Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis man ser på reelsene så har hun ofte 100.000 som har satt de, så selv om likes og kommentarer er lavt når hun jo tydeligvis ut.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
leetha skrev (1 time siden):

Hvis man ser på reelsene så har hun ofte 100.000 som har satt de, så selv om likes og kommentarer er lavt når hun jo tydeligvis ut.

Man sitter og sveiper forbi de men betyr ikke noe, egentlig. Er det ikke oftest noe man gjør når man kjeder seg. Er ingen fan av Instagram overhodet. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
duskelapp skrev (På 13.1.2023 den 20.38):

Hadde hatt mer respekt av fru Nyhus hvis hun kunne ha tørka, om så bare litt, av seg det gliset..

Vet hun er en blid dame, men det var så innlysende at dette var hennes taktikk i debatten.

Det er ett seriøst tema som fikk henne til å se ut som den klovnen hun er, i denne problematikken, med dennne opptreden 

En hersketeknikk det der å smile når man skal fortelle noe negativt. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AntiBullshit skrev (12 timer siden):

Jo, jeg betviler jeg ikke at hun har fullført et år her og et halvår der. At hun derimot forsøker å skryte av det og fremstille det som at hun «praktisk talt er advokat» synes jeg derimot er puteflaut og fascinerende 

Jeg vil kalle det `påbegynte` studier det hun har i bagasjen. Påbegynt, og ikke fullført. 

Ikke så mye å skryte av i min bok.

• Liker 34
Skrevet
Hallepalle2 skrev (På 14.1.2023 den 5.04):

Hehe, det er ikke måte på hva den mannen nesten er😂nesten økonom, nesten fotograf, nesten PT, nesten ernæringsfysiolog, nesten profesjonell løper….nesten mann (?)

Avsluttet BI fordi det tok for mye tid? Ja, utdannelse har det med å kreve tid og innsats. 

At de ikke skjønner at det reflekterer svært dårlig på arbeidskapasiteten om LKE faktisk sluttet på BI etter 3 uker fordi det tok for mye tid? Man har knapt kommet i gang på 3 uker, og mange tar jo studier på BI ved siden av deltid og fulltidsjobb uten problemer.  

• Liker 39
  • Nyttig 3
Skrevet
AntiBullshit skrev (16 timer siden):

Hahahah hun «har faktisk fullført et år på jus» og må ty til pappas bedrift for å ha noe å skryte av. Jeg kan nesten ikke tenke meg noe flauere, også må de såklart få frem at LKE fikk A på et enkelt økonomi-kurs. De må jo være utstyrt med særdeles dårlig selvbilde og selvtillit når et enkelt, halvkritisk spørsmål får dem til å famle etter gamle karakterkort og ufullstendige studieløp som comeback

Det var vel etter den kommentaren det ble avslørt at hun ikke hadde fullført dette året på juss heller. Bare løgn.

• Liker 32
  • Nyttig 3
Skrevet
Nutz skrev (17 timer siden):

Hadde han hatt andre kunder enn frua hadde det vært godt dokumentert på alle kanaler. Ingenting kan forbigås i stillhet.

Tror han fotograferte dåpen til barnet til broren sin og et bryllup for noen år siden. Mørke og dystre bilder det også.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Gjest Snøsøta
Skrevet
~ Ada ~ skrev (22 timer siden):

Sånn bortsett fra å brette ut privatlivet i blogg, noe jeg finner svært usjarmerende i seg selv og derfor aldri har vært noen fan av, når startet de lite flatterende sidene, tenker dere? Ser hun, i Kollontaj's innlegg, allerede i januar 2012 fremviste nokså uspiselige holdninger. Dette var da tidlig i influenserkarrieren.

Det har da alltid vært sånn. Det vistes til og med bedre før, da det meste kom opp ufiltrert gjennom blogginnlegg og i kommentarfeltet.

For eksempel da de var på ferie i Mexico og publiserte bilder av noen fremmede barn i en landsby fikk hun kritikk for å forskjønne fattigdom, hvorpå hun svarte at det ikke handlet om fattigdom men kultur. Barna kom springende og hadde lyst til å danse for turistene fordi de var så glade. De hadde sjansen til å flytte fra de fattigslige kårene men ville ikke fordi det var kulturen deres å ha det sånn. De hadde til og med sminkehjørne med parfyme, det er jo luksusvarer. Dessuten handler ikke fattigdom om penger, rike kan også være fattige, og fattige kan være rike. Desuten hadde de spurt foreldrene om de fikk publisere bildene. Som var hjemme, eller på jobb fordi barna hadde fri. Eller hvordan var det egentlig.

https://www.carolinebergeriksen.no/2012/12/13/coba-jungelsafari/

Eller da hun avviste evolusjonsteorien - det var bare en teori som hun ikke trodde på, med god støtte fra "Fredrik" i kommentarfeltet:

https://www.carolinebergeriksen.no/2013/04/07/sos-for-de-typiske-hudplagene/

Tjomlid tok opp saken, noe som førte til at hun gikk i full retrett og sa at hun selvsagt på evolusjonsteorien.

Eller da hun forsvarte kommentarer om kjøpepress da hun gikk til anskaffelse av Louie Vouton-stelleveske og Diorsmokk med at hun ikke var tilhenger av et klasseløst samfunn,

https://www.carolinebergeriksen.no/2013/09/12/100-prosent-sikker/

https://www.carolinebergeriksen.no/2013/10/03/baby-dior-and-tea-macaroons/

Alle disse holdningene kommer jo opp igjen og igjen i ulike former, når hun stirrer ned på rusmisbrukere fra hotellsuiten, eller inn i peisen mens hun tenker på barn som fryser. Når hun tolker forskning som hun selv (eller LKE) vil og generelt vet bedre enn alle andre. Eller når hun lager overdådig barnebursdag, eller bytter interiør to ganger i året. Når leiebilen ikke er bra, kaffen ikke serveres i tide eller søpla bæres ut feil. Eller når de framstiller seg selv som overklasse gjennom ulike sponsede produkter og aktiviteter. Same, same hele veien.

Gjest Blinkie
Skrevet
Snøsøta skrev (4 minutter siden):

Det har da alltid vært sånn. Det vistes til og med bedre før, da det meste kom opp ufiltrert gjennom blogginnlegg og i kommentarfeltet.

For eksempel da de var på ferie i Mexico og publiserte bilder av noen fremmede barn i en landsby fikk hun kritikk for å forskjønne fattigdom, hvorpå hun svarte at det ikke handlet om fattigdom men kultur. Barna kom springende og hadde lyst til å danse for turistene fordi de var så glade. De hadde sjansen til å flytte fra de fattigslige kårene men ville ikke fordi det var kulturen deres å ha det sånn. De hadde til og med sminkehjørne med parfyme, det er jo luksusvarer. Dessuten handler ikke fattigdom om penger, rike kan også være fattige, og fattige kan være rike. Desuten hadde de spurt foreldrene om de fikk publisere bildene. Som var hjemme, eller på jobb fordi barna hadde fri. Eller hvordan var det egentlig.

Eller da hun avviste evolusjonsteorien - det var bare en teori som hun ikke trodde på, med god støtte fra "Fredrik" i kommentarfeltet:

Tjomlid tok opp saken, noe som førte til at hun gikk i full retrett og sa at hun selvsagt på evolusjonsteorien.

Eller da hun forsvarte kommentarer om kjøpepress da hun gikk til anskaffelse av Louie Vouton-stelleveske og Diorsmokk med at hun ikke var tilhenger av et klasseløst samfunn,

Alle disse holdningene kommer jo opp igjen og igjen i ulike former, når hun stirrer ned på rusmisbrukere fra hotellsuiten, eller inn i peisen mens hun tenker på barn som fryser. Når hun tolker forskning som hun selv (eller LKE) vil og generelt vet bedre enn alle andre. Eller når hun lager overdådig barnebursdag, eller bytter interiør to ganger i året. Når leiebilen ikke er bra, kaffen ikke serveres i tide eller søpla bæres ut feil. Eller når de framstiller seg selv som overklasse gjennom ulike sponsede produkter og aktiviteter. Same, same hele veien.

Jeg blir kvalm av mennesker som cbe/lke 🤢

Skrevet
Surikatt skrev (23 timer siden):

Hva hvis familien er samme type mennesker? Moren som mente ifølge Caroline Berg Eriksen at hun måtte jo poste bilder av seg selv 4 dager etter fødsel i bare undertøyet for å vise seg frem ? Da har du vokst opp med en temmelig kroppsfiksert mor hvis dette er tilfellet. Min mor hadde aldri tenkt i de baner engang. Man har født et barn og det første du tenker på er selfier i undertøyet av en radmager kropp?  Hun burde søke profesjonell hjelp. 

Hadde jeg postet bilde av meg med undertøy på nettet hadde ikke moren min snakket med meg lenger😅😅

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
Snøsøta skrev (2 timer siden):

det blir jo interessant å se om holdningene til klassesamfunnet står seg på veien ned O:)

• Liker 26
  • Nyttig 3
Gjest Snøsøta
Skrevet (endret)
FruJohansen skrev (2 timer siden):

Jeg husker alle disse blogginnleggene og diskusjonene som @Snøsøtarefererer til (egentlig litt pinlig, men det er engang sånn hjernen min funker - lagrer helt unyttig info bare fordi jeg på et eller annet nivå finner det interessant)

Det er likevel helt grelt å lese det igjen, med dagens øyne. Det var ille den gang, men det er enda verre å lese det i dag. Det er 10 år siden, og man kan kanskje sette noe på kontoen for umodenhet, men CBE var passert 25 da hun skrev dette. Samtidig, når man nå ser hvor godt de satt i det en gang i tiden, og hvor beskyttet hun ser ut til å ha vokst opp (basert på div uttalelser om fattig og rik gjennom sin tid i offentligheten), er det kanskje mer forståelig hvor krampaktig de kniper seg fast i fordums suksess. Fallet fra da til nå er høyt, men refleksjonsnivået er det samme. 

Ja, det er litt pinlig hva man kan sitte igjen med på harddisken. Men det er ikke egentlig så rart at jeg husker dette tenker jeg. Disse tingene stikker seg ut i mengden fordi de bryter så voldsomt med vanlig anstendighet og folkeskikk. Og de som tenker LKE er drøy nå, altså de tingene han klarte å lire av seg i kommentarfeltene av besserwisserholdning koblet med harde angrep på konstruktive kommentarer de første årene. Stalker har han jo alltid vært, lett etter ip-adresser og publisert navn på kritikere. 

Jeg er ikke opptatt av CBE, tro det eller ei, men disse tingene dukker opp av seg selv når de kommer med tydelige løgner og manipulering av virkeligheten. Jeg fikk også en sterk følelse av hvor dypt de har falt da jeg så dette igjen, hvor langt unna den priviligerte og beskyttede bobla de var i, og hvor trang og mørk den er nå. Men det er lett å se hvordan det skjedde når man ser de underliggende verdiene og holdningene de har bygd virksomheten på.

Endret av Snøsøta
Skrevet
Snøsøta skrev (13 minutter siden):

Ja, det er litt pinlig hva man kan sitte igjen med på harddisken. Men det er ikke egentlig så rart at jeg husker dette tenker jeg. Disse tingene stikker seg ut i mengden fordi de bryter så voldsomt med vanlig anstendighet og folkeskikk. Og de som tenker LKE er drøy nå, altså de tingene han klarte å lire av seg i kommentarfeltene av besserwisserholdning koblet med harde angrep på konstruktive kommentarer de første årene. Stalker har han jo alltid vært, lett etter ip-adresser og publisert navn på kritikere. 

Jeg er ikke opptatt av CBE, tro det eller ei, men disse tingene dukker opp av seg selv når de kommer med tydelige løgner og manipulering av virkeligheten. Jeg fikk også en sterk følelse av hvor dypt de har falt da jeg så dette igjen, hvor langt unna den priviligerte og beskyttede bobla de var i, og hvor trang og mørk den er nå. Men det er lett å se hvordan det skjedde når man ser de underliggende verdiene og holdningene de har bygd virksomheten på.

Veldig enig. De avsløringene med kommentarfeltjuks og redigeringsløgn ble dyrere for dem enn først estimert. Kræsjet kom etterhvert, det var tydelig at de bare fortsatte i samme spor. 

• Liker 31
  • Nyttig 2
Skrevet
Snøsøta skrev (14 minutter siden):

FruJohansen skrev (2 timer siden):

Jeg husker alle disse blogginnleggene og diskusjonene som @Snøsøtarefererer til (egentlig litt pinlig, men det er engang sånn hjernen min funker - lagrer helt unyttig info bare fordi jeg på et eller annet nivå finner det interessant)

Det er likevel helt grelt å lese det igjen, med dagens øyne. Det var ille den gang, men det er enda verre å lese det i dag. Det er 10 år siden, og man kan kanskje sette noe på kontoen for umodenhet, men CBE var passert 25 da hun skrev dette. Samtidig, når man nå ser hvor godt de satt i det en gang i tiden, og hvor beskyttet hun ser ut til å ha vokst opp (basert på div uttalelser om fattig og rik gjennom sin tid i offentligheten), er det kanskje mer forståelig hvor krampaktig de kniper seg fast i fordums suksess. Fallet fra da til nå er høyt, men refleksjonsnivået er det samme. 

Jeg også husker dette her. Antar at vi er ca på samme alder som CBE. Det stikker seg ut, som så fjernt og merkelig. Sier mye om verdensbildet deres både da, og antakelig nå. Mon tro hva som egentlig foregår nå oppi hodene deres. Synes nesten synd på dem, som er så "enkle". 

• Liker 33
Skrevet
23 minutter siden, Klementine said:

Jeg også husker dette her. Antar at vi er ca på samme alder som CBE. Det stikker seg ut, som så fjernt og merkelig. Sier mye om verdensbildet deres både da, og antakelig nå. Mon tro hva som egentlig foregår nå oppi hodene deres. Synes nesten synd på dem, som er så "enkle". 

Sa hun ikke at hun var kristen den gang, og derfor ikke "trodde" på evolusjonsteorien? Mener i hvert fall å huske at hun flere ganger sa hun var kristen, men de er da aldri i kirken?

• Liker 16
Skrevet
hvalstad45 skrev (12 minutter siden):

Sa hun ikke at hun var kristen den gang, og derfor ikke "trodde" på evolusjonsteorien? Mener i hvert fall å huske at hun flere ganger sa hun var kristen, men de er da aldri i kirken?

Ja, mener å huske det samme. Tror til og med det ble brukt begrepet personlig kristen. LKE har jo tatovert et kors på kroppen, så hva vet jeg.. 

De er nå også veldig glad i friluftsliv og tur, men er jo aldri ute lenger nå som det ikke er nye sponsede utedresser og jakker som skal presenteres. Så hvem vet hva de er og ikke er, kanskje de ikke selv heller vet der de drømmer om luksushotellene på Mexico og Maldivene

• Liker 29
Skrevet
hvalstad45 skrev (15 minutter siden):

Man trenger vel strengt tatt ikke gå i kirken for å være kristen.

Det jeg vet er at foreldrene til LKE er religiøse, typ menighet. Så kanskje det er fordi LKE og hans foreldre har en gudstro at hun også hevder at hun har det.

• Liker 7
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...