Gjest Sirisiri10 Skrevet 13. april 2023 #81021 Skrevet 13. april 2023 Klink skrev (2 timer siden): Hun har jo sagt selv at hun sliter med angstanfall og hva som er årsaken. Det stemmer. Likevel undrer jeg hvor ille det egentlig er når hun drar frem rumpepute, krakken og barneeksponering når hun snakker om hets mot henne. Hun tar ikke opp hets som andre, inkl meg selv, reagerer på. Det virker som hun tar opp saker som er reelle for å overbevise andre at det ikke stemmer. Andre influensere får drapstrusler, oppfordring til selvmord, hvor stygge de er etc. Et helt annen alvorlighetsgrad. PecanPie skrev (31 minutter siden): Man må kunne være kritisk til bedriften selv om ansatte får angstanfall. Da må bedriften ta tak, eller den ansatte ta ansvar for egen helse. Da jeg ble syk av jobben min sluttet jeg og fant noe annet, og fikk det mye bedre. Det er ikke slik at det gjelder for alle andre enn influensere. Man har et ansvar for seg selv og sin helse ja. Men man har også et ansvar for hva man sier til andre selv om det er en bedrift, at man holder seg saklig og kan si ting på en allright måte selv om det er kritikk, både mot cbe, andre influencere og andre som har ulike synspunkter. Og saklig kritikk må vi ha og det må en influenser tåle. Det er lite med cbe som ikke er kritikkverdig og en liten opprydding i bedriften hadde nok vært på sin plass både med tanke på barna hennes, seg selv og lesere.
solmåneogstjerner Skrevet 13. april 2023 #81022 Skrevet 13. april 2023 Frisk Frosk skrev (18 timer siden): Takk - nå lærte jeg også noe nytt Flott om du kontakter barneminister Kjersti Toppe! Jeg er helt enig, jeg er heller ikke i tvil om at de bryter loven. Mener noen andre også nylig la ut en relevant link om at Jeg tenker også på et annet poeng, som har med § 11-1 å gjøre: https://www.arbeidstilsynet.no/regelverk/lover/arbeidsmiljoloven/11/11-1/ Ser man på det øverste, punkt a, så er det viktig at det kommer en lov slik at influencerne ikke kan utnytte sine barn i så mange år til at de kan hevde at det er blitt "kultur". Jeg lette i går, men fant det ikke igjen - fant det nå på nett. For litt siden var det en her i tråden, husker dessverre ikke hvem, som la ut en link som viser at det arbeidet influencerbarn utfører egentlig kommer under krav om forhåndssamtykke fra Arbeidstilsynet før arbeidet utføres: https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/tilrettelegging/ungdom-i-arbeid/forhandssamtykke-ved-arbeid-av-barn-og-unge/ Her inngår også arbeid med reklame. Et viktig poeng å understreke er at ALT som legges ut på influencerbedriftenes kanaler er reklame - for influencerbedriften selv. For det er ikke noe som er privat når det her er snakk om millionbedrifter (eller for de som bare driver smått som influencere - men enda tydeligere når det er millionbedrifter det er snakk om med vanvittig mange følgere) (Derfor mener jeg, som jeg har skrevet tidligere i tråden, bl.a. at influencerne bør pålegges å merke ALL retusjering av kropp på sine bedriftskanaler. ) Som @Aricia kommenterte: Jeg tok feil når det gjaldt 'Assistant professor'. Så best å ikke lære noe av meg 🙃 Uansett: Når det er snakk om barn som spiller i film eller vanlige reklamer, så er alle de seriøse aktørene veldig obs på eventuelle uheldige virkninger. F eks nrk er veldig opptatt av dette. De har f eks tilbud om psykolog/samtaler. Jeg hadde ikke hatt noe problem med at mitt barn spilte i reklame for cubus eller kiwi eller grandiosa. Eller en rolle i en vanlig film eller serie. Men å legge ut alle mulige detaljer om privatlivet deres? Nei, nei, nei. Andre jobber barn kan ha (og da er de uansett eldre enn cbe sine), som butikk og bud osv, da skal arbeidstiden begrenses, de har rett på lønn, ferie, sykepenger, kontrakt osv. Minimum måtte jo vært at det gjaldt influencerbarn også.... Jeg har lyst til å sende brev til barne- og familieministeren. Tror jeg gjør det. 🙂 23 3 5
Gjest Sirisiri10 Skrevet 13. april 2023 #81023 Skrevet 13. april 2023 Kollontaj skrev (5 minutter siden): Tror du skal smøre deg med tålmodighet. Dette er strategi vi har observert i årevis. Omtale tråden som mobbing og hets, særlig når reklamesamarbeid pågår i forbindelse med mindreårige, forsvinne når spørsmålene de får ikke kan besvares. «Nye» brukere dukker opp, så er det på han igjen. Unødvendig kommentar. Personen kom med kommentarer om cbe. Det var når folk begynte å ta fra hverandre, vri og vende på samt latterliggjøring at det gikk over til en annen diskusjon. Og det var på sin plass. Og ikke rart folk ikke gidder. Hadde du og noen få til klart å holde dere til det andre faktisk skriver uten å håne/latterliggjøring hadde man kunne diskutert sak i stedet. Sorry, du har mange gode poeng og innhold, men du bidrar også til mye unødvendig.
loffen Skrevet 13. april 2023 #81024 Skrevet 13. april 2023 Sirisiri10 skrev (59 minutter siden): Unødvendig kommentar. Personen kom med kommentarer om cbe. Det var når folk begynte å ta fra hverandre, vri og vende på samt latterliggjøring at det gikk over til en annen diskusjon. Og det var på sin plass. Og ikke rart folk ikke gidder. Hadde du og noen få til klart å holde dere til det andre faktisk skriver uten å håne/latterliggjøring hadde man kunne diskutert sak i stedet. Sorry, du har mange gode poeng og innhold, men du bidrar også til mye unødvendig. Ay 'folk' lurer på når i all verden valg av gardiner har blitt kritisert, regner med du sikter til meg, så er ikke det det samme som å vri og vende eller plukke fra hverandre ting. Ei heller er det å latterliggjøre vedkommende. Det er fordi ingen har hørt noe om gardiner. Man kan ikke sitte og finne på ting som CBE blir 'mobbet' for. Ramse opp masse greier bare for at det skal høres så ille ut. 36 1 4
Gjest Sirisiri10 Skrevet 13. april 2023 #81025 Skrevet 13. april 2023 loffen skrev (27 minutter siden): Ay 'folk' lurer på når i all verden valg av gardiner har blitt kritisert, regner med du sikter til meg, så er ikke det det samme som å vri og vende eller plukke fra hverandre ting. Ei heller er det å latterliggjøre vedkommende. Det er fordi ingen har hørt noe om gardiner. Man kan ikke sitte og finne på ting som CBE blir 'mobbet' for. Ramse opp masse greier bare for at det skal høres så ille ut. Nei, ikke det og du jeg sikter til 😊. Jeg sikter de de som faktisk vridde og vendte på det personen sa og latterliggjøring. Ikke spørsmål om gardiner. Men som f.eks diskusjonen om løpet og trenere. At selv om man er uenig i noe betyr det ikke at man er innafor alt cbe gjør.
Kollontaj Skrevet 13. april 2023 #81026 Skrevet 13. april 2023 Sirisiri10 skrev (1 time siden): Unødvendig kommentar. Personen kom med kommentarer om cbe. Det var når folk begynte å ta fra hverandre, vri og vende på samt latterliggjøring at det gikk over til en annen diskusjon. Og det var på sin plass. Og ikke rart folk ikke gidder. Hadde du og noen få til klart å holde dere til det andre faktisk skriver uten å håne/latterliggjøring hadde man kunne diskutert sak i stedet. Sorry, du har mange gode poeng og innhold, men du bidrar også til mye unødvendig. Refleksjonen min stemmer. Skal det ikke påpekes hva vi ser foregå gang på gang, mens kommentarer mange år tilbake i tid, skal tas til inntekt for hva tråden er? Jøss. 25 2 3
Gjest Sirisiri10 Skrevet 13. april 2023 #81027 Skrevet 13. april 2023 Kollontaj skrev (16 minutter siden): Refleksjonen min stemmer. Skal det ikke påpekes hva vi ser foregå gang på gang, mens kommentarer mange år tilbake i tid, skal tas til inntekt for hva tråden er? Jøss. Du sitter å kritiserer cbe og andre her inne, men ikke åpen for noe som helt kritikk selv eller selvinnsikt. Det som nå skjedde har skjedd flere ganger. Man deler en mening - den blir misforstått - man får brukerdebatt mot seg og latterliggjøring- man sier ifra og dermed får skyldenfor at man sier ifra med flere sider med enda mer brukerdebatt og latterliggjøring. Tilslutt gidder man ikke. Nå fortsatte tom personen å diskutere sak, likevel fortsatte enkelte med det samme. Da skviser man ut alle andre som ikke mener det samme og skaper en dårlig kultur. Ta heller lærdom av de her inne som kommenterer saklig mot folk som er uenige i stede for å ødelegge tråden. Jeg har også trådde mye feil, men lærer. Du kommer med mye bra, men du ødelegger mye når du kommer med sånn små stikk, latterliggjøring eller håning av andre. Bare det å legge til "jøss" på slutten ødela hele innlegget ditt. Det er så unødvendig og ødeleggende. Og blir ganske dobbeltmoralsk med tanke på hva mye av diskusjonen handler om.
Kollontaj Skrevet 13. april 2023 #81028 Skrevet 13. april 2023 Så «jøss» er ødeleggende? Noen bør kanskje tenke seg om før de deltar i debatter. Ellers forventer jeg at du henvender deg til de brukerne du mener har latterlig-gjort osv. Nøyaktig hva har jeg ødelagt tråden med? 20 2 1
Gjest Sirisiri10 Skrevet 13. april 2023 #81029 Skrevet 13. april 2023 Kollontaj skrev (9 minutter siden): Så «jøss» er ødeleggende? Noen bør kanskje tenke seg om før de deltar i debatter. Ellers forventer jeg at du henvender deg til de brukerne du mener har latterlig-gjort osv. Nøyaktig hva har jeg ødelagt tråden med? Hadde du ikke slengt på sånne unødvendige kommentarer ellers hadde jeg aldri reagert. Da hadde jeg bare tenkt at du var frustrert i øyeblikket. Men når det blir en gjenganger mot andre som diskuterer og når du kommenterer cbe så blir det ødeleggende ja. Jeg henvender meg til deg fordi jeg ser dette veldig ofte med deg. Jeg har rapportert flere av innleggene dine. Jeg har forklart hva jeg synes du ødelegger med.
Kollontaj Skrevet 13. april 2023 #81030 Skrevet 13. april 2023 Sirisiri10 skrev (Akkurat nå): Hadde du ikke slengt på sånne unødvendige kommentarer ellers hadde jeg aldri reagert. Da hadde jeg bare tenkt at du var frustrert i øyeblikket. Men når det blir en gjenganger mot andre som diskuterer og når du kommenterer cbe så blir det ødeleggende ja. Jeg henvender meg til deg fordi jeg ser dette veldig ofte med deg. Jeg har rapportert flere av innleggene dine. Jeg har forklart hva jeg synes du ødelegger med. Du må nesten komme med noe mer enn jøss. Du er velkommen til å rapportere, selvsagt. Det gjør jeg selv også, men ikke for jøss, må jeg innrømme. Er forøvrig lite frustrert, men jeg reagerer på at du bløffer om innholdet i innleggene mine. Det er vel ikke heller du som bestemmer hva som er unødvendige kommentarer? 16 4
loffen Skrevet 13. april 2023 #81031 Skrevet 13. april 2023 Sirisiri10 skrev (1 time siden): Nei, ikke det og du jeg sikter til 😊. Jeg sikter de de som faktisk vridde og vendte på det personen sa og latterliggjøring. Ikke spørsmål om gardiner. Men som f.eks diskusjonen om løpet og trenere. At selv om man er uenig i noe betyr det ikke at man er innafor alt cbe gjør. OK. 4
Felis Skrevet 13. april 2023 #81032 Skrevet 13. april 2023 Med tanke på hvordan coachen trener seg selv, så synes jeg det er ytterst betenkelig at Apollo samarbeider med han om en treningsreise. Han sliter med søven, kroppen er ikke i form og han tisser blod, så fokuset er på en "high volume week with some intensity". Restitusjon er tross alt for pyser... Kilde: Story https://www.instagram.com/coach_eriksen/ 30 14
Gjest Sirisiri10 Skrevet 13. april 2023 #81033 Skrevet 13. april 2023 Kollontaj skrev (6 minutter siden): Du må nesten komme med noe mer enn jøss. Du er velkommen til å rapportere, selvsagt. Det gjør jeg selv også, men ikke for jøss, må jeg innrømme. Er forøvrig lite frustrert, men jeg reagerer på at du bløffer om innholdet i innleggene mine. Det er vel ikke heller du som bestemmer hva som er unødvendige kommentarer? Jeg rapporterer ikke jøss heller 😊 Jeg vil også nok engang poengtere at du har mye bra innlegg og mye jeg har likt. Men sånne små kommentarer som er litt hånlig og totalt avstengning av andres meninger som når du skriver "tull, tøys, følger du ikke med, latterfjes" etc som ødelegger. I stede for å forklare/skrive uten små stikk. Flere av kommentarene dine ser ut til å være fjernet/moderert. Men kan komme med noen eksempler. "Nommin, da er det bare å slutte å kritisere Putin for krigsforbrytelser fordi vi faktisk produserer våpen i Norge, slutte å være opptatt av bærekraftige klær fordi vi faktisk bruker klær, slutte å være opptatt av klima fordi man spiser mat som er transportert fra sør-Amerika. Egentlig bare holde kjeft fremover, da blir alt så mye bedre. Jøye. " "Neida, etter dine innlegg skjønte jeg at barne-eksponering er innafor. Det kom bare plutselig til meg. Lyset. " "Det er vel ikke det eneste som fordummer « la oss kalle det debatten» her inne. Svar: Fint du bidrar på konstruktive måter. Som en av få." "Skjønner du ikke influencervirksomhet" "Men atte, CBE.no kan ikke noe for at den rumpa er så svær! " "Ja? Hva var poenget ditt?" " Og litt tilting av bekkenet bakover, svikt i beina og ta-da, årets mamma."
mater.sapiens Skrevet 13. april 2023 #81034 Skrevet 13. april 2023 Felis skrev (6 minutter siden): Med tanke på hvordan coachen trener seg selv, så synes jeg det er ytterst betenkelig at Apollo samarbeider med han om en treningsreise. Han sliter med søven, kroppen er ikke i form og han tisser blod, så fokuset er på en "high volume week with some intensity". Restitusjon er tross alt for pyser... Kilde: Story https://www.instagram.com/coach_eriksen/ WTF? Skal dette være en seriøs trener? Prøver han å ødelegge seg selv? 32
Gjest Kattedama Skrevet 13. april 2023 #81035 Skrevet 13. april 2023 (endret) Sirisiri10 skrev (14 minutter siden): Jeg rapporterer ikke jøss heller 😊 Jeg vil også nok engang poengtere at du har mye bra innlegg og mye jeg har likt. Men sånne små kommentarer som er litt hånlig og totalt avstengning av andres meninger som når du skriver "tull, tøys, følger du ikke med, latterfjes" etc som ødelegger. I stede for å forklare/skrive uten små stikk. Flere av kommentarene dine ser ut til å være fjernet/moderert. Men kan komme med noen eksempler. "Nommin, da er det bare å slutte å kritisere Putin for krigsforbrytelser fordi vi faktisk produserer våpen i Norge, slutte å være opptatt av bærekraftige klær fordi vi faktisk bruker klær, slutte å være opptatt av klima fordi man spiser mat som er transportert fra sør-Amerika. Egentlig bare holde kjeft fremover, da blir alt så mye bedre. Jøye. " "Neida, etter dine innlegg skjønte jeg at barne-eksponering er innafor. Det kom bare plutselig til meg. Lyset. " "Det er vel ikke det eneste som fordummer « la oss kalle det debatten» her inne. Svar: Fint du bidrar på konstruktive måter. Som en av få." "Skjønner du ikke influencervirksomhet" "Men atte, CBE.no kan ikke noe for at den rumpa er så svær! " "Ja? Hva var poenget ditt?" " Og litt tilting av bekkenet bakover, svikt i beina og ta-da, årets mamma." Ja det var jo sjarmerende måte å skrive til andre brukere på, Særlig med tanke på at man blir krenket av at jeg kaller flertallet for «røkla» lager en bit deal ut av det og sanker plenty med likes. Endret 13. april 2023 av Lill :)
Gjest Snøsøta Skrevet 13. april 2023 #81036 Skrevet 13. april 2023 (endret) Denne tråden drukner ikke i mobbing av privatpersonen CBE. Den drukner i brukerangrep og debatt om debatten fra deltakere som stort sett ikke selv deler konstruktive kommentarer innenfor trådens faktiske tema. Jeg liker å telle og finner 70 kommentarer som inneholder brukerdebatt og metadebatt siden mandag, bare fra brukere som starter en slik kommentarrekke. I tillegg kommer sikkert 30 svar fra brukere som svarer tilbake, forklarer eller ber dem slutte. 100ish kommentarer på 4 dager altså. Det er å drukne tråden og å dokumentere at det skjer. Start deres egen tråd. Endret 13. april 2023 av Snøsøta Lagt til stort sett, da et par av disse har et par kommentarer om barneeksponering i perioden.
Aricia Skrevet 13. april 2023 #81037 Skrevet 13. april 2023 Takk @Snøsøta! Meget talende tall. Det var samme fenomen @Kollontaj oppsummerte i innlegget under, og jeg er helt enig i beskrivelsen hennes (som så druknet i mer metadebatt dessverre). Kollontaj skrev (5 timer siden): Tror du skal smøre deg med tålmodighet. Dette er strategi vi har observert i årevis. Omtale tråden som mobbing og hets, særlig når reklamesamarbeid pågår i forbindelse med mindreårige, forsvinne når spørsmålene de får ikke kan besvares. «Nye» brukere dukker opp, så er det på han igjen. 25 1 5
Gjest Snøsøta Skrevet 13. april 2023 #81038 Skrevet 13. april 2023 Aricia skrev (1 minutt siden): Takk @Snøsøta! Meget talende tall. Det var samme fenomen @Kollontaj oppsummerte i innlegget under, og jeg er helt enig i beskrivelsen hennes (som så druknet i mer metadebatt dessverre). Enig. God beskrivelse.
Gjest Kattedama Skrevet 13. april 2023 #81039 Skrevet 13. april 2023 Aricia skrev (18 minutter siden): Takk @Snøsøta! Meget talende tall. Det var samme fenomen @Kollontaj oppsummerte i innlegget under, og jeg er helt enig i beskrivelsen hennes (som så druknet i mer metadebatt dessverre). Ganske drøyt å påstå at man sier ifra om dårlig debattskikk for å avspore diskusjonen om eksponering.
Gjest Kattedama Skrevet 13. april 2023 #81040 Skrevet 13. april 2023 Snøsøta skrev (30 minutter siden): Denne tråden drukner ikke i mobbing av privatpersonen CBE. Den drukner i brukerangrep og debatt om debatten fra deltakere som ikke selv deler konstruktive kommentarer innenfor trådens faktiske tema. Jeg liker å telle og finner 70 kommentarer som inneholder brukerdebatt og metadebatt siden mandag, bare fra brukere som starter en slik kommentarrekke. I tillegg kommer sikkert 30 svar fra brukere som svarer tilbake, forklarer eller ber dem slutte. 100ish kommentarer på 4 dager altså. Det er å drukne tråden og å dokumentere at det skjer. Start deres egen tråd. Så ingen konstruktive kommentarer overhodet? Bør kanskje lese noen innlegg på nytt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå