Minnie Mus Skrevet 25. desember 2022 #73801 Del Skrevet 25. desember 2022 19 minutter siden, halvehimmelen said: Ser de har røntget i juni (registrert i Dogweb) med A-hofter og har fått HD-indeks på 106. Supert – det er jeg glad for! Da må jeg bare beklage for at jeg antok at dette ikke var gjort enda. Det er veldig godt å få røntget før man bruker hunden i tung fysisk aktivitet. Kudos til familien, dette gjorde meg glad. Takk for info! Bra de røntget hunden, men det ble dessverre ikke gjort før den ble brukt i tung aktivitet. Hunden var jo med på lange skiturer fra den var valp..... 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 25. desember 2022 #73802 Del Skrevet 25. desember 2022 halvehimmelen skrev (1 time siden): Man skulle trodd LKE ville fått seg noe bedre photoshopkunnskaper etter alle årene med heftig retusjering av kona, spesielt etter han ble fotograf på heltid. Allikevel er arbeidet som er gjort på årets julebilde så amatørmessig at det er pinlig. Jeg lurer på om han rett og slett er blind for det selv, eller om han oppriktig tror at ingen kommer til å legge merke til den dårlige retusjeringen? Hud og tenner ser man alltid at er tuklet med. Men denne gangen, i forsøket på å få med hunden, har han også prøvd seg på stamp tool uten hell. Man kan se at han har prøvd å redigere bort noe i pelsen på hunden, sikkert båndet, og at dette mildt sagt ble gjort dårlig: Skjermbilde fra CBE sin egen instagramkonto (link) Hele omrisset av hunden gjør det tydelig at den er limet inn i ettertid, men her er nok en blemme som røper det: Som hundenerd (ikke bare photoshopnerd, altså) må jeg også påpeke at dette bildet av hunden ikke er veldig flatterende. Den ser ut til å avvike en god del fra rasestandard hva gjelder plassering og vinkel på ører (dette har jeg lagt merke til i flere tidligere bilder også, men får inntrykk av at eierne synes det er veldig søtt og velger disse bildene, for han bærer tidvis ørene mer "riktig"), øyeåpning og snuteparti. Ozo fremstår en del "grovere" enn hva som er ønskelig ut i fra rasestandarden, men det kan man selvfølgelig ikke vurdere bare basert på bilder/video. Det har jo ikke nødvendigvis noe praktisk betydning (med mindre hundens struktur/bygning er dårlig), men jeg synes allikevel det er en interessant observasjon. Man skulle tro at denne jålete familien var opptatt av at også hunden (som de har så mye kunnskap om) også ble fremstilt som en god representant for rasen. Ellers, helt på sida av dette, håper jeg CBE&Co tar seg råd og tid i en travel hverdag til å HD- og AD-røntge Ozo dersom de tenker å fortsette å løpe milevis med han, spesielt på asfalt og andre harde underlag. Nå ser jeg hva som de har gjort! Ozo er veeeldig bred på siden mot venstre? Men det ser ut som han sitter rett, og med plasseringen av bakbeina(som du ser…) burde han være tilnærmet symmetrisk på høyre og venstre side. Men det er han ikke? Han er veldig bredere på venstre. Og redigeringen er så dårlig at det må bare være at de har dratt ut pelsen hans (kopiert den bortover) for å fjerne noe annet som var på det originale bildet? Keeping up with the Berg Eriksen’…. (Og det er ikke en Kardashians-referanse!) 20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 25. desember 2022 #73803 Del Skrevet 25. desember 2022 Kleenex skrev (5 timer siden): Pleier ikke hunden å være kritthvit? Der er den beige Så skikkelig møkkete ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halvehimmelen Skrevet 25. desember 2022 #73804 Del Skrevet 25. desember 2022 Sugar&Spice skrev (36 minutter siden): Nå ser jeg hva som de har gjort! Ozo er veeeldig bred på siden mot venstre? Men det ser ut som han sitter rett, og med plasseringen av bakbeina(som du ser…) burde han være tilnærmet symmetrisk på høyre og venstre side. Men det er han ikke? Han er veldig bredere på venstre. Og redigeringen er så dårlig at det må bare være at de har dratt ut pelsen hans (kopiert den bortover) for å fjerne noe annet som var på det originale bildet? Keeping up with the Berg Eriksen’…. (Og det er ikke en Kardashians-referanse!) Korrekt – noe i den gata. Og ved bruk av noe som heter stamp tool kan man kopiere deler av bildet for å legge til tekstur osv et annet sted. Det er feks veldig vanlig å bruke i retusjering av hud etc, men også dersom man skal redigere bort halsbånd/sele eller bånd. Om det gjøres dårlig ser man kjapt unaturlige forskjeller i tekstur og lys. Her har jeg ringet rundt de mest åpenbare blemmene i bildet jeg delte: Rød og blå viser områder hvor det er brukt samme kilde flere ulike steder på pelsen (rød er fra et litt mørkere område med pels mens blått er fra et lysere område), og gul er generelt bare åpenbare avvik i hvordan pelsen naturligvis ville sett ut mtp lyssetting og tekstur. Nå blir det kanskje enda lettere å se uten sirklene? kilde: @carolinebergeriksenno på instagram 33 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 25. desember 2022 #73805 Del Skrevet 25. desember 2022 16 minutter siden, halvehimmelen said: Korrekt – noe i den gata. Og ved bruk av noe som heter stamp tool kan man kopiere deler av bildet for å legge til tekstur osv et annet sted. Det er feks veldig vanlig å bruke i retusjering av hud etc, men også dersom man skal redigere bort halsbånd/sele eller bånd. Om det gjøres dårlig ser man kjapt unaturlige forskjeller i tekstur og lys. Her har jeg ringet rundt de mest åpenbare blemmene i bildet jeg delte: Rød og blå viser områder hvor det er brukt samme kilde flere ulike steder på pelsen (rød er fra et litt mørkere område med pels mens blått er fra et lysere område), og gul er generelt bare åpenbare avvik i hvordan pelsen naturligvis ville sett ut mtp lyssetting og tekstur. Nå blir det kanskje enda lettere å se uten sirklene? kilde: @carolinebergeriksenno på instagram Om man har vært borti photoshop er dette veldig lett å se, LKE burde virkelig ikke ta betalt for fotografering om dette er ferdighetene han besitter. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 25. desember 2022 #73806 Del Skrevet 25. desember 2022 Redigeringen er så amatørmessig gjort at det like godt kan være den kvinnelige partneren i firmaet som er skyldig i bruk av mobilredigering. Bruker en photoshop på PC med ekstra skjerm ser man lett alle disse feilene, så jeg betviler at bildene på Instagram-kontoen alltid er LKEs verk. Et mer interessant spørsmål er hvorfor det brukes tid på å redigere ihjel et bilde i den grad det ser ut som at ingen egentlig er med i samme originalbilde? Hvorfor redigere inn hunden og gjøre den bredere enn den er? 34 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 25. desember 2022 #73807 Del Skrevet 25. desember 2022 Revenge o'Cavatina skrev (2 minutter siden): Redigeringen er så amatørmessig gjort at det like godt kan være den kvinnelige partneren i firmaet som er skyldig i bruk av mobilredigering. Bruker en photoshop på PC med ekstra skjerm ser man lett alle disse feilene, så jeg betviler at bildene på Instagram-kontoen alltid er LKEs verk. Et mer interessant spørsmål er hvorfor det brukes tid på å redigere ihjel et bilde i den grad det ser ut som at ingen egentlig er med i samme originalbilde? Hvorfor redigere inn hunden og gjøre den bredere enn den er? En av to: 1) hunden satt ikke stille til å ta bildene. 2) hunden er ikke med på hytta. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 25. desember 2022 #73808 Del Skrevet 25. desember 2022 Sugar&Spice skrev (11 minutter siden): En av to: 1) hunden satt ikke stille til å ta bildene. 2) hunden er ikke med på hytta. Bildet er fra stuen i Sarpsborg? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 25. desember 2022 #73809 Del Skrevet 25. desember 2022 Bildene er vel tatt hjemme hos dem? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 25. desember 2022 #73810 Del Skrevet 25. desember 2022 Revenge o'Cavatina skrev (6 minutter siden): Bildet er fra stuen i Sarpsborg? Ja da må vi gå for alternativ 1 🤣 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 25. desember 2022 #73811 Del Skrevet 25. desember 2022 Jeg tipper at CBE og mannen følger med på denne tråden. Flere her har skrevet at hunden er lite å se inne. Det har stadig blitt kommentert at Caroline ikke ser inn i kamera, og at mannen ikke er med på bildene hennes. Så her prøver de å fikse opp i det. Caroline nistirrer inn i kameraet, mannen er hanket inn. Men hunden er utehund (den røyter og roter vel for mye for Carolines striglede hjem), så den måtte redigeres inn. Dessverre så var ikke hunden perfekt på venstre side, så her måtte det photoshoppes litt ekstra, 19 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 25. desember 2022 #73812 Del Skrevet 25. desember 2022 Sugar&Spice skrev (1 time siden): En av to: 1) hunden satt ikke stille til å ta bildene. 2) hunden er ikke med på hytta. Ville elsket et tullete julebilde med hund som løp ut midt i bildet eller noe. 😃👍 Cubus-julepysj-salgbildene i mailen min gir meg jo mer enn det der. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 25. desember 2022 #73813 Del Skrevet 25. desember 2022 Sugar&Spice skrev (1 time siden): Ja da må vi gå for alternativ 1 🤣 Viktig å legge ut bilder om at bikkja faktisk var tilstede på storys nå…men antageligvis ville han ikke sitte stille nei:/ 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 25. desember 2022 #73814 Del Skrevet 25. desember 2022 Era Vulgaris skrev (6 timer siden): Redigert eller ei, det er jo et merkelig skue, denne «familieidyllen». Med tanke på at far er en type som løper rundt og bedriver hærverk og trakassering, mens mor legger ut en endeløs rekke overredigerte selfies fra diverse toaletter rundt omkring. Men familien samlet i matchende pysj foran juletreet skal liksom vise verden hvor lykkelige og vellykket de er. Hvem er det egentlig de prøver å lure? Seg selv. Tar du livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, tar du gleden fra ham med det samme… 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halvehimmelen Skrevet 25. desember 2022 #73815 Del Skrevet 25. desember 2022 Isola2 skrev (4 minutter siden): Viktig å legge ut bilder om at bikkja faktisk var tilstede på storys nå…men antageligvis ville han ikke sitte stille nei:/ Det må sies at det absolutt ikke så ut som at Ozo koste seg. Den voldsomme pesingen er en indikasjon på at han enten er veldig stresset eller at det er alt for varmt. 20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halvehimmelen Skrevet 25. desember 2022 #73816 Del Skrevet 25. desember 2022 halvehimmelen skrev (1 minutt siden): Det må sies at det absolutt ikke så ut som at Ozo koste seg. Den voldsomme pesingen er en indikasjon på at han enten er veldig stresset eller at det er alt for varmt. For å følge opp det jeg skrev her – trengs virkelig hunden å dras med rundt treet? Den peser, ser ut til å ha opptrekte lepper, kikker rundt seg og ser ut til å dempe veldig mye (hunder viser utrolig mange dempede signaler). Ingenting antyder at det var noe særlig stas for andre enn de tobeinte. 24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 25. desember 2022 #73817 Del Skrevet 25. desember 2022 Det er sjelden de er ærlige om diskrepans mellom virkelighet og narrativ, men på innlegget fra 23.12 innrømmes det at bildeteksten ikke er sann. Bildet er nemlig ikke fra 23.12 slik det påstås og er ikke et innblikk i familiens egentlige dag. Forøvrig oppdaget jeg at jeg var blitt blokkert av en av de få samarbeidspartnerene de har hatt den siste tiden. Jeg vet jeg ikke har kommentert på noe, så da er jeg blokkert på grunn av et evt likerklikk på en kritisk kommentar. Det fremstår som litt hårsårt, om man kan si det slik. Dog er det kanskje ikke så rart, da samme samarbeidspartner omtales som «verdens beste du». Ser ut til at det er vanskelig å skille mellom business og privat også på det området. 22 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 25. desember 2022 #73818 Del Skrevet 25. desember 2022 Blinkie skrev (19 timer siden): Familie julebildet til cbe/lke er så redigert at halvparten hadde vært nok. Hjelpes! Det kom opp samtidig som Helene Olafsen sitt - ganske så ulike… 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bingo Bongo Skrevet 25. desember 2022 #73819 Del Skrevet 25. desember 2022 Ser i en kommentar på IG at hun takker en som skriver at yngste ligner på henne. Har hun ikke blånektet på dette tidligere? Det var nemlig eldste som lignet på henne, dermed basta.... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 25. desember 2022 #73820 Del Skrevet 25. desember 2022 NordreSving skrev (1 time siden): Forøvrig oppdaget jeg at jeg var blitt blokkert av en av de få samarbeidspartnerene de har hatt den siste tiden. Jeg vet jeg ikke har kommentert på noe, så da er jeg blokkert på grunn av et evt likerklikk på en kritisk kommentar. Det fremstår som litt hårsårt, om man kan si det slik. Dog er det kanskje ikke så rart, da samme samarbeidspartner omtales som «verdens beste du». Ser ut til at det er vanskelig å skille mellom business og privat også på det området. Såpass ja......er det denne venninnen som driver skjønnhetsklinikk det er snakk om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå