Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Xstrella skrev (25 minutter siden):

Hvorfor suger hun magen så kraftig inn? Må hun på do?? Ser helt sinnsykt latterlig ut. 

Det hun fronter her er farlig. Det å være så konstant opptatt av å suge inn magen og stramme magemusklene, det gir konstant dårligere sirkulasjon i kroppen, anstrengt pust, enorme spenninger og unødvendige spenninger i mage, lyske, rygg og nakke - som vil redusere prestasjon i alt fra hverdagsaktiviteter og trening til nattesøvn.

Det er ikke få helsepersonell som jobber med å få pasienter til å greie å puste normalt og til å slappe av i magemuskler og ellers i kroppen.

CBE/Netfit fronter her uhelse... som vanlig...

• Liker 32
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

allie skrev (2 timer siden):

Her er en uttalelse fra netfit Story på tirsdag 24 januar vedrørende yoga som trening.

CB0797DC-FAF3-4FF9-B96F-ACB99ECBF5F8.jpeg

For ikke å snakke om å senke inntrykket av egen seriøsitet enda mer (om mulig):

"Spør meg og Ozo om trening og kosthold"

Mulig det er et pinlig forsøk på humor.

Men seriøst, her er det en aktør som selv sier de ønsker å bringe helse til folket. Og hvem skal vi spørre om trening og kosthold?

Jo, den ene eieren som ikke har noe som helst formell kunnskap om trening eller kosthold...

... og bikkja...

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
servitrise&suppe skrev (4 minutter siden):

Jeg tror ikke så mange av de som driver med yoga for tiden kan krysse av på så mange av de punktene, men det å drive med yoga kan kanskje og forhåpentligvis sette mennesker i en prosess hvor de tenker over disse tingene. Da blir det å drive med yoga fornuftig bare ut fra det. 

Tror du må bytte ut "driver med yoga" med "yogainstruktører". Hvis du skal bli yogainstruktør i hht RYS200 som hun skal bli så må du forplikte deg til disse etiske standardene. Det er ingen slike krav for å gå på yoga, det kan alle gjøre, slakter som hippie. På sats og i lunsjen på jobben, som oppvarming eller uttøyning. Igjen - ingen her blir kritisert for å drive med yoga.

Kritikken går på det kommersielle samarbeidet mellom et yogastudio som velger å reklamere hos en influencer uten yogapraksis og med mange skjeletter i skapet som ikke gir noe troverdighet til samarbeidet. Det det går ut over er følgere som velger å bruke titusenvis av kroner på feil grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

servitrise&suppe skrev (27 minutter siden):

Jeg tror ikke så mange av de som driver med yoga for tiden kan krysse av på så mange av de punktene, men det å drive med yoga kan kanskje og forhåpentligvis sette mennesker i en prosess hvor de tenker over disse tingene. Da blir det å drive med yoga fornuftig bare ut fra det. 

Hva vet du om det? Har du noen belegg for å ‘tro’ dette? Eller kommer dette også under dine mange spekulasjoner? 

• Liker 33
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (4 minutter siden):

Hva vet du om det? Har du noen belegg for å ‘tro’ dette? Eller kommer dette også under dine mange spekulasjoner? 

Det er helt enkel menneskekunnskap.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallepalle2 skrev (3 minutter siden):

Altså spekulering. 

Jeg vet ikke hvorfor du tenker at kunnskap er spekulering. Hvis mange levde opp til de punktene så er det bemerkelsverdig at yoga trender nå, for da ville det ikke vært noe ønske eller behov for å drive med det. Det er alltid en grunn til at noe blir en trend, og når det gjelder helse både fysisk og psykisk så handler det om å ønske forbedring. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

servitrise&suppe skrev (1 time siden):

Det er fint at du skriver gjennom dine øyne og ikke fastslår at du legger frem en sannhet. Den evne til nyanse håper jeg flere kan bemerke seg. 

Når det gjelder å reklamere så er det en stor del av inntektskilden til influensere, og jeg syns det er helt på sin plass at det kan kritiseres at de reklamerer for produkter som åpenbart ikke hverken når opp til forventningene, og mer alvorlig heller ikke har til hensikt å gjøre det- altså en svindel. Det er også viktig å kritisere det vi tror kan være direkte skadelig! Det er det viktigste å peke på.

Jeg ser ikke på yoga som skadelig, og jeg ser heller ikke på inntekter av å reklamere for det som svindel. Det kan selvfølgelig diskuteres i hvilken grad det er spekulativt og hvilke metoder som brukes. Det er også diskutabelt hvilken rolle vedkommende har og hvem målgruppen er.

