Aricia Skrevet 3. januar 2023 #74521 Del Skrevet 3. januar 2023 Klink skrev (15 minutter siden): Jeg er enig og syns kritikken mot funky var helt unødvendig også. Bare påpeker at hun også har hatt et fokus på kropp og vært lei seg for ikke å kunne trene slik hun vil. Ut fra det du skriver her dreier det seg om helt ulike fokus på kropp. Funky tematiserer og er åpen om forhold til egen kropp i tekster hun poster i SoMe, med hovedvekt på kroppens funksjonalitet, mens CBE fremmer et kunstig ideal gjennom måten hun iscenesetter egen kropp som objekt i sine SoMe-kanaler ved hjelp av posering ,kameravinkler, ansiktsuttrykk/blikk osv. Funky er opptatt av hva kroppen kan gjøre, CBE (tilsynelatende) av hvordan hun kan få den til å se ut i SoMe. 32 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 3. januar 2023 #74522 Del Skrevet 3. januar 2023 (endret) Klink skrev (23 minutter siden): Jeg er enig og syns kritikken mot funky var helt unødvendig også. Bare påpeker at hun også har hatt et fokus på kropp og vært lei seg for ikke å kunne trene slik hun vil. Men Funky poserte og redigerte seg ikke tynnere i svangerskapet, eller publiserte triumfbilde i push up-bh og liten truse fire dager etter fødsel for å trykke andre barselkvinner ned. Det er en enorm forskjell. Det er heller ingen tvil om at Funkygine er svært hardtarbeidende, med både egen tv-serie gjennom mange år, egne matvareprodukter, 6 bokutgivelser, egen nettbutikk, egne kleskolleksjoner med blant annet Devold, vellykkede treningsreiser, programleder på TV, 2 andreplasser i Skal Vi Danse osv. Dette har hun fått til selv med 4 barn og 2 huskyer som hun bruker aktivt til sledekjøring. Mens de to "fulltidsarbeidende" i Sarpsborg står og stamper med netfit-konseptet på sjuende året, står med null annonsørsamarbeid i Instagram-feeden sin i desember, og ellers poster lettkledte selfies fra treningsrommet i kjelleren. Endret 3. januar 2023 av Rastebenk 36 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 3. januar 2023 Populært innlegg #74523 Del Skrevet 3. januar 2023 1) "Jeg er ukomfortabel med å vise hvordan kroppen min ser ut under svangerskap, så jeg redigerer den tynnere uten å si noe om det" 2) "Jeg er ukomfortabel med hvordan kroppen min ser ut under svangerskap, og velger å være åpen om det" Det er to veldig ulike budskap som formidles, av to veldig ulike influensere med vidt forskjellig fokus på hva som er en funksjonell kropp. 65 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 3. januar 2023 #74524 Del Skrevet 3. januar 2023 Kan ikke slippe at CBE reklamerer for Lifesum helt enda. Selve kroneksempelet på hvor lite troverdig influencerne og annonsørene er når de markedsfører produkter. En ting, og ikke så rent liten heller, er at hun skulle ha sin egen kostholds- og treningsapp, nå en begrenset instakonto, som klart overlapper med kostholdsdelen av Netfit: «Appen kommer til å være under konstant utvikling, og det kommer også en matdel hvor man kan få skreddersydd kosthold ut i fra om du ønsker vektoppgang, -nedgang, eller ønsker å holde vekten stabil. Matdelen kan også brukes som en inspirasjonsside for måltider i hverdagen.» https://www.carolinebergeriksen.no/2020/04/02/netfit-news/ Det andre er at Lifesum er en slankeapp som i nytale har begynt å omtale seg som «Den digitale egenomsorgsappen som hjelper deg med å nå dine helse- og vektmål gjennom bedre spising». Det er først og fremst kaloritelling målt mot aktivitet. Så har de bygget på med oversikt over andre næringsstoffer etterhvert. CBE har imidlertid i alle år, gjentatte ganger hevdet offentlig at hun aldri teller kalorier: 2020: «teller du kalorier? Nei.» https://www.carolinebergeriksen.no/2020/01/04/holder-pa-gode-vaner-og-forsoke-skape-noen-nye 2016: «Jeg teller ikke kalorier, og gir heller ikke signaler om at jeg gjør det. Faktisk har jeg vel flere ganger her på bloggen skrevet at kalorier er noe jeg ikke teller, så hvor du har det inntrykket fra vet jeg ikke.» https://www.carolinebergeriksen.no/2016/11/24/prinsessekakebaking/ 2012: «Kalorier teller jeg ikke» https://www.carolinebergeriksen.no/2011/07/12/rundtogrundt/ Nå reklamerer hun altså for en app for å telle kalorier. Hele greia er så fucka at jeg ikke skjønner at de fortsetter. Det gjelder både annonsørene og virksomheten CBE.no. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 3. januar 2023 #74525 Del Skrevet 3. januar 2023 Hanne357 skrev (1 time siden): Ja, og hun har blitt karakterisert som for muskuløs, at hun ser ut som en mann, at hun fokuserte på seg selv og ikke barnet i graviditeten. Likevel er forskjellen på diskusjonen rundt de to influenserne massiv, jeg mener det skyldes at Funky i hovedsak har fokus på hva kroppen kan få til og hva det gir av glede, CBE har hovedfokus på hvordan kroppen ser ut og hva det krever av disiplin. Det er uansett ikke greit å kommentere kropp på harselerende vis, bare så det er sagt. At en liten rynke i skjørtet på et bilde der CBE ikke trakk inn magen kalles en «kul» er for meg hårreisende, eksempelvis. Enig ang kommentaren om kul på magen. Men for å sette dette i perspektiv; CBE viser konsekvent innsugd og hul mage. Den kommentaren hadde aldri kommet om hun viste seg uten å suge inn magen i sosiale medier. Det er en reaksjon på at det hun viser fram ikke viser reell kropp, ikke at kroppen eller magen er stor. Det er for å få frem kontrasten mellom hva som vises fram og realiteten. Jeg får (dessverre) samme ryggmargsrefleks; jeg legger automatisk merke til de få gangene hun ikke suger inn magen fordi det er en stor kontrast til det hun vanligvis viser fram. 36 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne357 Skrevet 3. januar 2023 #74526 Del Skrevet 3. januar 2023 Fotballfluen skrev (1 minutt siden): Enig ang kommentaren om kul på magen. Men for å sette dette i perspektiv; CBE viser konsekvent innsugd og hul mage. Den kommentaren hadde aldri kommet om hun viste seg uten å suge inn magen i sosiale medier. Det er en reaksjon på at det hun viser fram ikke viser reell kropp, ikke at kroppen eller magen er stor. Det er for å få frem kontrasten mellom hva som vises fram og realiteten. Jeg får (dessverre) samme ryggmargsrefleks; jeg legger automatisk merke til de få gangene hun ikke suger inn magen fordi det er en stor kontrast til det hun vanligvis viser fram. Skjønner hvorfor det skjer, og at hun har lagt opp til det selv ved å posere/redigere/vidvinkle seg bort fra slik hun egentlig ser ut. Legger merke til det jeg også, når hun er hakket mer naturlig i poseringene. Men slik ordbruk er likevel med på å forsterke det jeg oppfatter som hennes verdensbilde (fengsel): folk er ute etter å ta henne, med mobbing og hetsende kommentarer og uansett om hun viser seg i anspent, innsugd positur eller avslappet, blir hun tatt for noe. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 3. januar 2023 #74527 Del Skrevet 3. januar 2023 Hanne357 skrev (8 minutter siden): Skjønner hvorfor det skjer, og at hun har lagt opp til det selv ved å posere/redigere/vidvinkle seg bort fra slik hun egentlig ser ut. Legger merke til det jeg også, når hun er hakket mer naturlig i poseringene. Men slik ordbruk er likevel med på å forsterke det jeg oppfatter som hennes verdensbilde (fengsel): folk er ute etter å ta henne, med mobbing og hetsende kommentarer og uansett om hun viser seg i anspent, innsugd positur eller avslappet, blir hun tatt for noe. Jeg skjønner hva du mener, men har ikke samme oppfatning som deg. Hennes verdensbilde er det hun selv som har skapt gjennom sin internettpersona. Jeg har fulgt henne og denne tråden i mange år, og kan ikke huske å ha sett mange kommentere kroppen hennes på en negativ måte når den blir vist i sin naturlige form. Heller applaudert det. Hun er fin nok som hun er, selv om hun tilsynelatende ikke synes det selv. Og det er bare trist. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Pust Skrevet 3. januar 2023 Populært innlegg #74528 Del Skrevet 3. januar 2023 Oi. For meg er det litt skremmende at noen som er såpass slank og som ser ut til å ha et usunt forhold til trening, det vil si løping, lager reklame for en slankeapp. Jeg mener, slankeapp? 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oline12 Skrevet 3. januar 2023 #74529 Del Skrevet 3. januar 2023 Det er vel ikke verre enn at cbe må tjene penger. Kanskje pengene de får for å reklamere for slankeappen går rett i utvikling av deres egen app. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 3. januar 2023 #74530 Del Skrevet 3. januar 2023 Pust skrev (28 minutter siden): Oi. For meg er det litt skremmende at noen som er såpass slank og som ser ut til å ha et usunt forhold til trening, det vil si løping, lager reklame for en slankeapp. Jeg mener, slankeapp? Lifesum er ikke en ren slankeapp. Selv bruker jeg det til oppskrifter samt vite at jeg har fått i meg nok proteiner og fett. Jeg trener en del styrke og da er det greit å holde takt med hva jeg spiser og får i meg. Trener man mye kan en slik app være til stor hjelp. Også med vektnedgang og gå opp i vekt selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rastebenk Skrevet 3. januar 2023 Populært innlegg #74531 Del Skrevet 3. januar 2023 (endret) Oline12 skrev (8 minutter siden): Det er vel ikke verre enn at cbe må tjene penger. Kanskje pengene de får for å reklamere for slankeappen går rett i utvikling av deres egen app. Men det gir jo kraftige signaler om at livsstils-appen netfit ikke er bra nok, siden CBE velger å forholde seg til lifesum i stedet. Det fremstår rett og slett som en helt bevisstløs reklameavtale, når CBE og LKE selv skal lansere noe lignende i nær fremtid. LKE har jo også reklamert for seg selv som livsstilscoach i månedsvis? 🫢 Eneste grunnen til at CBE reklamerer for en åpenbar konkurrent til netfit, må jo være at de er desperate etter penger? 🤔 Endret 3. januar 2023 av Rastebenk 55 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 3. januar 2023 #74532 Del Skrevet 3. januar 2023 (endret) Sirisiri10 skrev (2 minutter siden): Lifesum er ikke en ren slankeapp. Selv bruker jeg det til oppskrifter samt vite at jeg har fått i meg nok proteiner og fett. Jeg trener en del styrke og da er det greit å holde takt med hva jeg spiser og får i meg. Trener man mye kan en slik app være til stor hjelp. Også med vektnedgang og gå opp i vekt selvsagt. Akkurat det CBE sa kostholdsdelen i Netfit skulle være. Endret 3. januar 2023 av Snøsøta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 3. januar 2023 #74533 Del Skrevet 3. januar 2023 Snøsøta skrev (Akkurat nå): Akkurat det CBE sa Netfit skulle gjøre. Sikkert mulig. Ville bare påpeke at lifesum ikke er en ren slankeapp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 3. januar 2023 #74534 Del Skrevet 3. januar 2023 (endret) Sirisiri10 skrev (7 minutter siden): Sikkert mulig. Ville bare påpeke at lifesum ikke er en ren slankeapp. Lifesum er hovedsaklig en ren slankeapp, "som i nytale har begynt å omtale seg som «Den digitale egenomsorgsappen som hjelper deg med å nå dine helse- og vektmål gjennom bedre spising». Det er først og fremst kaloritelling målt mot aktivitet. Så har de bygget på med oversikt over andre næringsstoffer etterhvert." Siterte Lifesum og meg selv der. Poenget at CBE reklamerer for en slankeapp er såpass sterkt på så mange nivå. At den har noen tilleggsfunksjoner er virkelig helt underordnet. Bortsett fra at både hovedformålet med appen og tilleggsfunksjonene overlapper med en app som CBE har jobbet med siden 2017 men aldri har klart å levere. Endret 3. januar 2023 av Snøsøta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 3. januar 2023 #74535 Del Skrevet 3. januar 2023 Har brukt lifesum jeg, og synes den er veldig bra, trenger ikke å betale for den heller, jeg gjorde det noen mnd. men det er veldig lite oppskrifter der dessverre, så bruker bare gratis versjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mater.sapiens Skrevet 3. januar 2023 #74536 Del Skrevet 3. januar 2023 @Sirisiri10 Ok … markedsføring av en slankeapp som ikke er en slankeapp. De selger seg inn med at man kan få kontroll over kalorier inn og kalorier ut, og oppskriftene presenteres med kalorier/næringsinnhold, akkurat som alle andre slankekurer. 28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 3. januar 2023 #74537 Del Skrevet 3. januar 2023 Keikolina skrev (26 minutter siden): Har brukt lifesum jeg, og synes den er veldig bra, trenger ikke å betale for den heller, jeg gjorde det noen mnd. men det er veldig lite oppskrifter der dessverre, så bruker bare gratis versjonen. Jeg har også brukt den. Å for meg er den fin fordi jeg er en person som spiser for lite mat så denne gir meg beskjed om jeg får i meg nok mat.. men er enig i at CBE burde ikke vært brukt som annonsør for dette produktet.. men er vel flere influencere som blir brukt 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 3. januar 2023 #74538 Del Skrevet 3. januar 2023 Fotballfluen skrev (4 timer siden): Begrunnelsen hun ga på hvorfor hun publiserte bildene var at moren oppfordret henne til å gjøre det for å vise hvor fin kroppen hennes var etter fødselen. Det kan tyde på at eplet ikke faller langt fra stammen og at CBE selv har vokst opp med en mor som er utseendefokusert. Det er heller ikke uvanlig at barn fjerner seg helt fra foreldres verdier om de strider mot ens egne. Søsteren er et godt eksempel på det, hun er helt i motsatt ende av skalaen. Nedtonet og ofte sminkeløs/minimalt med sminke og en casual stil. Dette kan bidra til å forklare at to søstre som har (ref CBE selv) en veldig god relasjon men likevel framstår så ulike mtp verdier. Vi må kanskje bare anta at det er sant, men jeg har svært vanskelig for å tro at en mor ville oppfordret datteren til det, all den tid Caroline legger ut bilder med minimalt med klær på i utstuderte positurer på daglig basis. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RødeRandi Skrevet 3. januar 2023 #74539 Del Skrevet 3. januar 2023 Jeg synes overhodet ikke at det er greit at Lifesum lar CBE reklamere for seg. Håper pinadø at de mister masse kunder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 3. januar 2023 #74540 Del Skrevet 3. januar 2023 (endret) Har hatt gratisversjonen i noen år, bruker den knapt, og jeg har tilbud om halv pris fra selve appen. Nå er det tid for å avinstallere den da jeg ikke har nytte av appen og at Lifesum bruker påvirkere med et mildt sagt spekulativt forhold til kropp og helse for å markedsføre for seg, med mindre dette bare er enda et affiliatelink-påfunn og ikke et reelt samarbeid mellom Treasures AS og Lifesum. Dumt er det uansett å markedsføre sin egen app-konkurrent. Endret 3. januar 2023 av Revenge o'Cavatina 30 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå