Gjest Vanedis Skrevet 4. mars 2023 #78121 Skrevet 4. mars 2023 (endret) Fra https://www.instagram.com/p/CpV0GTmomOt/?igshid=YmMyMTA2M2Y= Til de som mener at det er like naturlig for kvinner å vise frem brystvorter som for menn: Hva tror dere ville skjedd om en mor gikk uten klær på overkroppen sammen med tenåringsbarnet vs hvis en far hadde gjort det? Ville de fått samme reaksjon fra barnet? I tilfelle ikke, så handler det om at kvinner sine bryst ofte er forbundet mer med noe seksuelt enn menn sine bryst. Som kvinne ser ikke jeg behovet for en likestillingskamp vedrørende kvinner og menn sine bryst, slik det kan se ut til at Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen prøver på. Det er mye annet som er mye viktigere å kjempe for. Håper de finner noe bedre før 8. mars. Endret 4. mars 2023 av Vanedis
Xstrella Skrevet 4. mars 2023 #78122 Skrevet 4. mars 2023 Åå det der var kleint. Leser på facebook. Er hun misunnelig på S.E? Frua har to døtre. Dette er for dumt. Hvor er familien? Trenger de penger? Det er bare stakkarslig og oser desperasjon. 28
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 4. mars 2023 Populært innlegg #78123 Skrevet 4. mars 2023 (endret) For en latterlig håpløs forretningsstrategi de har kokt sammen etter den svært tørste fredagstacoen. Jesus Kristiansen. "Konemor, vi viser frem alle muggene dine på kjøkkenet, skriver en tekst om kaffe eller vin, og så lukker vi profilen. Da blir det følgere og oppmerksomhet. Blir det kritikk støtter jeg dine med mine for å vise hvor lite likestilling det er i landet." "Konemor, noen tar feil på internett så nå må jeg vise meg litt ånds og ivareta kvinnekamp som Norges største nettroll". "Ingen fare, konemor. Unga skal ikke på skolen før på mandag og da har vi lært dem at det er forskjell på folk i Sarpsborg". Endret 4. mars 2023 av Revenge o'Cavatina 46 5
Isild Skrevet 4. mars 2023 #78124 Skrevet 4. mars 2023 Laia skrev (1 time siden): Typisk influencermanøver; gjøre et eller annet kontroversielt stunt, for så å gjøre kontoen privat for å lokke folk til å trykke «følg». Som du sier; det ser ikke ut som strategien har vært suksessfull. Hvis sosialblade.com statistikk fra i går er synkronisert med dagens IG tall har CBE mistet minst 500 følgere i etterkant av denne posten. Merkelig at LKE som er selvutnevnt ekspert på Sosiale medier, ikke forstår at slike stunts ikke vil fungere for nettopp dem. De er for gamle til dette rett og slett. De kan ikke konkurrere med de kontroversielle influencerne i 20-årene. Så de 500 de mistet er antageligvis av de gode gamle følgerne deres som fortsatt har ment at det er så koselig og fint å følge CBE. De som liker det pene, delikate og plettfrie - noe å drømme seg bort i. Akkurat de får seg nok en støkk av å få puppene til Caroline midt i fleisen. 35
~ Ada ~ Skrevet 4. mars 2023 #78125 Skrevet 4. mars 2023 AntiBullshit skrev (2 timer siden): Herrefred så flaut! Hvem vil være bereist på some egentlig? Vil si det er max harrytass å være stolt av å være «veldig bevandret på sosiale medier», men noe må vel torpedoen bruke tiden sin på mellom all bilskrapingen Har Caroline en ukjent sønn på 14 år? 2 1
Vitulina Skrevet 4. mars 2023 #78126 Skrevet 4. mars 2023 Vanedis skrev (6 minutter siden): Fra https://www.instagram.com/p/CpV0GTmomOt/?igshid=YmMyMTA2M2Y= Til de som mener at det er like naturlig for kvinner å vise frem brystvorter som for menn: Hva tror dere ville skjedd om en mor gikk uten klær på overkroppen sammen med tenåringsbarnet vs hvis en far hadde gjort det? Ville de fått samme reaksjon fra barnet? I tilfelle ikke, så handler det om at kvinner sine bryst ofte er forbundet mer med noe seksuelt enn menn sine bryst. Som kvinne ser ikke jeg behovet for en likestillingskamp vedrørende kvinner og menn sine bryst, slik det kan se ut til at Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen prøver på. Det er mye annet som er mye viktigere å kjempe for. Håper de finner noe bedre før 8. mars. Han skjønner vel ikke at kvinnebryst er en veldig seksualisert greie og at mannsbryst ikke er det 🤣🤣🤣 14
Fibonacci Skrevet 4. mars 2023 #78127 Skrevet 4. mars 2023 Problemet er ikke gjennomsiktig topp og synlig brystvorte, dette har flere kjendiser gjort før henne, men da har det f.eks. vært på rød løper og for å formidle et budskap. Her er det lagt i fullstendig feil kontekst - familiebilder og idyll fra vinterferie, og så plutselig dette? Oppmerksomhetsbehovet skinner så tydelig gjennom, men i stedet for å være sexy og småfrekt blir det bare skikkelig, skikkelig flaut. De har jo oppnådd at folk snakker om dem, så kanskje de er fornøyde - all oppmerksomhet er god oppmerksomhet? 37 10
Populært innlegg neon_sun Skrevet 4. mars 2023 Populært innlegg #78128 Skrevet 4. mars 2023 Dette her er et klassisk eksempel på to som har rotet inne i boblen sin alt for lenge. De er ikke i sync med samfunnet i det hele tatt. Mens jeg, kvinne på alder med Caroline og i "målgruppen" hennes, nå er midt i en spennende prosess der jeg klatrer jobbmessig, går CBE andre veien og resignerer mer og mer. Når jeg er ute og løper hører jeg på podcaster som leger om livet, for å få tips for å håndtere min mer og mer stressende hverdag der jeg balanserer barn og karriere. Siste sesong av Emiliy in paris har jeg skrinlagt, fordi den ikke føles verdt å bruke tid på. Jeg kan ikke i min villeste fantasi se for meg at jeg kommer til det punktet at jeg finner brystvorter, rumper og tomme blikk inspirerende i mitt liv. Og takk og lov for det. Caroline minner meg mer og mer om den ene vennninnen jeg har som ikke har gjort "noe" siden ungdomskolen og som enda trapper opp på rolige vinekvelder med barndomsgjengen sørpe full. Bobler er skumle å leve i, fordi man ender til slutt opp med å være totalt i utakt med samfunnet. Og resultatet er som regel puteflaut. 57 9
Era Vulgaris Skrevet 4. mars 2023 #78129 Skrevet 4. mars 2023 Vanedis skrev (12 minutter siden): Fra https://www.instagram.com/p/CpV0GTmomOt/?igshid=YmMyMTA2M2Y= Til de som mener at det er like naturlig for kvinner å vise frem brystvorter som for menn: Hva tror dere ville skjedd om en mor gikk uten klær på overkroppen sammen med tenåringsbarnet vs hvis en far hadde gjort det? Ville de fått samme reaksjon fra barnet? I tilfelle ikke, så handler det om at kvinner sine bryst ofte er forbundet mer med noe seksuelt enn menn sine bryst. Som kvinne ser ikke jeg behovet for en likestillingskamp vedrørende kvinner og menn sine bryst, slik det kan se ut til at Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen prøver på. Det er mye annet som er mye viktigere å kjempe for. Håper de finner noe bedre før 8. mars. Han kjemper altså for at hans kone skal kunne vandre toppløs rundt omkring i offentligheten på lik linje med menn? Godt de har noen viktige kamper de kjemper. Stå på! 45 3
Populært innlegg skruf Skrevet 4. mars 2023 Populært innlegg #78130 Skrevet 4. mars 2023 Litt (veldig) dobbeltmoralsk av IG at de ikke har tatt ned bildene med synlige brystvorter da kvinnebryster tydelig strider mot deres retningslinjer Jeg følger Katrineskamp, og da hun la ut et bilde av overkroppen etter at hun hadde operert bort brystene så ble bildene fjernet av IG for brudd på retningslinjer. Mens CBE sine opererte pupper med synlig, struttende brystvorter blir stående. Katrine var nyoperert og helt uten brystvorter. Eller alle ammebilder som blir slettet? Kjenner det koker i meg når jeg leser at dette liksom er kvinnekamp. Retten til å vise seg naken på IG er så langt unna kvinnekamp som du kan komme. Kvinnekamp er å få mere fokus på kvinnehelse, få ned statistikken over den økende andelen unge kvinner som får livmorhalskreft og brystkreft, slutte å legge med fødeavdeling etter fødeavdeling , korte ned tid på barselavdeling for å spare penger, få ned på underbemanning sånn at fødekvinner føler seg trygge under fødsel, økt fokus på problemer som feks fremfall etter fødsel. Det skal ikke føles flaut å snakke om det, og det kan opereres, så ingen kvinner skal få høre at «sånn er det bare» når de kontakter lege. Økt fokus på fødselsdepresjoner og å få fanget opp det i et tidlig forløp. Økt fokus på kvinnesykdommer som endometriose, lipødem, stoffskifte-problemer Kunne ramset opp mere, men det er dette som er kvinnekamp. Ikke kampen for å få lov til å vise brystvorter på IG. Her lærer vi andre døtrene våre om nettvett og at de aldri skal føle seg tvunget av en gutt til å sende nakenbilder av seg når guttene ber om «nudes». At de ikke skal sende bilder av kroppen sin da bilder havner på avveie. Når Influencere går foran og normaliserer det å legge ut bilder av seg selv avkledd og i seksuelle positurer så er det med på å normalisere det; unge gutter tror det kan kreve det og unge jenter føler de må gjøre det. For der gjør jo forbildene deres. Dette presset om «nudes» begynner allerede siste årene på barneskolen! Det er galskap! Det skjedde i klassen til datteren min da hun gikk siste året på barneskolen; ei klassevenninne sendte puppebilde til sin jevngamle kjæreste da han spurte om å få det, og gutten sendte såklart bildet videre til kompisene sine. Som igjen spredte bildet videre. Nå går de på Vgs, men det bildet forfølger fortsatt jenta. I tillegg fikk hun stempelet «hore», mens han ble sett på som en helt. Og hva gjør CBE, mor til to døtre som går på barneskolen? Jo; legger ut puppebilde på bedriftskontoen sin med flere hundre tusen følgere! Hvordan kan hun stå for det og samtidig lære døtrene nettvett og at kroppen din er din egen kropp; privat og ikke ta bilde av deg selv uten klær og legg ut eller sende til andre? Man kan vokse opp og ha et naturlig og sunt forhold til egen kropp uten at det innebærer å vise seg frem naken til alle og enhver. Disse bildene ble heller ikke tatt i ei naturlig setting; det er forskjell på bikinibilder en varm sommerdag på stranda kontra en fredagskveld på kjøkkenet mens det fortsatt er kaldt og guffent. Hadde jeg svinset rundt i jeans, åpen cardigan og gjennomsiktig bh etter at barna hadde lagt seg så tror jeg mannen min hadde vært klar som et egg for å teste ut den nye tempursenga, ikke å dra opp kameraet, ta bilder, redigere og publisere de på bedriftskanalen. Men vi har alle våre ulike preferanser🤷🏼♀️ Caroline kan i allefall starte med å kneppe igjen ulljakken sin så trenger hun ikke klage over at hun er en frysepinn lengre. Uansett hva; dette er ikke kvinnekamp eller momshaming. Dette er eksponeringsbehov og et forsøk på økt publisitet og inntekt.. å kle av seg for oppmerksomhet er det eldste trikset i boka. Utfordrer Caroline til å droppe bikinioverdelen neste gang de skal på familietur i badeland, så kan LKE forsvare sin fru sine rettigheter der. Alle har jo allerede sett puppene hennes, både de i badeland, på dagligvarebutikken, foreldre og lærere på skolen til barna, og mest sannsynlig medelevene til eldste. 78 7 22
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 4. mars 2023 Populært innlegg #78131 Skrevet 4. mars 2023 Merkelig måte å kaste LKE inn i bedriften igjen på, spør du meg. Viderefører bare sin rolle som Norges SoMe-bølle. Han har slettet en kommentar om bilskraping, ser jeg. ☺️ Lurer på om han tror at noen synes han er innsiktsfull. Det lyser desperasjon. 49 11
Toppfuru Skrevet 4. mars 2023 #78132 Skrevet 4. mars 2023 neon_sun skrev (3 minutter siden): Dette her er et klassisk eksempel på to som har rotet inne i boblen sin alt for lenge. De er ikke i sync med samfunnet i det hele tatt. Mens jeg, kvinne på alder med Caroline og i "målgruppen" hennes, nå er midt i en spennende prosess der jeg klatrer jobbmessig, går CBE andre veien og resignerer mer og mer. Når jeg er ute og løper hører jeg på podcaster som leger om livet, for å få tips for å håndtere min mer og mer stressende hverdag der jeg balanserer barn og karriere. Siste sesong av Emiliy in paris har jeg skrinlagt, fordi den ikke føles verdt å bruke tid på. Jeg kan ikke i min villeste fantasi se for meg at jeg kommer til det punktet at jeg finner brystvorter, rumper og tomme blikk inspirerende i mitt liv. Og takk og lov for det. Caroline minner meg mer og mer om den ene vennninnen jeg har som ikke har gjort "noe" siden ungdomskolen og som enda trapper opp på rolige vinekvelder med barndomsgjengen sørpe full. Bobler er skumle å leve i, fordi man ender til slutt opp med å være totalt i utakt med samfunnet. Og resultatet er som regel puteflaut. Skal ikke sette noen diagnose men vil si at de nærmer seg en folie à deux situasjon😆 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Folie_à_deux 21 2
Iso1 Skrevet 4. mars 2023 #78133 Skrevet 4. mars 2023 Vitulina skrev (14 minutter siden): Han skjønner vel ikke at kvinnebryst er en veldig seksualisert greie og at mannsbryst ikke er det 🤣🤣🤣 Da må vi slutte å seksualisere kvinnebryst og seksualisere mannebryst mer så det blir like feil å enten gjøre det ene eller andre.
Christiane_W Skrevet 4. mars 2023 #78134 Skrevet 4. mars 2023 Nå er hun tilbake på «delikat» reel med blomsterbukett og kaffekopp med fransk bakgrunnsmusikk.🌸☕ 8
enkefru Skrevet 4. mars 2023 #78135 Skrevet 4. mars 2023 Christiane_W skrev (2 minutter siden): Nå er hun tilbake på «delikat» reel med blomsterbukett og kaffekopp med fransk bakgrunnsmusikk.🌸☕ Ledsaget av Piafs "jeg angrer ingenting"... 🙈 37 9
Populært innlegg Inocybe Skrevet 4. mars 2023 Populært innlegg #78136 Skrevet 4. mars 2023 Tydelig det gjør skikkelig vondt hos Kulåsparet at Sophie Elise får så mye oppmerksomhet på grunn av NRK-fadesen. De mest banale variantene av nakenhet og Nettroll-Åges gjenoppstandelse er intet annet enn et sårt og desperat skrik etter oppmerksomhet. Nesten så jeg fysisk kan føle deres desperasjon og misunnelse på SE gjennom IG. Hadde de ikke vært så stygt usympatiske generelt og så lite hensynfulle over for deres barneskolebarn hadde jeg kanskje følt sympati med dem. Free the nipple i denne sammenheng er en typisk influenceravsporing for å få poste hyper-seksualiserte kvinnenedgjørende bilder uten å bli slettet eller få kritikk. Strategien er like gammel som sosiale medier og ingen går på den lengre. Avseksualisering av kvinnebrystet kommer aldri til å komme fra influencere som CBE eller SE. De bare utnytter og undergraver saken. 49 7
Era Vulgaris Skrevet 4. mars 2023 #78137 Skrevet 4. mars 2023 Iso1 skrev (12 minutter siden): Da må vi slutte å seksualisere kvinnebryst og seksualisere mannebryst mer så det blir like feil å enten gjøre det ene eller andre. Hvorfor? Er dette virkelig en kamp som er så viktig å ta? 13
Kollontaj Skrevet 4. mars 2023 #78138 Skrevet 4. mars 2023 Iso1 skrev (16 minutter siden): Da må vi slutte å seksualisere kvinnebryst og seksualisere mannebryst mer så det blir like feil å enten gjøre det ene eller andre. Hvorfor? 10
Sursøtsaus Skrevet 4. mars 2023 #78139 Skrevet 4. mars 2023 Okei, dette er kanskje useriøs kritikk fra meg, men jeg har ikke noe i mot nippel i monitor, men mer stylingen og oppsettet i bildet. Nipler og nude-effekt kan bli kjempefint på rød løper eller en profesjonell fotoshoot, men da er det ofte mer elegant og sensuelt, og anledningen passer seg for å være mer "daring". Olabukse, cardigan og gjennomsiktig BH hjemme på kjøkkenet i en hjemmesnekra shoot som dreier seg om at hun henter kaffe er både sløvt og helt ærlig ser klærne ganske billige ut. I tillegg skal hun lage et scenario hvor hun trasker rundt slik hjemme, noe hun gjerne må hvis hun vil men det er litt sært å tenke på at det plutselig kan dukke opp et barn på det kjøkkenet mens mor vil hente kaffe. Og nei, jeg tror ikke barn tar skade av å se verken pupper eller foreldre sine kropper, men det er jo så tydelig at hun ønsker at det skal være sensuelt at det hele blir en rar miks som ikke passer hverandre. Du kan gjerne være sexy mama, men da mener jeg at det bør passe anledningen. Alt til sin tid. 47 2
Populært innlegg Mrs Robinson Skrevet 4. mars 2023 Populært innlegg #78140 Skrevet 4. mars 2023 (endret) Skal vi se... En alkoholisert, rusmisbrukende sanger som opplevde omsorgssvikt, tap av eget barn, og stadige brutte og vonde relasjoner gjennom et halvlangt liv... Kontra en hvit priviligert kvinne som passer inn i a4-idealet som utleverer barn og kropp for egen vinning.. "Angrer ingenting" nei. Blir kvalm av den manglende respekten Endret 4. mars 2023 av Mrs Robinson 41 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå