Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Toget har gått for denne selvopptatte influenseren. Hun influenser ingen med sitt ekstreme kroppsfokus og ikke minst en mann som driver med hærverk og trakassering. Jeg tror hun visste det. De to gjør ingenting uten hverandre og det ser ut til å bli bedriftens død. 

• Liker 38
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fibonacci skrev (29 minutter siden):

Hørte på podkasten, og ble positivt overrasket. Selv om den er lett og overfladisk, gikk praten ganske avslappet og uanstrengt, og Caroline virket mer naturlig og «nedpå». Vet ikke om jeg kommer til å høre flere episoder, for det ble mye fokus på meg-meg-meg (og litt på venninnen/agenten), men slett ikke verst. 

Jeg synes det er så synd at hun ikke kan være mer avslappet og «seg selv» i egne kanaler (det er vel mest Instagram for tiden), da hadde hun vært så mye mer likandes! Men jeg orker ikke den anstrengte poseringen i lengden. 

Hva heter podcasten og hvor finner jeg den?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Togpendler skrev (Akkurat nå):

Hva heter podcasten og hvor finner jeg den?

Den heter «Life by Caroline» og ligger på Spotify og diverse podkast-apper.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fibonacci skrev (2 timer siden):

Den heter «Life by Caroline» og ligger på Spotify og diverse podkast-apper.

Hørte innledningen og jeg kommer definitivt ikke til å ha Caroline på øret for å komme i julestemning (sjokk), som er intensjonen som hun sier. Skulle jeg noen gang, mot formodning, likevel ty til noe så kjønnstradisjonelt og bakpå, måtte det blitt bestemor av den gamle sorten som snakker om omtanke for andre over julebaksten og som er hel ved, uten verdier stikk i strid med egne. Ikke presenterte hun seg heller, men gikk rett på å fortelle om kvalmen på Halloween. Ps. For dere som ikke skal høre, så kan jeg opplyse at hun og LKE kjøper inn hver sin sjokoladeadventskalender og spiser en hver, hver dag fram til jul. Romantisk og koselig.

Forøvrig en veldig lang intro om kvalmen, med detaljer og flere bekreftelser fra «agenten» på at hun VAR faktisk på do hele to ganger og var kjempedårlig. Sikkert helt tilfeldig, dog....

Endret av ~ Ada ~
La til
  • Liker 28
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Hørte innledningen og jeg kommer definitivt ikke til å ha Caroline på øret for å komme i julestemning (sjokk), som er intensjonen som hun sier. Skulle jeg noen gang, mot formodning, likevel ty til noe så kjønnstradisjonelt og bakpå, måtte det blitt bestemor av den gamle sorten som snakker om omtanke for andre over julebaksten og som er hel ved, uten verdier stikk i strid med egne. Ikke presenterte hun seg heller, men gikk rett på å fortelle om kvalmen på Halloween. Ps. For dere som ikke skal høre, så kan jeg opplyse at hun og LKE kjøper inn hver sin sjokoladeadventskalender og spiser en hver, hver dag fram til jul. Romantisk og koselig.

Ps: de kjøper en sjokoladekalender med to biter i hver luke, og deler hver luke frem til jul🤦‍♀️🤷‍♀️ rett skal være rett :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (3 minutter siden):

Ps: de kjøper en sjokoladekalender med to biter i hver luke, og deler hver luke frem til jul🤦‍♀️🤷‍♀️ rett skal være rett :)

Å ja, godt du retten opp i det. Enda koseligere det, da.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fibonacci skrev (2 timer siden):

Hørte på podkasten, og ble positivt overrasket. Selv om den er lett og overfladisk, gikk praten ganske avslappet og uanstrengt, og Caroline virket mer naturlig og «nedpå». Vet ikke om jeg kommer til å høre flere episoder, for det ble mye fokus på meg-meg-meg (og litt på venninnen/agenten), men slett ikke verst. 

Bare nysgjerrig- hva likte du ved podcast-episoden?

Tenker rent innholdsmessig, hvis man ser bort fra det "avslappede, uanstrengte og at CBE virket mer naturlig og nedpå"?

Lett og overfladisk er flott det, men da må det være GØY å høre på, eller underholdende på en eller annen måte, og det var det ikke etter min mening😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (11 timer siden):

Vi er ikke enige. Jeg mener at det er relevant for tråden, og så lenge admin lar det stå så har jeg like stor rett til å skrive min mening på et diskusjonsforum. Jeg har ikke behov for din godkjennelse på mine innlegg. 

Hvis du synes hvordan hun ler og hvordan stemmen høres ut er relevant for tråden, så får det stå for din egen regning. Det var et velment råd om at innlegg med sladrekjerringpreg drar ned kvaliteten her.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (56 minutter siden):

Tenker rent innholdsmessig, hvis man ser bort fra det "avslappede, uanstrengte og at CBE virket mer naturlig og nedpå"?

Lett og overfladisk er flott det, men da må det være GØY å høre på, eller underholdende på en eller annen måte, og det var det ikke etter min mening😄

Innholdsmessig traff det meg ikke helt, til det ble det for mye overflate, og for lite dybde, men det ble heller ikke så kjedelig at jeg skrudde av. Prat om julekalendere og julemat er ok, vil betegne det som lett underholdning, men selv foretrekker jeg å høre på andre podkaster. Enten med noen som har mer snert/humor, eller noen som går mer i dybden. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Felis skrev (27 minutter siden):

Som jeg har nevnt før, det er delte oppfatninger av hva som er saklig kritikk. Jeg synes ikke vi skal være moralens voktere og bestemme hva som er viktig og mindre viktig på andres vegne. Vi har faktisk hatt brukere innom her som ikke synes trusler og hærverk er noe å diskutere. Heldigvis tror jeg det er fåtallet, aksept for slik oppførsel finner vi nok helst på Kulås, hvor idyllen tilsynelatende ikke affekteres av slike ting.

Men hvis jeg likevel skal være moralens vokter, kan jeg nevne at innlegg som dine, som bare er til for å latterliggjøre andre brukere, er det minst konstruktive i denne tråden. Har du ingenting annet å bidra med? Hva tenker for eksempel du om sharenting, umerket reklame osv? Kjør debatt, få tråden tilbake til rett spor. Jeg utfordrer deg.

Brukeren du siterer har faktisk bagatellisert eksponering av barn i flere innlegg, dvs hun har gitt uttrykk for at hun betrakter det som mindre alvorlig enn kritikken her i tråden.

• Liker 30
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy_B skrev (54 minutter siden):

Hvis du synes hvordan hun ler og hvordan stemmen høres ut er relevant for tråden, så får det stå for din egen regning. Det var et velment råd om at innlegg med sladrekjerringpreg drar ned kvaliteten her.

Selvsagt står det for min regning? Jeg har da ikke hevdet annet. 

Hva syns du forøvrig om det du bidrar i tråden med? Hever det debatten? Hva syns du ellers om det som diskuteres?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (2 timer siden):

Forøvrig en veldig lang intro om kvalmen, med detaljer og flere bekreftelser fra «agenten» på at hun VAR faktisk på do hele to ganger og var kjempedårlig. Sikkert helt tilfeldig, dog....

Ja, dette hørtes jo interessant ut.. Tipper dette blir like vellykket som Netfit. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hallepalle2 skrev (17 minutter siden):

Selvsagt står det for min regning? Jeg har da ikke hevdet annet. 

Hva syns du forøvrig om det du bidrar i tråden med? Hever det debatten? Hva syns du ellers om det som diskuteres?

I og med at jeg holder meg for god til unødvendig personkarakteristikk når jeg diskuterer f.eks. eksponering av barn, løgn og retusjering av bilder, så bidrar jeg i alle fall ikke til å dra ned nivået. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (1 time siden):

Som jeg har nevnt før, det er delte oppfatninger av hva som er saklig kritikk. Jeg synes ikke vi skal være moralens voktere og bestemme hva som er viktig og mindre viktig på andres vegne. Vi har faktisk hatt brukere innom her som ikke synes trusler og hærverk er noe å diskutere. Heldigvis tror jeg det er fåtallet, aksept for slik oppførsel finner vi nok helst på Kulås, hvor idyllen tilsynelatende ikke affekteres av slike ting.

Men hvis jeg likevel skal være moralens vokter, kan jeg nevne at innlegg som dine, som bare er til for å latterliggjøre andre brukere, er det minst konstruktive i denne tråden. Har du ingenting annet å bidra med? Hva tenker for eksempel du om sharenting, umerket reklame osv? Kjør debatt, få tråden tilbake til rett spor. Jeg utfordrer deg.

Når det gjelder rumpa til Caroline, så har paret i høyeste grad gjort dette til et tema selv. De har faktisk flydd til avisen og fått dem til å lage en sak om rumpa til Caroline.  Forøvrig har jeg aldri sett rykter om at Caroline har operert rumpa, så det må ha vært i andre kanaler enn Kvinneguiden. Her inne er det stort sett enighet om at den fyldige bakenden er et resultat av sviktende kjernemuskulatur, muligens en ryggsykdom og av og til ei pute i buksa. Tenker de ryktene eksisterer mest i parets hode...

Men ved å lage en hel sak om rumpa i avisen, regner jeg med at paret ønsker fokus på fruens bakende. For da kan de kontre med at Carolines rumpe er et resultat av trening, ikke en shady klinikk i Tyrkia. Og her kommer problemet, for paret har en hel treningsportal (kan man kalle det det?) basert på Carolines kropp. "Tren som meg, spis som meg, så blir du som meg". Da er det ganske misvisende at den kroppen hun viser frem er et resultat av juks. Man kan løpe milevis i uka og hoppe og sprette i kjelleren, men man får ikke slik rumpe. Og det får heller ikke Caroline, derav rumpepute. Det er falsk markedsføring, på lik linje med at man får plettfri hud av å følge hudpleierutinene hennes, når bildene er tatt med filter.

Dette er damen som hardnakket hevdet at kroppen ikke trengte å bli ødelagt av graviditeter. Da er det høyst interessant at hun selv har måttet forskjønne den med innvendige og utvendige implantater. Hun har også hevdet at rumpa hennes ikke har forandret seg siden hun var 15. Det er nok nærmere sannheten enn det hun viser frem i dag. Men hun velger å fremstille den som rund og stor, ved hjelp av juks og usunne poseringer. På en treningsportal! DET er useriøst, ikke diskusjonen omkring det.

Denne verdenen som CBE har laget i sosiale medier og måten hun fremstiller seg, er ikke positivt i mine øyne. Utad er alt perfekt og hun lever som en dukke i et utstillingsvindu sammen mer insta familien sin. 
Virkeligheten er en annen. Kritikk blir møtt med frekke og nedlatende svar etterfulgt av blokkering. 
Det ene styremedlemmet har åpenbart store utfordringer med å regulere egne følelser som medfører rabiat oppførsel i sosiale medier. 
Det gikk så langt at styremedlemmet stalket en kritiker og ripet om bilen til vedkommende.

Fruen selv, som bla har en treningsportal svarer på spørsmål fra følgere uten å ha relevant utdanning.
Kroppen redigeres, det blir brukt filter mens figuren CBE poserer. Rumpepute, flat rumpe om en annen. Det er direkte sykelig dette her.  

Endret av AnnePåLande
  • Liker 31
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (3 timer siden):

Å ja, godt du retten opp i det. Enda koseligere det, da.

*fnis* superromantisk!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (2 timer siden):

Helt ærlig så hørte jeg gjennom hele (29minutter, på vei til jobb) og følte ikke jeg satt igjen med noen ting. Eneste var en mer behagelig stemme på begge to enn forventet.

Jeg hadde forhåpninger med tanke på at de skulle snakke om jul, der er det mye som kunne blitt snakket om, men det eneste jeg husker er at hun er best på interiør og ikke utelys, det er det LKE som gjør, langt ute i desember, at hun elsker julekalendere og at hun ville ha lys i flaggstanga, og lutefisk. 

Podcasten begynte som om det var episode 2 eller 3, manglet introduksjon. Det var mest to venninner som snakket sammen, avbrøt hverandre og fortalte om siste fylletur og en annen fylletur, og ting dem liker. Altfor random, for mange temaer som dem kunne spredd over flere episoder ved å gå i dybden. Ble litt sånn:"spiser du lutefisk? Ja. Liker du det? Ja, jeg spiser jo ikke kjøtt. Jeg vil ha lys i flaggstanga. Liker egentlig ikke lys i flaggstanga, jeg liker lys som er varme, jeg liker ikke reinsdyr med lys." Hun måtte jo selvsagt eksponere barna litt her og, men ikke noe som ikke har blitt sagt før. Som lytter satt jeg igjen og lurte på hva poenget dems var..

Jeg håper for hennes del at de neste episodene har litt mer innhold, tips til juleforberedelser, feks planlegging, inspirasjon til dekor, mat, kanskje julemarkeder, og annet sprell man kan finne på ila desember. Det finnes en million podcaster der ute, så det skal litt til å hevde seg, så tror man må være fan av CBE for å like podcasten.

• Liker 36
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...