Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
snute skrev (12 timer siden):

Setter hun kontoen privat hver kveld??

Lurer på hva formålet er med det…..ha kontroll over kommentarer som legges igjen? Eller…hindre at socialblade.com får føre statistikk på følgerantallet?

• Liker 9
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Laia skrev (54 minutter siden):

Lurer på hva formålet er med det…..ha kontroll over kommentarer som legges igjen? Eller…hindre at socialblade.com får føre statistikk på følgerantallet?

Man får ikke annonsører av slikt, hvert fall. F eks pilotfrue har vært åpen om at annonsører ønsker åpen konto for å nå ut til flest mulig. Men så klart, med lukket konto kan jo CBE og LKE holde følgertallet stabilt. Og likes kan de fortsette med å skjule, for ikke å avsløre at de ikke har mer enn et par tusen aktive følgere (som trykker likes og en sjelden gang velger å kommentere). 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Laia skrev (56 minutter siden):

Hvem som helst av følgerne kan jo skrive kommentarer. Mange følgere er «spøkelsesfølgere» som ikke bryr seg om en eventuell blokkering. Nei, jeg tror heller  det er for å lokke inn nye følgere og/eller ha kontroll på socialblade e.l. 

• Liker 6
Skrevet
Rastebenk skrev (4 minutter siden):

Man får ikke annonsører av slikt, hvert fall. F eks pilotfrue har vært åpen om at annonsører ønsker åpen konto for å nå ut til flest mulig. Men så klart, med lukket konto kan jo CBE og LKE holde følgertallet stabilt. Og likes kan de fortsette med å skjule, for ikke å avsløre at de ikke har mer enn et par tusen aktive følgere (som trykker likes og en sjelden gang velger å kommentere). 

Det er forresten merkelig at noen gidder å betale 50k eller mer(?) for de halvhjertede annonsene hun lager og legger ut på story - som forsvinner etter 24 timer - og til så få  reelle følgere, men annonsering på tradisjonelt vis er svindyrt, så kanskje det ikke er så rart likevel. At man tester ut innholdsmarkedsføring, mener jeg. Noen kunder blir det kanskje av carolines snutter på story, det er det bare annonsørene som kan svare på, men begynner ikke kontoen hennes å bli litt for klam for den voksne befolkningens kvinner? 

• Liker 24
  • Nyttig 1
Skrevet
Djerv2020 skrev (9 timer siden):

Til hennes forsvar: jeg hadde heller ikke turt å slippe en fis foran den mannen. Mtp alt drit han slenger rundt seg om kvinnekroppen, blir hun vel persona non grata om hun slipper ut litt naturlig gass…. 

Anstrengende forhold å ikke kunne prompe så partneren hører det etter x-antall år sammen... Hun er vel ikke kvinne nok i hans øyne hvis hun gjør det.

• Liker 12
Skrevet (endret)
mater.sapiens skrev (15 minutter siden):

Det er forresten merkelig at noen gidder å betale 50k eller mer(?) for de halvhjertede annonsene hun lager og legger ut på story - som forsvinner etter 24 timer - og til så få  reelle følgere, men annonsering på tradisjonelt vis er svindyrt, så kanskje det ikke er så rart likevel. At man tester ut innholdsmarkedsføring, mener jeg. Noen kunder blir det kanskje av carolines snutter på story, det er det bare annonsørene som kan svare på, men begynner ikke kontoen hennes å bli litt for klam for den voksne befolkningens kvinner? 

LKE har selv sagt at det som publiseres på stories forsvinner og ikke teller (hans motargument i fht at han mener kona ikke fokuserer på kropp). Så bedriften mener jo hvert fall selv at dette er stjålne småsnutter som ikke skal i legges verdi. At annonsører mener det motsatte går jo kun utover annonsørene selv. 

Jeg har hvert fall ingen intensjoner om å følge kontoen, da den ikke gir meg noe som helst. En stivt poserende CBE med retusjert hud og innsugd mage gjør ingen verdens ting for å muntre meg opp. Det var annerledes når hun fokuserte på rent, ryddig og delikat hjem, interiør og DIY. Nå er alt fokus på det personlige treningsprogrammet hun følger mens andre jobber, ungene hennes som jeg har null interesse av, samt silikonpupper, innsugd mage og rumpe. Deilig å ikke se den monotone feeden hennes.

Det jeg likevel syns er trist er hvordan de gjør absolutt alt de kan for å minimere egen personlige inntekt, for å kunne betale absolutt minst mulig i skatt. Samtidig som de lever særdeles behagelige liv og skriver av overforbruket sitt på firmaet. Frekkhetens nådegave. 

Endret av Rastebenk
  • Liker 26
  • Nyttig 5
Skrevet
Kokoknit skrev (16 timer siden):

Jeg har også hørt podcasten og synes kanskje det morsomste var ironien i den lange forsvarstalen om at brystvorter er det mest naturlige i verden. Men å prompe!!!! Det driver hun ikke med! Og sier på en nestenstolt måte at barna sikkert tror at hun ikke promper. Snakk om å velge feil promotering av det naturlige. Jeg ville ihvertfall sikret at barna mine ikke lærer å skamme seg over helt naturlige kroppsfunksjoner fremfor å smøre de «helt naturlige» puppene mine utover internett….

Tenkte det samme da jeg leste resyméet til @Felis.
Alt i alt så er det vel tydelig at kropp for CBE alltid skal frastå som sexy og delikat. "Naturlig" er bare en praktisk bortforklaring når hun får pes for sitt overdrevne fokus på og promotering av seksualisert kropp. At argumentet er ugyldig virker ikke til å bry henne...
Samtidig er hun så uutdannet, ulært og uvant med å produsere enn enkel argumentasjonsrekke hun ikke selv ser hun undergraver alt hun samtidig argumenterer for hos TV2 og Sarpsborgbladet.

Her ser vi alle grunner til at å gå hjemme uten input fra andre enn andre influencerne og ja-siere og bare fokusere på utseendet sitt ikke gjør ens mentale kapasitet noen tjenester.

• Liker 38
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg vil bare gi ros til mange av de gode og saklige debattantene i denne tråden.  Ingen nevnt - ingen glemt,  men dere som skriver saklige og gode innlegg hvor dere dokumenterer kritikkverdige forhold. 

Jeg skjønner ikke at ingen journalister tar tak i alle de shady greiene denne bedriften driver med. Bare ved å lese denne tråden får de jo enorme mengder kvalitetsarbeid  - helt gratis...

Stor blomst til alle dere som gidder! 🌷

• Liker 34
  • Hjerte 6
  • Nyttig 8
Skrevet

#freethefart

:heiajente:

• Liker 33
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Felis skrev (25 minutter siden):

Til Carolines forsvar, så har hun vel aldri hatt som mål å adressere noe av substans

Det var et stikk til 8. mars-innlegget. Vet godt (litt for godt😅) at det ikke er hennes profil forøvrig.

Men det er kanskje litt spesielt å dra det til den andre ytterkanten med oppkast, tiss og promp (som du også nevnte, men som uteble i siteringen). Samtidig helt på nivå med resten av virksomheten, som nettopp er eeh...spesiell...

• Liker 11
Skrevet (endret)

Da tror jeg vi kan slå fast at CBE AS er livredde for at følgere, eller kanskje spesielt bedrifter hun kan tjene penger på, skal se henne i kortene og innse at influencervirksomheten hennes er i fritt fall. De kjøper følgere og stenger kontoen slik at bl.a. Socialblade ikke kan vise at tallene igjen synker. For det kommer de til å gjøre. Jeg tror de må åpne lommeboka lenge og vel og fortsette med å handle følgere om kontoen skal holde seg over 300 k følgere. 

Endret av Ellie77
  • Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (24 minutter siden):

Det var et stikk til 8. mars-innlegget. Vet godt (litt for godt😅) at det ikke er hennes profil forøvrig.

Men det er kanskje litt spesielt å dra det til den andre ytterkanten med oppkast, tiss og promp (som du også nevnte, men som uteble i siteringen). Samtidig helt på nivå med resten av virksomheten, som nettopp er eeh...spesiell...

Ja, skjønte det:) 

Men jeg måtte bare presisere det fordi det med all tydelighet viser hvor i utakt hun er med majoriteten av norske kvinner (og menn). Carolines liv er like fremmed for meg som livet som skildres i serien Exit. De sier serien er basert på ekte hendelser, men med utgangspunkt i mitt eget liv (og vi bruker alle oss selv til sammenligning) er det vanskelig å tro. Like vanskelig er det å tro at to voksne småbarnsmødre bruker betydelig tid på å diskutere avføring.  Det er litt eksotisk, på en trist måte.

• Liker 26
Skrevet
Felis skrev (13 minutter siden):

Ja, skjønte det:) 

Men jeg måtte bare presisere det fordi det med all tydelighet viser hvor i utakt hun er med majoriteten av norske kvinner (og menn). Carolines liv er like fremmed for meg som livet som skildres i serien Exit. De sier serien er basert på ekte hendelser, men med utgangspunkt i mitt eget liv (og vi bruker alle oss selv til sammenligning) er det vanskelig å tro. Like vanskelig er det å tro at to voksne småbarnsmødre bruker betydelig tid på å diskutere avføring.  Det er litt eksotisk, på en trist måte.

Helt klart!

• Liker 3
Skrevet
Bingo Bongo skrev (1 time siden):

Jeg vil bare gi ros til mange av de gode og saklige debattantene i denne tråden.  Ingen nevnt - ingen glemt,  men dere som skriver saklige og gode innlegg hvor dere dokumenterer kritikkverdige forhold. 

Jeg skjønner ikke at ingen journalister tar tak i alle de shady greiene denne bedriften driver med. Bare ved å lese denne tråden får de jo enorme mengder kvalitetsarbeid  - helt gratis...

Stor blomst til alle dere som gidder! 🌷

Ingen bryr seg, da hun har hatt sin «storhetstid» . Egentlig er det ytterst få som vet hvem hun og mannen er og hva de driver med, sånn totalt av Norges befolkning. At ikke Forbrukertilsynet  foretar seg noe, forundrer meg. Reklamene hun har er slett arbeid. Hun følger ikke lover og retningslinjer og tjener penger på det. Er det henne eller annonsør man bør tipse om  hver gang hun har retusjert, umerket reklame eller begge? Ingen av reklamene hennes er merket med retusjert person, så det er mye å ta av. 

• Liker 22
  • Nyttig 2
Skrevet

Caroline trengte flere følgere. Hun kunne ha valgt å vise frem en ny, spennende interesse, skrive om noe som engasjerer (for eksempel kvinnehelse som er veldig i vinden siden det nettopp har vært 8. mars) eller vise frem noen gode verdier hun står for. I stedet la hun ut et bilde hvor nippelen er synlig, samt veksle mellom å gjøre instagramprofilen privat og offentlig. Det funket, hun har fått mange nye følgere. Hun tenker at det er bra. Jeg tenker at det er lavmål. 

For det første er premissene hun fikk flere følgere på stakkarslig og desperat. For det andre tror jeg mange av de nye følgerne kun er der i håp om å få se flere lettkleddbilder og le av henne, ikke med henne. 

• Liker 22
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette opplegget med å stenge og åpne kontoen. Alle vet jo at det da "renner inn" med nye følgere. Enten så blir disse kjøpt i all "hemmelighet", eller så er det nysgjerrige som vil inn og se hva puppebråket handler om. Det alle vet er at det ikke er følgere som følger fordi de finner innholdet interessant. 

Dette med å stenge kontoen før leggetid er vel kanskje også for at LKE skal kunne ha litt fri til å slappe av? Det klarer han jo ikke hvis det er kommentarfelt han ikke har kontroll på mener jeg. Han er virkelig i alle hjørner av internett og følger med. 

Får influencere mestringsfølelse av jobben sin? Føler man mestring hvis man har klart å lure, blokkere, fake, være frekk og lyve? 

Jeg lurer oppriktig på hva de får ut av det de jobber med.. 

• Liker 34
Skrevet

Tror dessverre en del influencere har lullet seg inn i troen på at de er uunnværlige for mange følgere, slik at uansett hva de må gjøre for å holde seg relevante, er det innafor. Den strikken strekkes i alle retninger. 

• Liker 25
Skrevet
Isild skrev (12 minutter siden):

Dette opplegget med å stenge og åpne kontoen. Alle vet jo at det da "renner inn" med nye følgere. Enten så blir disse kjøpt i all "hemmelighet", eller så er det nysgjerrige som vil inn og se hva puppebråket handler om. Det alle vet er at det ikke er følgere som følger fordi de finner innholdet interessant. 

Dette med å stenge kontoen før leggetid er vel kanskje også for at LKE skal kunne ha litt fri til å slappe av? Det klarer han jo ikke hvis det er kommentarfelt han ikke har kontroll på mener jeg. Han er virkelig i alle hjørner av internett og følger med. 

Får influencere mestringsfølelse av jobben sin? Føler man mestring hvis man har klart å lure, blokkere, fake, være frekk og lyve? 

Jeg lurer oppriktig på hva de får ut av det de jobber med.. 

hva får de ut av å (angivelig) kjøpe disse følgerne? 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...