Frisk Frosk Skrevet 8. mars 2023 #78881 Skrevet 8. mars 2023 Laia skrev (4 timer siden): Eksakt mine tanker også. Det virker høyst merkelig, spesielt etter det første raset av følgere (minus 388 stk), at disse bildene plutselig ble så interessante at flere tusen nå ville følge. Det er ikke troverdig i det hele tatt, for det er så mange andre som legger ut både mer og bilder hvor den som kler av seg virker mer vel i egen kropp og situasjon med å bli avbildet halvnaken. Det var dårlige bilder, kalde, upersonlige, eneste som skulle has frem var hennes silikonpupp. Med så stort "tilbud" som finnes av folk som tilbyr dette er det ikke troverdig at et så dårlig bilde plutselig drar tusenvis av nye følgere, når eks-fotballfruen tidligere har lagt ut langt mer avkledde bilder uten å få flere følgere (div. sydenbilder, undertøysreklamebilder m.m.). Jeg tenker dette er et stunt for å gi et inntrykk av at de nå er mer populære og at de ser på det å ha 300 000 følgere er en magisk grense som vil gi dem mer inntekt. 16 7
Kleenex Skrevet 8. mars 2023 #78882 Skrevet 8. mars 2023 Aricia skrev (På 6.3.2023 den 16.46): Hans Petter Nygård-Hansen fortsetter å snakke ned til kvinner ser jeg, enten han forsvarer dem eller angriper dem. Spar meg. Seriøst? I tillegg fortsetter han med å slå fast følgende: Virkelig, Hans Petter? (for å bruke litt hersketeknikk tilbake). Er dette analysene dine? Hvor er argumentene, eller eksemplene? Siden du etterlyser mer saklighet, mener jeg? Og hvorfor bruker du formuleringer om å "fremsnakke hverandre" (med nyordet til kronprinsen, for sikkerhets skyld, slik at ingen skal kunne argumentere i mot) og "henge ut hverandre"? Har du ikke fått med deg at Rampelys-diskusjonene på Kvinneguiden rent faktisk er mediekritikk? Du kan ikke basere hele analysen din på premisset om at CBE og KG-brukerne bare er en gruppe individer og kvinner (eller jenter, som han pleier å si) som møtes på likefot og må være snille med hverandre, liksom, slik alle vet at kvinner tross alt bør. Dvs i hvert fall ikke hvis du faktisk vil begynne å bli tatt på alvor som kommunikasjonsrådgiver og SoMe-ekspert og hva det nå er du har av selverklærte titler (sic). CBE er fremdeles en stor kommersiell medieaktør med mange følgere. Dette er premisset og grunnlaget for hvordan hennes SoMe-aktivitet møtes på KG. For vi tar henne faktisk på alvor som medieaktør - i motsetning til deg. Dessverre har denne Hans Petter N Hansen klippekort på God Morgen Norge på Tv2 også. Skjønner ikke... 18
Frisk Frosk Skrevet 8. mars 2023 #78883 Skrevet 8. mars 2023 Ser nå at jeg kom litt sent til bordet - mange har allerde skrevet bra om det jeg nettopp skrev. Så beklager gjentakelsen Veldig likt inntrykk de fleste her sitter med, tydeligvis. Følger man historikken til firmaet og bedriftseierne så vet man jo at disse to ikke har noe som helst troverdighet igjen. Det er et merkelig skue å forsøke desperat å få oppmerksomhet rundt pupp når de samtidig i flere uker har forsøkt å gi inntrykk av at de har stor kompetanse innen trening og kosthold og at det er deres store satsningsområde. Jeg tror det ble for mye avkledende og sann kritikk for dem, de følger jo også med her inne. Det er avdekket store mangler i kunnskap om kropp og helse, øvelser er plukket fra hverandre som feil utført (selv der coach Eriksen tydelig er bak kamera greier han ikke korrigere øvelsen riktig, eller ønsker ikke fordi han vil seksualisere konas kropp og prioriterer det langt fremfor det å lære bort trening og øvelser korrekt - sier mye om prioriteringene