Rastebenk Skrevet 15. april 2023 #81241 Skrevet 15. april 2023 Sursøtsaus skrev (14 timer siden): Takk for at du både gidder å høre på episodene og referere. Selv greier jeg knapt førstnevnte. Jeg synes den podkastepisoden var fryktelig trist! LK høres i bunn og grunn ut som en som angrer på at han la opp så tidlig han gjorde for å satse på hjemmebedriften. Er kanskje ikke så stimulerende eller spennende å være konas fotograf som han kanskje hadde trodd? Sjekka raskt med et google-søk og han la opp da han var 33 år gammel. Andre på samme alder har vanligvis kommet i fast jobb med kollegaer som utfordrer og stimulerer, og er kanskje i starten av en voksende karriere. Han har gått baklengs og blitt proff før han rakk å bli ordentlig voksen, og 33 er et ganske tidlig tidspunkt å legge fra seg kollegaer og arbeidsgiver for å fokusere på hjemmebanen slik de har gjort. Det høres ut som at han ikke føler han har fått utnyttet et potensiale. Barn satt en stopper for studier og han kan ikke gå på felles løpetrening to ganger i uka fordi det krasjer med barnelegging (kan ikke paret bli enig om at akkurat de kveldene står Caroline for legging slik at mannen kan gå ut og trene og møte folk? Er det for mye når det bare er to dager i uka? Småbarnsforeldre rådfør meg gjerne!) Fotograferingen var ikke helt det han ville gjøre likevel og han savner idretten og fellesskapet. Uten at jeg skal gjøre noe form for psykoanalyse av LK som jeg absolutt ikke er kompetent til å gjøre så høres det ut som han har møtt en liten midtlivskrise hvor han bruker "trener"-profilen som en unnskyldning for å strebe etter drømmen om å returnere til idretten. Og jeg hadde støttet det dersom han hadde vært fokusert på bare seg og egen trening uten at han skulle prøvd å selge det til noen andre eller hevde at han er en idrettsutøver innenfor løping når han strengt tatt deltar i amatørløp og ikke har etablert seg som en løper. Det er her min sympati stopper, for han og bedriften har så mye å rydde opp i før de kan prøve seg som treningsprofiler. De har ikke småbarn, de har 2 skolebarn. Men det kan være utfordringer som vi ikke vet noe om, eller har noe med. Hvis LKE sier at de må være to voksne ved legging hver kveld, så må de det. Akkurat her syns jeg det er fint at han ikke utbroderer videre. Men ja, jeg sitter igjen med samme følelse. Han la opp for tidlig, og lengter tilbake. Og selv om man er aktiv på sosiale medier, så vil det aldri kunne erstatte et jobbfellesskap. 16
Rastebenk Skrevet 15. april 2023 #81242 Skrevet 15. april 2023 (endret) KatyP skrev (8 minutter siden): Akkurat det der har jeg tenkt mye på også. Jeg har barn som vokser opp eksponert for så mye mer enn det jeg gjorde. Min mellomste går i første klasse og ønsker seg en egen YouTube kanal og vil legge ut videoer på zoomerang (hun får ikke lov til noe av dette.) det snakkes om «what I eat in a day» i fjerde som sprer seg til de mindre elevene. De øver på poseringer og henter sminketips fra TikTok. SoMe er for unge et lovløst paradis. Og hvorfor? Fordi det har fått være sånn lenge. Man skal ikke kritisere eller stille spørsmål for det er personangrep og hat. Babyers første ord er snart krenka og netthat. Jeg er glad det ser ut til å snu litt og håper det kommer en helomvending snart. Jepp. Ingen skal stille spørsmål ved innhold i SoMe, for det er hat og misunnelse. På youtube skal voksne menn kunne kle seg ut som supermann og løpe gjennom huset mens de skriker og brøler og bader i hele rom fylt med gelé og skumputer. "Man skal ikke bry seg, man skal unne andre suksess, man skal passe på seg selv og skru av om man ikke liker det!". Men man må ta innover seg at en stadig større del av dagens oppvoksende generasjon tilbringer stadig flere daglige timer med å konsumere slikt innhold. Og de er like grenseløse som forbildene deres i SoMe. "Jeg gjør som jeg vil og sier noen at jeg ikke får lov, så gjør jeg bare mer av det! Ikke bry deg" Veldig klassisk argumentasjonsrekke, fra f eks CBE. Endret 15. april 2023 av Rastebenk 22
Inocybe Skrevet 15. april 2023 #81243 Skrevet 15. april 2023 Klink skrev (12 timer siden): Det hadde jo vært en positiv endring. Uansett , det bildet der, er helt lovlig og uskyldig og så klart lagt ut for at folk skal spekulere. At øke liksom skulle legge ut at han har blod i urinen på sin konto på den måten der er for meg helt absurd. Hvorfor skulle han det? For meg blir det som å spekulere i at de nå går fra hverandre fordi den ene har vært utro med en eiendomsmegler på grunn av det bildet. Klink skrev (1 time siden): Jeg fikk da også opp det, men gadd å lete litt videre til noe som hørtes mer logisk ut. Og selvfølgelig var det en spekulasjon jeg bare fant på for å vise at de to spekulasjonene (i piss blood liksom skal være at han har blid i urinen og at de går fra hverandre fordi en av de har vært utro med en eiendomsmegler) er like på jordet og like mye pisspreik. Selvfølgelig er ikke den jeg fant opp sann eller noe som er det første man går ut fra når en ser hva som er lagt ut. Kan du droppe å konstruere og etterfølgende fore på denne ufine spekulasjonen din om at CBE er utro? "LKE som løper med fettklype etter kona" fikk bein og gå på, og nå velger du altså å lage en ny "sannhet" om utroskap og skilsmisse som kan spre seg på nettet. Du bruker det som et retorisk grep for å vise hvor ille kritikere på KG er og så er du mye verre selv. Bare slutt! 28 13
KatyP Skrevet 15. april 2023 #81244 Skrevet 15. april 2023 Rastebenk skrev (55 minutter siden): Jepp. Ingen skal stille spørsmål ved innhold i SoMe, for det er hat og misunnelse. På youtube skal voksne menn kunne kle seg ut som supermann og løpe gjennom huset mens de skriker og brøler og bader i hele rom fylt med gelé og skumputer. "Man skal ikke bry seg, man skal unne andre suksess, man skal passe på seg selv og skru av om man ikke liker det!". Men man må ta innover seg at en stadig større del av dagens oppvoksende generasjon tilbringer stadig flere daglige timer med å konsumere slikt innhold. Og de er like grenseløse som forbildene deres i SoMe. "Jeg gjør som jeg vil og sier noen at jeg ikke får lov, så gjør jeg bare mer av det! Ikke bry deg" Veldig klassisk argumentasjonsrekke, fra f eks CBE. Spot on. Og barn og unge har ikke evnen til å tenke konsekvenser. De reflekterer ikke slik vi voksne kan gjøre. «Hva skjer dersom jeg faktisk løper gjennom huset og søler skum overalt?» eller som med CBE og hennes like som mener de er berettiget til å vise frem barna sine og dele treningstips de ikke er kvalifisert for fordi de er influensere. Og gudene forby om noen sier noe for da hetser de. De styrer selv når de er private og når de er bedrifter, og ingen henger egentlig med i svingene. Det er merkelig alltid når de får kritikk at de er privatpersoner, men roses de så gjør bedriften deres det bra. Dette er de rollemodellene våre barn vokser opp med og jeg fatter ikke at de ikke ser på seg selv og ansvaret de selv har valgt samt måten de løser det på og gremmes (sorry lang setning). 23 3
123Frustrert Skrevet 15. april 2023 #81245 Skrevet 15. april 2023 ha,ha! Må le av podcasten til LKE. «Jobber som fotograf internt i selskapet fordi jeg har ei kone som liker å bli tatt bilde av». 😂😂😂 34
Klink Skrevet 15. april 2023 #81246 Skrevet 15. april 2023 Inocybe skrev (30 minutter siden): Kan du droppe å konstruere og etterfølgende fore på denne ufine spekulasjonen din om at CBE er utro? "LKE som løper med fettklype etter kona" fikk bein og gå på, og nå velger du altså å lage en ny "sannhet" om utroskap og skilsmisse som kan spre seg på nettet. Du bruker det som et retorisk grep for å vise hvor ille kritikere på KG er og så er du mye verre selv. Bare slutt! Heihei det var bare et eksempel og det bør være ganske tydelig.
LilleSnupp Skrevet 15. april 2023 #81247 Skrevet 15. april 2023 Klink skrev (3 minutter siden): Heihei det var bare et eksempel og det bør være ganske tydelig. Både jeg og du vet at dette vil bli brukt som eksempel på hets og hat i kommende pod-episoder.. 😏 17
pøbelsara Skrevet 15. april 2023 #81248 Skrevet 15. april 2023 Klink skrev (4 minutter siden): Heihei det var bare et eksempel og det bør være ganske tydelig. Hva er tydelig likhet mellom en oppkunstruert historie om utroskap fordi de poster et bilde fra en eiendomsmegler og at folk tolker «i piss blood» som «jeg tisser blod»? 23 6
Klink Skrevet 15. april 2023 #81249 Skrevet 15. april 2023 LilleSnupp skrev (1 minutt siden): Både jeg og du vet at dette vil bli brukt som eksempel på hets og hat i kommende pod-episoder.. 😏 Nei nå får du rulle inn puppen!
Klink Skrevet 15. april 2023 #81250 Skrevet 15. april 2023 pøbelsara skrev (Akkurat nå): Hva er tydelig likhet mellom en oppkunstruert historie om utroskap fordi de poster et bilde fra en eiendomsmegler og at folk tolker «i piss blood» som «jeg tisser blod»? At begge deler er tolket i verste mening. Og så stusser jeg på hvorfor folk enda ikke gir seg når det er vist at det er et uttrykk? 1 1
Inocybe Skrevet 15. april 2023 #81251 Skrevet 15. april 2023 Klink skrev (4 minutter siden): Heihei det var bare et eksempel og det bør være ganske tydelig. Ufint spekulativt "eksempel" som veldig lett kan fortsette som rykte og senere sannhet. I din rettferdiggjøring av metadebatten din har du nå satt kimen til dette skikkelig slemme ryktet som kan skade de omtalte og etterfølgende brukes til å undergrave KG som hets og har. Tillykke. 17 6
Kollontaj Skrevet 15. april 2023 #81252 Skrevet 15. april 2023 Klink skrev (1 minutt siden): Nei nå får du rulle inn puppen! Så fint at slike kommentarer er godkjent å skrive, men antakelig bare fra likesinnede. Din sammenligning var omtrent like relevant som AIs svar på hvem LKE er: «Lars-Kristian Eriksen er en tidligere norsk håndballspiller som spilte for flere klubber, inkludert Drammen HK og Rhein-Neckar Löwen i Tyskland. Han har også spilt for det norske landslaget og vant sølvmedalje under OL i London i 2012. Han er også ektemannen til Caroline Berg Eriksen.» 21 4
Klink Skrevet 15. april 2023 #81253 Skrevet 15. april 2023 Inocybe skrev (Akkurat nå): Ufint spekulativt "eksempel" som veldig lett kan fortsette som rykte og senere sannhet. I din rettferdiggjøring av metadebatten din har du nå satt kimen til dette skikkelig slemme ryktet som kan skade de omtalte og etterfølgende brukes til å undergrave KG som hets og har. Tillykke. Nå mener jeg at det du skriver bare er bullshit og igjen overdrevet fordi det var jeg som skrev det. Og hvis det du skriver mot formodning skulle stemme så føyer det seg i rekken med alle andre spekulasjoner. 1 1
Klink Skrevet 15. april 2023 #81254 Skrevet 15. april 2023 Kollontaj skrev (2 minutter siden): Så fint at slike kommentarer er godkjent å skrive, men antakelig bare fra likesinnede. Din sammenligning var omtrent like relevant som AIs svar på hvem LKE er: «Lars-Kristian Eriksen er en tidligere norsk håndballspiller som spilte for flere klubber, inkludert Drammen HK og Rhein-Neckar Löwen i Tyskland. Han har også spilt for det norske landslaget og vant sølvmedalje under OL i London i 2012. Han er også ektemannen til Caroline Berg Eriksen.» Jeg visste ikke at det utrykket var feil å skrive?
Kollontaj Skrevet 15. april 2023 #81255 Skrevet 15. april 2023 Klink skrev (2 minutter siden): Jeg visste ikke at det utrykket var feil å skrive? Du får legge inn søknad til de som mener at jøss og jøye er langt over grensen. 🤭 Inkluder ordet «bullshit» også. 14 1
Klink Skrevet 15. april 2023 #81256 Skrevet 15. april 2023 Kollontaj skrev (8 minutter siden): Du får legge inn søknad til de som mener at jøss og jøye er langt over grensen. 🤭 Inkluder ordet «bullshit» også. Du får ta det med den det gjelder. 1
LilleSnupp Skrevet 15. april 2023 #81257 Skrevet 15. april 2023 Klink skrev (27 minutter siden): Nei nå får du rulle inn puppen! Så du kan komme med eksempler på hva som kan skje, men når jeg kommer med det samme så er dette svaret.. 😏 12 3
CityCityBangBang Skrevet 15. april 2023 #81258 Skrevet 15. april 2023 12 hours ago, Klink said: Jeg sammenligner spekulasjonene om at lke liksom bokstavelig talt pisser blod med å spekulere i det jeg skrev. Han mener at han tar seg helt ut med treningen. Du kan jo lese hva uttrykket betyr lenger opp i tråden. Jada, jeg har fått med meg hva det betyr etter hvert. Men det er ikke et vanlig uttrykk. Og når du legger ut noe du ønsker å kommunisere med eventuelle følgere så bør det være så klart og tydelig at mottaker ikke trenger å google betydningen. 23 1
Inocybe Skrevet 15. april 2023 #81259 Skrevet 15. april 2023 Klink skrev (16 minutter siden): Nå mener jeg at det du skriver bare er bullshit og igjen overdrevet fordi det var jeg som skrev det. Og hvis det du skriver mot formodning skulle stemme så føyer det seg i rekken med alle andre spekulasjoner. Ser at du fortsatt mener du skal få positiv forskjellsbehandling. Når du konstruerer og sprer et (kommende) rykte så er det innafor fordi for akkurat ditt vedkommende så burde alle skjønne du ikke mener det. Alle andre der i mot der i mot driver med hets og hat og what not. Har forstått metadebatt i CBE-tråden er noe du finner givende i hverdagen. Kan du ikke bare nøyes med det og ikke starte ufine rykter om andres privatliv for å "bevise" et poeng? 23 1 4
Populært innlegg Felis Skrevet 15. april 2023 Populært innlegg #81260 Skrevet 15. april 2023 123Frustrert skrev (29 minutter siden): ha,ha! Må le av podcasten til LKE. «Jobber som fotograf internt i selskapet fordi jeg har ei kone som liker å bli tatt bilde av». 😂😂😂 Jeg ble litt trist av å høre det, egentlig. Slik jeg forsto det så hadde han ikke så mye annet valg enn å legge opp, fordi han stort sett var skadet. Han kunne sikkert tynet et par år til ut av fotballkarrieren, men hvor lett er det egentlig å flytte landet rundt etter en klubb som vil ha han, når han har en familie på slep? Så det passet kjempebra at han hadde en suksessfull kone som hadde rom i budsjettet for en hobbyfotograf på fulltid. Men i stedet for å framsnakke kona si og si det som det er, at Caroline hadde en svært suksessfull karriere som influenser, sier han at "hun liker å bli tatt bilde av". Mulig det var en spøk, ikke godt å si ut ifra tonefallet, men det føyer seg inn i alle andre situasjoner hvor han devaluerer konens arbeid. Som da hun satt navnet sitt på en undertøyskolleksjon og han sa at han dreit i undertøy. Eller han åpenlyst gjespet seg gjennom photoshooten hennes. Det er mange slike eksempler hvor LKE himler med øynene, trekker på skuldrene og svarer ironisk om sin kones karriere. Og jeg synes det er så respektløst, all den tid den karrieren finansierer at han kan leke med hobbyen sin på fulltid. 46 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå