Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Surikatt skrev (1 time siden):

Dette driver hun med, mens vi andre er på jobb. Dette er ikke bra, for verken henne selv eller de hun prøver å «inspirere «. For hva tenkte du før du la ut dette bildet, Caroline Berg Eriksen?

Personlig har jeg inntrykk av at det ikke tenkes særlig, i hvert fall ikke utover et dyptfølt og nærmest tvangsmessig forhold til det å fremstille seg selv som "flink" og "tynn nok".

Men man kan med rette lure på hva CBE tenker på før hun legger ut slike bilder, som hun har fått nok offentlig kritikk for fra fagfolk til å vite at hun med slike bilder påvirker andre negativt og i retning av alvorlige spiseforstyrrelser.

CBE har fått offentlig kritikk for slike bilder, så hun vet utmerket godt hva hun gjør. Om hun tenker særlig over det, det vet vel bare hun selv. Sunt eller et tegn på god helse er det i hvert ikke!

Men CBE har vel selv uttalt at hun inspirerer andre "bare fordi jeg er meg". Da er det definitivt relevant å spørre CBE hva hun ønsker å inspirere andre til med disse bildene - det er i hvert fall ikke treningsglede, treningskunnskap, eller et sunt kroppsbilde hun ønsker å inspirere til. Og dermed sitter i hvert fall jeg igjen med bare ett inntrykk, og det er at CBE kun gjør dette for seg selv, fordi hun føler hun selv får noe personlig ut av det å fremstille seg selv på denne måten.

Personer med et sunt forhold til kropp og trening holder ikke på slik som CBE har som en del av sin forretningsstrategi. Personer med et sunt forhold til kropp og trening, som også har en bevissthet rundt hvordan man påvirker andre mennesker, ville aldri ha "inspirert" andre mennesker til noe som setter andres helse i fare...!

• Liker 25
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det bildet er rett og slett det verste jeg hsr sett! Skremmende. Det er IKKE en sunn kropp.
Den eneste grunnen for henne å trene er å bli så tynn som mulig. Det smeller snart hos henne, for det hun driver med er absolutt ikke bra for kroppen.  

Det er også særdeles dårlig reklame for Netfit. Fronter ikke sunn, sterk og blid akkurat.

Hun trenger hjelp.

• Liker 15
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medeier og daglig leder i Netfit.no, Adrian Paul driver nå konsekvent med lovbrudd i alle egenreklamene for Netfit på hans egen IG-konto, mradrianpaul:

Screenshot2023-08-07at15-34-23mradrianpaulWatchInstagramstoriesanonymouslyPostsCommentsUserprofilestatistics.png.34cdf729f9de2c69b89b76ad7e5e2e98.pngScreenshot2023-08-09at00-31-09mradrianpaulWatchInstagramstoriesanonymouslyPostsCommentsUserprofilestatistics.png.f05d4264b754d326c86971d144497bbd.png

Ovenstående fra to siste dager på Adrian Pauls IG-konto, mradrianpaul.

Fra mradrianpaul i april i år:

Screenshot2023-06-30at23-51-50mradrianpaulWatchInstagramstoriesanonymouslyPostsCommentsUserprofilestatistics.thumb.png.3bdd47ec5805104aea38f62e1f75e91d.pngScreenshot2023-06-30at23-52-39mradrianpaulWatchInstagramstoriesanonymouslyPostsCommentsUserprofilestatistics.thumb.png.d3a5bf8e24e5a6888b96b2172da943b4.png

Det var enda to bilder til i tillegg til disse to siste.

Og disse useriøse aktørene er det Apollo har innledet et samarbeid med og dermed også legitimerer det disse holder på med, inkl. Caroline Berg Eriksens proana og barneeksponering på Netfits kanaler.

• Liker 26
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanutrine skrev (På 7.8.2023 den 21.29):

F2DB881C-4A6B-43EA-B1F9-65F131F4A06A.thumb.jpeg.8988b6733bf14b0ffa8b8192a9715caf.jpegUnder 300K følgere…stenger kontoen og spoink -der spratt følgertallet til værs over natta! Sjekk det følgerhoppet! (Instanavigation)

Tror dere de skriver av de kjøpte følgerene på firmaet? 😅

• Liker 26
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yogafor_livet skrev (22 minutter siden):

Tror dere de skriver av de kjøpte følgerene på firmaet? 😅

Er det moms på kjøpte følgere, tro?

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
10 hours ago, Xstrella said:

Stemmer dette at hun er utdannet yogalærer? Hvilke skole gikk hun på? Og hvorfor er det så dårlig de stive poseringene da? Er en ikke veldig mye og smidig når man utfører yoga? 

8 hours ago, Surikatt said:

Er hun virkelig «sertifisert yogalærer?» Jeg ser på norsk yogalærerforbund sin nettside at de anbefaler 200 undervisningstimer som et minimum før man kan undervise andre. Og sikkert mye trening i tillegg. Det er en ubeskyttet tittel, derfor kan hun kalle seg yogalærer og journalist uten noe særlig til utdanning. Hun tar alltid snarveiene og det blir så veldig tydelig. 

Hun har utdanning fra The Shala Academy, som påstår at de oppfyller kravet om 200 timer, men det har vel vært diskutert her at akkurat de 200 timene er litt tvilsomme... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loffen skrev (11 timer siden):

Ikke kan jeg forstå at hun blir SÅ dausliten, svett, og tydeligvis orgasmisk liggende på gulvet av å løfte 900 kg i RDL, og det var ny rekord? :ler: 
Viser bare hvor svak hun er i forhold til hvor 'mye' hun trener. Bare tull alt sammen! 

Ikke sant, det er noe rart med resultatene av trening? Eller mangel på… hun glemte å skjule estimert kcal-forbruk på noen løpeturer i sommer og. Sett i forhold til størrelsen hennes, relativt lav hastighet, flat løype og varighet var estimert kcal-forbruk skyhøyt! Hun skjuler pulsen, men den må ha vært helt bananas. 

IMG_7052.png

Endret av tantesofie
  • Liker 20
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tantesofie skrev (40 minutter siden):

Ikke sant, det er noe rart med resultatene av trening? Eller mangel på… hun glemte å skjule estimert kcal-forbruk på noen løpeturer i sommer og. Sett i forhold til størrelsen hennes, relativt lav hastighet, flat løype og varighet var estimert kcal-forbruk skyhøyt! Hun skjuler pulsen, men den må hå ha vært helt bananas. 

IMG_7052.png

1234 Kcal på 54 minutter? :sjokkert:

Det henger jo ikke på greip i det hele tatt!?

• Liker 24
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som Adrian Paul også promoterer (umerket sådan) treningsreise med "Netfit-universet, så tenker jeg den reisen vil bli et slags "vinn eller forsvinn" for Netfit. Det blir spennende å høre tilbakemeldinger fra de som evt deltar på denne treningsopplevelsen. De betaler 15 000 for yoga med en totalt uerfaren "instruktør" - og for løpetrening med en mann som stalker kvinner,  hater "lår som gnisser" og som ikke syns det er nødvendig å fylle på med vann underveis på løpeturen. 

Disse andre vet jeg ingenting om annet enn at jeg nå vet at AP ikke merker reklame han heller. "Univers" høres veldig pompøst ut, høres ut som svære greier. 

Virkelig spent på hvordan dette universet slår an - og hos hvem. 

• Liker 39
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Roadrunner skrev (49 minutter siden):

Det må da være kalorier og ikke kilokalorier. Noe annet gir ingen mening. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inocybe skrev (1 minutt siden):

Men vi (og treningsklokker/apper) bruker vel kun Kcal (men omtaler det ofte kun som kalorier)? 
Jeg kan si at en matvare inneholder 250 kalorier, men underforstått er det alltid snakk om kcal/kilokalorier. 

Og det samme i min treningsapp, det står gjerne kalorier (i noen står det kcal i parentes eller med liten skrift). 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inocybe skrev (14 minutter siden):

Enig! Det er jo ikke mulig å forbrenne så mange kalorier på under en time??

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må være en feil med klokken hennes eller stravainnstillingene. Jeg tipper jeg veier rundt 20 kg mer enn CBE, og klokken min/Strava estimerer at jeg forbrenner rundt 700 kcal på en tur i moderat tempo. Jeg synes egentlig det er litt høyt også, men er nok riktigere enn 1200. Jeg må løpe langintervall eller tempo for å nærme meg 1000 kcal på én time.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (2 timer siden):

Nei virkelig ikke. Særlig ikke med tanke på

hennes str. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (6 timer siden):

Hun har utdanning fra The Shala Academy, som påstår at de oppfyller kravet om 200 timer, men det har vel vært diskutert her at akkurat de 200 timene er litt tvilsomme... 

The Shala snakker med to tunger på sine hjemmesider, som dokumentert grundig i tråden her tidligere. De tilbyr et sertifikat, men samtidig dokumenterer de selv at deres undervisning ikke oppfyller kravene til et slikt sertifikat.

The Shala gir elevene et sertifikat som sier at elevene har gått gjennom undervisning nok til å være sertifiserte yogalærere (bare det er egentlig lureri, da det ikke er krav til at elevene har erfaring med yoga før kurset, men det er en annen diskusjon). Så studentene får sertifikatet, ingen tvil om det. Det er til og med 100 % som får det av elevene.

Problemet med The Shalas undervisningsopplegg, det er at det de selv oppgir er kursets innhold IKKE oppfyller de helt spesifikke og absolutte kravene The Yoga Alliance stiller til undervisningens type og mengde for at noen skal kunne få bestått akkurat et slikt kurs og dermed få et slikt sertifikat.

Elevene som har betalt The Shala for kurs har med andre ord ikke fått det de har betalt for, undervisningen oppfyller ikke kravene til å få et slikt sertifikat.

Elevene som har gått hos The Shala burde krevd tilbakebetaling av pengene, slik at de kan ta kurs hos andre arrangører som faktisk gir elevene all undervisning de må gjennom for å kvalifisere for et slikt sertifikat.

En juksevei til å bli "yogalærer", etter min mening. Noen vil si svindel fra kursarrangør også...

• Liker 12
  • Nyttig 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare le... nå er også IG-kontoen til Netfit.no stengt.

Dette er latterlig måte å drive bedrift på.

Det er tydelig at den saklige og legitime kritikken av bedriften og bedriftseiernes lovbrudd og andre uetiske handlinger treffer.

Endret av Frisk Frosk
skrivefeil
  • Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...