Jeg vet dessverre ikke hva yogaens grunnlegende prinsipper er, men forklar gjerne hvis det er viktig å ta med i vurderingen av synet på dette.

Oh the irony.

• Liker 34
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, servitrise&suppe said:

Det er helt enkel menneskekunnskap.

8 minutter siden, servitrise&suppe said:

Jeg vet ikke hvorfor du tenker at kunnskap er spekulering. Hvis mange levde opp til de punktene så er det bemerkelsverdig at yoga trender nå, for da ville det ikke vært noe ønske eller behov for å drive med det. Det er alltid en grunn til at noe blir en trend, og når det gjelder helse både fysisk og psykisk så handler det om å ønske forbedring. 

Siden du er helt ny i tråden, så har du sikkert ikke fått med deg at det faktisk er kutyme å dokumentere ens påstander. Argumenter som "det er enkel menneskekunnskap" blir derfor altfor søkt. I tillegg legger den grunnlag for en debattkultur som ingen er tjent med. :) 

En undersøkelse gjennomført av ASCMs Health and Fitness Journal vedrørende de 20 største fitness-trendene i 2023 på verdensbasis viser at yoga ligger på plass 17.

Kilde: https://journals.lww.com/acsm-healthfitness/fulltext/2023/01000/worldwide_survey_of_fitness_trends_for_2023.6.aspx

Forøvrig, yoga har vært trendy siden 70-tallet. 
Kilde: https://medium.com/curious/why-yoga-why-now-389d046316c9

• Liker 26
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (3 timer siden):

Forstår du virkelig ikke at The Shala og CBE har et betalt samarbeid?

Ufattelig at noen er så dårlig på å markedsføre. Jeg ville definitivt styrt unna firmaer med en så malplassert strategi som det er å sponse CBE. 

• Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Det hun fronter her er farlig. Det å være så konstant opptatt av å suge inn magen og stramme magemusklene, det gir konstant dårligere sirkulasjon i kroppen, anstrengt pust, enorme spenninger og unødvendige spenninger i mage, lyske, rygg og nakke - som vil redusere prestasjon i alt fra hverdagsaktiviteter og trening til nattesøvn.

Det er ikke få helsepersonell som jobber med å få pasienter til å greie å puste normalt og til å slappe av i magemuskler og ellers i kroppen.

CBE/Netfit fronter her uhelse... som vanlig...

Ja, og hun skriver at hun har søvnproblemer, tanker kverner i hodet, klarer ikke å slappe av.  Det lyser jo lang vei at denne dama er anspent og har et forskrudd syn på kropp, mat og trening. Sånn har hun levd i veldig mange år. Kropp, kropp, kropp og utseende. 

• Liker 32
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (22 minutter siden):

Siden du er helt ny i tråden, så har du sikkert ikke fått med deg at det faktisk er kutyme å dokumentere ens påstander. Argumenter som "det er enkel menneskekunnskap" blir derfor altfor søkt. I tillegg legger den grunnlag for en debattkultur som ingen er tjent med. :) 

En undersøkelse gjennomført av ASCMs Health and Fitness Journal vedrørende de 20 største fitness-trendene i 2023 på verdensbasis viser at yoga ligger på plass 17.

Kilde: https://journals.lww.com/acsm-healthfitness/fulltext/2023/01000/worldwide_survey_of_fitness_trends_for_2023.6.aspx

Forøvrig, yoga har vært trendy siden 70-tallet. 
Kilde: https://medium.com/curious/why-yoga-why-now-389d046316c9

Gå gjennom punktene så er det opplagt at ikke mange som driver med yoga kan krysse av på så mange av de punktene. Punktene gjenspeiler et -ideal- ikke noe som er reelt at mennesker i utgangspunktet er! Det er like meningsløst å dokumentere det som å skulle måtte dokumentere en påstand om at vann er vått. Det som er dårlig debattkultur er å kverulere på helt opplagte ting, og også å bruke malplasserte emoijer. Jeg kommer ikke til å diskutere mer på dette nivået. 

Endret av servitrise&suppe
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

servitrise&suppe skrev (13 minutter siden):

Gå gjennom punktene så er det opplagt at ikke mange som driver med yoga kan krysse av på så mange av de punktene. Punktene gjenspeiler et -ideal- ikke noe som er reelt at mennesker i utgangspunktet er! Det er like meningsløst å dokumentere det som å skulle måtte dokumentere en påstand om at vann er vått. Det som er dårlig debattkultur er å kverulere på helt opplagte ting, og også å bruke malplasserte emoijer. Jeg kommer ikke til å diskutere mer på dette nivået. 

Du hopper jo også elegant over det @Snøsøta tydelig forklarte for deg: Punktene er etiske standarder som gjelder yogaINSTRUKTØRER, og de må forplikte seg på dem. 

Dette er ikke bare relevant for CBE, men avgjørende, siden det nettopp er yogainstruktør hun (i følge reklamen) skal bli.

• Liker 36
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøsøta skrev (5 timer siden):

Det dukker opp flere plasser. I tillegg er Netfit plutselig bycarolinebergeriksen, LKE har startet egen blogg og tilbyr egne treningstjenester som Coach Eriksen og dukker langt mindre opp på CBE sin insta. CBE skriver at hun er i Valencia med bilder av bare seg selv, han er ikke i fokus på bursdagen hennes, hun starter ny "reise" med yoga, pod og drar på Vixen uten LKE. Hun reklamerer for Netfit og melder at det skal komme noe nytt der, det gjør ikke LKE. Mange små endringer som tyder på at det er en grenseoppgang på gang mellom de to. Med tanke på at hans inntekter først og fremst er gjennom hennes produkter/kanaler er det nok på høy tid å skape litt uavhengighet. Ikke minst når han kontinuerlig tilfører merkevaren carolinebergeriksen stadig dårligere omdømme.

Hun har vært tilsynelatende "avhengig" av han i alle år, selv om det er hennes navn, var hun "hans" fotballfrue, det var han som var fotograf, treasures var i dems navn, og man så aldri CBE uten LKE. Selv om hun gjorde vesker, kokebok og laget baluba med etter fødsel bilde har han alltid vært i bakgrunnen. Hver gang det har vært uheldige episoder er det han som har skapt trøbbel, helt fra kommentarfeltepisoden(e), påkjøring av hest og siste krumspring: skraping av bil. 

I hele CBE historien etter han la fotballkarrieren på hylla, har han hatt en finger med i "alt" hun gjør, og kanskje han nå kjeder seg. Jeg tror du treffer spikeren på hodet her, jeg tenker virkelig ikke på ekteskapsproblemer, men at dem vil stå mer på egne bein.

Dette kan ikke skje over natta, ettersom det ville sådd tvil om ekteskapet dems, og fasaden er viktig, så da gjør man det gradvis. Ikke minst så er det passende at hun distanserer seg fra han jobbmessig, ettersom hans oppførsel ikke faller i god jord hos hennes målgruppe (som jeg antar er kvinner) og da annonsører som har samme målgruppe. 

• Liker 17
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Kattedama
servitrise&suppe skrev (2 timer siden):

Bedriften CBE står for ingen av de punktene som er nevnt. Bedrifts etikken har vært etterspurt over mange år. 

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette yoga-senteret kan umulig ha betalt noe særlig for at CBE skal reklamere for dem, for hun nevner jo det knapt nok i det hele tatt 😕

• Liker 35
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

servitrise&suppe skrev (2 timer siden):

Ehm.. Dette er jo rene spekulasjoner, noe du selv mener man ikke skal drive med? 

Jeg kjenner flere yoga-instruktører og er del av et stort yoga-fellesskap. Og kan pent motsi dette du sier her, som ren løgn og spekulasjon. Kjenner egentlig at jeg blir ganske irritert av holdningene, og kommentarene dine. Greit å påpeke at dette er din personlige mening, uten videre kunnskap om verken temaet eller mennesker som driver med dette på seriøse nivåer.

Endret av kraftwerk
  • Liker 24
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (51 minutter siden):

Så utifra svaret ditt kan man altså slå fast følgende:

1) Du er ikke villig til å følge standard debattkutyme, og følgelig ikke interessert i ryddig debattskikk.

2) Du kan ikke dokumentere påstanden din.

3) Du krever at motdebattantene skal ta deg på ordet når du skriver "det er enkel menneskekunnskap", selv når du kommer med spekulasjoner (hvilke i dette tilfellet faktisk ikke er noe problem å dokumentere. Men det krever jo at man er opptatt av redelig debattskikk, og det har du jo ettertrykkelig gitt inntrykk av at du ikke er) 

🙂🙃 🙂🙃  🙂🙃  🙂🙃  🙂🙃  🙂🙃  🙂🙃  🙂🙃  🙂🙃  🙂🙃  🙂🙃  🙂🙃  🙂🙃  🙂🙃  🙂🙃  🙂🙃  🙂🙃 

Takk.

Kanskje bare ignorere denne brukeren fremover, kjenner jeg får helt fnatt av disse selvmotsigelsene og spekulasjonene. Oppleves som svært lite seriøst når det også dukker opp hersketeknikker når en blir motsagt. Rapporter og blokker. 

Endret av kraftwerk
  • Liker 23
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...