Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Sugar&Spice skrev (3 timer siden):

Er ikke dette en GYLLEN sjanse til å differensiere disse to produktene?!?! 

For CBE, som har jobbet med SoMe-kommunikasjon og annonsesalg i 12 år, så anses dette spørsmålet tydeligvis kun som en gyllen anledning til å komme med et passivt-aggressivt svar, som trolig gjør at den som spør føler seg litt dum og latterliggjort. 

https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/feed/?hl=nb

Screenshot_20230103_180257_Samsung Internet.jpg

Endret av Rastebenk
  • Liker 33
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig merkelig at en influencer som skal lansere egen treningsapp (som også visstnok skal ivareta kostholdsplan ) faktisk trenger en konkurrent sitt opplegg i tillegg? 

Og merkelig at Lifesum annonserer hos konkurrent? 

Ikke det at jeg tror Netfit noengang blir noe av, men dette er bare veldig rart - og sier endel om at annonsører ikke følger med, og at influencere sier "denne klarer jeg meg ikke uten" om hva søren som helst, bare det er betalt. 

• Liker 30
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (10 minutter siden):

For CBE, som har jobbet med SoMe-kommunikasjon og annonsesalg i 12 år, så anses dette spørsmålet tydeligvis kun som en gyllen anledning til å komme med et passivt-aggressivt svar, som trolig gjør at den som spør føler seg litt dum og latterliggjort. 

https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/feed/?hl=nb

Screenshot_20230103_180257_Samsung Internet.jpg

Jeg sitter med en følelse av at den som svarer på kommentaren ikke selv vet hva forskjellene og  likhetene er mellom Lifesum-appen og Netfit-port.... eller hva det nå var det skulle bli.

Sånn sett er det jo riktig å svare at det er to forskjellige ting, siden Insta-kontoen er redusert til #trening #sunneoppskrifter #spørossomhvasomhelst, den lovede appen uteblir og nettsiden er ute av drift.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
Revenge o'Cavatina skrev (2 minutter siden):

Jeg sitter med en følelse av at den som svarer på kommentaren ikke selv vet hva forskjellene og  likhetene er mellom Lifesum-appen og Netfit-port.... eller hva det nå var det skulle bli.

Sånn sett er det jo riktig å svare at det er to forskjellige ting, siden Insta-kontoen er redusert til #trening #sunneoppskrifter #spørossomhvasomhelst, den lovede appen uteblir og nettsiden er ute av drift.

Det er jo to forskjellige ting, Lifesum har en velfungerende, populært og godt utviklet app, Netfit har ikke klart å lage appen en gang. Sånn sett har hun jo helt rett 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøsøta skrev (6 minutter siden):

Det er jo to forskjellige ting, Lifesum har en velfungerende, populært og godt utviklet app, Netfit har ikke klart å lage appen en gang. Sånn sett har hun jo helt rett 😅

Legg også merke til at det er carolinebergeriksenno som denne gangen reklamerer for Lifesum, ikke Netfit by carolinebergeriksenno.

Det hele etterlater bare et veldig forvirrende inntrykk.

• Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
Revenge o'Cavatina skrev (1 minutt siden):

Legg også merke til at det er carolinebergeriksenno som denne gangen reklamerer for Lifesum, ikke Netfit by carolinebergeriksenno.

Det hele etterlater bare et veldig forvirrende inntrykk.

Det gjør det virkelig forvirrende.

Det var vel navnet Adrian Paul som skulle kvalitetssikre produktet Netfit. Treningen skulle kvalitetssikres av PT-utdannede Paul og Eriksen. Paul ser ut til å ha trukket seg helt tilbake og har uansett sin egen PT-virksomhet. Eriksen har startet egen, konkurrerende virksomhet. CBE skulle stå for kosthold og være frontfigur. CBE har gått over til å reklamere for konkurrerende Lifesum for kosthold. Samtidig har hun tilsynelatende tatt over ansvaret for produktet Netfit. Hva annet skal Netfit være da enn enda en kanal hvor man kan se CBE trene i lite klær?

Nå har imidlertid alle merkevarer som har vært lansert som by Caroline Berg Eriksen vart en sesong maks og ikke vært designet av CBE selv, så det spørs hvor lenge merkevaren Netfit by CBE holder.

https://www.carolinebergeriksen.no/2017/05/09/adax-caroline-berg-eriksen-ss17/

https://www.carolinebergeriksen.no/2016/02/02/bianco-by-caroline-berg-eriksen/

https://www.carolinebergeriksen.no/2017/01/10/caroline-berg-eriksen-hc-hair/

https://www.carolinebergeriksen.no/2016/03/16/frost-by-caroline-berg-eriksen/

Hvor mange av disse har vart lengre enn en reklamekampanje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

RødeRandi skrev (3 timer siden):

Jeg kjenner at jeg aldri noensinne skal prøve Lifesum. Hun der Monica Nyhus har også reklamert for den tidligere. 

Og pilotfrue.. 

De som eksponerere barna mest blir brukt i betalt samarbeid😞 forkastelig hele greia

Endret av elskersommer
  • Liker 27
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (12 minutter siden):

«Ettersom jeg trener mye og har konkrete mål jeg ønsker å oppnå med treningen min, elsker jeg å bruke lifesum. Via denne appen kan jeg være sikker på at kostholdet mitt dekker de behovene jeg har»

Det fremstår som dette er noe hun har gjort lenge, blant annet fordi hun bruker gamle bilder. Hovedbildet er fra 3. juni. Et annet eksempel er sjokoladeeggene. Disse postet hun 5.april, da uten å nevne lifesum. Brukte hun lifesum da? Og er oppskriften deres? Hvorfor ble de ikke tagget da, hvis disse sjokoladebollene var «inspo til nye matretter» Burde hun ikke delt med følgerne at dette er en viktig del av opplegget hennes? 

IG foregir seg å vise hva hun konkret gjør for å få den kroppen hun viser frem, men lifesum som hun «elsker å bruke» er ikke nevnt med et ord, før nå. Er ikke det å føre følgerne bak lyset? Eller er det mer sannsynlig at dette bare er nok en omskriving av sannheten i reklamesammenheng. 

Forøvrig grøsser jeg nok en gang av bildebruken. Ingen seriøs aktør bør ha slike bilder knyttet til en app som handler om «egenomsorg» og «helse». 

Lars Kristian Eriksen, hennes partner i firma og husholdning påbegynte en gang en bachelor i ernæring. Idag selger han PT-tjenester, uten at jeg kan se noe om salg av kostholdsplaner men jeg vil anta at rådgivning vil kunne være en del av kjøpepakka.  https://www.larskristianeriksen.com/coaching Hun har brukt egen og mannens udokumenterte kunnskap på å beregne makroer og kalorier tidligere i kommentarfelt helt uten å vise til apper, og bastant poengtert at de begge "har vært vektstabile i flere år". Dette uten å vise til noen app.

Ellers skal Netfit by Carolinebergeriksenno dele trening og oppskrifter. Jeg tror ikke personaen noensinne har delt konkrete mål, derfor er vi alltid i villrede om hva hun trener for bortsett fra vedlikehold av det eksterne. Veldig fint at vi endelig får ta del i de konkrete målene for treningen fremover.

Forøvrig syns jeg den uthevede teksten klinger som enten en ferdigprodusert reklamelinje fra selve produksjonsmalen, eller klipp og lim fra reklamen i et ukeblad som pleide å slenge på venterommet hos fastlegen.

• Liker 29
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (41 minutter siden):

tilføyelse: Hun sier faktisk at hun har brukt det siden «i fjor». Det er jo bare helt merkelig. 

"Siden i fjor" kan jo pr nå bety fryktelig kort tid,da :fnise:

• Liker 29
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma Marie skrev (1 time siden):

Sååå kald, men vi smeller til med liten kjole ute, der andre står i tykke jakker🤦🏽‍♀️

E507F48F-0F71-40AF-B9C3-CBA5C94C23E2.jpeg
https://instagram.com/carolinebergeriksenno?igshid=YmMyMTA2M2Y=

...når hun er så kald av seg at hun ligger med sokker og pysj under dyna. Dette er bare latterlig, dessuten får vi se mer enn nok av kjolen på bildene som er tatt innendørs. :roll:

Sarah93 skrev (1 time siden):

Fin og definert kropp, da. Det skal hun ha.

Heldigvis har vi forskjellig oppfatning av hva som er fint! 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Felis skrev (15 timer siden):

La du ved feil lenke nå? Denne artikkelen viser skjermbilde av positive kommentarer på post partum bildene hennes, samt utdrag fra en blogger som kritiserer at Caroline, fullstendig uten utdannelse, gir trenings- og kostholdsråd.

«Kvinner og jenter over det ganske land tar imot kostholdsråd fra en tidligere spiseforstyrret. Kostholdsråd fra en person uten kompetanse på området. Kliniske ernæringsfysiologer har til sammenligning femårig master. Bloggernes kostholdsråd får generelt stryk fra fagfolk.» 

Lars Kristian svarer at dette er mobbing.

Videre skriver han: «Innlegget hennes handler i liten grad om dette, men i desto større grad om å tråkke Caroline Berg Eriksen og hennes alter ego, Fotballfrue, så langt ned i sølen som mulig. Dette gjør hun ved å gå historisk til verks, og graver frem ting fra Carolines liv før hun i det hele tatt begynte å blogge,»

Her viser han til at Caroline har uttalt flere ganger at hun hadde en spiseforstyrrelse, og at hun har vanket på pro ana-sider. At Caroline har sagt at hun har spiseforstyrrelser, betyr ikke at hun har hatt det, hevder han, det var bare en misforståelse rundt begrepet. Han skriver at hun i ettertid har gått over til det engelske begrepet, for det er mye mer presist. Jeg vet ikke om han mener å være morsom her, men er det noe som er upresist, så er det parets forsøk på engelsk språk. Han hevder dog at så mange som 47% av jenter kan ha et "eating problem". Hvis dette stemmer tenker jeg at diskusjonen om kroppspress og thinspo er ekstremt viktig.

Dette innlegget er totalt irrelevant i diskusjonen om Caroline har fått kritikk for utseendet. Det er ikke en eneste negativ kommentar om utseendet hennes her. At Lars Kristian skriver at det er mobbing, betyr ikke at det er mobbing. Kanskje det beror på en misforståelse rundt begrepet?

Uansett er det interessant at de brukte nøyaktig de samme argumentene i 2013, som i dag. Saklig, konstruktiv og begrunnet kritikk avfeies som mobbing. Det er full ansvarsfraskrivelse for egne handlinger og ord. Vi så det samme i Beckmann-gate, 9 år senere. Negative kommentarer om barneeksponering ble kategorisert som mobbing, og paret løp rett til media for å sutre. 

Jeg vil trekke frem @FruJohansens glimrende innlegg. I begynnelsen av Carolines karriere ville 100 000 mennesker klikke seg inn og lese om hvordan Caroline smurte brødskive til mannen sin. Det ville vært utenkelig i dag. SoMe har utviklet seg, leserne har utviklet seg, folk forventer mer. Men paret står på stedet hvil.

Jeg ante foresten ikke at han kalte bloggen sin for Suntvett.no. Enten har han ironisk sans, eller så har han misforstått begrepet...

Ja, fader! Finner ikke igjen den rette linken nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De klarer ikke å lage en app som de har skrytt av i årevis. Så flaut. De mangler gjennomføringsevne. De er gode til å skryte av seg selv, da. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malum skrev (9 minutter siden):

"Siden i fjor" kan jo pr nå bety fryktelig kort tid,da :fnise:

Jeg har faktisk ikke vasket håret siden i fjor 😄

• Liker 33
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De hadde altså besøk av to ekte leger på nyttårsaften. Må være pinlig å tenke tilbake på at man har ikledd seg falsk legestatus for å vinne diskusjoner. 

• Liker 35
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oline12 skrev (9 timer siden):

Det er vel ikke verre enn at cbe må tjene penger. Kanskje pengene de får for å reklamere for slankeappen går rett i utvikling av deres egen app. 

Den appen kommer aldri til å bli noe av. De har snakket om den i årevis. Men ingen har sett noe til den. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

Det er jo helt sprøtt, på story beskriver hvordan hun elsker Lifesum for de samme funksjonene som Netfit skulle bli, og noe av det hun i mange år har holdt på med på bloggen:

"Med premium får du kostholdsplan tilpasset dine mål og behov, masse digge oppskrifter og daglig feedback". Kanskje hun mistet interessen for Netfit da hun oppdaget Lifesum? Og oppskriftene - det har hun jo holdt på med i mange år, hun som både har gitt ut kokebok og hatt faste oppskriftsdager, gift med en mann med ernæring grunnfag som skulle gi kostholdsråd på treningskanalen.

Det er som om Pepsi skulle reklamere for Cola, bare at Pepsi hadde mista grepet og populariteten og krympet virksomheten til størrelsen på Tøyencola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (9 minutter siden):

De hadde altså besøk av to ekte leger på nyttårsaften. Må være pinlig å tenke tilbake på at man har ikledd seg falsk legestatus for å vinne diskusjoner. 

Hvorfor i all verden må de fortelle at de hadde besøk av to leger? Er det status ? Jeg har flere leger i min familie. Skal snart ha besøk av dem😂

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...