deres!). Lovbrudd etter lovbrudd etter lovbrudd etter lovbrudd har blitt avdekket, ikke minst også det at hyppigheten av lovbruddene har økt betraktelig til å bli nesten daglige brudd i alle deres bedriftskanaler, både Caroline Berg Eriksens IG, Lars Kristian Eriksens IG, og Netfit. Lars Kristian Eriksen har avslørt sin manglende grunnleggende forståelse for kropp og trening der han har angrepet en rekke store fagpersoner, deriblant overleger, folk med doktorgrader i fysioterapi, andre med master og 30 år erfaring m.fl. I så stor grad har han gjort dette at disse store profilene offentlig på twitter har satt ham på plass. Så for å snu fokuset forsøker de nå å gjøre seg interessant med en nestennaken silikonpupp og trikse og mikse med åpen og stengt IG-konto. Da er det jammen lite de har å bidra med. 23 3
Kollontaj Skrevet 8. mars 2023 #78884 Skrevet 8. mars 2023 Det må da finnes andre «eksperter» å oppdrive enn en godt voksen mann til å kommentere yngre damers influencer-kommunikasjon? Hva med Astrid Valen-Utvik? Alt annet enn han vil være en forbedring. 40 2
Gjest jentekvinne Skrevet 8. mars 2023 #78885 Skrevet 8. mars 2023 Stakkars, stakkars barna hennes. Hjertet mitt blør for de. At man legger ut slike bilder når man har barn som er i skolealder kan jeg bare ikke forstå. Barn kan være stygge med hverandre og toppløse bilder av mamma er som å gi en gave til mobbere.
pøbelsara Skrevet 8. mars 2023 #78886 Skrevet 8. mars 2023 (endret) Det finnes faktisk mange medievitere i dette landet. Hvorfor ikke andre blir spurt om å bidra, kan man lure på? Eller kanskje de er spurt, men ikke vil bidra? Hvorfor TV2 inisterer på å bruke Hans Petter Nygård Hansen, vet jeg ikke, men regner med det har sammenheng med at TV2 jo lever av kjendiser og særlig infliuensere som sirkuleres i en evig runddans mellom Bloggerne, Skal vi danse, Farmen kjendis, Sofa, God morgen, Norge og God kveld Norge og gud vet hvor mange andre programmer. . Det passe kanskje ikke med ekte mediekritiske stemmer i kosemoseprogrammene som skal stryke egne profiler med hårene. Endret 8. mars 2023 av pøbelsara 28 10
Laia Skrevet 8. mars 2023 #78887 Skrevet 8. mars 2023 Der var socialblade.com oppdatert: fra mandag til i dag har følgertallet gått fra 297 119 til 301 100. 2 2
Frisk Frosk Skrevet 8. mars 2023 #78888 Skrevet 8. mars 2023 pøbelsara skrev (15 minutter siden): Det finnes faktisk mange medievitere i dette landet. Hvorfor ikke andre blir spurt om å bidra, kan man lure på? Eller kanskje de er spurt, men ikke vil bidra? Hvorfor TV2 inisterer på å bruke Hans Petter Nygård Hansen, vet jeg ikke, men regner med det har sammenheng med at TV2 jo lever av kjendiser og særlig infliuensere som sirkuleres i en evig runddans mellom Bloggerne, Skal vi danse, Farmen kjendis, Sofa, God morgen, Norge og God kveld Norge og gud vet hvor mange andre programmer. . Det passe kanskje ikke med ekte mediekritiske stemmer i kosemoseprogrammene som skal stryke egne profiler med hårene. Tror du har et godt poeng. Det viser bare hvordan media møter seg selv i døren og undergraver egen troverdighet. 14
Snurrepurre Skrevet 8. mars 2023 #78889 Skrevet 8. mars 2023 Laia skrev (3 minutter siden): Der var socialblade.com oppdatert: fra mandag til i dag har følgertallet gått fra 297 119 til 301 100. Det kan jo vitne om et behov for å ikke ligge under 300 000 følgere. Om det er kjøpt eller ei blir jo spekulasjon…. Men det var jo utrolig flott timing å bikke 300 på! Akkurat når de mistet følgere. Lurer på hvilken gruppe de har som målgruppe nå (hvem følgerne er). 🙃 26
Frisk Frosk Skrevet 8. mars 2023 #78890 Skrevet 8. mars 2023 Laia skrev (5 minutter siden): Der var socialblade.com oppdatert: fra mandag til i dag har følgertallet gått fra 297 119 til 301 100. Det kan jo stemme godt med et rundt tall, 4000, betalte følgere + noen få puppefølgere 16
elskersommer Skrevet 8. mars 2023 #78891 Skrevet 8. mars 2023 Klink skrev (17 timer siden): Det er ingen av dem som har starten noen onlyfanskonto. hvis de skal skrev hun jo
Populært innlegg Hunter7 Skrevet 8. mars 2023 Populært innlegg #78892 Skrevet 8. mars 2023 2 minutter siden, Laia said: Der var socialblade.com oppdatert: fra mandag til i dag har følgertallet gått fra 297 119 til 301 100. Så knapt 4000 nye følgere de siste 48 timene ... jaddah! Helt sikkert. Garantert ikke noe lurendreieri her i gården, nei. Hadde Herr og Fru Juksemakerpipelort faktisk vært så smarte som de tror de er, så hadde denne plutselige og voldsomme økningen i følgertall vært gjort på en annen måte. Til og med godeste Miss Sophie har ikke hatt et slikt byks, til tross for at hun har vært klistret på omtrent det meste av forsider i media de siste ukene. Mon tro hvilken stakkars annonsør Herr og Fru Juksemakerpipelort prøver å narre nå? Sånn bortsett fra seg selv da ... 45 9
elskersommer Skrevet 8. mars 2023 #78893 Skrevet 8. mars 2023 Laia skrev (8 timer siden): Det virker som det foregår et eller annet suspekt av aktiviteter bak kulissene. Kontoen åpnes og stenges i ett sett. Følgertallet var nede på på 297 119 etter puppebildene ble lagt ut og den første stengingen av kontoen (kilde; socialblade.com, og det tallet er fortsatt «frosset» på denne siden så lenge IG konto er stengt). I kontrast, på CBE sin IG, er i dag følgertallet oppe i 300 000 i morges, og steg plutselig videre til 301 000. Har virkelig over 4000 nye følgere kommet til bare å kikke på et par pupper? Jeg har hardt for å tro at dette er tilfelle, selv om det nå er skrevet om det i media. I så fall kan det neppe sies å være en seier for den «kvinnefrigjøringen» de fabler om. Det forundrer meg ikke om de har fått 4000 nye følgere. Menneskeheten er så nysgjerrige og vil se bilde. Desverre 4
Snurrepurre Skrevet 8. mars 2023 #78894 Skrevet 8. mars 2023 elskersommer skrev (10 minutter siden): Det forundrer meg ikke om de har fått 4000 nye følgere. Menneskeheten er så nysgjerrige og vil se bilde. Desverre Bildene har jo vært plastret over hele Dagbladet? Veldig snodig å velge å følge henne (og ikke avfølge igjen umiddelbart) om det kun et for å se et bilde… som allerede ligger offentlig? 22
Rastebenk Skrevet 8. mars 2023 #78895 Skrevet 8. mars 2023 (endret) @Hunter7Ja det er merkelig hvordan langt flere snuskete bilder av CBE for 2-3 år siden ikke genererte én eneste ekstra følger, mens dette ene bildet liksom genererte 4000 følgere på 2-3 små dager, "tilfeldigvis" mens kontoen hennes var privat for aller første gang.... CBEs IG-konto har gått konsekvent i minus de siste 8 årene, så det er veldig åpenbart at her er ting tuklet med..... Ikke engang medieyndling Sophie Elise fikk samme løft etter nylig å ha tapetsert alle de store nettavisene i ukevis... Mens CBE fikk en liten artikkel på tv2.no og ble omtalt som "sarpsborg-blogger" i lokalavisa... Men ja, tydelig at 300 k-tallet betyr mye for CBE og LKE, det er uten tvil økonomiske insentiver.. Lurer på hva de skal finne på når kontoen synker ned mot 295 k igjen. De har jo mistet 10 000 IG-følgere i året helt siden 2016, engasjementraten har stupt likedan og de får nå helt ned i 650 likes på bildene sine. Endret 8. mars 2023 av Rastebenk 36 6
~ Ada ~ Skrevet 8. mars 2023 #78896 Skrevet 8. mars 2023 For noen er det 1. april året rundt. Jeg har ikke mer å tilføye, dette er lættis. 30 5
Elina123 Skrevet 8. mars 2023 #78897 Skrevet 8. mars 2023 Sjekket litt på nettet om kjøp av følgere i forbindelse med diskusjonen her. Man må ha åpen konto når følgerne overføres, men kan deretter lukke den. Mulig derfor flere åpne-lukke sekvenser i perioden der antall følgere plutselig har økt? 30 15
Isild Skrevet 8. mars 2023 #78898 Skrevet 8. mars 2023 Jeg forstår ikke at de lenger syns det er verdt det jeg. De får kritikk på veldig mye etterhvert (berettiget sådan spør man meg) - men endringsviljen er svært liten. De har pga det en helt tydelig dalende popularitet og engasjementsrate. 4000 "puppebilde-følgere" pga stengt profil er vel egentlig bare litt teit (eller kjøpt) Alt nytt de forsøker blåser enten over, eller blir med ideèn. De skaper egentlig ingenting. Caroline har en tidligere kjendisstatus hun kan surfe på fortsatt til en viss grad. Men fra å være Norges mest leste og mest kjente blogg, omtales hun nå som "Influencer fra Sarpsborg", eller "tidligere fotballfrue" Er det virkelig verdt all kritikken? For å få fortsette som en "has been" ? LKE blir tydeligvis så mye og ofte rasende på kritikerne at det renner fullstendig over for han. Han følger etter folk og går til angrep på annenmans eiendom. Er det virkelig verdt det når man tydelig mister helt kontrollen av det? Ofre den indre roen for å få fortsette å løpe etter kona med drone? 46
Era Vulgaris Skrevet 8. mars 2023 #78899 Skrevet 8. mars 2023 Isild skrev (2 minutter siden): Jeg forstår ikke at de lenger syns det er verdt det jeg. De får kritikk på veldig mye etterhvert (berettiget sådan spør man meg) - men endringsviljen er svært liten. De har pga det en helt tydelig dalende popularitet og engasjementsrate. 4000 "puppebilde-følgere" pga stengt profil er vel egentlig bare litt teit (eller kjøpt) Alt nytt de forsøker blåser enten over, eller blir med ideèn. De skaper egentlig ingenting. Caroline har en tidligere kjendisstatus hun kan surfe på fortsatt til en viss grad. Men fra å være Norges mest leste og mest kjente blogg, omtales hun nå som "Influencer fra Sarpsborg", eller "tidligere fotballfrue" Er det virkelig verdt all kritikken? For å få fortsette som en "has been" ? LKE blir tydeligvis så mye og ofte rasende på kritikerne at det renner fullstendig over for han. Han følger etter folk og går til angrep på annenmans eiendom. Er det virkelig verdt det når man tydelig mister helt kontrollen av det? Ofre den indre roen for å få fortsette å løpe etter kona med drone? En skulle ikke tro at noe av dette er verdt det. Og i samme tankerekke kan man spørre seg hvorfor det ikke finnes noe som helst endringsvilje? Det framstår som om desto mer negativ PR og kritikk de får, så kjører de enda hardere på med det samme, nærmest på trass. Null refleksjon. 18
Gjest jentekvinne Skrevet 8. mars 2023 #78900 Skrevet 8. mars 2023 Snurrepurre skrev (1 time siden): Det kan jo vitne om et behov for å ikke ligge under 300 000 følgere. Om det er kjøpt eller ei blir jo spekulasjon…. Men det var jo utrolig flott timing å bikke 300 på! Akkurat når de mistet følgere. Lurer på hvilken gruppe de har som målgruppe nå (hvem følgerne er). 🙃 Hun har solgt kroppen sin for 3000 følgere. Hva med å ha litt integritet? Og hva med samarbeidsavtaler og fremtidige samarbeid? Vil hun virkelig profilere seg som en halvnaken, avdanket influenser?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå