Kollontaj Skrevet 8. april 2023 #80741 Skrevet 8. april 2023 ~ Ada ~ skrev (19 minutter siden): Så Woolland bare ramla innom kommentarfeltet hennes i dag sånn helt tilfeldig? Selvsagt! Er så mange tilfeldigheter asså! Alternativet er at de søker opp bilder av unger på IG og hiver seg på når de ser noe fra dem. Urealistisk, riktignok. 28 4
Populært innlegg Frisk Frosk Skrevet 8. april 2023 Populært innlegg #80742 Skrevet 8. april 2023 Jobbermedbarn skrev (9 minutter siden): Samarbeid eller ei, utrolig trist at de liker utleveringen som foregår her. Da vet man jo det, at Woolland støtter overeksponering av navngitte barn og er glade for at barn utnyttes på den måten. Snakk om å krasje eget omdømme med total tankeløshet. 46 4
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 8. april 2023 Populært innlegg #80743 Skrevet 8. april 2023 (endret) Så Woollands SoMe-ansvarlige på selveste påskeaften benekter samarbeid (med carolinebergeriksenno) med mindre det er merket med reklame, stiller motspørsmål til kommentarer istedet for å avklare, reagerer ikke på #sharenting, men er tilfeldigvis innom cbe-kanalen og avlegger stjernefjes på to umerkede innlegg der barna er avbildet, når 'a mor sjøl hevder å åpne kanalen kun ved reklame? Og det var da jeg tenkte: "Akkurat, ja. Det er sånn det er". Endret 8. april 2023 av Revenge o'Cavatina korrigert 45 27
~ Ada ~ Skrevet 8. april 2023 #80744 Skrevet 8. april 2023 Kollontaj skrev (40 minutter siden): Selvsagt! Er så mange tilfeldigheter asså! Alternativet er at de søker opp bilder av unger på IG og hiver seg på når de ser noe fra dem. Urealistisk, riktignok. Revenge o'Cavatina skrev (33 minutter siden): Så Woollands SoMe-ansvarlige på selveste påskeaften benekter samarbeid (med carolinebergeriksenno) med mindre det er merket med reklame, stiller motspørsmål til kommentarer istedet for å avklare, reagerer ikke på #sharenting, men er tilfeldigvis innom cbe-kanalen og avlegger stjernefjes på to umerkede innlegg der barna er avbildet, når 'a mor sjøl hevder å åpne kanalen kun ved reklame? Og det var da jeg tenkte: "Akkurat, ja. Det er sånn det er". Ifølge gammel tro, er påskeaften siste dag av fasten. Det ser ut til at de nyter et eksponerings-måltid en dag for tidlig. Det er jo så kjedelig å holde igjen. CBE sa det allerede i siste podd-episode, at nå var det en hel uke siden barna var blitt delt, og folk måtte bare akseptere at hun og LKE deler det de selv er komfortable med. Det var kanskje et statement for fremtiden, hva vet jeg. Det er i hvert fall en større dose eksponering nå i påsken enn hva det har vært på en stund. 18
Populært innlegg Frisk Frosk Skrevet 8. april 2023 Populært innlegg #80745 Skrevet 8. april 2023 #Woolland - siden dere følger med på helligdager også hvem som legger ut noe om dere, antar jeg at dere også vil få med dere det som skrives her i tråden. Dere skriver at dere blir glade for alle som deler bilder av deres produkter. Og dette skriver dere om en influencer som akkurat har innrømmet å ikke ha åpen IG annet enn når de har betalte oppdrag. Når dere da tilfeldigvis får med dere at denne influenceren legger ut bilder av barna så støtter dere det. Med andre ord, dere støtter og er glade for at navngitte influencerbarn utnyttes og settes i fare ved overeksponeringen de uansvarlige foreldrene utsetter dem for. Da er det takk og farvel til deres produkter herfra, og jeg vil sørge for at venner og bekjente også får vite om holdningene dere fronter på egen og influenceres kanaler. 52 17
Populært innlegg ~ Ada ~ Skrevet 8. april 2023 Populært innlegg #80746 Skrevet 8. april 2023 CBE sier i podden at den ballen (barneeksponering) kan vi legge død. De viser barna lite, og det var en hel uke siden sist. Jeg leser med skrekk og gru flere si at det var enda verre før, at det er blitt mindre nå. Hvordan kan det da ha seg at jeg, bare på tre kvart år nå, kjenner til barnas tradisjoner både bursdag, jul og påske, deres ferieopplevelser, fritidsaktiviteter og så mye mer? Barn har rett på både privatliv og beskyttelse. Det er så trist at ikke engang en privat og hyggelig påskeegg-jakt på selveste påskeaften kan få eies av barna selv men deles med vilt fremmede. Og Woolland. 54 10
Surikatt Skrevet 8. april 2023 #80747 Skrevet 8. april 2023 ~ Ada ~ skrev (31 minutter siden): CBE sier i podden at den ballen (barneeksponering) kan vi legge død. De viser barna lite, og det var en hel uke siden sist. Jeg leser med skrekk og gru flere si at det var enda verre før, at det er blitt mindre nå. Hvordan kan det da ha seg at jeg, bare på tre kvart år nå, kjenner til barnas tradisjoner både bursdag, jul og påske, deres ferieopplevelser, fritidsaktiviteter og så mye mer? Barn har rett på både privatliv og beskyttelse. Det er så trist at ikke engang en privat og hyggelig påskeegg-jakt på selveste påskeaften kan få eies av barna selv men deles med vilt fremmede. Og Woolland. En hel uke?? Det var nok fryktelig lenge for Caroline Berg Eriksen. 12 8
Pusern3 Skrevet 9. april 2023 #80748 Skrevet 9. april 2023 Frisk Frosk skrev (2 timer siden): #Woolland - siden dere følger med på helligdager også hvem som legger ut noe om dere, antar jeg at dere også vil få med dere det som skrives her i tråden. Dere skriver at dere blir glade for alle som deler bilder av deres produkter. Og dette skriver dere om en influencer som akkurat har innrømmet å ikke ha åpen IG annet enn når de har betalte oppdrag. Når dere da tilfeldigvis får med dere at denne influenceren legger ut bilder av barna så støtter dere det. Med andre ord, dere støtter og er glade for at navngitte influencerbarn utnyttes og settes i fare ved overeksponeringen de uansvarlige foreldrene utsetter dem for. Da er det takk og farvel til deres produkter herfra, og jeg vil sørge for at venner og bekjente også får vite om holdningene dere fronter på egen og influenceres kanaler. Samm her 7
MacBeth Skrevet 9. april 2023 #80749 Skrevet 9. april 2023 (endret) *slettet* sent tll festen, gjentok det som alt var sagt Endret 9. april 2023 av MacBeth 2
Hallepalle2 Skrevet 9. april 2023 #80751 Skrevet 9. april 2023 Stargaze skrev (16 minutter siden): No more Woolland! Alle må selvsagt gjøre som man vil, men å boikotte på grunnlag av en emoji på en post når bedriften ellers benekter samarbeid er i min bok en overdrivelse. 8 1
Stargaze Skrevet 9. april 2023 #80752 Skrevet 9. april 2023 Hallepalle2 skrev (1 minutt siden): Alle må selvsagt gjøre som man vil, men å boikotte på grunnlag av en emoji på en post når bedriften ellers benekter samarbeid er i min bok en overdrivelse. Greit at du mener det. Men du får respektere at jeg er uenig. Den emojien støtter opp under cbes bruk av barn. Åpent for reklame, det har hun sagt selv. Hva annet var det der? Cbe trigges av slike «likes». Og det er barna som brukes. Og barnas påskeeggjakt ble også delt. Burde vært holdt privat. 29 7
Grønnmaling Skrevet 9. april 2023 #80753 Skrevet 9. april 2023 Jeg er helt enig i at eksponering av barn ikke er greit uansett, la meg bare understreke det. I dag kom jeg dog over noen som er blant det drøyeste jeg har sett av norske influencere. Triplets_by_limachers på Instagram. Ble overrasket over at ikke det var en egen tråd om den brukeren her inne. Jeg forstår ikke hvordan folk kan dele så mye. CBE mener hun deler lite, men om jeg hadde møtt den familien kunne jeg ramset opp utrolig mye de har gjort. Er nesten fascinert over at ikke CBE og LKE synes det er skremmende. 5 6
Gjest Vanedis Skrevet 9. april 2023 #80754 Skrevet 9. april 2023 Veldig rart at Woolland i påsken fikk med seg at CBE la ut bilder som viser deres klær. Har noen spurt Woolland om de har sendt klærne til Caroline Berg Eriksen i den tro at det ikke er samarbeid, og derfor ikke behøver å merkes med reklame? (Til opplysning: Sponsede produkter skal merkes som reklame.).
Pasha Skrevet 9. april 2023 #80755 Skrevet 9. april 2023 Jeg sendte DM til Woolland i går om dette..Spent på svar 🙈 27
Frøkenfryden Skrevet 9. april 2023 #80756 Skrevet 9. april 2023 Skrottefar skrev (15 timer siden): Susann er venninne og ansatt, selvfølgelig tør hun ikke si seg uenig Susann sier i pod at «man lærer mens man går»… betryggende🤪 16
Surikatt Skrevet 9. april 2023 #80757 Skrevet 9. april 2023 ~ Ada ~ skrev (13 timer siden): CBE sier i podden at den ballen (barneeksponering) kan vi legge død. De viser barna lite, og det var en hel uke siden sist. Jeg leser med skrekk og gru flere si at det var enda verre før, at det er blitt mindre nå. Hvordan kan det da ha seg at jeg, bare på tre kvart år nå, kjenner til barnas tradisjoner både bursdag, jul og påske, deres ferieopplevelser, fritidsaktiviteter og så mye mer? Barn har rett på både privatliv og beskyttelse. Det er så trist at ikke engang en privat og hyggelig påskeegg-jakt på selveste påskeaften kan få eies av barna selv men deles med vilt fremmede. Og Woolland. Dette er jeg helt enig i. Hun er mor, men mer opptatt av å filme og gjøre business ut av døtrenes påskeeggjakt enn å være til stede i øyeblikket. Hvor greit er det å forfølge dem med mobilkamera for så å spre det på nettet? Det er det samme hvert år. Og ellers året rundt med mor og far som filmer i tide og utide. Ingen liker vel å få en mobil opp i fjeset ved alle anledninger. Jeg hadde ikke tolerert det, uansett hvem. 33 8
Kanutrine Skrevet 9. april 2023 #80758 Skrevet 9. april 2023 Wooland følger CBE ser jeg. Så da er det jo ikke så rart kanskje. Ser de har kommentert også tidligere. 5
Frøkenfryden Skrevet 9. april 2023 #80759 Skrevet 9. april 2023 (endret) Veldig bra summert av @Felis om podden. (Jeg lo ganske mye av at Susan neppe kan gå og lære samtidig. 😂🙈) Jeg er på en lang busstur og tenkte slå til og høre meg gjennom. Jeg kom rett fra en pod med Else Kåss som snakket om at det å si man kan velge lykke blir for enkelt. Så fallhøyden for CBE-podden var stor.. Jeg tenkte umiddelbart 5 min. inn i episoden at de har jo ikke noe å melde. Hvorfor har vi denne podcasten? Følte jeg var på cafe ned gamle kjente jeg innså jeg hadde vokst fra. Det framstår grunnt og umodent og jeg verken lærer noe eller underholdes. Altså.. klokkestilling roter med kroppen og hvordan kan menn egentlig forstå mensen?!». Sorry altså men jeg orker ikke. Men jeg orket resten og altså😂 I netthat-delen var hun i alle fall følelsesmessig engasjert. Det liker jeg. Men det som slo meg var at hun forstår ikke kjernen av dette. Hun tar det som netthat mot folk som bare er mot henne og vil hun skal miste jobben. Refleksjonen fremstår desverre litt som refleksjonen på handicap-toalettepisoden der de bare skulle ta henne pga mye sminke. Og når hun ser det sånn blir det jo veldig opprørende. Det forstår jeg. Da føler man jo at hele selvet blir angrepet. Alle hater meg! Tenk skulle folk sagt det på Dagsnytt 18 liksom ved kritikk.. Hvis min leder sier noe i en journal burde vært omformulert av meg, sier jeg jo ok og snakker litt og endrer litt hvis vi er enige. Løper ikke gråtende ut og sier hun hater meg.. Og så blir jo debatt litt umulig også på det viset. Når alt blir snudd til personangrep. Jeg blir heller ikke noe klokere på valgene om å vise kropp og barn. Hvorfor det føles greit og bra. Gi meg noe liksom! Om drøften dere har hatt, om at du blir litt avhengig av flammeemojis for rumpa. Noe litt ekte og opplysende. Syns også det er drøyt å kalle det netthat faktisk, for det er utrolig mye saklig som står her. Hån mot de som opplever faktisk netthat. Og at de kan fylle SÅ mange episoder om dette og på langt nær ble ferdige.. skjønner jeg heller ingenting av. Men ja det er vel fordi de lever mens de går og lærer og sånn🙄 Dessverre ikke sett @FruJohansen sin summering på insta fordi jeg ikke har insta og dermed bare får sett bittelitt av ting. Så beklager om jeg gjentar mye gammelt som er sagt. Endret 9. april 2023 av Frøkenfryden Klarer visst ikke skrive ordet refleksjon.. 45 4
Gjest Vanedis Skrevet 9. april 2023 #80760 Skrevet 9. april 2023 Kanutrine skrev (1 time siden): Wooland følger CBE ser jeg. Så da er det jo ikke så rart kanskje. Ser de har kommentert også tidligere. Ok. 😊 Da slår det meg: - Det kan være større grunn til å tenke at de kanskje kan ha gitt CBE en "god pris" eller sponset klær i håp om omtale. Om det har skjedd skulle det ha vært reklamemerket. - De har fulgt med over tid, og dermed fått med seg CBE.no bruk av barn. De velger likevel å kommentere og fortsatt følge CBE.no. Det sier noe om verdiene til Woolland.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå