelt, fordi Netfit dermed velger - helt bevisst og strategisk - å fronte et ideal som selv frontfiguren selv ikke når opp til. På den måten velger eierne av Netfit AS å bruke kroppspress som en del av sin forretningsstrategi. Så langt er det eneste de egentlig har vist at de forsøker å selge et produkt som er så glanset (med redigert utseende) at de tror det vil skjule hvor dårlig produktet egentlig er. Med en daglig leder som ikke en gang vil svare på spørsmål ang. dette og lovbrudd når det gjelder bilder, men kaster sine medeiere under bussen. En annen medeier, LKE, som påstår at de ikke endrer utseendet på kropp når de redigerer. Og midt oppi alt dette er det, som om ikke resten var nok, også multiple lovbrudd for manglende reklame for CBEs samarbeidspartner ICIW treningstøy. Netfit AS - makkverkarbeid, halvferdig arbeid, manglende utdanning/kompetanse, juks og bedrag med utseende, utallige lovbrudd i lang tid før denne lanseringen, og de fortsetter med det selv i dag. Litt av en prioritering av egen forretningsvirksomhet. Tydelig at prioriteten i sommer var å bruke hele sommeren på ferieturer. For det er i hvert fall ikke lagt ned mye synlig arbeid i Netfit. Og hjemmesiden deres tåler tydeligvis ikke hva enn de har gjort med den i dag, for der tar det flere minutter å laste opp hver side. På IG-kontoen til Netfit driver nok en samarbeidspartner og venninne, Susan H, umerket reklame for Netfit. Det absurde amatørsirkuset går videre, tilsynelatende uten at de orker gjøre særlig mer jobb med det. Det gir ingen mening at de tror de skal leve av å selge trening til folk av dette? Hadde de planlagt det burde de lagt langt mer seriøs og profesjonell innsats i jobben. Så inntrykket består - selv på lanseringsdagen for appen (etter x antall år), så fremstår Netfit.no kun som en poseringskanal for Caroline Berg Eriksen og en kanal hvor eierne vil tjene penger på reklamesamarbeid, og ikke faktisk trening av andre. Hva slags språk har de lagt seg på i denne appen? Sammenblandingen av engelsk og norsk sammen med utallige grammatiske feil gir meg leamus på hjernen. Absolutt ikke noe som innbyr til et inntrykk av kvalitet og profesjonalitet. Klipp og lim, fort og gæli, kyss og klemz fra en forhenværende blogger med fotballgubbe. 41 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korsihalsen Skrevet 16. august 2023 #87364 Del Skrevet 16. august 2023 Revenge o'Cavatina skrev (10 minutter siden): Hva slags språk har de lagt seg på i denne appen? Sammenblandingen av engelsk og norsk sammen med utallige grammatiske feil gir meg leamus på hjernen. Absolutt ikke noe som innbyr til et inntrykk av kvalitet og profesjonalitet. Klipp og lim, fort og gæli, kyss og klemz fra en forhenværende blogger med fotballgubbe. Svensk også, har jeg sett 😄 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 16. august 2023 #87365 Del Skrevet 16. august 2023 23 minutter siden, Revenge o'Cavatina said: Hva slags språk har de lagt seg på i denne appen? Sammenblandingen av engelsk og norsk sammen med utallige grammatiske feil gir meg leamus på hjernen. Absolutt ikke noe som innbyr til et inntrykk av kvalitet og profesjonalitet. Klipp og lim, fort og gæli, kyss og klemz fra en forhenværende blogger med fotballgubbe. For å dra en av de mange "sviskene" CBE har uttalt gjennom årenes løp: Det er bare lek med språket 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 16. august 2023 #87366 Del Skrevet 16. august 2023 Hunter7 skrev (5 minutter siden): For å dra en av de mange "sviskene" CBE har uttalt gjennom årenes løp: Det er bare lek med språket “Christmas table ready”😏 21 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 16. august 2023 #87367 Del Skrevet 16. august 2023 (endret) Folk må da være grenseløst begeistret over å kunne dra på tur med CBE og LKE!? Tenk å være så privilegert at du kan få lære yoga av Caroline/se på at Caroline prøver seg på yoga og lære løpeteknikker med Lars K/se på at han løper, mens barna dine er så utrolig heldige at de kan få leke med trenernes barn! Hvilken gavepakke. Endret 16. august 2023 av Pust 36 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 16. august 2023 #87368 Del Skrevet 16. august 2023 Felis skrev (4 timer siden): Reklamen for treningsreisen fremstår omtrent like uklar som reklamen for hotellet på Granka. Der insisterte de på å inkludere barn i reklame for et hotell som har markedsført seg som adults only. Uten å skjønne at de ikke fremstår attraktive for barnefamilier, så lenge hotellet ikke er tilrettelagt for barn. Det eneste de oppnår er å støte fra seg den opprinnelige kundegruppen, som absolutt ikke vil dele basseng med bråkete unger. Jeg ser for meg at hovedgruppen som drar på slike reiser er voksne par, eventuelt vennegjenger, som skal kombinere å komme i form med litt brunfarge og variasjon i omgivelsene. De har ikke lyst til å bli avbrutt av barn i alle aldre, de er jo der for å dyrke seg selv. For ikke alle barn er like trent i å vente med nettbrett mens mor og far trener. Dessuten er dette utenom skoleferie og de fleste prioriterer vel at ungene følger undervisning? De tror kanskje de utvider kundesegmentet, men i realiteten støter de vekk de opprinnelige kundene. Veldig godt poeng! Nå skyter de bare i alle retninger - helt uten mål og mening. 19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Frisk Frosk Skrevet 16. august 2023 Populært innlegg #87369 Del Skrevet 16. august 2023 Jeg forsøker også å forstå denne treningsreisen, men sliter virkelig med det. Korriger mine tall, om jeg har blingset på noe. Prisen pr. person i dobbeltrom, med reise, frokost + middag = 14 700 kr. Det er maks 30 personer som kan delta, 30 x 14 700 = 441 000 kr. Jeg tar videre utgangspunkt i at reisen fylles opp med 30 deltakere. En bruker i tråden fortalte at hun hadde vært på samme hotell (betalte ikke mer for trening der) og hadde da betalt 8 000 kr for en uke. La oss for enkelthets skyld da si at Apollo tar 8 000 av reisen pris (trolig tar Apollo mer, siden dette er en profilreise). 30 x 8 000 = 240 000 kr Da er det igjen 201 000 kr (hvis ikke Apollo vil ha mer for denne uken, noe jeg tror de vil). Disse 201 000 kr skal så deles på de fire instruktørene. Noen vil kanskje si at 50 000 kr for en ukes lite jobbing er bra betalt. Men det er egentlig ikke det. For dette er i så fall 50 000 pr instruktør brutto. De kan riktignok skrive av reise og opphold for seg selv, og får garantert gode tilbud på opphold og mat selv. Men de skal fremdeles betale for sine barns reise og opphold. Jeg antar at i hvert fall CBE og LKE vil skrive av også sine barns reiser og opphold, siden de tar dem ut av skolen og de må ha arbeidsuke (om ev. søknad om barnearbeid er godkjent av Arbeidstilsynet, det tviler jeg på). For CBE og LKE er dette da kanskje ikke så aller verst betalt, siden de uansett sikkert skriver av alt. Men ser man på AP og LT, som tilsynelatende også jobber som pt'er ellers, så må de også ta hensyn til tapt inntekt for denne uken, ev. tap fordi folk heller finner andre som er mer tilstedeværende året rundt enn disse synes å være. LKE og CBE har jo lite å tape på det de ellers gjør. Men tilbake til de 50 000. Av disse kan man trekke fra skatt. For enkelthets skyld trekker jeg fra et rundt beløp, 30 %. Da sitter de igjen med 35 000,- netto for denne uken. Noen vil fremdeles si at det er godt betalt. Og for all del, det kan kanskje være greit betalt. Men hvis man ser på hva seriøse aktører gjør, så vil de seriøse jobbe mye på forhånd med program og innhold. Selv for erfarne instruktører så krever slike temauker ekstra innsats, i hvert fall når de er helt ferske som det dette firkløveret til Netfit AS er på treningsreiser. Det skal planlegges hvilke timer som skal tilbys, når, det skal samkjøres med hotellets timeplan. Så skal de utarbeide en helhet i hele programmet sitt, med progresjon i løpet av uken. Og dette skal tilpasses ulike funksjonsnivåer på alle treningstimene de tilbyr. Så skal de prøvekjøre programmene, korrigere, finpusse, teste ut igjen. De bør gjerne ha andre ting som ekstraløsninger planlagt, om det opprinnelige skjærer seg enten fordi de har bommet på og mistolket sine betalende kunder, eller fordi noe skjærer seg på hotellet. Alt dette vil seriøse aktører også putte ned i skrift, slik at alle instruktørene har oversikt over hva de andre gjør, ikke minst viktig om en av de andre skulle bli indisponert og ikke kan ta sine timer likevel. Og vi vet jo at minst to av instruktørene har en lang historie med å bli syk ved stress, syk før prestasjoner, syd under prestasjoner... Som om ikke dette er nok, så skal disse instruktørene alle ha med seg sine barn på reisen, noe som igjen betyr at en eller flere av dem kan risikere å ikke kunne jobbe fordi barn blir syke. Alt forarbeidet tar tid om man tenker gjøre det profesjonelt og skikkelig og gjennomtenkt. Det tar tid for erfarne instruktører. Og vi vet at to av instruktørene lite eller ingen erfaring med å trene andre, langt mindre trene grupper. Da er det snakk om virkelig mye forberedelser om man ønsker å levere et godt produkt. Ser man da at de må ha hundepass, ungene mister skole, de må være tilgjengelige 24/7 i en uke (selv om de sier det skal være masse tid for egentid...) Med alt dette synes ikke jeg det er mye å sitte igjen med 35 000 for en uke, for å være ærlig. Trolig sitter de igjen med en god del mindre, fordi Apollo trolig ikke bare tar 8 000 for sitt arbeid og dekking av reise, hotell og frokost/middag. (Om noen skulle vite om Apollo ev. tar mindre, korriger meg gjerne.) Så er det spørsmålet om hvor mange deltakere som faktisk blir med? Blir 20 med = 294 000 - 160 000 (Apollos del) = 134 000 til fordeling mellom de fire, som må gjøre samme jobb, langt mindre inntekt. Alle fire må ha ansvarsforsikringer som instruktører, og det kan koste mer når de skal oppholde seg utenfor Norges grenser, enn om de bare skulle holde timer i et lokale hjemme. Og ikke minst - hvem er de som ev. deltar på en slik treningsreise? Er det venner og bekjente og familie, så vil det i prinsipp være nesten verdiløst for eierne av Netfit, fordi de da i realiteten ikke sprer produktet sitt til annet enn de som allerede vet om det. Da kan sikkert leve et par-tre uker tilsammen på å dele bilder fra før, under og etter reisen, og noen venners drahjelp på IG. La oss si at det ikke er noen som er i familie med eller venner/bekjente av Netfits eiere som drar. Da vil det også være et åpent spørsmål om det vil være verdt turen. Hvor mange er de er dekket fra før. Men hvem er de - er det private personer som ikke ønsker å betale for å gi reklame til Treasures AS, CBE, LKE, AP og Netfit - da vil jo eierne av Netfit slite litt. Men hvor fornøyd vil de være? Der har eierne av Netfit lite eller ingen kontroll, i hvert fall ikke på hva deltakerne ev. sprer videre om turen på sine sosiale medier eller til Apollo. Det kan være voldsomt positivt... eller det motsatte. Og er så uerfarne instruktører som LKE og CBE virkelig gode nok til å tilby et virkelig godt opplegg for folk som kanskje har helt ulike forutsetninger for aktivitet og trening? Jeg hadde ikke betalt nesten dobbelt så mye som jeg ellers kunne fått reisen for - kun for å gi disse erfaring og legitimitet som trenere, betale for å gi dem gratis innhold på sine sosiale medier... Da hadde jeg heller reist med noen som har lang erfaring OG som er kjent for å drive seriøst, med treningsglede og helt fritt for kroppspress og fokus på falskt utseende. Skal disse fire være seriøse, så bør de ha med en person som har som ansvar å ta vare på deres barn denne uken, ikke bare basere seg på barneklubben og sjonglering av tilbudet til kundene om noe skulle skje. I så fall må også reise og opphold og lønn til denne trekkes fra det beløpet som de fire skal dele. Og så er det selvfølgelig en stor risiko for at dette fører til negativ omtale, og skading av deres allerede frynsede rykte. Jeg kan virkelig ikke forstå at de er villig til å risikere dette på nåværende tidspunkt, for synes å være langt større risiko for at de går i minus omdømmemessig enn det motsatte. Derfor tenker jeg også at CBE og Treasures AS kommer til å benytte denne turen til å ha samarbeid med andre annonsører, hvor CBE f.eks. har umerket reklame for ICIW som vanlig, kanskje hanker inn annen reklame for noe annet hun annonserer for. For det de trolig vil sitte igjen med etter denne turen, det vil trolig ikke være verdt den tiden de (burde og skulle har brukt) bruker på forberedelser og gjennomføring av reisen. Men det er kanskje verdt det for dem fordi de kan bruke det i et narrativ de kan få andre annonsesamarbeid om... Apollo har allerede distansert seg fra opplegget og innholdet i reisen ved at de har fraskrevet seg alt som har med dette å gjøre, bortsett fra det de selv sier de har ansvar for, nemlig reise, hotell og mat. 44 2 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 16. august 2023 #87370 Del Skrevet 16. august 2023 Revenge o'Cavatina skrev (2 timer siden): Hva slags språk har de lagt seg på i denne appen? Sammenblandingen av engelsk og norsk sammen med utallige grammatiske feil gir meg leamus på hjernen. Absolutt ikke noe som innbyr til et inntrykk av kvalitet og profesjonalitet. Klipp og lim, fort og gæli, kyss og klemz fra en forhenværende blogger med fotballgubbe. De blir jo ufrivillig ekstremt komiske da når de ufrivillig motsier seg selv eller skaper store tvil om hva man kan oppnå pga. det elendige klipp/lim/google translate-språket de holder. De forsøker tydeligvis å gjøre det flott - men de bommer totalt og gir det motsatte inntrykket, fordi de ikke gidder gjøre en ordentlig jobb, ikke en gang leser korrektur på sin egen lettvinte, elendige jobb... 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitulina Skrevet 16. august 2023 #87371 Del Skrevet 16. august 2023 Surikatt skrev (10 timer siden): Tviler på at normale og oppegående mennesker kommer til å benytte seg av Netfit. Alle ser jo at frontfiguren er svak og heftig filtrert og retusjert. Man drukner jo i treningsapper og andre treningstilbud. Kan de gi et godt argument for at man skal benytte deres? Kanskje man kan kontakte Caroline midt på natta hver natt og se om de innfrir 24/7 ordningen. Har de vakttelefon ? Det er en så grandios tankegang i bunn her, ren og skjær narsissisme. "Løp med Caroline", "byCaroline x og y". Caroline selger ikke, Caroline er ikke troverdig og Caroline er ikke en kvinne de fleste ønsker å bli assosiert med , det er jo hele grunnideen som failer. Tror ikke de vil lykkes med mindre de ser lyset, når de ikke har gjort det hittil skjer det neppe noe nytt på den fronten. 35 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 16. august 2023 Populært innlegg #87372 Del Skrevet 16. august 2023 Frisk Frosk skrev (27 minutter siden): vi vet jo at minst to av instruktørene har en lang historie med å bli syk ved stress, syk før prestasjoner, syd under prestasjoner... Har ingen tro på at disse blir med på reisen. Har forøvrig ingen tro på at det blir noe av reisen grunnet manglende påmeldte. AP som merkevare er heller ikke et trekkplaster, alt han gjør er å "gründe" egne småbedrifter i håp om prestisje og inntekt. Som du skriver, alt har en kostnad. Dersom det skal bli omsetning av dette må det være et minimum antall deltakere, men krystallkuken min sier at uken blir kansellert mot et lite vederlag til Apollo for tapt belegg. 46 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Smørøye Skrevet 16. august 2023 Populært innlegg #87373 Del Skrevet 16. august 2023 Revenge o'Cavatina skrev (3 minutter siden): Har ingen tro på at disse blir med på reisen. Har forøvrig ingen tro på at det blir noe av reisen grunnet manglende påmeldte. AP som merkevare er heller ikke et trekkplaster, alt han gjør er å "gründe" egne småbedrifter i håp om prestisje og inntekt. Som du skriver, alt har en kostnad. Dersom det skal bli omsetning av dette må det være et minimum antall deltakere, men krystallkuken min sier at uken blir kansellert mot et lite vederlag til Apollo for tapt belegg. Jeg lo🙈 34 12 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 16. august 2023 #87374 Del Skrevet 16. august 2023 Revenge o'Cavatina skrev (10 minutter siden): krystallkuken Girl…🍆🔮 36 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 16. august 2023 #87375 Del Skrevet 16. august 2023 Å som jeg savner en latteremoji innimellom! I alle fall nå 😂 Det får bli et hjerte i stedet. 17 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 16. august 2023 #87376 Del Skrevet 16. august 2023 Revenge o'Cavatina skrev (48 minutter siden): Har ingen tro på at disse blir med på reisen. Har forøvrig ingen tro på at det blir noe av reisen grunnet manglende påmeldte. AP som merkevare er heller ikke et trekkplaster, alt han gjør er å "gründe" egne småbedrifter i håp om prestisje og inntekt. Som du skriver, alt har en kostnad. Dersom det skal bli omsetning av dette må det være et minimum antall deltakere, men krystallkuken min sier at uken blir kansellert mot et lite vederlag til Apollo for tapt belegg. Jeg har troa på krystallkuken din😂😂😂👌🍆💎 39 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnaCotta Skrevet 16. august 2023 #87377 Del Skrevet 16. august 2023 Frisk Frosk skrev (34 minutter siden): Men tilbake til de 50 000. Av disse kan man trekke fra skatt. For enkelthets skyld trekker jeg fra et rundt beløp, 30 %. Da sitter de igjen med 35 000,- netto for denne uken. Noen vil fremdeles si at det er godt betalt. Og for all del, det kan kanskje være greit betalt. Men hvis man ser på hva seriøse aktører gjør, så vil de seriøse jobbe mye på forhånd med program og innhold. Selv for erfarne instruktører så krever slike temauker ekstra innsats, i hvert fall når de er helt ferske som det dette firkløveret til Netfit AS er på treningsreiser. Veldig grundig post, men jeg tror denne nettosummen er altfor høy. Tjenester er mva.-pliktige og må legges inn i regnestykket. Hvis summen på 50.000 pr. hode stemmer, blir det 50.000x0.8=40.000. Deretter arbeidsgiveravgift på 14.1%. Så kommer feriepenger på 11%, pensjonsinnskudd på inntil 7% og andre sosiale omkostninger de må sette av som ansatte i sitt eget firma. Jeg tipper nettosummen er godt under 20.000 selv om pensjon og feriepenger er penger man betaler til seg selv. Med selve resieuka pluss tid til forberedelser, møter, besvarelse av henvendelser måneder i forkant, så nærmer dette seg gratisarbeid. 21 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HerKommerMummi Skrevet 16. august 2023 #87378 Del Skrevet 16. august 2023 Spent på hva som blir unnskyldningen hvis turen må avlyses pga for få påmeldte 25 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 16. august 2023 Populært innlegg #87379 Del Skrevet 16. august 2023 Smørøye skrev (1 time siden): Jeg lo🙈 Glufseguri skrev (1 time siden): Girl…🍆🔮 Pust skrev (1 time siden): Å som jeg savner en latteremoji innimellom! I alle fall nå 😂 Det får bli et hjerte i stedet. Frøkenfryden skrev (52 minutter siden): Jeg har troa på krystallkuken din😂😂😂👌🍆💎 Å Jesus Kristiansen, da Lar det stå, orker ikke endre 27 29 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 16. august 2023 #87380 Del Skrevet 16. august 2023 AnnaCotta skrev (1 time siden): Veldig grundig post, men jeg tror denne nettosummen er altfor høy. Tjenester er mva.-pliktige og må legges inn i regnestykket. Hvis summen på 50.000 pr. hode stemmer, blir det 50.000x0.8=40.000. Deretter arbeidsgiveravgift på 14.1%. Så kommer feriepenger på 11%, pensjonsinnskudd på inntil 7% og andre sosiale omkostninger de må sette av som ansatte i sitt eget firma. Jeg tipper nettosummen er godt under 20.000 selv om pensjon og feriepenger er penger man betaler til seg selv. Med selve resieuka pluss tid til forberedelser, møter, besvarelse av henvendelser måneder i forkant, så nærmer dette seg gratisarbeid. Hvis det blir tur og den gjennomføres med få påmeldte, er selve turen bra å ha på cv-en. Antall deltakere vil da være mindre viktig for senere samarbeid/annonser/turer. Tror derfor at turen gjennomføres selv med få deltagere. Den som lever får se, eventuelt sjekke i krystallkuken. 😅 28 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå