Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Stargaze skrev (23 timer siden):

Kompetansen til lke rundt løpingen får seg også en liten knekk ved at hun sier at hun åpnet alt for hardt og var helt i kjelleren etter 3 km. Når det er trening som er hovedfokuset deres er dette veldig rart.
Råkjøret til lke bekreftes som ikke helt kompentent cooaching. Mer hvile og riktig kosthold (nok mat) er viktig for utvikling. Men det er kanskje sånn det går når det er kroppsfokuset som tar størst plass.

Jeg er enig i det aller meste av kritikk av dette paret. Men akkurat dette her er jeg litt usikker på. Vi ser jo ofte at også profesjonelle utøvere tar seg ut for tidlig i løp/renn, husker dette skjedde Petter Northug bl.a, fra tid til annen. Uten sammenligning forøvrig altså. Slikt skjer. 

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, ~ Ada ~ said:

Yey!

IMG_20230404_113609.png

HVa var meningen med dette innlegget? fremstår som ren reklame for CBEs Apollo-samarbeid.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
NordreSving skrev (7 timer siden):

CBE har ingen troverdighet som løpedronning. I hele hennes karriere har fokuset vært på kosthold og utseende på kroppen. Treningen ig kostholdet har vært motivert ut fra resultater knyttet til utseende på kroppen. 

Det er LKE som brenner for løping og prestasjon, også  gjennom karrieren som fotballspiller.

Når LKE nå har involvert seg i businessen og utviklingen av den så er det jo hans ønsker som gir retningen. Han fikk aldri lift off på å bruke seg selv til en karriere på SoMe, så da forsøkes det hardt på å omprofilere. Problemet er bare at CBE ikke har interessen eller talentet. Derav resultatet. 

Ut i fra hva jeg har forstått så løp CBE på 45 min, mens vinneren løp på 34 min? Det er en helt ekstrem og knusende forskjell, mtp at CBE trener like mye som en toppidrettsutøver. Da er det jo noe riv rav ruskende galt med det individuelt tilpassede treningsopplegget og den personlige treningen som CBE får daglig av PT'en sin LKE. Elendig reklame for netfit. Når livet åpenbart dreier seg om trening og kosthold både i arbeidstiden og på fritiden, og de fronter seg selv som treningseksperter og dyktige coacher, så bør begge hevde seg helt i toppen. I stedet så sliter de med skader, sykdom, dårlig nattesøvn og et kosthold som består av pasta, pizza, pulver og kaffe. CBE ser i tillegg veldig annerledes ut på egne bilder jamfør i virkeligheten. Noe som avslører, slik @NordreSvingpåpeker, at den skuffende treningsprestasjonen (sett opp mot antall timer brukt på trening og kosthold) kun motiveres av å oppnå et visst utseende, hjulpet av tekniske hjelpemidler som filter, ringlight,  vidvinkel og sskyggelegging. Hvorfor kan ikke CBE få lov til å være CBE? Altså ei dame som liker interiør, DIY, kafébesøk, jogging på mølla mens hun ser på tenåringsserier og matlaging? Nå ser det ut til at CBE kontrolleres grundig av LKE og hans interesser og motivasjon for konkurranseløp. For CBE har alltid fremstått som særdeles lite konkurranseorientert, og det ser man på resultatene hennes. Det er tross alt stusselig å bruke 25 % lenger tid enn vinneren på å løpe 1 mil, når du selv trener 2 ganger daglig sammen med personlig trener. 

Endret av Rastebenk
  • Liker 35
  • Nyttig 6
Skrevet
hvalstad45 skrev (7 minutter siden):

HVa var meningen med dette innlegget? fremstår som ren reklame for CBEs Apollo-samarbeid.

Fra meg, mener du? Tror nok ikke rekrutteringen er den beste her inne. Basert på utvist troverdighet, aner jeg ikke om det er sant at flere har meldt seg på. Hvis så, synes jeg det er shady business fra kvakksalvere.

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
Rastebenk skrev (7 minutter siden):

Ut i fra hva jeg har forstått så løp CBE på 45 min, mens vinneren løp på 34 min? Det er en helt ekstrem og knusende forskjell, mtp at CBE trener like mye som en toppidrettsutøver. Da er det jo noe riv rav ruskende galt med det individuelt tilpassede treningsopplegget og den personlige treningen som CBE får daglig av PT'en sin LKE. Elendig reklame for netfit. Når livet åpenbart dreier seg om trening og kosthold både i arbeidstiden og på fritiden, og de fronter seg selv som treningseksperter og dyktige coacher, så bør begge hevde seg helt i toppen. I stedet så sliter de med skader, sykdom, dårlig nattesøvn og et kosthold som består av pasta, pizza, pulver og kaffe. CBE ser i tillegg veldig annerledes ut på egne bilder jamfør i virkeligheten. Noe som avslører at den skuffende treningsprestasjonen kun motiveres av å oppnå et visst utseende, hjulpet av tekniske hjelpemidler som filter, ringlight  vidvinkel og skyggelegging. 

LK la ut løpeturen fra idag. Sår i halsen skriver han. Han/de er mer syke enn en treåring i barnehagen, jo. 

• Liker 32
Skrevet

Ikke lett å se reklamemerkingen. 🙁

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet
EmilieH skrev (40 minutter siden):

LK la ut løpeturen fra idag. Sår i halsen skriver han. Han/de er mer syke enn en treåring i barnehagen, jo. 

Og allikevel trenes det. Kroppene deres trygler jo om pause og restitusjon - derfor de blir så ofte dårlige. 

• Liker 20
Skrevet
hvalstad45 skrev (4 timer siden):

Det er mangelfullt merket, og for dårlig merket.

De som har tilgang på annonsen bør tipse Forbrukertilsynet. Jeg får ikke tatt screenshot av bildet på siden her, så får det ikke til.

Her bør Apollo, Netfit og Caroline Berg Eriksen/Treasure AS klages inn!

https://skjema.onacos.no/forbrukertilsynet/skjema/FO0028/Tips_oss

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet
Rastebenk skrev (4 timer siden):

Ut i fra hva jeg har forstått så løp CBE på 45 min, mens vinneren løp på 34 min? Det er en helt ekstrem og knusende forskjell, mtp at CBE trener like mye som en toppidrettsutøver. Da er det jo noe riv rav ruskende galt med det individuelt tilpassede treningsopplegget og den personlige treningen som CBE får daglig av PT'en sin LKE. Elendig reklame for netfit. Når livet åpenbart dreier seg om trening og kosthold både i arbeidstiden og på fritiden, og de fronter seg selv som treningseksperter og dyktige coacher, så bør begge hevde seg helt i toppen. I stedet så sliter de med skader, sykdom, dårlig nattesøvn og et kosthold som består av pasta, pizza, pulver og kaffe. CBE ser i tillegg veldig annerledes ut på egne bilder jamfør i virkeligheten. Noe som avslører, slik @NordreSvingpåpeker, at den skuffende treningsprestasjonen (sett opp mot antall timer brukt på trening og kosthold) kun motiveres av å oppnå et visst utseende, hjulpet av tekniske hjelpemidler som filter, ringlight,  vidvinkel og sskyggelegging. Hvorfor kan ikke CBE få lov til å være CBE? Altså ei dame som liker interiør, DIY, kafébesøk, jogging på mølla mens hun ser på tenåringsserier og matlaging? Nå ser det ut til at CBE kontrolleres grundig av LKE og hans interesser og motivasjon for konkurranseløp. For CBE har alltid fremstått som særdeles lite konkurranseorientert, og det ser man på resultatene hennes. Det er tross alt stusselig å bruke 25 % lenger tid enn vinneren på å løpe 1 mil, når du selv trener 2 ganger daglig sammen med personlig trener. 

Støtter det du sier her.

I tillegg, det er et trist bilde hun poserer med med medaljen rundt halsen.

Posering, holde inn magen, snu seg helt bort fra kamera med ansiktet, ikke vise noe personlig glede, ingenting.

Og det bekrefter bare det du skriver - de tar ikke bilde av CBE som ikke er sminket og stylet og lagt filter på. Treningsgleden er helt totalt fraværende, og det hjelper ikke å skrive i teksten at hun er fornøyd med ny pers når hun med bildet demonstrerer at hun står helt alene og i tillegg ikke vil dele gleden med mottaker (eller fotograf..), ikke vil vise glede, bare stiv posering hvor fotografen tydelig er mest opptatt av å ta et bilde hvor lys og omgivelser best kan fremheve kroppen, og hun holder inne løpetrøya for å gi inntrykk av smalere midje og større bak, poseringsfoten er på plass.

På bildet hvor hun smiler virker det stivt og ukomfortabelt, hvor du ser på poseringen at hun er mer opptatt av å fremstille kroppen for bilde, poseringsfot mot kamera, lett innrotasjon av lår, løft av og vridning av hofte på samme side for å gi inntrykk av større sete. Hender og armer som er så anstrengte at det gir inntrykk av å være ukomfortabel i situasjonen. Og filter i ansiktet er på plass.

Det er så tydelig at hun ikke er komfortabel med dette. Og resultatene - med tanke på at hun trener to ganger om dagen taler sitt språk. Det er på tide å skaffe seg en jobb utenfor rampelyset, for denne sirkushesten synes ikke lenger å trives i manesjen.

• Liker 36
  • Nyttig 1
Skrevet
EmilieH skrev (4 timer siden):

Jeg fatter det ikke. De har et nærmest sykelig fokus på å fremstille seg selv som "flinke" når de begår alle feil i boka når det kommer til trening.

- Overtrening

- Trene når syk

- Feil oppladning til de fleste konkurranser

- Lite og ensidig kosthold

- For lite restitusjon

- Stadig kommentarer om skadeproblematikk

Ikke med min beste vilje greier jeg å forstå at Adrian Paul fremdeles samarbeider med disse, for hans rykte lider også under det at han støtter det uforsvarlige disse to selger, siden han går god for det via Netfit.

• Liker 39
Skrevet
Rastebenk skrev (4 timer siden):

Jeg syns heller ikke 45 min er all verden med tanke på mengde løping hun gjør, men å sammenligne med vinnertiden på 34 min er bare tåpelig. CBE er ingen løper/konkurransemenneske i den forstand og har heller aldri hatt de ambisjonene overhode. Kun siste året eller hva det er hvor hun har blitt litt mer opptatt av å løpe på tid. Og det er helt utopi å sammenligne en voksen aktiv mosjonist som CBE med aktive løpere som har satset og konkurrert over flere år. Det er ikke sånn at man bare kan starte å løpe hver dag og så vil tiden din på 10km krype nedover 30-tallet minutt for minutt til du når vinnertider. Men at hun kan/bør prestere en del bedre enn 45 min, dersom det er målet hennes, er seff fullt mulig. Men tror ikke helt hun har den viljen/ambisjonen, det ser man på farten på intervalløktene hennes osv. 

• Liker 14
  • Nyttig 11
Gjest Albbas
Skrevet
6 hours ago, Rastebenk said:

Ut i fra hva jeg har forstått så løp CBE på 45 min, mens vinneren løp på 34 min? Det er en helt ekstrem og knusende forskjell, mtp at CBE trener like mye som en toppidrettsutøver. Da er det jo noe riv rav ruskende galt med det individuelt tilpassede treningsopplegget og den personlige treningen som CBE får daglig av PT'en sin LKE.

Hun trener ikke like mye som en toppidrettsutøver. Tråden mister sin troverdighet når man drar slike dårlige sammenligninger. Det er ikke en ekstrem og knusende forskjell, hun er på et annet nivå enn vinnerne og har aldri prøvd å være på deres nivå en gang. 

Skrevet (endret)

I så fall bør man kanskje tenne et lys for en hobbymosjonist med personlig trener som trener to ganger hver dag uten å ha ambisjoner om å prestere bra i konkurranser 😬

Endret av Rastebenk
  • Liker 43
  • Nyttig 4
Skrevet
Albbas skrev (44 minutter siden):

Hun trener ikke like mye som en toppidrettsutøver. Tråden mister sin troverdighet når man drar slike dårlige sammenligninger. Det er ikke en ekstrem og knusende forskjell, hun er på et annet nivå enn vinnerne og har aldri prøvd å være på deres nivå en gang. 

Hun er så visst ingen toppidrettsutøver. Men jeg har heller aldri møtt en mosjonist som på daglig basis har en coach på slep som filmer, eller som arrangerer treningsreiser for andre under eget navn mens man ennå tar sitt første yogakurs. Jeg har i grunnen aldri møtt noen som gjør så mye rart og som mangler så mye kredibilitet (ref.troverdighet).

• Liker 40
  • Nyttig 9
Skrevet
Rastebenk skrev (40 minutter siden):

I så fall bør man kanskje tenne et lys for en hobbymosjonist med personlig trener som trener to ganger hver dag uten å ha ambisjoner om å prestere bra i konkurranser 😬

Hva er egentlig meningen bak en slik kommentar? 

Alle er forskjellige. Mange av oss liker faktisk å trene masse uten å ville konkurere. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Anonym90059005 skrev (2 timer siden):

Jeg syns heller ikke 45 min er all verden med tanke på mengde løping hun gjør, men å sammenligne med vinnertiden på 34 min er bare tåpelig. CBE er ingen løper/konkurransemenneske i den forstand og har heller aldri hatt de ambisjonene overhode. Kun siste året eller hva det er hvor hun har blitt litt mer opptatt av å løpe på tid. Og det er helt utopi å sammenligne en voksen aktiv mosjonist som CBE med aktive løpere som har satset og konkurrert over flere år. Det er ikke sånn at man bare kan starte å løpe hver dag og så vil tiden din på 10km krype nedover 30-tallet minutt for minutt til du når vinnertider. Men at hun kan/bør prestere en del bedre enn 45 min, dersom det er målet hennes, er seff fullt mulig. Men tror ikke helt hun har den viljen/ambisjonen, det ser man på farten på intervalløktene hennes osv. 

Helt enig! Å løpe mila på 34 min krever mye mer trening enn de fleste mosjonister har krefter til å legge inn mtp totalbelastning i livet.

Men per nå burde hun klare å komme seg ned på 43-42 min og etter hvert ned mot 40. Men slik fremgang kan ta år å få til, og man må være konsekvent. 

Jeg tror hun hadde prestert bedre med litt mer mat i kroppen. Mange gode mosjonsløpere innrømmer at de ble bedre etter å ha lagt litt på seg, ikke mye, men litt for å ha mer å arbeide med.

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Loboto skrev (46 minutter siden):

Hva er egentlig meningen bak en slik kommentar? 

Alle er forskjellige. Mange av oss liker faktisk å trene masse uten å ville konkurere. 

Poenget er vel at det er ekstremt dårlig reklame for bedriften som forsøker å selge seg inn på et nytt marked hvor de nå mener de uten og med lite annen utdanning enn kortere kurs skal gi treningsveiledning til alt fra hobbymosjonister til, iflg. LKEs egen hjemmeside, toppidrettsutøvere.

Når den personlige treneren ikke en gang greier å trene egen kone korrekt, ikke tar hensyn til hennes kropp, hennes behov for restituering, ikke greier å følge riktig matinntak - men coachen selv heller velger å fokusere på å ta bilder av kona som utfører øvelser feil, velger å presentere "treningsøvelser" med fokus på å seksualisere konas kropp - og han velger bevisst å ikke korrigere henne når hun gjør feil, når hun trener feil, når hun pga. livsstil ellers ikke bør trene så hardt - da avslører han at han ikke har kunnskap og erfaring nok til å trene andre. Langt mindre ta seg betalt for det! Hun har enda mindre kompetanse.

Jeg kjenner mange som trener masse, også veldig mye, og som ikke lenger vil konkurrere eller har konkurrert. Forskjellen er vel at de ikke fremstiller seg selv som "treningseksperter" uten utdanning og de forsøker heller ikke å lure andre til å kjøpe treningstjenester av dem.

Det er en merkelig bedriftsstrategi, for å si det mildt, å stadig dokumentere at kona trenes av sin pt-mann, som driter i om hun trener feil og at de fremstiller øvelser feil på sine bedriftskanaler. I ene øyeblikket skal hun og han være profesjonelle og konkurrere og være treningseksperter for andre - i neste øyeblikk er hun bare en hobbymosjonist, selv om hun bruker tid andre jobber til å trene, og i perioder også trener like mye som toppidrettsutøvere (uten samme resultat).

Det er ikke sammenheng i det de selv presenterer, og de er på ingen måte troverdige i det de gjør.

Om Caroline drev med trening kun for egen del, da hadde de ikke forsøkt å gjøre hennes trening til sitt levebrød...

Endret av Frisk Frosk
  • Liker 30
  • Nyttig 11
Skrevet
Frisk Frosk skrev (8 minutter siden):

Poenget er vel at det er ekstremt dårlig reklame for bedriften som forsøker å selge seg inn på et nytt marked hvor de nå mener de uten og med lite annen utdanning enn kortere kurs skal gi treningsveiledning til alt fra hobbymosjonister til, iflg. LKEs egen hjemmeside, toppidrettsutøver.

Når den personlige treneren ikke en gang greier å trene egen kone korrekt, ikke tar hensyn til hennes kropp, hennes behov for restituering, ikke greier å følge riktig matinntak - men coachen selv heller velger å fokusere på å ta bilder av kona som utfører øvelser feil, velger å presentere "treningsøvelser" med fokus på å seksualisere konas kropp - og han velger bevisst å ikke korrigere henne når hun gjør feil, når hun trener feil, når hun pga. livsstil ellers ikke bør trene så hardt.

Jeg kjenner mange som trener masse, også veldig mye, og som ikke lenger vil konkurrere eller har konkurrert. Forskjellen er vel at de ikke fremstiller seg selv som "treningseksperter" uten utdanning og de forsøker heller ikke å lure andre til å kjøpe treningstjenester av dem.

Det er en merkelig bedriftsstrategi, for å si det mildt, å stadig dokumentere at kona trenes av sin pt-mann, som driter i om hun trener feil og at de fremstiller øvelser feil på sine bedriftskanaler. I ene øyeblikket skal hun og han være profesjonelle og konkurrere og være treningseksperter for andre - i neste øyeblikk er hun bare en hobbymosjonist, selv om hun bruker tid andre jobber til å trene, og i perioder også trener like mye som toppidrettsutøvere (uten samme resultat).

Det er ikke sammenheng i det de selv presenterer, og de er på ingen måte troverdige i det de gjør.

Om Caroline drev med trening kun for egen del, da hadde de ikke forsøkt å gjøre hennes trening til sitt levebrød...

Godt oppsummert! 

• Liker 11
Skrevet

De prøver hardt men hvilken målgruppe er det de sikter mot? Mitt inntrykk er at de vil trene de topptrente, noen som absolutt ikke trenger deres «hjelp». Ingen løp for Netfit i Drammen bortsett fra Caroline Berg Eriksen. Det sier sitt. Og må jo være litt flaut. Jeg som er en vanlig mosjonist kan trene til og gjennomføre 10 km uten å betale noen for det. Det er ikke de utrente eller mosjonistene de vil assosiere seg med. De gjør en 10 km til en vitenskap og et prosjekt de forbereder seg til på fulltid mens vi andre jobber fullt og trener på kveldstid og i helger. Er det mulig??

• Liker 26
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...