Surikatt Skrevet 25. desember 2022 #73781 Del Skrevet 25. desember 2022 Kleenex skrev (1 time siden): Pleier ikke hunden å være kritthvit? Der er den beige Hvis ikke den normalt redigeres kritthvit og dette er slik den egentlig ser ut😊 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 25. desember 2022 #73782 Del Skrevet 25. desember 2022 Nobile skrev (3 timer siden): De har jo redigert inn bikkja på bildet Jepp! Man ser tydelig at Ozo er redigert inn i ettertid. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 25. desember 2022 #73783 Del Skrevet 25. desember 2022 Gameon skrev (2 timer siden): Bilde? Blokkert jeg.....😂 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Era Vulgaris Skrevet 25. desember 2022 Populært innlegg #73784 Del Skrevet 25. desember 2022 Blinkie skrev (11 timer siden): Familie julebildet til cbe/lke er så redigert at halvparten hadde vært nok. Hjelpes! Redigert eller ei, det er jo et merkelig skue, denne «familieidyllen». Med tanke på at far er en type som løper rundt og bedriver hærverk og trakassering, mens mor legger ut en endeløs rekke overredigerte selfies fra diverse toaletter rundt omkring. Men familien samlet i matchende pysj foran juletreet skal liksom vise verden hvor lykkelige og vellykket de er. Hvem er det egentlig de prøver å lure? 62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 25. desember 2022 #73785 Del Skrevet 25. desember 2022 Era Vulgaris skrev (11 minutter siden): Redigert eller ei, det er jo et merkelig skue, denne «familieidyllen». Med tanke på at far er en type som løper rundt og bedriver hærverk og trakassering, mens mor legger ut en endeløs rekke overredigerte selfies fra diverse toaletter rundt omkring. Men familien samlet i matchende pysj foran juletreet skal liksom vise verden hvor lykkelige og vellykket de er. Hvem er det egentlig de prøver å lure? Jeg tror nok det etterhvert er seg selv de forsøker å lure/overbevise. Ser det er litt over 50 God jul- kommentarer. Jeg tenker disse 50 gjenspeiler det egentlige engasjementet "der ute". 21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 25. desember 2022 #73786 Del Skrevet 25. desember 2022 Hvordan ser dere at hunden er redigert inn i bilde? Er det noe man skal se ekstra etter? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 25. desember 2022 #73787 Del Skrevet 25. desember 2022 Klink skrev (3 minutter siden): Hvordan ser dere at hunden er redigert inn i bilde? Er det noe man skal se ekstra etter? 😊 Man ser det på omrisset av ham, om man zoomer inn. Han ser ut som han er klippet ut og limt på. Ser det spesielt godt ved kneet til ene barnet. 32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blinkie Skrevet 25. desember 2022 #73788 Del Skrevet 25. desember 2022 FruRosa skrev (10 minutter siden): Man ser det på omrisset av ham, om man zoomer inn. Han ser ut som han er klippet ut og limt på. Ser det spesielt godt ved kneet til ene barnet. Sant. Lke er ikke den beste personen til å redigere bilder 😕 Selv om han tror det selv. . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 25. desember 2022 #73789 Del Skrevet 25. desember 2022 Oi ja det ser man veldig godt er redigert ved kneet der. Men limt inn i bilde? FruRosa skrev (23 minutter siden): Man ser det på omrisset av ham, om man zoomer inn. Han ser ut som han er klippet ut og limt på. Ser det spesielt godt ved kneet til ene barnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 25. desember 2022 #73790 Del Skrevet 25. desember 2022 Hunden er også veldig skitten både under og på labbene, bildet er tydelig tatt ute. Hundepelsen renses fort og hunden hadde nok ikke sett sånn ut innendørs 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 25. desember 2022 #73791 Del Skrevet 25. desember 2022 (endret) Klink skrev (22 minutter siden): Oi ja det ser man veldig godt er redigert ved kneet der. Men limt inn i bilde? Ja, han har nok brukt et annet bilde av hunden han har "klippet ut" i et redigeringsprogram, og så limt det inn på bildet av familien foran juletreet. Endret 25. desember 2022 av FruRosa Tastefeil 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokosmakron Skrevet 25. desember 2022 #73792 Del Skrevet 25. desember 2022 Klink skrev (18 minutter siden): Oi ja det ser man veldig godt er redigert ved kneet der. Men limt inn i bilde? Hvis du ser på omrisset ser du at pelsen er kuttet veldig rett av flere steder. Du har ikke de naturlige uregelmessighetene i pelsen som en så langhåret hund ville hatt. Så enten er hunden klippet ut fra et bilde og limt inn i dette bildet, eller så har de vært ute med saksa og faktisk klippet pelsen litt her og der. I tillegg tviler jeg på at hunden hadde vært villig til å sitte så stram i en slik situasjon. Ingen av hundene mine har et sånt kroppsspråk når de sitter så tett inntil noen andre i alle fall. 20 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 25. desember 2022 #73793 Del Skrevet 25. desember 2022 Tråden er ryddet for latterliggjøring. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 25. desember 2022 #73794 Del Skrevet 25. desember 2022 SKE87 skrev (13 timer siden): Hva mener Henrik Troy med sin story? Den zoominga på LKE? Er jeg tett i pappen som ikke tar den?🤷🏼♀️ Jeg synes det var utrolig vittig😂 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 25. desember 2022 #73795 Del Skrevet 25. desember 2022 (endret) Det er godt gjort å produsere et såpass kunstig familiebilde, når man sitter avslappet (?) i pysj på gulvet. Her er det falsk idyll, bildejuks (hunden som er limt inn), og en redigering og lyssetting der alle får kritthvite tenner og perfekt hud. Det er noe stivt og merkelig med hele opplegget, som om alle er limt inn i bildet. Så hyggelig det hadde vært om de for en gangs skyld kunne delt noe som ser naturlig ut. Samtidig gjenspeiler "julekortet" mye av det Caroline deler i sine kanaler, sånn generelt. Endret 25. desember 2022 av Snødronninga 38 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halvehimmelen Skrevet 25. desember 2022 #73796 Del Skrevet 25. desember 2022 Man skulle trodd LKE ville fått seg noe bedre photoshopkunnskaper etter alle årene med heftig retusjering av kona, spesielt etter han ble fotograf på heltid. Allikevel er arbeidet som er gjort på årets julebilde så amatørmessig at det er pinlig. Jeg lurer på om han rett og slett er blind for det selv, eller om han oppriktig tror at ingen kommer til å legge merke til den dårlige retusjeringen? Hud og tenner ser man alltid at er tuklet med. Men denne gangen, i forsøket på å få med hunden, har han også prøvd seg på stamp tool uten hell. Man kan se at han har prøvd å redigere bort noe i pelsen på hunden, sikkert båndet, og at dette mildt sagt ble gjort dårlig: Skjermbilde fra CBE sin egen instagramkonto (link) Hele omrisset av hunden gjør det tydelig at den er limet inn i ettertid, men her er nok en blemme som røper det: Som hundenerd (ikke bare photoshopnerd, altså) må jeg også påpeke at dette bildet av hunden ikke er veldig flatterende. Den ser ut til å avvike en god del fra rasestandard hva gjelder plassering og vinkel på ører (dette har jeg lagt merke til i flere tidligere bilder også, men får inntrykk av at eierne synes det er veldig søtt og velger disse bildene, for han bærer tidvis ørene mer "riktig"), øyeåpning og snuteparti. Ozo fremstår en del "grovere" enn hva som er ønskelig ut i fra rasestandarden, men det kan man selvfølgelig ikke vurdere bare basert på bilder/video. Det har jo ikke nødvendigvis noe praktisk betydning (med mindre hundens struktur/bygning er dårlig), men jeg synes allikevel det er en interessant observasjon. Man skulle tro at denne jålete familien var opptatt av at også hunden (som de har så mye kunnskap om) også ble fremstilt som en god representant for rasen. Ellers, helt på sida av dette, håper jeg CBE&Co tar seg råd og tid i en travel hverdag til å HD- og AD-røntge Ozo dersom de tenker å fortsette å løpe milevis med han, spesielt på asfalt og andre harde underlag. 38 2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 25. desember 2022 #73797 Del Skrevet 25. desember 2022 halvehimmelen skrev (11 minutter siden): Man skulle trodd LKE ville fått seg noe bedre photoshopkunnskaper etter alle årene med heftig retusjering av kona, spesielt etter han ble fotograf på heltid. Allikevel er arbeidet som er gjort på årets julebilde så amatørmessig at det er pinlig. Jeg lurer på om han rett og slett er blind for det selv, eller om han oppriktig tror at ingen kommer til å legge merke til den dårlige retusjeringen? Hud og tenner ser man alltid at er tuklet med. Men denne gangen, i forsøket på å få med hunden, har han også prøvd seg på stamp tool uten hell. Man kan se at han har prøvd å redigere bort noe i pelsen på hunden, sikkert båndet, og at dette mildt sagt ble gjort dårlig: Skjermbilde fra CBE sin egen instagramkonto (link) Hele omrisset av hunden gjør det tydelig at den er limet inn i ettertid, men her er nok en blemme som røper det: Som hundenerd (ikke bare photoshopnerd, altså) må jeg også påpeke at dette bildet av hunden ikke er veldig flatterende. Den ser ut til å avvike en god del fra rasestandard hva gjelder plassering og vinkel på ører (dette har jeg lagt merke til i flere tidligere bilder også, men får inntrykk av at eierne synes det er veldig søtt og velger disse bildene, for han bærer tidvis ørene mer "riktig"), øyeåpning og snuteparti. Ozo fremstår en del "grovere" enn hva som er ønskelig ut i fra rasestandarden, men det kan man selvfølgelig ikke vurdere bare basert på bilder/video. Det har jo ikke nødvendigvis noe praktisk betydning (med mindre hundens struktur/bygning er dårlig), men jeg synes allikevel det er en interessant observasjon. Man skulle tro at denne jålete familien var opptatt av at også hunden (som de har så mye kunnskap om) også ble fremstilt som en god representant for rasen. Ellers, helt på sida av dette, håper jeg CBE&Co tar seg råd og tid i en travel hverdag til å HD- og AD-røntge Ozo dersom de tenker å fortsette å løpe milevis med han, spesielt på asfalt og andre harde underlag. Ganske sikker på at de tok røntgen av hunden når den var ca ett år? De skal ha kudos for at de er mye mer aktive med hunden enn jeg hadde trodd, for fem år siden så var de jo innemennesker begge to. LKE har virkelig blitt bitt av løpe ute-basillen. Men hvis de løper altfor mye med hunden før den er ferdig utvokst så er jo det naturligvis ikke bra. Og det er pinlig at de tydelig har redigert inn hunden på familiebildet. Fasade betyr absolutt alt. Syns det ser ut som om de er redigert inn alle sammen egentlig, bildet ser veldig kunstig ut. Men kunstig og oppstilt er jo CBEs varemerke, så det er vel slik de vil ha det. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halvehimmelen Skrevet 25. desember 2022 #73798 Del Skrevet 25. desember 2022 Rastebenk skrev (6 minutter siden): Ganske sikker på at de tok røntgen av hunden når den var ca ett år? De skal ha kudos for at de er mye mer aktive med hunden enn jeg hadde trodd, for fem år siden så var de jo innemennesker begge to. LKE har virkelig blitt bitt av løpe ute-basillen. Men hvis de løper altfor mye med hunden før den er ferdig utvokst så er jo det naturligvis ikke bra. Og det er pinlig at de tydelig har redigert inn hunden på familiebildet. Fasade betyr absolutt alt. Syns det ser ut som om de er redigert inn alle sammen egentlig, bildet ser veldig kunstig ut. Men kunstig og oppstilt er jo CBEs varemerke, så det er vel slik de vil ha det. Ser de har røntget i juni (registrert i Dogweb) med A-hofter og har fått HD-indeks på 106. Supert – det er jeg glad for! Da må jeg bare beklage for at jeg antok at dette ikke var gjort enda. Det er veldig godt å få røntget før man bruker hunden i tung fysisk aktivitet. Kudos til familien, dette gjorde meg glad. Takk for info! 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 25. desember 2022 #73799 Del Skrevet 25. desember 2022 Blinkie skrev (2 timer siden): Sant. Lke er ikke den beste personen til å redigere bilder 😕 Selv om han tror det selv. . Hva snakker du om!? LKE er faktisk vokst opp med Photoshop så det kan han alt om. 39 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 25. desember 2022 #73800 Del Skrevet 25. desember 2022 halvehimmelen skrev (15 minutter siden): Ser de har røntget i juni (registrert i Dogweb) med A-hofter og har fått HD-indeks på 106. Supert – det er jeg glad for! Da må jeg bare beklage for at jeg antok at dette ikke var gjort enda. Det er veldig godt å få røntget før man bruker hunden i tung fysisk aktivitet. Kudos til familien, dette gjorde meg glad. Takk for info! Godt å høre for hundens del. 👍 Kunne gjerne ha sett mer til hunden og mental trening. Virker til det bare er fysisk den får kjørt seg og tror hundetrening (annet enn løping) kunne gi godt innhold. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå