Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Loboto skrev (56 minutter siden):

Vil si meg helt uenig i førstnevnte.  

Dette blir som å si at om en spiser og kjøper avokado støtter man at dyr og mennesker dør av tørst. 

Ja man støtter jo egentlig der, med de færreste er klar over det. De som blir klar over det fortsetter gjerne med avokado (eller influensere) uansett. 

Opplysning driver verden fremover. Udiskutabelt.

• Liker 13
  • Nyttig 7
Skrevet
Kollontaj skrev (1 time siden):

Ser på IG-en til Woolland at de mener det er så stas, så da er det visst greit. 😏

Ja, nei, de har jo ikke skjønt noen verdens ting, altså, det er så stas?!?!
Hadde de satt seg litt inn i hva den bedriften bedriver med av både det ene og det andre, ja, da ville de kanskje revurdert stasheten sin 😛

• Liker 16
Skrevet (endret)
CityCityBangBang skrev (39 minutter siden):

Hvordan kan du si deg helt uenig i det? Dette er en bedriftskanal. Trykker du like/hjerte/flammer så viser du at du støtter/liker det denne bedriften velger å vise i sin kanal. Og der er det flust av bilder av mindreårige som ikke aner at "hele" barndommen deres ligger tilgjengelig for hvem som helst på internett.

Jeg synes det disse to driver med er rett og slett skammelig.

Det er jo nettopp derfor jeg er uenig. Jeg er ganske sikker på at 98 av 100 som følger influensere ikke har det synet du har. De ser ikke mer til Caroline barn enn de ser barna på barnetv, oppdateringer på Facebook fra naboen osv. 

De færreste tenker over denne typen eksponering, spesielt ikke de som ikke har barn selv. 

Så jeg synes ikke det dere skriver om at man automatisk fronter noe ved å trykke liker stemmer. 

Isåfall er alle som spiser avokado indirekte mordere. Det er slik resonnementet går her. 

Endret av Loboto
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
4 minutter siden, Loboto said:

Det er jo nettopp derfor jeg er uenig. Jeg er ganske sikker på at 98 av 100 som følger influensere ikke har det synet du har. De ser ikke mer til Caroline barn enn de ser barna på barnetv, oppdateringer på Facebook fra naboen osv. 

De færreste tenker over denne typen eksponering, spesielt ikke de som ikke har barn selv. 

Javel, det var ikke helt opplagt å forstå hva du mente. Det druknet litt i avokadoer og folk og dyr som dør av tørste for å si det sånn. 😄

Men da er vi kanskje enige da - dette forumet er en viktig kilde til å opplyse folk om barne-eksponering etc etc. Jeg har i hvert fall lært utrolig mye av å lese her inne.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
CityCityBangBang skrev (14 minutter siden):

Javel, det var ikke helt opplagt å forstå hva du mente. Det druknet litt i avokadoer og folk og dyr som dør av tørste for å si det sånn. 😄

Men da er vi kanskje enige da - dette forumet er en viktig kilde til å opplyse folk om barne-eksponering etc etc. Jeg har i hvert fall lært utrolig mye av å lese her inne.

Folk kan ikke skyldes for ting de ikke vet om. 

Ser ut som du tok poenget ettersom du følger opp med at opplysning er viktig? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Loboto skrev (44 minutter siden):

Så jeg synes ikke det dere skriver om at man automatisk fronter noe ved å trykke liker stemmer. 

Isåfall er alle som spiser avokado indirekte mordere. Det er slik resonnementet går her. 

Nommin, da er det bare å slutte å kritisere Putin for krigsforbrytelser fordi vi faktisk produserer våpen i Norge, slutte å være opptatt av bærekraftige klær fordi vi faktisk bruker klær, slutte å være opptatt av klima fordi man spiser mat som er transportert fra sør-Amerika. Egentlig bare holde kjeft fremover, da blir alt så mye bedre. Jøye. 
Ps Hvis jeg er i mot fast fashion, trykker jeg ikke liker hos Shein, det sier seg selv. Man tar et standpunkt. Særlig med 🤩 på barnebilder. 

• Liker 28
  • Nyttig 9
Skrevet

Var kjapt innom Inger i Dubai sin insta. Hun har tusenvis av views på videoene sine, laget en app, trener i dagslys, og eksponerer ikke barna (lengre). Ser ut som hun klarer det fint.

Samme med Fitfokus. De gjør god business uten å eksponere barna. Skriver bøker og produserer content hele tiden. Ingen selfies på do eller poseringer. 

Det er mye gode tips å hente fra slike kontoer.

• Liker 39
  • Nyttig 8
Skrevet
1 hour ago, Loboto said:

Opplysning er utrolig viktig ja, men jeg oppfatter ikke deg som en eksponent for det? Tar jeg feil?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
CityCityBangBang skrev (1 minutt siden):

Opplysning er utrolig viktig ja, men jeg oppfatter ikke deg som en eksponent for det? Tar jeg feil?

Hva legger du i eksponent i denne sammenhengen? 

Skrevet
Kollontaj skrev (39 minutter siden):

Nommin, da er det bare å slutte å kritisere Putin for krigsforbrytelser fordi vi faktisk produserer våpen i Norge, slutte å være opptatt av bærekraftige klær fordi vi faktisk bruker klær, slutte å være opptatt av klima fordi man spiser mat som er transportert fra sør-Amerika. Egentlig bare holde kjeft fremover, da blir alt så mye bedre. Jøye. 
Ps Hvis jeg er i mot fast fashion, trykker jeg ikke liker hos Shein, det sier seg selv. Man tar et standpunkt. Særlig med 🤩 på barnebilder. 

Jeg hører du sier det, men du har nok fordypet deg mer i eksponering av barn i some en de aller fleste. 

Derfor synes jeg ikke nødvendigvis det er rett å påstå at alle som trykker liker på et bilde de synes er fint, kjenner seg igjen i eller lignende nødvendigvis støtter det nevnte influensere støtter. 

Da drar man strikken litt langt. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
1 minutt siden, Loboto said:

Hva legger du i eksponent i denne sammenhengen? 

Det jeg har sett av innlegg fra deg er som regel til forsvar for CBE/influencere. Jeg oppfatter ikke at du deler artikler eller relevante observasjoner her inne. Det er som regel en eller annen form for motspørsmål som kommer.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Man skal ha bodd bra lenge under en stein om man ikke har fått med seg både advarsler, debatter m.m. om sharentingen som skjer på bedriftskanaler.

• Liker 28
  • Nyttig 9
Skrevet
Loboto skrev (1 minutt siden):

Jeg hører du sier det, men du har nok fordypet deg mer i eksponering av barn i some en de aller fleste. 

Derfor synes jeg ikke nødvendigvis det er rett å påstå at alle som trykker liker på et bilde de synes er fint, kjenner seg igjen i eller lignende nødvendigvis støtter det nevnte influensere støtter. 

Bedrifter som selger klær til barn kjenner til den offentlige diskusjonen, selvsagt. Men det ligger mye penger i å få reklamert hos influencere, særlig om de slipper å betale for annonser. CBE er så grei å gi dem gratis reklame i flere innlegg, men akkurat når det gjelder CBE kan det fort slå feil vei for bedriften. Jeg har handlet en del hos Woolland, nå har jeg kansellert nyhetsbrevet fra dem. Det finnes andre ullklær å få tak i. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Kollontaj skrev (1 minutt siden):

CBE er så grei å gi dem gratis reklame i flere innlegg, men akkurat når det gjelder CBE kan det fort slå feil vei for bedriften.

CBE gjør vel aldri noe gratis, så enten er det skjult reklame eller så håper hun at Woolland skal tenke som så at; "yay, så stas at CBE reklamerer for oss, her må vi få til et samarbeid" 😛

• Liker 21
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (10 minutter siden):

Bedrifter som selger klær til barn kjenner til den offentlige diskusjonen, selvsagt. Men det ligger mye penger i å få reklamert hos influencere, særlig om de slipper å betale for annonser. CBE er så grei å gi dem gratis reklame i flere innlegg, men akkurat når det gjelder CBE kan det fort slå feil vei for bedriften. Jeg har handlet en del hos Woolland, nå har jeg kansellert nyhetsbrevet fra dem. Det finnes andre ullklær å få tak i. 

Enig! Jeg har sluttet å følge woolland på instagram og kommer ikke til å handle mer der. 

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Annonse
Gjest Sirisiri10
Skrevet
Loboto skrev (13 minutter siden):

Det er jeg helt enig i. Ikke så lenge siden jeg ikke tenkte så mye over influensere som eksponerte barn. Etter jeg har lest litt mer om temaet synes jeg det er drøyt. Har liksom ikke brydd meg så mye om det før 🤔

LilleSnupp skrev (12 minutter siden):

Man skal ha bodd bra lenge under en stein om man ikke har fått med seg både advarsler, debatter m.m. om sharentingen som skjer på bedriftskanaler.

Er jo litt ulikt hva man engasjerer seg i og får med seg. 

Skrevet
LilleSnupp skrev (8 minutter siden):

Jepp. Og jeg som jobber med småbarnsfamilier ser godt at foreldre i dag er opptatt av dette.  Tror ingenting på at småbarnsforeldre ikke skiller mellom utleveringen som foregår hos influensere og at de ser nabobarna på face. De er mye mer reflekterte enn det. Synet på barn og deres rettigheter har forandret seg veldig bare de siste 5 årene. 

• Liker 28
  • Nyttig 4
Skrevet
Loboto skrev (1 time siden):

Woolland, som var utgangspunktet her, kjenner selvfølgelig til debatten. Når de velger å ignorere den og heie på det motsatte, tar de den tapsrisiko som medfølger. 

• Liker 30
  • Nyttig 5
Skrevet
CityCityBangBang skrev (50 minutter siden):

Det jeg har sett av innlegg fra deg er som regel til forsvar for CBE/influencere. Jeg oppfatter ikke at du deler artikler eller relevante observasjoner her inne. Det er som regel en eller annen form for motspørsmål som kommer.

Ja det blir ofte debatt rundt hva som er konstruktivt. Det gjelder spesielt i denne og tidligere villa paprika tråden. 

Jeg skjønner at man blir engasjert og gjerne vil dele, men når det deles så mye unødige bagateller, kommentarer på utseende og egne preferanser, da blir det useriøst. 

Slike kommentarer ødelegger ofte disse trådene. Det går fra å være informativt til å bli en ordentlig slarv side. Hvor alle bare vil ytre sin mening og for caroline vil det bli feil om hun gjør som hun gjør, men også feil om hun hadde gjort det motsatte. 

Akkurat slikt gjør at caroline ganske rettmessig kam si seg mobbet på kg og at det spres netthat.  

Jeg har tidligere samlet hauger med innlegg her som er lite konstruktive eller faktisk direkte mobbing. Har prøvd å dele de, men det hjalp lite. De fleste fortsetter å være useriøse debattanter og de få som kommer med god saklig kritikk dør bort i massene av tull om stykke gardiner, og dårlig sminke. 

Bare det faktum at jeg kalles FORSVARER av CBE. Ja det sier mer om denne tråden enn noe annet. Beklager, men da bør du lese det jeg skriver igjen. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
miamiamia skrev (1 time siden):

Var kjapt innom Inger i Dubai sin insta. Hun har tusenvis av views på videoene sine, laget en app, trener i dagslys, og eksponerer ikke barna (lengre). Ser ut som hun klarer det fint.

Samme med Fitfokus. De gjør god business uten å eksponere barna. Skriver bøker og produserer content hele tiden. Ingen selfies på do eller poseringer. 

Det er mye gode tips å hente fra slike kontoer.

Uthevet den solide vesenforskjellen.

• Liker 22
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...